weinig boodschappen geld wat eten per week: deel 2

Discussie in 'De lounge' gestart door Marnat, 11 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Mystery ik doe de aubergine in de oven,ik halveer de aubergine (nadat ik hem gewassen heb)dan haal ik de binnenkant eruit,die snij ik vervolgens in stukjes en die bak ik in de koekenpan samen met gehakt,knoflook en tomatenstukjes (uit blik,daar zit tomatenpuree bij)wat peper en zout,na het gebakken te hebben in de koekenpan,doe ik dit in de aubergines en daar overheen gaat oude geraspte kaas,erg smaakvol.

2. momfertje

momfertje Bekend lid

8 jul 2011
    779
    0
    0
    leidinggevende kinderopvang
    Zuid Holland
    Invriezen kan prima

3. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    lkh1984 : das wel een goeie tip! Alles invriezen!
    Doe je dan eerst alles even koken?
    Of gewoon in stukjes/porties en dan in de vriezer?

Kan dat ook met bloemkool en broccoli?

Ik ga eens per 2 weken naar rotterdamse markt, afrikanenplein!
    Neem altijd berg fruit mee en paprikas enzo

4. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    Boontje, bloemkool en broccoli even kort koken,
    Courgette, prei en paprika niet.

Aubergine en tomaten in koelkast

Meeste in 2 persoon porties, of juist om te mengen

Ik ga iig over 2 weken weer. Dan is de vriezer weer vol voor na de operatie. En dan weer een dagje blancheren en snijden

5. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Ok, dan gaan we het nu niet meer hebben over de markt, wat jullie daar gehaald hebben en al helemaaaaal niet meer over wat jullie daarvoor hebben betaald, haha. Grapje. Het is jullie gegund.

@llkh1984, vlg mij hebben ze bij Lidl sesam volkorenbrood. Die is echt heel lekker. Omdat manlief en kids niet van zaadjes ed houden, koop ik het niet. Maar anders wist ik het wel. Dus alleen de boerentarwe mag hier nog op tafel ;) Zelf eet ik heel veel volkoren beschuit en volkoren crackers. Op z'n tijd een plak roggebrood en rijstwafels. Zo vul ik het voor mezelf aan. En de kids eten gelukkig ook graag volkoren crackers en roggebrood.
    Ik moet zelf ook op mn darmen letten. Heb er wekelijks vaak last van. Heb op dit moment zelfs een darmontsteking. Zal wel vd endometriose komen. Misschien krijg ik volgende maand een darmonderzoek in het ziekenhuis. Schijnt niet een prettig onderzoek te zijn??

@rijst: kipfilet heel fijn snijden. Even kruiden en bakken. Uitje meebakken daarna wat heel fijn gesneden prei meebakken. Evt nog wat doperwten. Kliekje rijst meebakken en op smaak brengen met kruiden/ketjap. Heerlijk.

Of je gaat iets van chicken tonight klaarmaken. Rijst erdoorheen doen en dan invriezen of dit weekend nog opeten, hmm.

6. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Je woont zelf niet in Heerenveen? Ik weet niet hoe de markt in Drachten is qua prijzen. Mss dat jij dat weet? Ik woon 20min rijden boven Drachten. Dus dat zou best te doen zijn mss in combinatie met een ander boodschap daar. Maar zo ongelooflijk groot is die markt daar ook niet toch?

7. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Miranda ik woon meer in de buurt van Joure,ik kom weinig in Drachten,ik weet dus niet of die markt goedkoop of duur is.
    De markten in Heerenveen,Dokkum en Leeuwarden,zijn grootte,verder weet ik het niet.Ik weet niet waar je woont,maar is er geen markt dichterbij?

8. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Haha, zo is het helemaal leuk om iets voor anderen te doen he:)

9. FastMotion

5 nov 2011
    59
    0
    0
    Pastasalades zijn ook ideaal. Pasta af laten koelen en allerlei groenten en/of sla en eventueel fruit er doorheen. Met gehakt, kipstukjes of bijvoorbeeld een kbapperige gehaktburger in stukjes echt lekker.
    Je kunt er veel van maken en wat over ís weer aanvullen. Wij doen soms zelfs onze aardappeltjes er doorheen.
    En shoppen bij de lidl en groent van bij de boer om de hoek helpt ook...

10. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    hallo meiden,

heb niet alles terug gelezen want dat is echt veel te veel haha. dus misschien vraag ik wel eens iets wat er al eens geschreven is. ik merkt dat we hier ook steeds wat meer uit geven per week en aan het eind van de rit ook nog veel de prullebak in verdwijnt.

een vraagje over de groente invriezen

Invriezen groente hoelang moet je die koken voor je ze invriest? Doe je ze gewoon tegelijk met water opzetten of eerst water koken en dan even erin?
    kan je dat met elke groente doen boontjes, bloemkool, broccolie las ik al maar kan je dat ook met worteltjes en spruitjes doen? spruitjes kan je zo invriezen weet ik trouwens dat deden mijn ouders altijd ff de vorst erover zei mijn vader dan haha.

als je ze dan wil eten bereid je ze gewoon zoals je normaal doet neem ik aan.
    Hoe vriezen jullie paprika enz in? Of verwerken jullie die eerst in een gerecht en dan in de vriezer?
    ga iig nog even verder lezen. leuk topic dit.

11. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Gewoon de groenten gesneden een minuutje laten koken. In bakjes/zakjes doen, af laten koelen en dan invriezen.
    Als ik de groente dan weer uit de vriezer haal dan doe ik het bevroren in de pan. Ik doe dan heet water uit waterkoker eroverheen en dan ga ik het koken zoals anders. Lijkt mij niet zo lekker om het eerst te laten ontdooien.

Succes met alles te lezen, haha.

12. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Ik denk dat ik eens naar Drachten ga. Daar ga ik meestal ook shoppen als 1 van ons iets nodig heeft. Kan ik t mooi combineren.

13. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    @pastasalades: dat is niet echt een favoriet van ons. Tenminste als het koud is.

Wij hebben hier net pannenkoeken gehad. Heerlijk.

14. IS88

IS88 Fanatiek lid

8 jul 2012
    1.133
    1
    38
    NULL
    NULL
    ook ik heb een keer een lijstje:
    za: gebakken aardappeltjes, rundervink, sla en misschien nog spinazie
    zo: lasagne
    ma: broccolisoep met ham en een gekookt eitje
    di: kliekje lasagne en soep
    wo: boerenkool
    do: pannekoeken shoarma (shoarma uit vriezer)
    vr: groentesoep (uit vriezer, al eerder gemaakt) en broodje hamburger)

Had veel nog in huis, dus ik was voor boodschappen bij de AH, bakker en slager €34,71 kwijt! zitten ook spullen bij om een kwarktaart te maken :)

15. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    mannetje is vandaag ook nog even naar de winkel geweest

totaal 21.35€

10kg aardappelen 3.49€
    1 brikje valio room (zonder lactose) 1.48€
    6x 1l melk 2.94€
    500g kaas 1.99€
    gehaktbolletjes voor bij de boterham 1.99€
    6x 1.5l cola (5+1 gratis) 8.47€
    kroketjes 0.99€

16. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Spruiten niet zo in de vriezer doen hoor! Manlief had dat 2 weken terug gedaan. Was per ongeluk, maar kwam er een dag later achter toen ik ze schoon wilde maken en blancheren. Dacht ook van oh ja de vorst erover is vast goed. Nou ik haalde ze vorige week uit en alles was bruin. Geen succes dus.

17. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Paprika's doe ik trouwens wel zo in de vriezer zonder eerst te koken. Dat gaat prima.

Andere groenten die ik over heb doe ik vaak ook in grote hoeveelheden klaarmaken voor mijn dochtertje. Ze eet opzich wel met de pot mee, maar wil nog niet dat ze al te gekruid eten eet.
    Vandaag had ik nog spruitjes die op moesten, bijna een kilo. Heb ik samen met kipfilet en pasta in een glazen schaal in de magnetron gestoomd. 15 min op 750watt. Pureren en in porties verdelen.
    Lekker makkelijk. Doe ik vaker als ik groenten 'over' heb.

18. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Heb vanavond boerenkool gemaakt. Lekker van gegeten en rest gaat straks de diepvries in. Altijd makkelijk! :D

19. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    Hier de boodschappen voor komende week alweer binnen.
    Hoefde niet zoveel want ml heeft avonddienst de hele week dus eet de hele week alleen met zl.
    heb lekker brood bij de bakker gehaald van hetgeen ik overhad. Waren vandaag nog "goedkoop" 1.95 ipv 2.70 per brood dus gelijk maar 3 gehaald voor in de vriezer.

ons weekmenu
    Zondag: hutspot (alleen rookworst gehaald)
    1. Spinazie met bal gehakt (gehakt nog in huis)
    2. Brood
    3. Boerenkool (restje uit vriezer)
    4. Hutspot (restje van zondag)
    5. Chili con carne (restje uit de vriezer.

Was totaal zonder brood 17 euro kwijt en 10 euro voor het brood (3 dubbeldonker bruin, halfje wit en zak krentenbollen)

20. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    mijn ouders maken ze altijd eerst schoon en gooide ze dan volgens mij in de vriezer ik zal het nog eens ff na vragen.

Deel Deze Pagina