weinig boodschappen geld wat eten per week: deel 2

Discussie in 'De lounge' gestart door Marnat, 11 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Het rekje van de action is er een met twee van die zij vleugels,ik weet niet hoe ik dat anders moet uitleggen.

2. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Bloempje er is zelfs bij de gemeente budget om je kinderen te laten sporten,bedacht ik me net,dat is vorig jaar eens in het nieuws geweest.

3. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    nog 6,50 in de knip (zit te wachten op belasting geld dat vrijdag al had moeten komen)
    dus van die 6,50 maar even stukje vlees kopen, pak vla en beleg. dat moet lukken lijkt mij ;)
    dan hopen dat het geld er morgen is kan ik iets meer halen.
    beetje wikken en wegen deze week.....
    knap hoor hoe jullie dat doen elke keer maar weer. en dan met 2 of 3 kids. heb er 1 maar die lust niet veel dus dat is altijd puzzelen. en met koemelk allergie dus dat valt ook niet altijd mee.

4. Mystery

Mystery VIP lid

21 jul 2007
    10.361
    0
    0
    @ bernadette dat gaat je zeker lukken !!! ... Hopelijk komt het geld vandaag nog :) de banken doen 2 of 3 keer per dag een boeking he :) .. Duimen draaien !

5. Mystery

Mystery VIP lid

21 jul 2007
    10.361
    0
    0
    Hier momenteel geen geld meer. Dus ben gebonden aan mijn eigen voorraad.

Ik vind het altijd om een of andere reden moeilijk om enkel voorraad te gebruiken maar goed.

Vandaag op de planning , verse worst met aardappeltjes en groente.

De rest van de planning nog niet gemaakt ga ik nu doen :p

6. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    tis gelukt pff
    had nog ff snel de folder door gelezen en was er blij mee
    nu stronkvbroccoli, 5 tomaten, 2 kipschnitzels, pak vla, kaassaus en kaas voor 5,75. alleen nog 2 postzegels halen.
    ben ik voor vandaag weer gered, morgen en overmorgen heb ik nog op voorraad en dan moet ik weer. maar ben ik ook weer dichterbij de 22ste dan komt loon van man binnen thank god!

7. Aviya

Aviya Niet meer actief

heb je
    huurtoeslag
    kindergebondenbudget
    zorgtoeslag
    alleenstaande ouder korting (even info vragen bij de belasting dienst, en heb je een bijstands uitkering dan wordt dit verrekend met je uitkering, ww uitkering is het geheel voor jou)

je hebt bij je gemeente (meestal) recht op het volgende, hier als je minimaal 3 jaar maar 110% van minimumloon hebt
    tot 500,- vergoed van een computer, daarboven tot 1000,- een lening van 15 p.m
    200,- voor witgoed (droger dus) en 50,- per kindje extra
    150,- vergoed voor sport hobby
    100,- voor anders als hobby en sport
    een bepaalde bijdrage bij noodzakelijke dingen (bril en co)
    water en andere belastingen via de gemeente krijg je korting of zelfs kwijtschelding!!

Even afspraken maken met de persoon die je meer info kan geven.

zorg dat al je uitgaven in mappen EN volgorde zitten, zodat ze tijdens het gesprek al dingen kan invullen en kan kopieren.
    je paspoort of id al is verlengd

Succes enne je hebt nog meer rechten als bovenstaande, maar dat kan per gemeente ook verschillen, even gaan navragen en de site van je gemeente gaan uitpluizen!

owh en meiden met mannen met eigen bedrijf of zelf eigen bedrijf, jullie hebben ook nog recht op bepaalde dingen, pluis dit ook uit bij de gemeente!!!

En gezinnen, sommige hebben hier ook recht op! ook al zit je boven minnium, doe gewoon ook een aanvraag! zo weet je meteen wat je voor korting en alles krijgt bij je gemeente!

8. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Mystery moet je lang zonder geld,of krijg je deze week weer.

Bernadet dat is fijn dat je nu eerst weer van alles wat hebt.

9. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
  10. Mystery

Mystery VIP lid

21 jul 2007
    10.361
    0
    0
    ik krijg per week mijn uitkering. Maar heb het geld wat deze week en volgende week binnen komt nodig voor de maandelijkse rekeningen die eind van de maand betaald moeten worden ( ik haat per week loon krijgen )

Dus ik moet gaan proberen om de komende 2 weken uit voorraad te leven ... nu heb ik best veel voorraad. Maar ben altijd ideeloos wat ik er mee moet doen. Maar moet t maar even gaan doen .. :)

11. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Mystery ok dat is vervelend,kun je vertellen waar je voorraad uit bestaat,dan kunnen we met je mee denken om lekkere creaties op tafel te zetten:D.

12. Mystery

Mystery VIP lid

21 jul 2007
    10.361
    0
    0
    ow jemig mijn voorraad. uhmmmm veel ?

rijst, spagetti, macaroni, aardappelpuree , aardappels.
    Vlees volgens mij nog fricandeau, verse worst , kipfilet , vissticks , pangafilets

verder heb ik een hoop potgroentjes in huis. Dus mag ik helemaal niet klagen !!!

Maar zoals ik al zei, ben slecht in het gebruiken uit voorraad ... en vind elke dag aardappels of pasta saai ? ....

ik zeur nu he ??? ,... ja ik zeur als ik lees dat sommige het hier nog moeilijker hebben !

SORRY

13. meis23

meis23 Bekend lid

19 jan 2010
    973
    136
    43
    Ik heb al een hele tijd niet meer meegeschreven, nu maar weer eens m'n lijstje.

4x cola light
    4x 2 liter halfvolle melk
    2x sinas
    Optimel yoghert
    Sperziebonen
    Unox groentesoep
    5 appels
    5 kiwi's
    zak mandarijnen
    2 bananen
    Knorr Roti
    Maggi prei/kerrie
    Aard. schijfjes
    Krieltjes
    Gehakt
    Prei
    2,5 ons jonge kaas
    3kg aardappelen
    Buggles
    Andijvie
    Chocolade piet (ja het staat al weer in de winkel:D)
    Allesreiniger doekjes
    Ontbijtspek
    Geraspte kaas
    2x abakbrood
    Haribo zakje
    Grote macaroni
    Potje wortel
    Krentenbollen
    Champignons
    Augurken
    Pommesfriet (diepvries)
    Evergreen
    Zak chips
    Snijworst
    Knappertjes
    Pindakaas
    Pompoenbrood
    Tarwebrood
    Beschuit
    2x olijven
    Gevulde speculaas
    Goudkuipje
    Maggi jus
    Cupcakejes

5.65 flessen/krat bier

Totaal 50.58

Ma: Stampot rauwe andijvie met speklapje
    Din: Prei ovenschotel
    Woe: Grote macaroni met verse groente/sugo en kruiden
    Do: Knorr Roti
    Vrij: Patat met snack
    Zat: Niet thuis
    Zon: Groentensoep met geroosterd brood

14. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    Vandaag toch ff niet naar de markt geweest, alleen de c1000. 6 zakjes aardap schijfjes voor 2,35.

Vrijdag doe ik de rest van de boodschappen weer.

Ik heb ook een hele grote voorraad en daarom laat ik de markt ff zitten. Manlief heeft storingsdienst en we werden gisteren weggeroepwn om half 5 en om 11 uur waren we pas thuis. Omdat we dan weg en onderweg waren hebben we onderweg gegeten, gelukkig kunnen we dat geld wel weer declareren. Alleen hebben nu 20 euro voorgeschoten, wat je toch mist als je nu boodschappen moet doen.
    Dus het menu van deze week
    Vandaag: geb aardappel, kipsnitzels, wortelen (menu gisteravond)
    Di: vriezer restjes ( man toko, ik chilli)
    Woe: gek aardappelen, potje groente, vleesje vriezer
    Do: idem woensdag
    Vrij: vriezer restje, welke weet ik nog niet

Za & zo zien we wel weer. We kunnen nog patat, pizzas, brood, en div potjes groente en vlees eten. Ook heb ik nog alles in huis om ern flinke pan pasta en flinke pan nasi te maken.

Deze week alleen de bRoodschappen en aanbiedingen dan nog maar. En volgende week de rest van de vriezer en potjes aan breken.

Zo houden we wat over om 13 oktober iets met onze nichtjes te gaan doen.

15. puna

puna Bekend lid

23 feb 2011
    517
    0
    0
    werkzoekende
    Krimpen
    denk als je post wat je nog hebt, dat er spontaan ideeen naar boven komen bij de rest.

16. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Mystery is vind niet dat je zeurt hoor,ik begrijp je wel.
    Aardappels hoeven niet saai te zijn,je kunt ze koken,bakken,lekker in de oven roosteren,je kunt ze ook poffen in de oven en er dan lekker wat kruidenboter bij doen (als je dat hebt,je kunt het ook zelf maken als je roomboter in huis hebt).Je kunt ook Aardappelpuree maken,die kun je even in de oven doen en daarover heen wat geraspte kaas (maak ik van restjes kaas),als je een spuitzak hebt dan kun je toefjes van de aardappelpuree maken en die even in de oven.

De kipfilet kun je in het midden een stukje in snijden,beetje kaas ertussen of ham en kaas (even met prikkers de zijkant dicht maken)en je hebt een cordonbleu.

17. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Als je sperziebonen (uit de vriezer of vers)hebt dan kun je die even koken en dan vervolgens met wat spekjes en ui in een wok,wokken,wat kerriepoeder erbij en je hebt heerlijke groente.

18. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

vlinder gelukkig heb ik nog wat voorraad

voor vandaag eten we brocelli met gekookte aardappel en gehaktbal
    dinsdag zijn ze niet thuis
    woensdag groente soep met stokbrood
    donderdag zijn ze niet thuis eet ik alleen
    vrijdag eet ik alleen
    en ook het weekend hi hi

dus dan moet het wel goed komen denk ik zo hi hi :)

19. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

#2459 Ons Kleintje, 17 sep 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 sep 2012
    :D

geeft niet hoor.
    Ik vind het juist heerlijk om uit voorraad te koken, heb een hekel aan elke dag boodschappen moeten doen. haha
    meestal 1 dag pasta 1 dag aardappels (ik kook dan voor 2 dagen aardappels), liefst met potgroente dan is het ook zo klaar (heb 3 kleine kindjes dus niet veel tijd om uitgebreid te koken) en de dag erna opgebakken aardappels

Meestal maak ik dan smiddags al de helft klaar, zodat ik het wel MOET maken. slimme tip?
    Bijvoorbeeld, ik schil de aardappels en ik zet de pannen al klaar, ik bedenk wat er in moet. Dat maakt het voor mij een stuk leuker. soort winkelen uit eigen winkel.
    Rijst koken kan ook 2 uur vantevoren.

maar ik probeer het altijd wel net iets anders te maken,
    door bijvoorbeeld ook eens puree te maken of andere groenten te gebruiken.

Oja nog een bespaartip: de wc-rol pletten en dan gaat ie minder snel op omdat hij niet zo gemakkelijk afrolt.

20. Mystery

Mystery VIP lid

21 jul 2007
    10.361
    0
    0
    Mja ik moet mezelf er gewoon toe gaan zetten om eten te koken .. maar dat is niet altijd even makkelijk. Vandaag netjes de aardappels, groente en worst gegeten :)

ik moet zo even gaan kijken wat we morgen op de planning zetten ..

Deel Deze Pagina