Hoi, mijn naam is Francesca. Ik zit in de 8e week van mijn zwangerschap. Gisteren was ik nog misselijk en had ik last van gespannen borsten. Vanochtend heb ik nergens last meer van. Is dit een indicatie voor een komende miskraam? Ik heb geen last van bloedverlies. Wel wat gelige afscheiding. Kan iemand mij geruststellen?
hoi Francesca, je kunt nooit op zwangerschapssymptomen afgaan. De ene dag kun je er veel last van hebben, de andere dag helemaal niet. Het is nooit een bewijs voor een miskraam of een goed gaande zwangerschap. Helaas, want dat zou wat meer houvast geven in de onzekere eerste 12 weken. Je zult gewoon af moeten wachten. Pas als je helderrood bloedverlies en krampen hebt, heb je kans op een miskraam. Soms komt het helaas voor dat het misgaat en dat het een poos duurt voor je lichaam het afstoot. Ik kan je geen zekerheid geven, behalve de hoop dat de meeste zwangerschappen goed gaan, ook al heb je ineens minder last van kwaaltjes. Sterkte de komende tijd! Mirjam
Even een kleine update. Morgen ga ik naar de echo, en ik ben best gespannen. Ik heb weer last van: - gevoelige borsten - buien van misselijkheid - vermoeidheid - pijn in één van de liezen Zijn dit goede tekenen?
hoi Francesca, de tekenen kunne wel goed zijn, maar daar kun je nooit op afgaan helaas. Je zult echt geduld moeten hebben tot de echo. Sterkte! Mirjam