Mag het tijdstip van Menopur spuiten variëren?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Nientjje, 12 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Ik spuit elke avond rond 19.15-19.30uur Menopur. Kan het kwaad als ik een keer om 18.00uur spuit? Ik doe dit liever niet, maar ik heb een etentje van het werk en ze willen perse zo vroeg en ik wil niet vertellen dat we bezig zijn met icsi.
    Ik bel morgen voor de zekerheid naar Gent, maar misschien weet iemand of het uitmaakt, dan ben ik misschien een beetje gerustgesteld.

2. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Het advies dat je zult krijgen zal per ziekenhuis verschillen, het ene ziekenhuis zei niet langer dan een uur, terwijl het andere ziekenhuis zei dat het niet op een paar uurtjes aankwam.

Ik heb zelf erg lang hormonen moeten spuiten (herfst 2014 tot voorjaar 2016) en heb echt wel een paar keer er een paar uur naast gezeten:)

Wat ik wel deed was als ik het van te voren wist dat ik dan elke dag een kwartiertje eerder de injectie zette. Maar ook dat kon niet altijd.

3. Joycelyn

Joycelyn Bekend lid

27 feb 2015
    602
    1
    16
    NULL
    NULL
    Volgens mij kan dat prima, ik heb er ook wel eens een uurtje (of twee) naast gezeten. Idee dat je iedere dag op dezelfde tijd spuit is volgens mij belangrijk zodat de hoeveelheid hormonen stabiel blijft én dat je het niet vergeet...

4. Kimmy4

Kimmy4 Actief lid

9 aug 2016
    257
    8
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb dat ook wel eens gehad! Wel vaker dan 1 keer zelfs, als ik weg moest koos ik ervoor om het ervoor te doen, dan ben je er al lekker van af... Arts zei toen tegen mij als je maar rond hetzelfde tijdstip spuit en niet b.v. ene keer 's ochtends en de andere keer 's avonds. Paar uurtjes kan geen kwaad hoor! Succes

5. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Oke, dan zal het vast wel kunnen! Zal voor de zekerheid nog even bellen morgen.

6. Nee joh, dat kan echt geen kwaad hoor. Zeker niet als je het normaal gesproken heel stipt doet en daar nu dan één enkel keertje van af moet wijken. Hier werd altijd gezegd om het zoveel mogelijk rond hetzelfde tijdstip te doen, maar zeker in hetzelfde dagdeel (in jouw geval dus 's avonds). Je hoeft je echt geen zorgen te maken! :)

7. Dubbeltje

Dubbeltje VIP lid

2 jun 2014
    6.008
    19
    38
    Gek is dat hoe verschillend het overal is. Hier zeiden ze dat er echt zo min mogelijk verschil per dag in mag zitten... Liefst niet meer dan een half uur!

8. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Bij mijn weten max een uur verschil per dag. En zo kan je elke dag naar vroeger verschuiven..

9. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Van onze gyn mocht er maximaal een uur verschil in zitten. Maar ik neem aan dat het niet op dat ene kwartiertje extra komt. Dus ik zou me er niet al te druk om maken. Gewoon deze keer eerder spuiten en dan de volgende dag weer op de normale tijd.

10. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Bedankt voor de reacties. Ik kan vanavond niet meer mee, dus kan gewoon op de normale tijd spuiten. Vind ik eigenlijk toch ook wel prettiger :).

11. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Tegen mij werd gezegd elke dag rond hetzelfde tijdstip, met een verschil van max een uur. Maar ik heb ook wel eens gehad dat ik wist dat ik er een keer niet was, en toen heb ik hem elke dag een half uurtje eerder gezet. Volgens mij maakt het geen moer uit trouwens, zolang je maar niet bijv. de ene avond 23.00 spuit en de volgende dag om 13.00.

12. Virgo78

Virgo78 Lid

9 okt 2016
    13
    0
    1
    Vrouw
    Manager Laboratorium
    Gelderland
    Op het Menopur instructieformulier dat ik van het ziekenhuis heb ontvangen staat dat ik 's ochtends moet spuiten en dat er niet meer dan 2 uur tijdsverschil mag zitten in de tijden dat ik spuit.

Deel Deze Pagina