Hallo dames, Is er iemand die hier ervaring mee heeft en weet waardoor dit kan komen. Ons verhaal is: Heb deze week 2e icsi punctie gehad. Eerste keer 8 eicellen, 3 bevrucht. 2 hiervan zijn na dag 1 en 2 gestopt met delen. De 3e was op dag 3 4cellig en is teruggeplaatst. Deze keer 26 follikels, 8 eicellen, 1 niet rijp. 2 bevrucht, 2 twijfelachtig. Gister kregen we te horen dat er nog maar 1 over is. Vandaag bellen met lab of die teruggeplaatst kan worden. Hierna nog 1 poging maar met deze resultaten gaat het snel en is dat bijna zinloos. Weet iemand wat ik kan doen of heeft iemand dit ook meegemaakt? Ik hoor het graag van jullie.
Hey @Lin18 wat een rollercoaster moeten jullie inzitten? Zoveel follikels en dan zo'n teleurstellend resultaat... Ik wou dat ik iets voor jullie kon doen. Hebben de artsen zelf iets gezegd over de oorzaak? Kan het zijn dat jullie zaad en eicellen niet goed matchen? Liefs
Ja ene teleurstelling na de ander. Mag dalijk wel komen voor tp. Weet niet wat nu de kwaliteit is. We hebben een zoon samen van 14 jaar dus toen ging het wel mja dat wil niks zeggen blijkbaar. Heb nog geen gesprek met arts gehad. Na poging 1 is er onderzoek gedaan bij mijn man. O.a dna defragmentatie en dat was goed.
26 follikels en dan zo'n opbrengst... Lijkt bijna of de punctie te vroeg was... Hebben ze de follikels ook geflusht, zodat de eicellen die nog wat vast zitten meekomen? Wat frustrerend voor jullie. Misschien valt er nog wat te halen qua medicatie verandering. Heb gehoord dat menopur beter is qua kwaliteit van de eicellen dan het synthetische gonal-f
hebben jullie ICSI indicatie i.v.m. zaadkwaliteit? Dan zou IMSI nog een optie kunnen zijn. Dan worden de zaadcellen nog veel meer vergroot onder een speciale microscoop en kunnen ze nog beter de beste zaadcellen selecteren.
Eicelactivatie zou volgens mij ook kunnen helpen. Ik weet alleen niet of ze dat ook in Nederland doen (iig wel in België en Duitsland).
Geen idee of ze dat gedaan hebben. Denk het niet. Ben dag ervoor nog voor echo geweest. Halve pregnyl moeten zetten 36 uur ervoor. Had deze keer menopur 225 met 7 dagen gonapeptyl . Maar 8 dagen gespoten omdat het zo snel ging. Eerste ronde puregon.
Ja te weinig zaadcellen idd. Nooit van gehoord, zal eens vragen tzt. Doen ze dat in elk ziekenhuis? Bedankt voor de tip.
Wij hebben helaas ook steeds weinig eicellen. 4 pogingen gehad waarvan 1 poging echt mislukt door te vroege punctie. Andere 3 pogingen rond de 10 eicellen en alle keren uiteindelijk maar 2 embryo’s. Bij ons geven ze aan dat het 1. door de leeftijd kan komen en 2. door een slechte selectie van zaadcellen (wellicht onrijpe welke geïnjecteerd worden).
Hoe weet je dat de punctie te vroeg was? Ik heb vrijdag, zaterdag en maandag nog echo gehad en dinsdag punctie. Slechte selectie...dat zou wel heel erg zijn....
Echo’s hoeven niet veel te zeggen over de rijpheid van de eicellen. Ik had ook steeds veel onrijpe eicellen, ondanks dat ze een goede grootte hadden op de echo. Daarna echo’s gedaan in combinatie met bloedonderzoek. Daaruit kunnen ze afleiden of het een goed moment is voor de punctie en daaruit bleek ook dat mijn eicellen langer nodig hadden om rijp te worden (en dus een stuk groter waren). Toen waren 9 van de 12 eicellen rijp. Hier een linkje wat eicelactivatie inhoudt, ik zou het zeker bespreken. https://www.freya.nl/eicelactivatie-na-mislukte-icsi-bevruchting/
ik had ook hele slechte eicellen bij icsi 8 eicellen waarbij 4 bevrucht 2 daarvan werden misvormt ofzo iets 1 terug geplaatst en 1 in de vriezer.. 1e poging mislukt. 2e poging uit de vriezer was ik op eigen houtje asprine gaan slikken 1 per dag ofzo en toen werd ik zwanger... ik raad het niet aan om.dit zonder overleg met de arts te doen maar wellicht kun je het bespreekbaar maken of het zou kunnen helpen.. je bloed wordt mogelijk iets dunner waardoor je baarmoeder wand beter doorbloed is..
Wij wilde de poging afbreken omdat ik langer moest stimuleren dan voorheen en er een geboekte vakantie aankwam. Had nog maar weinig grootte follikels. Ziekenhuis vond het wel kunnen. Dus toch door laten gaan. Kwam bij MCK Leiderdorp voor de punctie en deze vonden het erg raar dat ik een punctie kwam doen. Uiteindelijk die maar 1 eicel gevonden welke ook niet bevrucht werd, dus de poging was klaar. Slechte selectie van zaadcellen kan zeker. Bij MCK Leiderdorp vertelde ze dat ze in Nederland alleen kijken naar de best bewegende zaadcel zonder afwijkingen aan kop en/of staart. In Gent vertelde de arts dat de best bewegende zaadcel niet ook perse een rijpe zaadcel hoeft te zijn. De selectie in Duitsland en België ligt wat hoger, omdat ze daar dus naar meer factoren kijken dan alleen een goed bewegende zaadcel zonder afwijking. Geen idee of dit waarheid is maar dit is wat ze vertelde.
Oké dat wist ik niet. Ik moet altijd na de echo bloedprikken dus daar is wel naar gekeken. Ik weet wel dat nu na 7 dagen stimuleren al klaar was. Ging erg snel, kan dit er ook mee te m aken hebben vraag ik me af. Bedankt voor de link, ga ik naar kijken
Wat fijn dat het gelukt is! Wanneer ben je daar mee begonnen? Heb er wel eens over gehoord. Zal het zeker overleggen als het nu niet gelukt is.
Er zijn veel dingen die ze in NL niet doen he. Schrik daar soms wel van. Hoe gaat de overstap naar Gent in zijn werk? Heb het vanmorgen met mijn man besproken. Voor ons is het 1,5-2u rijden en altijd files. Moet je er vaak heen? Hoe gaat t met vergoeding? Wil eigenlijk uit mijn laatste poging alles halen.
Ik heb een ivf punctie gehad met 28 follikels, hormoonwaarden leken in orde, maar 0!!! eicellen. Ze noemden dat t empty follicle syndrome en schijnt zelden te gebeuren. Waarom is ook onduidelijk. Uiteindelijk ben ik overgezet op menopur ipv puregon waardoor de groei veel gelijkmatiger ging. En hebben ze me om de eisprong te forceren pregnyl en decapeptyl laten geven. Van die tweede poging ben ik nu zwanger!
Voor ons is Gent ook 1 uur en 50 minuten rijden zonder files, maar ik vindt het dubbel en dwars waard. Hoe vaak je er heen moet scheelt per persoon denk ik. Wij zijn nu 2x geweest, 1x de intake en bloedonderzoeken en afgelopen week voor de uitslagen en behandelplan. De 1e echo en laatste echo voor het traject zijn in Gent. De tussentijdse folikkelmetingen doen wij bij ons in het ziekenhuis. De punctie en terugplaatsing zijn wederom in Gent. Ik weet dat het Holiday Inn naast het ziekenhuis zitten als je daareven kamer reserveert met de mededeling dat je voor een fertiteitstraject naar Gent Ziekenhuis moet krijg je een goedkoper tarief. Qua vergoeding ligt het eraan of je zorgverzekeraar een contact heeft met Gent. Zo ja dan betaald de verzekeraar direct alles. Zo niet dan moet je het voorschieten en vervolgens declareren bij je zorgverzekeraar. Wij hebben sowieso als 3 pogingen vergoed gekregen en moeten alles zelf betalen, dus voor ons maakt het qua verzekering niets uit. Je kan altijd een intake doen. Vind je het niks, doe je het niet. Maar ik ben blij dat we het gedaan hebben. Ze kijken meer individueel hier en dat voelt heel prettig.
Mij werd een lang protocol geadviseerd, eventueel een decapeptyl depot, zodat de eicellen langer de tijd zouden hebben om te rijpen. En ik weet niet waar je je België zit, maar bij mij is het uiteindelijk in Brussel gelukt.