weinig boodschappen geld wat eten per week: deel 2

Discussie in 'De lounge' gestart door Marnat, 11 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mystery

Mystery VIP lid

21 jul 2007
    10.361
    0
    0
    Mja het is echt zuur geld.. Ik wilde haar niet laten lijden maar had liever gehad dat ze zelf was ingeslapen, scheelt een hoop stress voor het beestje en geld ( om eerlijk te zijn ) hoe veel ik ook van haar hou !

Ik moest 90 euro afrekenen...

2. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    @ Mystery; Sterkte met het verlies van je poezenbeest! Het geld wat je aan haar moest uitgeven is natuurlijk een extra zure appel :(

@Invriezen; Ik gebruik heel veel bakjes om in te vriezen, ben heel erg van het milieu bewust dus gebruik zo min mogelijk zakjes (en ja ik heb zelfs een broodtrommeltje (koffie in een tumblr en water in een herbruikbare waterfles) mee naar mijn werk ;)). Gebruik alleen zakjes als mijn bakjes allemaal in gebruik zijn.

@Besparen; Deze week niet zo, heb voor zoon nieuwe kleren voor de winter gekocht (was nodig want hij heeft een groeispurt), ik heb het een en ander voor mijzelf qua winterkleding gekocht. Ook had ik nieuwe reinigingsproducten voor mijn gezicht nodig (ik gebruik Rituals maar alles was nu met 50% korting dus dat viel op zich nog mee). Verder heb ik al het een en ander (wat biertjes ed) ingeslagen voor de verjaardag van zoonlief die we over ruim drie weken vieren.

3. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ook op 20 oktober toevallig? ;)

Wij zijn deze maand ook een grote hap van ons geld kwijt aan de verjaardag van onze zoon.

Ee ik heb een nieuwe fiets moeten kopen, dus ook weer kaching! Fietstoeltje erbij, je kent het wel. En ik moet echt een nieuwe en een dure ook nog, want ik fiets heel veel. Heb geen rijbewijs ;)

Dus als er veel geld naar dit soort zaken gaat; extra reden om beter op de boodschappenkosten te letten!

4. Female

Female Niet meer actief

@ Mystery; Jammer zeg van de kat, sterkte!

Was vanmorgen 120 euro :$ lichter. Voor de hele maand. Het grootste deel heb ik dan, de rest haal ik gewoon hier in België met de maaltijdcheques... Ik probeer altijd max. 50.- per week aan te houden...

120 is een berg geld, maar daar heb je dan ook wat voor :D:

Bijgevoegde bestanden:

5. Female

Female Niet meer actief

En nog 3 shoppers...
    Voelt als pure luxe zo'n gevulde kelder en vriezer, kunnen voorlopig weer vooruit...

Bijgevoegde bestanden:

6. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Heerlijk toch , weer een voorraad!!
    En die ranja hebben wij ook altijd :D koop ook vaak 4/5 flessen als ik ga kopen

7. Mystery

Mystery VIP lid

21 jul 2007
    10.361
    0
    0
    goed geshopt zeg !!! ...

en ja die ranja is heeeeeerlijk :)

8. Female

Female Niet meer actief

Ja ik kocht voorheen altijd 1.5 liter pakken sap, maar op deze manier ben ik gewoon nog veel goedkoper uit, 95 cent geloof ik voor een fles, en daar maak ik heel wat liters van :). De sinaasappel is hier favo (de zwarte bessen is ook lekker maar die hebben ze lang niet overal en volgens mij issie ook duurder...?)

9. Mystery

Mystery VIP lid

21 jul 2007
    10.361
    0
    0
    Ja helemaal mee eens, ik ben helemaal weg van de groene :) Heksendrinken zoals het hier genoemd word :p
    en tropical :D ....

10. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    welke ranja is dat precies? waar gekocht, welke prijs? Wij hebben die tropical van ah merk (een soort van alu blik, je weet wel)
    leuk he, zoveel eten hebben. Deden mijn ouders vroeger altijd, 1x per maand naar auchan.

@Mystery: dikke knuffel!!!

11. Mystery

Mystery VIP lid

21 jul 2007
    10.361
    0
    0
    thnx voor de knuffels meiden !!!

En het is Raak aanmaaklimonade. Jumbo en C1000 hebben deze, nettorama ook maar niet alle smaken :)
    ow plus ook :)

12. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    Female, wat zijn maaltijdcheques in belgie? Soort voedselbonnen van een voedselbank ofzo?

13. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Jaaaaaaaaa, die ranja is echt lekker. Wij hebben altijd de multivitamine. Heerlijk.

En wat een boodschappen zeg haha. Ben je weer even klaar.

Hier vanavond bami uit de vriezer. Vlgs mij kunnen we er bijna 2x van eten. Dus eten we het zaterdag weer maar dan met een loempia erbij.

Eten jullie dat wel eens? Van die goedkope loempia's? 2 voor 80 cent ofzo. Waar eten jullie dat bij? Kom vaak niet verder dan dat bij de bami te eten haha. Maar is wel erg lekker. Zou ze wel eens wat vaker willen eten. Lekker met chilisaus.

Female: 1 1/2 liter sap. Wij halen bij Jumbo 1 1/2 pakken ijsthee voor 45cent per pak. Dat vind ik niet duur. Meestal hebben wij dus die pakken en 3 soorten ranja. En dan nog wel een fles prik voor manlief. Die lust geen ranja of sap. Die drinkt alleen maar koffie/thee en in t weekend wat prik en soms eens een pilsje. Soms haal ik nog wel eens eigen merk taksi drinken voor de afwisseling. Is ook niet zo duur.

14. nijnonijntje

nijnonijntje Niet meer actief

Zijn dat die loempia's die je in de oven kunt doen?
    Wij hebben altijd die je in de oven kunt doen. Heerlijk en een stuk gezonder dan gebakken in vet. Wij eten dan wel eens dan alleen loempia's met een lekkere bak sla erbij. Genieten!!!
    En dan ieder 2 loempia's ofzo. Zijn zijn namelijk vrij groot, dus dan heb je er met sla bij wel genoeg.

15. nijnonijntje

Ik wist niet dat raak ranja had haha. Vanavond maar eens kijken bij de nettorama, aangezien iedereen hier het zo lekker vind. Ben er nu heel benieuwd naar.
    Normaal hebben wij altijd ranja van de aldi. Ook erg lekker.

16. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    Gaan altijd naar de c1000 ( is dichtste bij )
    Maar nu eens naar de LIdl geweest. Hier het lijstje:
    -2x Kinderkoekjes
    - 3x Pakken koeken
    - 1xTros Bananen
    - 4x Broodbeleg ( vlees)
    - 1x Kaas
    - 2x Yogi drink
    - 6x Vlees
    - 2x10 oven broodjes
    - 4x Harde bolletjes
    - 3x Diepvriesgroenten
    - 12x Sap
    - 2x Chips
    - toiletpapier
    - Keukenrol
    - 2x Snoetenpoetsers
    - 3x Zak snoep
    - 1x Nootjes
    - 2x Pizza
    - 1x Doosje cornetto's
    - 2x Komkommer
    - 1x hondekoekjes

Totaal 78 euro

Moet zeggen dat wij koffiepads, frisdrank zoals cola wel bij de c1000 halen

17. nijnonijntje

Is dit ook een deel voorraad?

18. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    Ik lees voor de grap eens mee en 120 euro voor een hele maand boodschappen veel?? Wij zijn met 2 kinderen iedere week Rond de 100 euro kwijt.

19. nijnonijntje

ja geen idee, maar het lijkt me heel veel. aangezien je kinderen niet heel oud zijn, dus niet net zoveel eten als een volwassene. Tenminste dat is mijn mening.

20. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    Mystery veel sterkte

hier volop soep aan het koken, had heel veel groenten die al een tijdje in de vriezer lagen en we zo nooit opaten
    nu dus maar soep van gemaakt

nu staat de kikkererwtensoep op het vuur, die eten we morgen na de kermis op
    wat over is gaat de vriezer in
    ik had een doosje gedroogde kikkererwten staan waar dringend iets mee moest gebeuren en ik kon niets anders bedenken dan soep

iemand nog een lekker ideetje misschien?

heb nu al 7x 750ml groentensoep die de vriezer ingaat als hij afgekoeld is
    benieuwd hoeveel er van de kikkererwtensoep overblijft morgen

dat vind ik nu het heerlijke aan dit koudere weer, dan eten we al vlugger eens een maaltijdsoep of een stoemp
    ik haal mijn groenten dan op de markt
    de tijd van de kolen komt er weer aan en die kosten dan vaak maar 0.50€ à 0.80€/ stuk (witte kool, rode kool, savooikool) en zijn supergroot

Deel Deze Pagina