Weinig bloedverlies bij 4,2 wk zwangerschap, kan dat?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Sjannie, 7 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjannie

Sjannie Actief lid

28 nov 2006
    327
    0
    0
    Noord-Holland
    Hallo,

Op zondag 1 juli heb ik positief getest. Op dinsdag 3 juli kreeg ik lichtbloedverlies wat voor mij een teken was dat het mis is. Ik verwachtte een heviger menstruatie dan normaal. Dit is niet het geval. Sterker nog; het is minder dan mijn gewone menstruatie (ook niet hevig; na 4 dagen klaar en op dag 2 meeste bloedverlies).Ik heb nu slechts (voor het frisse) 6 maandverbandjes nodig gehad en van doorlekken was zeker geen sprake. Heb alleen 3 juli wat pijn in buik, bovenbenen en rug gehad en dat was alles. Sinds donderdag 5 juli alleen bij afvegen wat oud (bruin) bloed. En nu is het praktisch opgehouden. Ik heb op donderdag 5 juli nog een zwangerschapstest gedaan en deze was negatief.

Is het mogelijk dat er zo weinig bloedverlies is bij een zwangerschap van 4,2 dagen?

Ter info: Ik heb in november 2006 bij 13,5 week een MA gehad. Met 9 weken goede echo en ons kindje is met 10 weken gestopt met groeien. De miskraam zelf ging ook niet zonder slag of stoot. In totaal 10 uur weeën waarvan laatste 4 uur (been) weeën om de ca 1 a 2 minuten. In eerste instantie veel bloedverlies en later minder en toen bleek dat er bloedstolsels zich ophoopte in de baarmoeder. Na toucheren VK en hulp van gynaecoloog in ziekenhuis kwam uiteindelijk ons kindje eruit.

Als er nog wat zou zitten nu dan zou ik toch ook buikpijn moeten hebben?
    Is het nodig om toch nog een echo te laten doen volgende week om te kijken of het schoon is.

Hoor graag hoe of wat...want vind het maar vreemd.

Groetjes, Chantal

2. Sjannie

Sjannie Actief lid

28 nov 2006
    327
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik vergeet er nog bij te vermelden dat ik na mijn MA/MK op 23 november 2006 uiteindelijk alsnog op 29 december 2006 ben gecureteerd.
    Op 5 februari 2007 is er bij mij nog een hysterscopie gedaan om te kijken of alles nu weg was en of alles goed was. En dat was het geval.

3. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOi sjannie,

Ik denk dat je een vroege miskraam hebt gehad. de menstruatie hoeft bij 4.2 weken niet heftiger te zijn. Het is nog zo heel heel erg klein.\
    Als je test negatief is dan kan je ervan uit gaan dat je baarmoeder schoon is.

Groetjes imke

4. Sjannie

Sjannie Actief lid

28 nov 2006
    327
    0
    0
    Noord-Holland
    Hallo Imke,
    Dank je wel voor je reactie. Ik ga er ook wel van uit dat het allemaal schoon is.
    Groeten, Chantal

Deel Deze Pagina