Zo wat zijn jullie vandaag lekker actief met het posten, haha. En mooi om te zien hoe je elkaar kunt helpen. Super hoor. Succes aan jullie die nu uit de voorraad moeten eten. Mss kun je ook nog eens een brooddag inlassen? Evt met een (cup a) soepje (ook lekker met een tosti)? Of pannenkoeken als je bloem en ei in huis hebt. Zoon neemt ook flesjes mee naar school die we steeds navullen. Waren appelsapflesjes van de Lidl. Zijn net wat steviger. En ze lekken nooit. Is ook heel wat waard. Ik vul de ene met ijsthee van Jumbo 45cent per 1 1/2 liter en de andere met limonade. (zoon blijft over op school vandaar 2 flesjes) Ik koop nooit meer pakjes drinken. De flesjes gaan ook gewoon mee als we een dagje weggaan.
Ik heb nog een leuke site gevonden,het is een buget recepten site.Je kunt er invullen wat je voor budget hebt en dan krijg je een aantal recepten.Budgetkoken - lekker gezond goedkoop koken en eten
Ja hoor die heb ik wel Indiaanse chili; 1 ui, gesnipperd 4 stengels bleekselderij, gesneden 1 kg aardappels, in blokjes gesneden 1 l (groenten) bouillon 1 blik tomatenblokjes 1 blik kikkererwten, afgegoten en omgespoeld 1 blik rode kidneybonen, afgegoten en omgespoeld 1 rode peper of jalapeno, ontzaad en in stukjes gesneden 3 el kerrie 1 tl kurkuma 0,5 tl garam massala zout naar smaak Begin door de ui en de bleekselderij in een pan met stevige bodem in een beetje olie te fruiten. Bak vervolgens de aardappels eventjes mee. Voeg vervolgens alle andere ingrediënten toe en laat tenminste twee uur op laag vuur pruttelen,roer regelmatig. Serveer met naanbrood. Dit gerecht heb ik op een werkdag in de slowcooker gemaakt. Zoete aardappel uit de oven met groentenmengsel; Zoete aardappel insnijden, insmeren met een klein beetje boter, in de oven poffen voor zo'n 50 min op 220 graden (in alu folie). Vervolgens vullen met diverse groenten die nog over zijn en nog even in de oven tot alles door en door warm is. Erg makkelijk op dagen dat je wel thuis bent maar genoeg andere dingen te doen hebt.
Mystery dat vond ik ook,ik mag graag koken en ik vind het leuk om recepten te zoeken die binnen ons budget vallen,ik ben blij met google. Wie heeft er voor mij een lekker hachee recept?
Wat trouwens ook erg lekker is in de zoete aardappel zijn gedroogde cranberry's en noten (al zijn noten niet budget verantwoord maar ik heb ze wel altijd op voorraad). @Voorraad koken; Heerlijk juist. Ik probeer het eens in de maand a twee maanden een hele week te doen. Nu moet ik wel zeggen dat ik een enorme voorraad heb hoor dus dat is al wat makkelijker
misschien heb ik ook moeite met uit voorraad koken omdat ik totaal ideeloos ben, het is altijd de zelfde tralal. nu ben ik thuis dus zou ik wel eens de moeite kunnen nemen om wat meer lekkere recepten te zoeken en te gaan kokkerellen MAJAAA
Kurkuma is geelwortel en is gewoon te koop bij de supermarkt, staat bij de specerijen. Garam massala is een soort Indiaanse kerrie poeder maar dan met meerdere specerijen die samen de massala vormen en is ook gewoon in de supermarkt te koop maar dan bij het Indiaanse schap.
nou misschien heeft iemand van jullie een idee dan, heb een spitskool in de koelkast liggen GEEN IDEE wat ik daarmee moet doen ??? iemand tips voor mij ?
Spitskool is zoooo veelzijdig! Spitskool stamppot met een stukje vlees, spitskool ovenschotel met knakworstjes, spitskoolrolletjes gevuld naar keus met satesaus, spitskool in de nasi verwerken, een koolsalade op basis van spitskool, een romige saus op basis van spitskool geserveerd met rijst, wraps met spitskool en kip, zo veel mogelijkheden
Whahahahahahaahah ik heb zo'n ding nog nooit mee genomen, nu zag ik hem liggen en was echt niet duur ik denk probeer t eens maar ja ... hij ligt er nog steeds
Zo gisteren even naar Jan Linders geweest 2 kg uien 1 kg sperziebonen 1 mango 1 galiameloen 2 komkommers 1 chinese kool 1,5 kilo elstar appels samen voor 7,5 euro. Gisteravond al heerlijke chinese kool stamppot gemaakt Met de komkommers en mango ga ik komkommer mango salade maken en dan een bamboe met sperziebonen erbij. Bij Jumbo nog broccoli en bloemkool gescoord (was ook bij Jan Linders in de aanbieding maar zagen er niet uit dus betaalde graag die 20 cent mee bij Jumbo) Nog even verzinnen wat we voor de rest gaan eten.
@ spitskool: spekjes bakken en daar dan de fijngesneden spitskool doorheen wokken. Heerlijk. De smaak vd spekjes trekt lekker in de spitskool. Lekker bij gebakken aardappels.
@ Bernadette; heb nu pas wat meer pc-tijd,maar je bent er al uit lees ik, mooi! Je had ook nog flink voorraad vond ik Spitskool: Ik maak vaak een ovenschoten van spitskool: Spitskool van te voren een minuutje koken (meestal is zo'n grote voor een paar keer eten dus dan kook ik het even, portioneren en invriezen). Gehakt rullen, gesnipperde uien erbij, flink knoflook erbij, en als laatste de spitskool mee roerbakken. Bouillonblokje, peper en zout en een paar el kerrie erbij. Op het laatst een pakje room erbij, of gewoon een sausje maken met melk en dat wat binden met maizena. In een ovenschaal, aardappelpurree erover (pakje of zelf maken), paneermeel erover en klontjes boter erop verdelen. Even in de oven tot ie goed heet is en bruin korstje...