weinig boodschappen geld wat eten per week: deel 2

Discussie in 'De lounge' gestart door Marnat, 11 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Within dat is een goede tip,het was van de week ook op tv,reclames zijn lokkertjes en je neemt al snel andere dingen mee en dan worden de boodschappen duurder.

2. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Niet van je lijstje afwijken dan komt het wel goed. Er is deze week bij Jan Linders een hoop groente en fruit in de aanbieding (voor 1 euro). Ik kom daar normaal nooit, maar ga het morgen wel halen. Hij zit bij ons onder de Jumbo waar ik boodschappen doe dus hoef er de auto niet extra voor te starten. Maar ik ga alleen voor dat groente en fruit en neem er voor de rest niks mee

3. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    Dit word een drama week. 30 euro en daar moet het tot de 22ste mee pfff.
    Geen vlees, beleg en bijna geen brood meer. Word een georganiseerde week vol met goede planning en er vooral niet van afwijken. En ook nog een kinderverjaardag waar nog wat voor gehaald moet worden . Ik word gek!
    Volgende week hamsteren voor als we weer eens een krappe week hebben.

4. Female

Female Niet meer actief

Niet gek worden, dat moet best lukken! Heb je al een planning voor je avondeten gemaakt? Mss kan ik een beetje meedenken? Heb je nog iets opvoorraad (vlles, groenten, rijst/pasta)?

- heb je een broodbakmachine? Ik zou gewoon een weekje zelf brood maken. Of hele goedkope kant en klare mix kopen, anders gewoon even simpel deeg zelf zetten, is echt heel goedkoop.

Broodbeleg: zelf eiersalade maken. (eitjes koken en prakken, mayo, p/z, kerrie, evt. gesnipperd uitje e/o augurkje erdoor. Tonijnsalade van een klein blikje tonijn maken, op dezelfde manier maar dan zonder kerrie. Of even smeerkaas oid. Goedkope jam. Paté. Dan maar even een weekje wat minder keus.

En gewoon koffie/ thee, water en een fles limonadesiroop in de koelkast.

Wat heb je nodig voor de kinderverjaardag? Mss dat ik hier ook nog met je kan meedenken?

5. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Bernadet deze week heb je bij AH 2 broden voor 2 euro,bij AH heb je ook goedkope vleeswaren als je kiest voor hun rood wit merken.
    Bij AH heb je een kilo spaghetti voor (ik meende 56 cent)wat groenten erdoor van hun eigen merk en een zakje saus.Je kunt ook een grote pan macaroni maken en er 2 dagen van eten of Chili con carne,een cadeautje kun je voordelig bij Action kopen.

6. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
  7. Petra87

Petra87 Lid

1 aug 2011
    24
    0
    0
    Ik lees al een tijdje mee, maar zag net in de 'Boodschappen' (o.a. bij Hoogvliet gratis verkrijgbaar) dat je van de nieuwe verpakking Page vochtig toiletpapier bewaarbox het geld teruggestort krijgt op de rekening... Je moet de bon uit de Boodschappen invullen en originele streepjescode erop plakken en je krijgt dan € 2,59 teruggestort. (Page is bij de AH hier in het dorp te koop voor € 2,49)

8. Mystery

Mystery VIP lid

21 jul 2007
    10.361
    0
    0
    niet in paniek raken bernadette :) we helpen je wel..

Ik zie al een hoop goede tips voorbij komen :) misschien handig even te vertellen wat je wel en niet hebt en wat je plannign is inderdaad :)

@ female, je hebt het over zelf mixen maken voor brood , heb je daar tips voor mij :) we hebben nu een broodbakmachine en wil graag dit veel gaan gebruiken voor goedkoper brood.

hoor het graag

9. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    within, ik maak 1 lijstje wat ik waar in welke winkel moet halen. Ik eindig altijd bij de ah, met het idee dat was ze ergens niet hebben ik daar wel kan vinden. Ik neem dan ook niets meer mee dan dat er op dat lijstje staat. Ik word dan ook niet verleid tot meer. Net zo makkelijk vind ik. Je vergeet niets, en neemt niets extra s mee. female, we helpen je. Zeg even wat je inhuis hebt. Zoals al eerder de aardappelschijfjes bij de c1000 zijn in de reclame, en het brood bij de ah 2 voor 2 euro is de zaanse snijder. Is goed en lekker vullend brood, zeker de volkoren. Bij de ah heb je van de euroschoppen een blik tomaten voor nog geen 50ct, zijn blokjes tomaten, lekker door een zakje groenten heen (diepvries ah 1,5), pasta, groente en tomaten 2,50 miss heb je nog gehakt in de vriezer?volgend mij is er gehakt bij de lidl op ma & di in de aanbieding, alleen ah was vorige week wel goedkoper, maar toch weet niet wat je nog aan vlees hebt.

10. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    Oo wat een lieve reacties van jullie dames!
    Heb iedergeval nog iets van 5 kg aardappels dus dat komt goed.
    Een pot bonen in tom saus, pot sperziebonen, diepvries roerbakgroenten, 500 gr gehakt. Zak patat ( shit het vet in de frituurpan moet vernieuwd worden dus das geen optie deze week) rijst is er ook nog. Voor mij en onze dochter is brood niet zo belangrijk maar manlief die moet wel 6 sneden mee naar het werk. ( nog 2,5 brood in de vriezer zag ik net) beleg komt ook wel goed.
    De verjaardag is van een meisje die 5 word. Hoop bij de action wat leuks tegen te komen.
    Heb volgens mij nog nooit zo krap gezeten als nu .... Komt goed maar even er doorheen bikkelen.
    Hebben trouwens geen ah hier, alleen een lidl, supercoop en een plus.

11. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

bernadet26 action heeft erg leuke dingen en ook goed aanbiedingen nu
    en ook tip xenos daar haal ik bv altijd mijn slingers en ook echt leuke goedkope dingen daar..

voor deze week heb ik nog 10 euro pff
    tot donderdag gelukkig dus het moet te redden zijn
    soms vraag ik me wel eens af waarom ben ik toch alleenstaand
    maar het komt goed moet me nog echt aanpassen
    maar heb me weer gered deze maand al een hele presatie
    er zitten echt goede tips hier tussen dat is echt fijn om te lezen

12. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    hee meiden ik zit ook zo echt balen,ik denk schrijf ook maar eens mee als het mag,ik ben ook alleenstaand en heb 3 zoontjes.
    ik heb ook voor deze week nog maar 25 euro,gisteren ging mijn wasdroger ook nog kapot,echt balen met zoveel was,dus nu heb ik alle was overal in de kamer hangen,dadelijk even naar de zeeman en waslijn en wasknijpers halen,wasrekje heb ik niet meer helaas dus ga ik maar een draad in de kamer spannen,overal is wel een oplossing voor maar jeetje wat is het soms allemaal balen,en dan echt voor meerdere meiden zie ik.
    misschien een tipje voor jullie ik koop ook heel veel bij de zeeman,zoals,bakpapier,folie,botherhamzakjes,afwasmiddel,wasmiddel,wc-blokjes,snoep,koek,zeep,tandpasta,doucheschuim,leuke verjaardagskaarten,vaatdoekjes,enz.enz. en dat scheelt ook weer.
    ik moet ook nog brood halen,pakjes school drinken,schoolkoekjes,aardappelen,vlees heb ik nog oh ja en fruit en groente,melk,chocolademelk,thee moet ik ook nog.

13. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.741
    903
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    heb jij geen recht op een voedselpakket?
    Lijkt me pittig,alleenstaand met 3 kids.

14. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Bloemetje je woont niet toevallig in de buurt van Heerenveen,ik heb heel veel thee en gebruik het niet,wij zijn geen thee drinkers.Ik zag net dat de Lidl 5 kilo uien voor 1,19 heeft deze week.
    Aardappelen koop ik meestal van de Aldi of de Lidl,daar zijn ze in de meeste gevallen het goedkoopste.
    W.b.t je droger,je zou een oproepje op Marktplaats kunnen zetten.Ik weet niet wat je inkomsten zijn,maar als je bijstand moeder bent kun je van de gemeente budget krijgen voor een droger.
    Bij Action heb je voor 10 euro een droogrekje,past nu niet in je budget,maar ik denk ik schrijf het toch even.

15. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Hartendiefje 10 euro is niet veel meer,heb je nog wel wat voorraad?

16. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    oh wat super lief meiden!!!!!!!!!!!
    nee vlinder ik woon in het zuiden,maar wat super lief!!
    zo snel als ik weer geld heb haal ik dan een droogrekje super bedankt voor de tip!,zijn die wel groot of een kleintje?
    ik kan wel op marktplaats kijken inderdaad,maar heb ook geen auto,dus kan ik hem ook al niet ophalen,dat is inderdaad echt jammer.Is dat dan een soort lening van de gemeente?

17. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Bloemetje: tip ipv pakjes drinken een beker kopen en daar voortaan drinken in doen en meegeven? Is dat een optie?
    Scheelt weer iets in de portomonnee!
    En indd een gesprek bij gemeente aanvragen, misschien heb je recht op toeslagen? Voedselpakketten?
    Suc6

18. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Bloemetje ik meende niet dat dat een lening is,je zou de gemeente eens kunnen bellen en vragen waar je allemaal recht op hebt,er is n.l ook zoiets als een eenouder bijdrage en je hebt op meerdere dingen recht met een bijstandsuitkering,of minimum.

19. Mystery

Mystery VIP lid

21 jul 2007
    10.361
    0
    0
    Waar woon je want ook ik heb nog heeeeel veel thee staan die ik niet gebruik :) misschien kan ik je helpen ???

20. Mystery

Mystery VIP lid

21 jul 2007
    10.361
    0
    0
    Ik gebruik hier lege spa flesjes voor bryan. ( deze lekken minder snel als zo'n schoolbeker en als hij hem kwijt raakt is het niet zonde van het geld :p )
    Bij de lidl hebt je 6 spaflesjes voor weinig. Die zijn allemaal leeg en elke dag krijgt hij een gevulde met sap mee. Veel voordeliger als pakjes drinken :)

Deel Deze Pagina