Weinig begrip werkgever zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Vlinder1985, 17 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SmurfjesMama

SmurfjesMama Bekend lid

2 okt 2013
    684
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ben ik het ook mee eens. Met opmerkingen als, dan ga je toch lekker de ziektewet in graven we met zijn allen ons eigen graf vind ik. Overleg is belangrijk. Als je moeite hebt met die stoel, dan moet je dat ook aankaarten en niet het statement proberen te maken door langer op de bank te blijven zitten. Laten we eerlijk wezen, mannen snappen dat soort hints niet, leggen die link ook slecht, kunnen ze ook niks aan doen:p. Geef aan dat die stoel niet lekker zit, dat je fysio hebt, maar voor tijdens je zwangerschap graag een bureaustoel met rugleuning of iets dergelijks zou willen gebruiken. En als je een keer niet lekker bent en dus iets niet wil doen idd ook overleggen en voorstellen dat het de volgende dag doet of zo.

Veel sterkte met het terug krijgen van je uren! Ik hoop voor je dat het lukt. En mocht je toch gaan solliciteren: veel succes, zeangerschap hoeft echt niet overal een belemmering te zijn!

2. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Wat een rotverhaal zeg. Ik begrijp je frustraties enorm, maar ik wil je wel meegeven dat werknemers die zwanger zijn en met allemaal regeltjes aan komen zetten vaak wel in het 'verdomhoekje' komen. Mensen die alle regeltjes van contracten en wetten kennen, worden gewoon vaak als moeilijk ervaren. Aangezien je er nog niet al te lang werkt en hij deze situatie misschien niet vaker heeft meegemaakt, zou ik je toch gewoon een gesprek met hem aanraden, waarbij je niet met allemaal feitjes aan komt zetten, maar waarbij je hem gewoon eerlijk uitlegt wat je wel en niet kunt (en als ramen lappen lastig is, jij een wand doet, en een ander een andere wand of iets - kom vooral zelf met oplossingen - dat doet het altijd goed!) Je hebt niks aan een verstoorde arbeidsrelatie, want de kans dat je met 20 weken nog ergens anders wordt aangenomen is nu eenmaal niet heel groot. zou het kunnen dat hij misschien denkt dat je gelogen hebt toen je daar kwam werken omdat je een paar weken later zwanger bleek te zijn? Er zit misschien meer een vertrouwensding achter dan iets anders? Ik kan dat niet beoordelen vanaf hier, maar probeer je, als het lukt, in hem te verplaatsen vanaf het begin? Nogmaals ik kies niet zijn kant hoor, want ik vind dat je voor zwangere vrouwen meer begrip op moet brengen, maar het lijkt of er meer achter zit?

Deel Deze Pagina