weinig boodschappen geld wat eten per week: deel 2

Discussie in 'De lounge' gestart door Marnat, 11 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Dames ik moet even iets delen waar ik super trots op ben.

Boodschappen bij de AH gedaan ik moest zonder de bonuskorting, lihl bonnen en de 10% korting 104,- euro afrekenen nadat alles er af was moest ik 52,- euro betalen:D:D

Super blij!

2. prettymum

prettymum Niet meer actief

Wat goed! Hoe heb je die 10% korting gekregen? Is dat een actie van AH?

3. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Super zeg! :D

@Bespaartip(je); Voor de dames die met enige regelmaat bosuitjes gebruiken. Het witte gedeelte waar die wortels aan zitten hoef je niet weg te gooien maar zet die in een glas met water, zodat die behoorlijk onder staan maar het topje nog wel boven water staat,binnen no time heb je een nieuwe bosui :) Je ziet de plant letterlijk groeien :$ Werkt hier echt supergoed :)

4. 2xtantein1week

2xtantein1week Fanatiek lid

15 dec 2011
    2.166
    1
    0

Wat een leuke tip!! Hoe lang blijftie dat doen? Ik ga morgen bosui kopen :D De kontjes zijn gister allemaal in de container gegaan...

5. 2xtantein1week

15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    Wat goed! Snap dat je daar blij van wordt!

6. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Wat goed! :D

@Elene: goede tip! Ga ik proberen! :)

Melle vond de groene asperges overigens heeeeeel erg lekker, dus ben toch blij dat ik er die 4 euro aan heb uitgegeven :)

7. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    anica, daar word je vrolijk van!
    zat pas extreme couponing ofzo te kijken op TLC, jammer dat dat in NL niet kan, die ene vrouw had korting van meer dan 99% 8-O

8. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    ja idd jammer dat je hier niet korting op korting mag doen. anders zouden we leuk kunnen besparen.

9. bloempje28

bloempje28 Actief lid

17 aug 2010
    412
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die couponacties vind ik ook zo jammer dat je bij ons niet hebt.

Wat goed dat je zoveel bij AH bespaard hebt, lukt mij echt nooit!!

Handig die tip van de bosui, koop ik bijna elke week wel

10. angel1990

angel1990 Niet meer actief

Vandaag boodschappies gedaan bij de Lidl en Jumbo. Hieronder mijn lijstjes!

Lidl:

afbakstokbrood 2 suks
    afbakstokbrood met kruidenboten 2 stuks
    baguets (pizza) (6 stuks)
    kruidenkaas
    zonnebloemolie
    ijsbergsla
    broccoli
    uien 2 kg
    wortelen 1kg
    kippenbouten 1100 gram
    gehakt half om half 500 gram
    kipfilet 600 gram
    boerenmetworst
    schwardswalder schinken

Totaal 20,45

Jumbo

aardappelen 3 kg
    sladressing
    appelmoes (kuipjes)
    croissant (1 ham/kaas)

Totaal 5,85

Het weekmenu

Vandaag (maandag): aardappelen, broccoli met groentesaus, gehaktbal in jus
    dinsdag: rijst met kip & paprika, ui
    woensdag: gebakken aardappelen, sla en kipkrokant schnitzel (diepvries)
    donderdag: groentesoep met stokbrood en kruidenboter
    vrijdag: aardappelen, appelmoes en kippenbouten
    zaterdag: verassing we krijgen eters!
    zondag: stamppot hutspot (wortel en ui) met speklapjes (diepvries) en rookworst (halen)

Ben best trots op mezelf!

11. angel1990

angel1990 Niet meer actief

De reden dat je op mijn boodschappen lijst geen brood vind is niet dat wij geen brood eten hoor! Maar mijn schoonouders wonen bijna naast de winkel en die nemen altijd vers brood voor ons mee! Wat ik dan vervolgens niet hoef betalen!

12. Zo, ik heb goed m'n best gedaan bij de AH! Onze vakantie is afgelopen en nu gaan we er weer tegenaan! :D

Mijn lijstje;
    4x Billendoekjes
    5 x afbakstokbrood
    7 x Crystal Clear = al 7 euro!
    Yoghurt
    Bloemkool
    2 x knakworst
    FA showergel
    5 kipfilets = 5,49 euro!
    Paprika
    2 appels
    Bananen
    Tomaten
    Gesneden ui
    Creme fraiche
    Geraspte kaas
    Komkommer
    Kaassaus
    Witte bolletjes
    Rijst
    Halve kilo gehakt
    Toetje voor Damiën

Mijn vriend en ik pinnen allebei 50 euro per week, daar doen we de boodschappen van en wat overblijft gaat in een envelop voor als we gaan verhuizen. Had nu expres van tevoren niet gepind maar gewoon m'n pinpas meegenomen, want het geld van m'n vriend heb ik nog niet en ik dacht dat ik het nóóit zou redden met alleen mijn 50 euro.. Maar wel dus.. En makkelijk ook! :D

Wij dronken altijd de neppe Crystal Clear van het AH huismerk, die kost altijd maar 99 cent, maar die is het assortiment uit hier in de kleine AH, en in de AH in mijn oude woonplaats ook :( Nu was de Crystal in de aanbieding voor 99 cent, dus maar even goed ingeslagen! :D

13. Wat een fijn topic om te lezen!
    Mijn man en ik moeten per oktober van een salaris leven, en kunnen er dan net van rond komen. Straks met de kleine erbij vraag ik me af hoe we het moeten doen, maar dat zien we dan wel weer.. Vandaar dat ik er nu al mee ben begonnen om te besparen op de booschappen. Echt een budget heb ik niet, maar ben vaak minder dan 40 euro per week kwijt.

Ik heb misschien nog wel een aantal tips voor hier op het forum.. Ik heb niet alle pagina's terug gelezen dus het kan zo zijn dat het al eens genoemd is.

Ik doe mijn boodschappen bij 3 of 4 winkels. Ik moet sowieso met de auto, omdat wij midden in de polder wonen, en gelukkig hebben wij een lease auto, dus kan ik rijden zoveel ik wil...

Ik doe altijd op maandag mijn boodschappen, en ga hiervoor naar de Lidl, Nettorama, Ah en C1000. Van te voren kijk ik altijd naar de aanbiedingen, om aan de hand daarvan een groot deel van ons weekmenu vast te leggen.

Nettorama heeft het voordeel dat je vaak bij aanschaf van 2 of 3x een product je nog eens 10% extra korting krijgt. Daar koop ik dus veel van mijn A merk boodschappen.

Onder andere op de Coca Cola geldt dat je de 6e fles gratis krijgt bij de Nettorama, waardoor je 1,28 per fles kwijt bent.. :) Op sommige dingen wil ik gewoonweg niet bezuinigen...

Van onze vaste boodschappen heb ik in alle winkels al eens gekeken wat het er kost, en weet zo dus goed wat ik waar moet halen om het zo goedkoop te halen.
    Een voorbeeld zijn de cornflakes van mijn man, hij doet 2 weken met een zak, en bij de nettorama kost een zak 2.29 en bij de AH 2.04. Scheelt toch weer.. Zo drink ik vaak appelsap, bij de Lidl 0.99 maar bij de AH kost de Euroshopper appelsap 0.93. Zo kun je toch overal wel wat besparen.

Natuurlijk kost het wat extra tijd, maar die paar euro die wij hierdoor per week besparen op de vaste boodschappen vind ik het wel waard!

Tevens ga ik wel eens op zaterdag middag/avond richting de AH omdat zij dan vaak producten stickeren met -35% korting wanneer het tot die dag, of de dag erna goed is. Vooral bij vleeswaren is dat handig want een hoop vlees kun je gemakkelijk invriezen, en dan gebruiken wij dat die komende week weer...

Zo weet ik dat het bij de Jumbo zo is dat je het wanneer het nog 1 of 2 dagen goed is gratis mee mag nemen..

Ook gebruik ik de gratis uitproberen acties vaak... ik zal wel eens wat dingen bijhouden hier! En vast en zeker ook vaak meelezen!!

14. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Hier in Zwolle ja, ze zijn er 1 aan het verbouwen en nu kegen wij via onze bonus kaart een 10% kortings bon!

15. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    vanmiddag even boodschappen wezen doen
    jumbo
    luncheon meat 2x 0.89
    borrelnootjes 0.69
    continu lily (voor in de wc, zn geurblok/houder) 0.95
    macaroni 2x 0.29
    zuurkool 0.59
    spekreepjes 0.79
    appelmoes 360gr 0.39
    fruitmix 2.99
    deo 2.59
    ei 1.59
    tonijn in blik 0.99
    = 13.93

lidl
    gehakt 2 voor 4,-
    hamburgers 1.59
    melk 3x 0.59
    vanillevla 0.59
    krieltjes 0.79
    kaas 2.15
    doperwten 0.75
    leverpastei 1.69
    limonadesiroop 1.85
    tortilla wraps 1.19
    brood 2x 1.09
    kipfilet 3.35
    = 21.90

menu deze week:
    gister macaroni
    vandaag krieltjes, erwtjes, hamburger
    morgen wortels (liggen er nog)
    woensdag zuurkool
    rest weet ik nog niet, denk x spinazie maar voor de rest geen idee. Baal er alleen gruwelijk van dat ik geen oven meer heb :(

16. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Is een mini oventje niks? We hebben die ook voor erbij en is echt heel fijn. Past een kleine ovenschaal in maar ook een hele pizza. Ze zijn ook niet zo duur, dacht iets van 15 à 20 euro bij de blokker oa.

17. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    ja wil nog wel 1 die je op het aanrecht kan zetten. Als die zo goedkoop zijn ga ik eens kijken, heb nl nog verjaardagskado te goed:D anders moet het wachten tot we weer aan het varen zijn en er geld binnenkomt

18. nathalie85

25 jun 2011
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal, heb al heel wat pagina's doorgelezen, maar ga ze niet allemaal doorlezen hoor :)
    Heb weer inspiratie opgedaan!

Morgen eens opschrijven wat ik allemaal in huis heb, denk wel voor een week eten (excl verse groente's).

Ook ga ik maar is een vast bedrag nemen voor de boodschappen. Pinnen jullie dit aan het begin van de week bij de bank en dan apart in de portomonee of envelop. Of pin je gewoon in de winkel. Ik kom echt te vaak in het winkelcentrum dus dan gaat er automatisch weer te veel mee!

Ook let ik een beetje op wat ik eet, gezondere keuzes. 's avonds wel een toetje maar geen koekjes overdag enzo. Misschien 1 's avonds bij de koffie. Maarja manlief lust wel chips 's avonds. Misschien maar gewoon niet meer halen haha.

19. 2xtantein1week

15 dec 2011
    2.166
    1
    0

hi! Succes met bezuinigen! Ik pin altijd aan het begin van de week en doe daar de hele week de boodschappen van(meestal) Je kan ook in de winkel pinnen, maar dat maakt het voor mij persoonlijk minder overzichtelijk. Dat gedenk de hele tijd over geld, haha
    Het is inderdaad zo, wat je niet in huis hebt kan je ook niet opeten. Hier wordt savonds geen koek of chips gegeten. Mijn man houdt wel van een snoepje, dus dat is er wel. Maar koop alleen nog maar snoep in de aanbieding, is het op en is er geen aanbieding, dan maar ff zonder snoep.
    Als je vaak in het winkelcentrum komt dan is het verleidelijk om dingen te kopen die je niet nodig hebt. Mosschien kan je jezelf aanleren met een briefje op pad te gaan en alleen te kopen wat je nodig hebt. Veel succes he!!

20. nathalie85

25 jun 2011
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel Tante! Ik ga denk ik ook maar gewoon aan het begin van de week pinnen, al hoewel ik dat misschien ook wel weer vergeet haha. Maar is inderdaad overzichtelijker denk ik. Snoepjes hebben we dan weer niet in huis haha, dan is de zak gelijk leeg! En ik ga maar gewoon minder vaak naar het winkelcentrum, lijkt me beter. Als ik dan ga dan zal ik alles op een lijstje zetten en dan ook me daar aan proberen te houden :)

Ik heb net een lijst gemaakt van wat ik allemaal nog in de kast heb, zometeen eens combineren en kijken wat ik nog erbij nodig heb aan verse producten. Voor vanavond word het aardappels, bloemkool met sausje en een gehaktbal. Allemaal in huis! Scheelt weer voor vandaag!

Deel Deze Pagina