weinig boodschappen geld wat eten per week: deel 2

Discussie in 'De lounge' gestart door Marnat, 11 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toekomstigemam

toekomstigemam Fanatiek lid

7 mrt 2011
    1.792
    0
    0
    overijssel
    wie kan me helpen? ik ben 11 november jarig en wil eigenlijk proberen om gewoon met de 50 euro die ik sinds deze week ingevoerd heb ook de verjaardagsboodschappen mee te halen. heb in huis nog een kwarktaart dus die kan ik gebruiken moet nog slagroom bij en kwark maar wat verder.?bv voor op tafel

2. moonymuppet

moonymuppet Niet meer actief

hierbij mijn lijstje, bijna alles voor de voorraad en het menu voor volgende week.

C1000:
    wit brood 0,69
    aardappelblokjes 0,79
    shaq 5,80
    halvarine 0,54
    actie vlees 5,00
    2x pastasaus ` 1,78
    2x gezeefde tomaten 0,56
    magere kwark 0,65
    blikje orange 0,34
    borrelnootjes 0,69
    shoarmabroodjes 0,79
    snelkook rijst 0,34
    2 x mini broodjes 0,70
    crackertjes 0,35
    kroepoek 0,51
    rookworst 0,61
    appels 0,49
    beschuit 0,36
    magere spelteepjes 0,85

Totaal: 21,84

Kruidvat:
    steriele gaasjes 0,99

Lidl:
    bananen 0,45
    aardappelen 5kg 2,79
    mandarijnen 1kg 1,29
    2 x melk 0,98
    slamix 0,65
    flesjes water 0,79
    sles sinas 0,73
    fles cola 0,73
    kauwgom 0,85
    mentos 0,85
    chocolade 0,39
    chocolade 0,39
    gehakt gemengs 2,29
    embllage – 3,00

totaal: € 10,18

Alles totaal € 33,02 voor een week

ons menu:
    do: kippenpoot, gebakken aardappels en boontjes
    vr: kipssnitzels, puree en sla
    za: kipsnitzel, gekookte aardappels en rode kool
    zo: varkenslapje gekookte aardappels en ???
    ma: varkenslapje puree, witte bonen in tomaten saus
    di: schouderkarbonade, gekookte aardappels en wortelen
    woe: kliekjes

vaak het zelfde vlees maar ja, heb groot verpakkingen in gevroren..

3. Henkiepenkie

Henkiepenkie Niet meer actief

Kijk Toekomstigemam, dit stond op de vorige pagina. Female heeft een heel mooi menu gemaakt in een week waar ze een verjaardag heeft voor een mooi bedrag.

4. moonymuppet

op verschillende pagina;s staan goeie ideen zo ook op pagina 326, ik weet niet waar je ongeveer na op zoek bent?

5. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    pff hier is weer bijna het einde van het geld in zicht. ik krijg van het weekend mn loon en dat gaat volledig naar de vaste lasten. eind volgende week krijgt mn man pas betaald. zaterdag hebben we een feest en dus moeten we nog een kaart+geld geven en zondag komt een vriendin langs en die gaat ervan uit dat we chinees halen, doen we normaal altijd als ze komen. durfde niet te zeggen dat dat lastig uitkomt. vandaag hebben we iig niks gegeten, beiden buikgriep dus dat scheelt wel haha... maar goed.
    ga de vriezer maar plunderen en proberen te rekken om boodschappen pas volgende week vrijdag te doen.
    nu maar hopen dat er niet allemaal mensen op de koffie komen, anders moet ik ook nog fris halen en koekjes etc. dat is het lastige nml, die mensen zijn gewend dat wij altijd van alles hebben/hadden en nu zitten we gewoon wat krapper en ik heb niet graag dat ze dat in de gaten hebben.

6. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Zondag misschien afbellen en zeggen dat je nog last van je buik hebt? Of anders in ieder geval geen Chinees ivm buikpijn?

7. minon

minon Niet meer actief

Nou hier moet de broekriem ook aan. Belastingaanslagen gehad. Zucht. Mijn salaris gaat ook volledig op aan de vaste lasten deze maand dus ben benieuwd hoe ik het ga doen deze maand.
    Moeten alleen een kinderstoel kopen. Hebben we zo lang mogelijk uitgesteld maar nu moet het toch echt. Heb nog een cadeaubon van de babydump dus die ga ik daar maar voor gebruiken. Vriendin is bevallen van een zoontje dus moet ik een kraamcadeautje kopen. Ga daar maar de Hema bon van mn eigen dochter voor gebruiken die ik gekregen heb op ons kraamfeest. Niet zo leuk maar het moet.
    Ben verder mn vriezer maar eens aan het leegeten. Heb van afgelopen week nog 3 euro in mn portemenee van deze week dus kan ik nog net een brood en twee zakken boerenkool van de aanbieding van halen. Dan hebben we weer voor de maandag warm eten en een zak voor de vriezer. Volgende week namelijk pampers kopen. Hopelijk zijn ze dan in de aanbieding.
    Morgen eet ik bij mn ouders dus scheelt ook al weer.
    Best een gepuzzel allemaal maar het geeft eigenlijk ook een kick als je jezelf weer overtroffen hebt met goedkope boodschappen merk ik.

8. Female

Female Niet meer actief

Is goed hoor :)

@ Senna; lastig dat je zo vasthoud aan dat 'luxe-masker', vooral voor jezelf ;). Zou toch echt gewoon normaal koken en eerlijk zijn, er is toch echt niks om je voor te schamen lijkt me... Juist niet ;)

@ Alijda; die kick als et tóch lukt voor weinig herken ik ook wel goed ja... Succes met puzzelen!

9. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    @ verjaardagshapjes: koop (goedkope) producten waar je meerdere hapjes van kunt maken. Komende verjaardag ga ik bladerdeeghapjes maken.
    1/3 frikandel in een half plakje. Eerst wat curry op bladerdeeg doen.
    1/3 bladerdeegvel vullen met kaas. (kaashapje)
    bladerdeeg besmeren met pastasaus, kaas en half plakje salami erop. Bladerdeeg oprollen en dan in plakken snijden. Afbakken in oven.
    1/3 bladerdeeg vel vullen met kip/kerrie. Afbakken in oven.

Je kunt nu de rest vd salami (vleeswaren) vullen met roomkaas. En dan oprollen. Rest kip/kerrie zet je bij de toostjes samen met nog een andere salade. En de pastasaus die je over hebt, ga je de volgende dag door de spagetti doen.

Samen met een schaal chips en wat pinda's oid ben je al een heel eind.
    Ik maak ook wel eens een grote plaat appeltaart. Die snij ik in vierkantjes en doe ik in een klein rond papieren muffinvormpje. Zijn wat kleinere stukjes taart en vaak heb je dan al genoeg. Ook goedkope taart dus. Die zet ik dan op een etagiere. Samen met slagroomsoesjes en wat blokjes chocola ziet het er gezellig uit.

10. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
    ik heb de weekboodschappen ook weer binnen
    ik zal mijn bonnetjes even plaatsen, ik vind zelf dat ik het weer goed heb gedaan:)

C1000
    vlokmix 0.84
    doperwtjes 0.75
    doperwt/wortels 0.76
    8x optimel drink 5.08 (2de pak gratis)
    2x joki aardbei 0.98
    erwtensoep 0.78
    tomatensoep 0.85
    bladerdeeg 1.15
    aardappelschijfjes 0.83
    knakworst 0.67
    rode bietjes 0.69
    witte bonen in tomatensaus 0.59
    wafelmini's 1.49
    magere rookworst 1.65
    rode kool+appel 0.67
    chips uitdeelzakjes 2.25
    boerentijger wit 1.25
    boerentijger tarwe 1.25
    weekendbollen 1.19
    totaal 23.72

Lidl
    bananen 0.62
    sla 0.59
    aardappelen 2.99
    bloemkool 1.45
    spitskool 0.95
    mini pizza 2.19
    2x halfvolle melk 0.98
    2x dubbelvla 1.50
    straciatellavla 1.19
    vanilleval 0.59
    kindertoetjes 1.55
    leverworst 0.75
    aardappel tortilla 2.49
    andijvie 0.99
    snijboontjes 1.89
    2x chocolademelk 1.70
    eieren 1.39
    jus 0.75
    cacaopoeder 1.99
    augurken sticks 0.79
    zilveruitjes 0.37
    4x cola light 2.92
    statiegeld 1.00
    crackers 0.79
    chips bolognese 0.69
    borrelnootjes 0.99
    kruidnootjes 0.65
    volkoren besschuit 0.45
    kaasflips 0.43
    embalage retour -1.50
    totaal 34.13

11. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Een vraagje over invriezen.

Als je een groot voordeelverpakking vlees koopt en je wilt dit invriezen, doe je dan de hele bak in de vriezer of doe je het vlees apart (per 2 of 3) stuks in een zakje of bakje?

Er waren namelijk wat aanbiedingen wat ik heb gekocht maar krijg dat niet allemaal "op gekookt" deze week dus wil het invriezen.

12. moonymuppet

meestal doe ik het per 2 of 3 maar soms ook niet en dan gaat het hele pak in de vriezer

13. lea

lea Fanatiek lid

ik doe meestal per hoeveel er per maatlijd gebruikt wordt.

14. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    En dan in diepvrieszakjes of een bakje?

Sorry heb las net een vriezer :D

15. Happy

Happy Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.553
    0
    0
    Midden van het land
    hoi dames.

even een vraagje.
    hebben jullie een goedkoop gerecht met bladerdeeg? ik heb dat liggen maar doe er nooit iets mee. en het liefst een hoofdgerecht

groetjes

16. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
    ik maak met bladerdeeg een ovenschotel spinazie. gehakt, diepviesspinazie, pure ovenschotel of aardappelschijfjes, ovenschotelmix witlof.

17. Luja

Luja Niet meer actief

@ Happy: quiche! En dan met kaas en uitgebakken spekreepjes en spinazie . Onder de twee euro ben je klaar:)

18. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Je kan ook je kliekjes in de bladerdeeg doen; aardappelen met groente en met roomkaas en slagroom en eieren en kaas: heerlijk!

19. Female

Female Niet meer actief

Is wel geen hoofdgerecht, maar maak er appelflappen van, zo lekker! :)

20. beebielove

beebielove Bekend lid

18 jan 2012
    957
    33
    28
    kruidenkaas (zo'n bakje) kipfilet, 1 is genoeg, perzik en eventueel wat cashewnootjes (maar handjevol in totaal nodig) flapjes van maken in de oven en lekker met een salade erbij :)

Deel Deze Pagina