weinig boodschappen geld wat eten per week: deel 2

Discussie in 'De lounge' gestart door Marnat, 11 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Ik lees al een tijdje mee in dit topic. Sinds deze maand ook veel minder inkomen dus ik moet ergens op bezuinigen dus dat worden bij ons de boodschappen. Heb nu iig door Wehkamp, Truus en LIHL bonnen voorlopig voldoende luiers voor de kleine, dus dat scheelt een kostenpost.

Wij doen meestal boodschappen bij Jumbo, maar kattengrit en vlees (voor mijn man dan want ik ben vega) halen we dan bij de Aldi. Groente en fruit altijd op de markt. Brood bij bakker Bart. En bij die laatste was ik dus vandaag. Normaal halen wij altijd het brood op zaterdag. Nou was ik er vandaag en stond er een bordje dat alle broden naar keuze 1 euro waren. Had ik nu mooi drie broden voor 3 euro ipv 5.50 euro. Ik heb gevraagd of dat toevallig een woensdag aanbieding was. Maar ze zei dat ze dat dagelijks doen als er teveel brood over is. Nou super! Ik ben voortaan op woensdag vrij dus ik denk dat ik maar eens wat vaker naar binnen spiek of het bordje er staat. Ik moest aan dit topic denken dus vandaar dat ik de tip even deel.

2. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.112
    1.799
    113
    Kraamverzorgende
    La Place heeft ook altijd aan het eind van de dag 50% procent korting op het brood.

3. Sila24

Sila24 Niet meer actief

sorry hoor niet kut bedoeld ofzo maar dit is wel erg extreem vind ik!! als je geeneens thee drinkt :$:)

4. 2xtantein1week

2xtantein1week Fanatiek lid

15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    Ik zeg niet dat ik geen thee drink, ik drink ook wel eens gekookt water. Had mischien beter kunnen zeggen dat ik gekookt water drink ipv koud water? Drink daarnaat denk ik ook wel 8 koppen thee op een dag...

5. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ow oke gelukkig maar ik dacht dat je steeds gekookt water dronk pardonn niet goed gelezen dus

6. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

:) Ik heb een goede tip! vanmiddag had mn man bij de ah een pak griesmeel-poeder gekocht 70 ct (zei hij) en paar pakjes vanillesuiker. Echt heerlijk en je kunt er wel 14 x 3 toetjes van maken. Ik heb nu voor 2 dagen gemaakt. 1 liter melk (houdbare van de euroshopper) koken en dan 100 mg poeder erbij, zakje vanillesuiker, 75 gram gewone suiker (ik eet eigenlijk geen suiker). 3 minuten laten doorkoken, in wijnglazen geschonken en laten afkoelen. Andere helft in een bakje geschonken en dat is voor morgen.
    Best wel een goedkoop lekker en mooi toetje!:)

7. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Trouwens ik had van de week ook bonnetjes van de DA bij de folders. Eentje van 15% eentje van 20% en eentje van 25% korting op het hele assortiment. Scheelde me mooi op de nutriton.

8. miepmiep83

miepmiep83 Bekend lid

6 feb 2012
    509
    0
    0
    Ook ik lees al een tijdje mee en vind het leuk inspiratie op te doen voor leuke gerechten. Hier liggen eigenlijk altijd wel een paprikastoplicht en champignons in de koelkast waar ik wat mee varieer. Een lijst met gerechten ter inspiratie voor jullie (voorwaarden aan de gerechten die ik maak: minstens 200 g groente per persoon, liefst vers, niet al teveel vlees, geen varkensvlees)

- chili con carne (rundergehakt) / chili con pollo (kipfilet) - lekker met paprika, ui, knoflook, champignons, kidneybonen, chilpoeder, gepelde tomaten
    - lasagne: bladen kopen als ze in de aanbieding zijn, blijven eeuwig goed, saus met gehakt, ui, paprika, champs, tomaten, evt een laagje met een restje spinazie/kruidenroomkaas
    - wraps: tortilla's van de Lidl, wederom ui, paprika, champs, creme fraiche, komkommer
    - zelfgemaakte frieten met een vleesje (hamburger oid, liefst uit de Bonus...) en salade of sperzieboontjes uit de vriezer
    - (maaltijd)soep: met courgette+roomkaas, of tomatensoep met italiaanse roerbakgroente + tortellini (goedkoper bij de Xenos), of tomatengroentesoep
    - zelfgemaakte pizza: met kalkoensalami, paprika, champs, ui, mozzarella (Lidl)
    - ovenschotel: spinazie+gehakt+tomaten+feta+aardappelpuree, zuurkool+gehakt+ui+appel+aardappelpuree, prei+kerrie+gehakt+aardappelschijfjes+ei/melkmengsel, bloemkool+kerriesaus+aardappelpuree+gehakt, spitskool+(kip)shoarma (zelf maken met shoarmakruiden van de toko)+mais+kaas
    - roerbak: roerbakgroente in de bonus of met 35% + evt kip + noedels/(zilvervlies)rijst
    - hartige taart: croissantdeeg van de Lidl (lekkerder en makkelijker dan hartige taart deeg of bladerdeeg), gevuld met broccoli+camembert+ei/melk mengsel of prei+gehakt+zakje kerriesaus of mexicaans met paprika, mais, gehakt, creme fraiche (kan ook met aardappelschijfjes in ovenschotel)
    - pasta: met zelfgemaakte rode saus op basis van gepelde tomaten (hoe langer je het laat pruttelen, hoe zoeter ze worden), knoflook en ui, gevuld met courgette/paprika/champs/ui of met witte saus (pakje tagliatelle roomsaus in de bonus/van huismerk) met champs, courgette en (kalkoen)salami of met gegrilde groente (ui, champs, paprika, courgette) en pesto (Lidl)
    - nasi: nasikruiden van Inproba (29 cent ofzo), kip of gehakt, roerbakgroente of ui/prei/wortel/champs/wat ik toevallig nog in de koelkast heb liggen, evt met een gebakken eitje
    - kofta: zelf maken ipv Knorr gerecht (google maar eens op Kofta van Jan-Peter, dat recept gebruik ik, maar dan met bliktomaten ipv verse)
    - maaltijdsalade: feta, gekookte aardappels, cashewnoten, sperzieboontjes uit de vriezer, sla (lekker is iets van rucola, maar dat is wel prijzig)
    - stamppot: boerenkool of zuurkool of hutspot (lekker met nasikruiden en gehaktballetjes met ketjap) of spruitjes+gehakt+kruidenroomkaas
    - pita's: gegrilde groente+tzaziki (yoghurt, veeeel knoflook, geraspte komkommer) of zelfgemaakte shoarma en knoflooksaus (mayo, yoghurt, knoflook, (verse) tuinkruiden als peterselie, bieslook) met komkommer en sla
    - stoofpot: runderlappen (bonus of 35%) en veel ui + paprika/wortel/... (kunnen wij met z'n tweetjes minstens 2x van eten)
    - pannenkoeken: vullen met groenteprutje (ik kan echt niet zonder groente!)
    - aardappel-vlees-groente (zelden...)

Genoeg variatie dus, ik hoop dat jullie er iets aan hebben!

Mijn truuk om het betaalbaar te houden: haal een aantal verschillende groenten en ingredienten en combineer ze (op meerdere dagen een deel gebruiken), zo maak je best "luxe" gerechten met veel ingredienten maar blijft het toch betaalbaar. Wij zijn meestal zo'n 200-250 euro in de maand kwijt bij de supermarkt (inclusief wc-papier, (af)wasmiddel, schoonmaakmiddel enz) Scheelt ook dat we nauwelijks wat anders drinken dan water, thee, koffie (dus geen frisdranken en sappen)

9. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Ik heb gister een goedkoop pak zilvervliesrijst gekocht..... lees ik net dat ie 30 minuten moet koken!!! Grrrrr

10. Within

Within Niet meer actief

30 minuten :eek: Jeetje wat lang!!

11. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Ja die heb ik ook thuis..
    Beetje dubbel, want het geld dat je bespaard geef je dan haast weer uit aan gaskosten..
    Ik kwam er ook pas later achter ja.

12. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    @30 minuten koken. zo bereid ik mijn (gewone) rijst: ik laat water koken, doe er rijst bij en laat het enkele minuten doorkoken. daarna doe ik het gas uit en laat het nog een tijdje zo staan met het deksel erop.

Misschien is dit principe hier ook toepasbaar? Bijv. 10 a 15 min koken en daarna gas uit en dan nog 15 a 20 min laten staan?

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb vanochtend voor zo'n 55 euro boodschappen gedaan, dus ben best tevreden. Als het goed is hoef ik de rest van de week niet veel erbij te halen, behalve 2 broden. Volgende week is Lisa jarig, dus heb ik iets meer nodig.

14. 2xtantein1week

15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    Als je alleen water op zet in een pannetje, kan je dat dan niet beter in de wateroker laten koken en dan in je pannetje gieten? Scheelt een hoop tijd...!

15. Within

Within Niet meer actief

Kan je beter gewoon heet water uit de kraan pakken denk ik? Doe ik hier ook altijd, verkort de tijd voordat het kookt aanzienlijk.

16. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Volgens mij is gas nog weer goedkoper dan elektriciteit, dus je kunt het beter op het gas aan de kook brengen dan in de waterkoker, ook al is dat misschien sneller....

17. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.891
    113
    Noord-Holland
    wij doen meestal voor 3 dagen rijst maken en de andere twee porties in de koelkast en op de dag zelf even in de magnetron. hoewel ik niet weet hoeveel stroom de magnetron gebruikt in verhouding tot het gas van het op de dag zelf koken. het bespaart iig tijd.

18. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    is rijst dan nog wel lekker op de volgende dagen? Het wordt toch keihard en droog?

19. 2xtantein1week

15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    Dat kan heel goed, heb ik geen verstand van...

20. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    Gister wel meegelezen maar geen puf gehad te reageren. Vloog van winkel naar winkel boodschappen doen. Ben zo goed als door het budget heen maar heb flink ingeslagen! Volgende week eigenlijk alleen brood halen en wat simpel beleg en rijst. Heb flink wat vlees gehaalt bij de c1000 en 2 kg bij de slager:).

Deel Deze Pagina