weinig beweging

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by bianca3006, Jan 15, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bianca3006

bianca3006 Bekend lid

Aug 20, 2009
    535
    2
    0
    Ommen (OV)
    Hallo!

Ik ben vandaag 28 weken zwanger en normaal gesproken is ons kindje erg bewegelijk. Hij/zij laat vaak van zich 'horen' maar dat is sinds dinsdag wel weer anders.
    Ik voel m haast niet, en als ik m voel is het vaak zachtjes. Ook wanneer ik mijn hand op de buik leg en er over heen wrijf (wat normaal wel helpt) reageert hij/zij ook haast niet.
    Is dit normaal of moet ik me zorgen maken?? Ik heb wel veel last laatste dagen van mijn liesen en de linkerkant van de buik. Het steekt elke keer. Afgelopen week werd ik laatst s nachts wakker van een ernome steek, deed echt pijn. Dit was wel eenmalig.
    Ik slaap inmiddels al met kussen onder mijn buik, misschien dat deze er onderweg was geschoven.
    Getsie, niets aan die hormonen, want maak me gelijk zorgen!!!!
    Ik hoop dat jullie me gerust kunnen stellen. hahahahaha

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOihoi,

Wat een invloed kunnen die hormonen hebben he!
    Je kindje is nog niet zo heel groot en op het moment dat het is gedraaid of tegen de placenta aantrappeld merk je dat minder of zelfs niet. Dat neemt niet weg dat als jij je zorgen maakt en je voelt je kindje aanzienlijk minder dat je gerust je verloskundige mag bellen voor een extra controle. Je kan maar gerust gesteld zijn toch!

Imke

3. bianca3006

bianca3006 Bekend lid

Aug 20, 2009
    535
    2
    0
    Ommen (OV)
    oke! heel erg bedankt.
    Nou inderdaad, fijn die hormonen!! hahaha, ach ja, het hoort er nu eenmaal bij. Gelukkig heb ik een erg nuchtere vriend. Dat helpt nog wel eens om gerustgesteld te worden. haha

Nogmaals bedankt voor de snelle reactie!

Share This Page