Mijn weekmenu: Maandag:gegrilde kip met frietjes en appelmoes Dinsdag:Rode kool/appel met puree en Gelderse schijf Woensdag:Taco's met tomatensalade Donderdag:Andijvie stamppot met gehaktballetjes Vrijdag:Maaltijdsoep Zaterdag:Hachee met rijst Zondag:waarschijnlijk iets van snackbar Die goedkope loempia's eten wij ook weleens en ik kreeg nog een tip van een vriendin.Zij haalt groente&fruit bij de Turkse toko;3 avocado's voor een euro,mango 50 cent enz. Ik begin steeds vaker te denken dat we gewoon belazerd worden door de supermarkten. In Griekenland zijn voedselprijzen met 25% gezakt omdat mensen bij de boeren hun eten halen maw we hebben als consument meer macht dan we denken. Helaas is het niet in elke regio mogelijk natuurlijk.
hier morgen nog boodschappen doen op de markt heb broodbloem nodig dinsdag appelen gehaald maar wat zijn ze nog duur 4.95 voor 2 kilo (jonagold) nu had ik een ander soort appelen meegenomen die ook een beetje zoet zijn (om zo te eten en voor in de rode kool) die heb ik 3 betaald voor 2 kilo onze weekmenu vanaf afgelopen maandag maandag: pittapizza (had alles nog in huis) dinsdag: kids en ik puree, man gekookte aardappelen (die eet niet zo graag puree) met koolrabi en kippenvink (alles nog in huis) woensdag: een kermisfrietje (eten we 2x op een jaar als het hier kermis is) donderdag: de rest koolrabi met puree, man geprakte aardappelen met olijfolie en provençe kruiden en een hamburger (vlees) (alles nog in huis) vrijdag: kikkererwtensoep (alles nog in huis) zaterdag: rode kool met aardappelen en kippenchipolata (alles nog in huis) zondag: eten we resten en/of soep (afhankelijk wat er over blijft) ik hoef deze week dus niet veel boodschappen te doen
wat een geweldige week menu's Bij is er soms echt gebrek aan inspiratie om wat te bedenken. Zeker om het al voorruit te bedenken. Ik doe het eigenlijk altijd wel, maar vind het altijd best moeilijk en ben ook niet altijd even blij metde ideetjes, maar goed. ik kom niet op wat anders haha
Ons week menutje vanaf afgelopen maandag: maandag: Rest pasta met chapmpiongehaktsaus. (over van zaterdag toe er vrienden kwamen eten) Dinsdag:Aardappelsoep woensdag: pannenkoeken en nog een deel pasta van zaterdag en maandag Donderdag (vandaag): Rest aardappelsoep vrijdag: Kip, uit de over met risotto (allemaal in huis) zaterdag: Aardappels, broccoli, schnitzel (in huis en uit de vriezer) zondag: Verjaardag en eten daar
@Zuurtje; Zelfgemaakte humus, lekker met stokbrood. Een vegetarische curry misschien. Of lekker roosteren in de oven en dan door de salade of als snack. Ik doe ze eigenlijk door best veel heen.
Ons weekmenu trouwens nog even; Ma; Heeft manlief gekookt; chili met taco chips om te dippen en komkommer voor erbij (ik was pas na 7 uur thuis, manlief heeft dit zelf uitgekozen en gekocht, ik vond het iig heel lief want hij kan eigenlijk helemaal niet koken) Di; Leftovers (ik had overdag gewerkt en s'avonds een bijeenkomst op de kinderopvang dus lekker simpel) Woe; Gisteren hebben wij heel luxe eten besteld (ik ben al meer als drie weken non stop aan het werk zonder een dag vrij geweest te zijn en mijn kaarsje begint een beetje te doven) Do; Vandaag krijgen wij bezoek dat mee eet dus ik ga taco's en wraps met zwarte bonen en maïs maken met een salade Vrij; Een vegan soep naar een recept uit het zuid westen van de VS met een pompoen maïs brood Zat; Italiaanse frittata met een verse spinaziesalade met granaatappel Vanaf zondag ben ik eindelijk vrij en zal dan ook weer uitgebreider gaan koken. Ik heb nog genoeg in de koelkast/vriezer voorraad dus dat komt wel helemaal goed @Appels en peren plukken; Werd afgelopen zondag opgeroepen voor een bevalling dus zijn helaas niet geweest, even kijken of we binnenkort nog kunnen. Ligt er ook aan of we de auto van mijn schoonvader kunnen lenen. (weet niet of ik dat toen der tijd heb verteld maar onze auto is toch verkocht en we zijn nu al 3 kwart jaar zonder auto maar wel hard aan het sparen voor een nieuwe, hopelijk begin 2013) Heb vandaag ook 48 rollen Page toiletpapier gehaald bij de Appie voor een tientje. Kunnen we voorlopig weer mee vooruit.
Wij vinden deze heel erg lekker. Wij eten het trouwens ook met gekookte rijst edible perspective - Home - saying goodbye (even naar beneden scrollen voor het recept)
De kosten van het eten vanavond vielen trouwens mee. (het bezoek dat kwam was mijn moeder met mijn broertje en zusje) Hun hadden het gehakt en de wraps meegenomen en de rest had ik nog. Ook van mijn moeder 4 enorme spitskolen gehad. Zij gaat morgen op vakantie en kon het niet meer opmaken. Ga dus het een en ander snijden en invriezen en waarschijnlijk plan ik dan voor zondag een uitgebreide roerbak. Vanaf vandaag blijft mijn puber broertje ook twee weken slapen dus de kosten zullen wel iets stijgen de komende weken.
Ons Kleintje.... we hebben vandaag de spinazietaart gegeten en hij was heerlijk. Bedankt. Zou er alleen nog wel wat meer smaak aan willen hebben. Iemand daar nog ideetjes over?? Zat zelf te denken aan knoflook. Verder kan ik zo even niks bedenken. Wil het ook niet te pittig maken ivm ons dochtertje van ruim een jaar.
Tso net een pompoen gekookt, geschild en in stukjes gesneden. Pfoe is ff een werk. Maar zoontje heeft nu weer 9x pompoen blokjes te eten. En de pompoen was maar 1,20 op de markt! Porties gaan zo de vriezer in!
Mee eens, de kruidvatluiers zzijn waardeloos. Weet niet wat zij gedaan hebben zodat die als beste uit de test kwamen, maar ik krijg zo het idee dat het niet helemaal klopte. Hoor alleen maar dat die dingen waardeloos zijn. En ik vind het ook. 50 stuks 7,50 is echt goedkoop.
Nee, hoeft geen water bij. Kan wel, een beetje, ligt eraan hoeveel tomaten je gebruikt. Je kan het ook op smaak brengen met een bouillon blokje.
Ja? Heb je dan nooit dat het de luier uitkomt? Met name onder bij de beentjes? Daar is die rand ook nagenoeg helemaal weg. Heb je niet zo'n flap zeg maar. En dan het houd het het spul niet in de luier. Hier tenminste niet. Heb regelmatig een pag geprobeert. Heb er nu nog 2 staan. ( Ik baal enorm) maar hierna echt nooit meer kruidvat luiers.