Haay lady's, Ik bespaar jullie het lange verhaal, dus hier me short versie Ik ben momenteel 13 weken zwanger en heb nu als last van BI. Daarnaast ook nog een te laag HB, en D-resus negatief. Het probleem echter is dat ik via een uitzendbureau werk met een fase A contract met uitzendbeding in de horeca in een pretpark, en dat ik dus vandaag ben gebeld door het uitzendbureau dat ''onze wegen scheiden vanaf vandaag" oftewel we kunnen niks meer met je, je bent ontslagen...of hoe ze dat ook wel noemen: We hebben je ziek uit dienst gemeld bij het UWV. (omdat ik me al eerder deze week ziekgemeld had ivm pijn door BI) Dus dit betekend dat ik nu al met 13 weken thuis zit in de ziektwet (uwv) door BI = bekkeninstabiliteit. De BI is geconstateerd door HA, VK, en bekkentherapeut. Alle 3 schrijven ze "rust" voor... Alleen al het vooruitzicht dat ik nu al met 13 weken thuis zit, maakt me bang omdat ik helemaal geen type ben om thuis te zitten en dat waarschijnlijk de muren op me af gaan komen. * Zijn er dames die tips voor me hebben hoe ik deze tijd doorga komen?? * En zijn er dames die hetzelfde mee hebben gemaakt? * En zijn er dames die ook D-resus negatief waren, en wat is precies de vervolgbehandeling?? Liefs Lyza
Hoi Lyza, Ik zit in hetzelfde schuitje. Voelde mijn bekken ook al met 14 weken, maar heb doorgesukkeld tot 16 weken en toen is bij mij ook BI geconstateerd. Ik mag ook niet meer werken en moet ook rust nemen. Hoe kom ik de dag door? Tja, ik probeer toch wat klusjes in huis te doen, heel rustig aan. Ik doe een hele week over het huishouden. Soms kan ik ook hele dagen niets, dan lig ik voornamelijk op de bank of in bed. Als het wat beter gaat, werk ik aan mijn 'welkom baby' boek, een soort scrapbook dat ik maak voor onze kleine vent. Verder hebben we een dochtertje van drie, dus op dagen waar het goed gaat, speel ik met haar en lees ik haar veel voor. Helaas kan ik je niet meer tips geven om te doen, ik kijk ook veel televisie (doe ik normaal nooit) en ik vind het vreselijk om te zien dat mijn man alle klusjes (schilderen, afmaken babykamer) alleen moet doen, maar het kan helaas niet anders. De verloskundige heeft al aangegeven dat ik een indicatie heb voor 10 dagen kraamzorg en ook na de bevalling minstens een week boven moet blijven en niet mag traplopen. Verder ben ik ook Rhesus-D negatief. Dit hoeft verder niets te betekenen, met mijn vorige zwangerschap was er ook verder niets aan de hand. Mijn bloedgroep is O- en ook deze keer krijg ik met 27 weken weer een prik. De vorige zwangerschap was er nog geen onderzoek naar een Rhesus-C factor, dus hoe dat in zijn werk gaat, weet ik niet precies. Ik wens je heel veel sterkte, ik weet hoe je je voelt... Liefs!
hoi hoi, Leuk idee zo baby boek..maar deze heb ik al van me moeder gekregen dus zoiets kan ik helaas niet meer verzinnen... Een voordeel is dat we een hond hebben, waardoor ik mijn lichaamsbeweging wel heb, en ook een beetje bezigheidstherapie en dit forum helpt ook wel mee :-D hoe ver ben jij nu? Weet jij trouwens hoe ik die banner onderin me berichten zet? liefs Lyza hoe ver ben jij nou?
Ik zat vanaf week 20 thuis ivm slijmprop verlies en bloedverlies. Ze waren bang op een doodgeboorte of vroeggeboorte. Mijn dagen werden gelukkig gebroken door mn oudste zoon die me ook nodig had. Maar je dagen zijn wel heeeeeeeeeeeeeel lang en eentonig dat zeker! Toendertijd hadden we 2 honden dus kon veel met ze lopen en met de oudste natuurlijk speeltuintjes en dat soort dingen. Omdat je thuis zit hoeft nog niet te betekenen dat je echt continue binnen moet zitten.. Je moet je alleen rustiger houden en je lijf geeft echt wel aan wanneer het teveel is geweest. Hele dikke knuffel! Zorg voor veel afleiding, nodig vriendinnen/buurvrouwen uit voor koffie of ga bij hun op de koffie, online shoppen voor de kleine hihi *niet goed voor je portomonnee haha maar wel leuk tijd verdrijf*
Ik heb ook Rhesus negatief. Rond week 27/28 krijg je een bloedtest om te kijken of je kindje ook negatief of positief is. Is hij/zij ook negatief dan is er niks aan de hand, is het positief dan krijg jij rond de 30e week een spuit. Direct na de bevalling wordt normaals gekeken naar het bloed en krijg je weer een spuit. Verder niks. Die spuiten zijn ervoor dat je geen antistoffen aanmaakt tegen je kindje in een volgende zwangerschap.
Die banner kun je maken op zp (rechtsboven op banners klikken), of via een andere pagina. Je moet dan de BBcode kopiëren en in je handtekening plakken. Dit doe je door naar gebruikersinstellingen te gaan, dan naar beneden scrollen naar instellingen & opties - handtekening wijzigen. In het vak 'handtekening wijzigen' plak je dan de BBcode van je banner. Leuk dat je zo'n boek van je moeder hebt gekregen, alleen jammer dat je het nu niet meer zelf kunt maken Ik ben vrijdag a.s. 23 weken. Wij hebben ook een hond, maar omdat ik naast de BI ook erg last heb van mijn gewrichten, kan ik niet langer dan een half uurtje lopen. En als de hond een foute beweging maakt aan de riem, heb ik daar nog een dag last van. Heel vervelend... Ik heb nu wel weer iets nieuws gevonden. De babykamer is bijna klaar, dankzij mijn liefste we moeten alleen de aankleding nog. Hier wil ik me mee bezig gaan houden. Ik wil zelf een lamp gaan bekleden, dus ben nu op zoek naar de juiste stofjes om dit te gaan doen. En ik ga straks zelf het geboortebord maken, heb ik ook veel zin in. We moeten alleen eerst de naam verzinnen, daar ben ik me nu op aan het richten. Vind het vreselijk moeilijk, een jongensnaam... Ik hoop dat je je dagen een beetje om krijgt, heel veel succes ermee!
Hier ook BI ...al wordt er vanuit de bekkenfysio aangegeven dat ik juist moet bewegen (want rust verergerd de zaak alleen maar volgens haar) Maar goed ik zit nu vanaf 8wk thuis ...en ik begin nu al langzaam 'gek' te worden van het thuiszitten want ja mijn dagen zijn nu enkelt boodschappen doen en thats it... ik heb wel een zoontje van 2 maar dat is momenteel ook erg lastig als je dus niet zo mobiel bent. Bij me vorige zwangerschap zat ik vanaf 18 weken thuis ook met BI.. en ben ik echt lichtelijk depressief geworden omdat je best wel afgezonderd voelt van de wereld voor enkele maanden.. Ik raad je aan om zoveel mogelijk 'sociaal actief te blijven en of een projectje beginnen binnenhuis of een hobby/cursus uitoefenen..gewoon even proberen focussen op andere dingen (en niet op de muren ) Succes!!
poeh als ik jullie verhalen lees wordt mijn angst voor een 2e zw groter... zat bij mijn 1e ook vanaf 20 weken thuis ivm BI en kon heel weinig. En ben bang dat het bij een 2e alleen maar eerder en erger wordt. Kan niet anders dan jullie veel sterkte wensen dames, gelukkig is het nu mooi weer en kun je daar hopelijk een beetje van genieten. Bij mij waren de films/series en boeken iig niet aan te slepen
Ik heb sinds 14 weken ongeveer bekkenpijn en de huisarts heeft bij mij ook zojuist BI vastgesteld. Ik ben doorgestuurd naar speciale fysio hiervoor. Verder heb ik nu vakantie en ga maandag wel kijken hoe het op het werk gaat. Als het niet gaat dan kijk ik dan wel weer. Kan me voorstellen dat je erg op ziet tegen zo lang thuis zitten! Ik zou ook even moeten denken wat ik allemaal nog zou kunnen/willen doen dan...