weinig boodschappen geld wat eten per week: deel 2

Discussie in 'De lounge' gestart door Marnat, 11 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Zoo, heb net boodschappies gedaan bij de Jumbo. Ben wel iets over mn weekbudget heen, maar mn zusje komt vanaf dinsdag logeren, dus moest ineens voor een persoon meer eten halen. En het toiletpapier en wasmiddel was op, dus dat tikt ook wel aan. Alleen brood hadden ze niet meer, dat moet ik morgen of maandag nog even halen (2 broden = nog geen 3 euro bij de Jumbo).
    Ook was er veel broodbeleg op, dus dat ook bijgevuld:)
    Flessenbon -2.00
    5x icetea 6.00
    2x cola 1.28
    1x sinas 1.10
    1x chrystal clear 1.04
    1x melk 0.49
    doperwten 1.94
    vissticks 2.84
    3x pizza 6.53
    2x snijworst 1.12
    achterham 0.97
    2x kaas 2.72
    4x kipsnitzel 4.26
    2x snitzel gepaneerd 2.57
    yoghi aardbei 0.48
    multifruit 1.79
    mix lasagnesaus 0.81
    vlokken 0.83
    jus d'orange 0.86
    chocolade vla 0.89
    vanille vla 0.89
    pannekoekenmix 0.51
    duopasta 1.19
    broccoli 1.43
    naturel chips light 0.93
    runderrookvlees 2.05
    haricots verts 1.99
    wamiddel donkere was extra geconcentreerd 2.99
    eieren 6 st 0.99
    heartbreakers chips 0.79
    half bruin brood 0.71
    ontbijtspek 1.49
    toiletpapier 12 st. 4.75

totaal 58.73

Ons weekmenu:
    Vandaag: frietjes van de frietzaak
    Zaterdag: Gekookte aardappelen, prei voor vriend, spinazie voor mij, stoofvlees (alles uit voorraad)
    Zondag: Gekookte aardappelen (voorraad), broccoli, snitzel
    Maandag: Aardappelblokjes uit de oven (voorraad), haricots verts met spek, vissticks
    Dinsdag: Gekookte aardappelen (voorraad), erwtjes, kipsnitzel
    Woensdag: Pizza
    Donderdag: Pannekoeken voor mij en zusje, roerbakmie voor vriend uit vriezer
    Vrijdag: Lasagne

2. Que

Que Niet meer actief

wc papier van de action kost 3,99 heb je 24 rollen.....

Ow enne icethee bij de aldi is 59 cent voor 1,5 liter

3. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    Ben altijd blij dat ik een noodpotje heb bij mn ouders( Vriend krijgt reiskosten vergoeding maar omdat hij met mijn vader meerijdt is dat "over" en dit wordt bij mijn vader gestort omdat het bewind dit niet mag houden). D. had echt nieuwe schoenen nodig! Gaat zo snel ze had deze schoentjes pas net 2 maand, net dus maar schoentjes gekocht van het noodpotje weer 50,- lichter.

4. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Ik wilde vandaag eens naar de action.... Hadden ze geen lift :( En aangezien ik met m'n dochtertje was die in de buggy zat, ben ik toen maar weer omgekeerd....

5. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    das wel balen, ben gek op de action!

wow, ik heb mijn bonnetjes niet bewaard, maar ga ik misschien toch maar es doen en hier posten, krijg je wel goed inzicht!

moet wel eerlijk bekennen dat ik aan bepaalde dingen niet 'goedkoop doe' heb net 2 zakjes met filet americain portieverpakkingen gehaald, is redelijk duur voor de hoeveelheid, maar wel echt de lekkerste.... en boursin... er is ook wel kruidenkaas van eigen merk, maar boursin...mmmm
    maar goed, wij kunnen het wel hebben financieel, maar in sommige dingen ben ik wel weer zunig hihi, wij hebben een Lidl, maar de lidl heeft gewoon ook echt lekkere producten! de kaas daar is goddelijk lekker!! en cheap :)

6. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Que, is dat icetea met prik?
    Van de action wist ik inderdaad, maar voor mij is het ontzettend om om speciaal daarvoor naar de action te gaan. Maar de volgende keer dat ik bij de action kom zal ik eraan denken, scheelt wel veel! Thnx voor de tip:D

7. Que

Que Niet meer actief

Nee dat is zonder prik. Bestaat dat dan icethee met prik.......:)
    Bij ons zit alles redelijk in de buurt van de action dus rijden we er wel een straatje voor om. Sowieso moeten wij 8 km rijden om bij de aldi te kunnen komen. Hebben hier in het dorp geen supermarkt... wel een Coop in een dorpje verder maar die vind ik zo duur!

8. Que

Que Niet meer actief

Ik wilde mijn kinderwagen verkopen omdat ik wel dacht dat het wel kon met alleen een kleine simpele buggy. Uiteindelijk hebben we het gelukkig toch maar niet gedaan, omdat hij toch nog wel erg handig is..... En nu nu krijg ik net een sms snik snik snik kinderwagen heeft het begeven... Ook dat nog.:x

9. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Jumbomerk heeft ook goedkoper toiletpapier. Ik had per ongeluk van de week ook het pak van 12 stuks. Daar zit dan wel extra veel op, maar dan nog is het pak van 24 stuks goedkoper.

10. Within

Within Niet meer actief

Morgen zou ik visite krijgen (moeder + vriendin) en die zouden blijven eten.
    Afgesproken dat ik durum zou maken, van knorr. Omdat zij dit zo lekker vinden en sinds ik het huis uit ben niet tot weinig meer eten. Prima, kan wel voor een keertje.

Zeggen ze af... Zit ik met een kilo (ingevroren maar al bezig om te ontdooien) kip, 3 pakken van de knorr en een berg ingrediënten >.< Kan de komende week dus veel kip gaan eten én iets met zure room.. Ideeën?

11. 2xtantein1week

2xtantein1week Fanatiek lid

15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    @within, dat is wel heel beroerd zeg! Zonde, heb je zo je best gedaan... Ga je er nu wel vanavond zelf van genieten?

Nou wij hebben gister een feestje gehad, 25 man. Ik vind dat we het best redelijk gedaan hadden, begonnen met koffie met echocolaatje, 2e ronde met taart. Daarna drankjes en hapjes. Iedereen heeft heerlijk zitten smikkelen! We hadden voor € 27(incl. 2 maaltijden) boodschappen gedaan. Nog wat vergeten, dus de volgende dag nog voor € 6 en een flesje drank. en had al eerder wat dingetjes die ik goedkoop zag meegenomen. Al met al denk ik net onde de € 50. Toch wel veel geld, maar eerder maakte ik veel meer luxe hapjes, dus het was een stuk goedkoper. En nu is het geweest en kunnen we er nog lekker een paar dagen van eten. Heb voorlopig genoeg op brood, heb alles in huis voor een grote pan pasta(2 dagen van eten, de rest in d e vriezer) en verder nog e.e.a. inde vriezer. Denk dat ik dindag of woensdag pas weer wat hoef te halen. Du ben wel blij. Natuurlijk wel meer uitgegeven dan anders, maar het was een fantastisch feest, iedereen heeft heerlijk zitten eten en wij hebben er nog een paar dagen lekkere dingen van over.. Super!

O, en mijn man snoept zooooo veel. Baal daar vaak van, vind het allemaal maar duur. Nu heeft hij van veel mensen snoep en chocola gekregen, bij elkaar ruim 7 kilo!! Dus voorlopig hoef ik geen snoep of choco of wat dan ook in huis te halen! Daarnaast is hij ook nog flink verwend met kadoo's en geld en van alles.

Omdat ik op mijn verjaardag altijd huishoudingen krijg, voor in de keuken enzo. en hij alleen dingen voor hemzelf gaan we strakjes van een deel van het geld dat hij gekregen heeft een kruimeldief kopen. Ben helemaal blij!!

12. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    @Within; dat is balen zeg! Maar goed, je kunt er vast wel wat nuttigs mee doen. En als je de kip hebt bereid, bijv. in de nasi of durum, kun je het daarna natuurlijk wel weer invriezen he? Dus je hoeft niet gelijk die kilo kip op te eten!

Ik kijk altijd op de AH site voor recepten, vind daar meestal wel iets tussen dat we lekker vinden.
    Gisteren een hele makkelijke zuurkoolovenschotel gemaakt, was erg lekker!

13. Within

Within Niet meer actief

Ik ga het morgen wel gewoon klaarmaken maar dan voor 2 personen ipv 6, kip heb ik snel terug de vriezer ingegooid op 2 stuks na, heb nu geen hele kilo meer nodig natuurlijk!
    Zit alleen met de zure room in mijn maag nu :p Kost maar 73 cent maar is toch zonde om weg te gooien.

Overigens zeiden ze af vanwege ziek zijn, dus daar kunnen ze ook niks aan doen :)

14. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Je kunt de zure room gebruiken in 'pasta carbonara', dat is niet de officiele variant maar wel lekker. Of als sausje bij de wraps? Die je overigens ook met kip kunt vullen!

Vervelend dat ze ziek zijn, maar ik kan daar ook altijd wel van balen hoor, als je net alle boodschappen in huis hebt en alles op orde denkt te hebben, dat je dan de boel weer om mag gooien....

Aan de andere kant hoef je nu voorlopig geen kip te halen, dat scheelt weer ;)

15. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
  16. 2xtantein1week

2xtantein1week Fanatiek lid

15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    Ik gooi ook al ikhet over heb zure room door de pasta. Je kan het ook zoet maken met zuiker of honing en dan bijv met fruit eten. Of je verwarmt chocola, en doet er wat room door, heb je chocolade saus.
    Als je stukjes kipt wokt, met eventueel groenten, kan je het er ook door doen, met kruiden erbij, heb je heerlijk smeuige kip met een soort sausje..

Je kan er ook de sla mee aanmaken, beetje suiker en olie er door en eventueel kruiden al bieslook of basilicum, heb je een lekkere dressing.

Zit er wat voor je bij? Weggooien is zonde, heb je gelijk in!

17. Within

Within Niet meer actief

Klinkt allemaal goed, vanavond eens aan manlief voorleggen!

18. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Wat is het stil hier!?
    Niks om bij te lezen... :(

Ik heb gister iets 'aparts' gemaakt en was nog lekker ook!

Girosreepjes (c1000 aanbieding), 200 gr. groentepakket met bami, en nasikruiden!
    Hihi, dacht doe eens gek, was heerlijk!
    Totaal ongv 2/2,5 euro. Kan er ruim met 4/5 volwassen van eten!

19. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Dat heb ik voor volgende week op het menu staan; shoarmareepjes, groentemix, rijst en een beetje wok-essentials (sausje). Nasikruiden is ook een goed idee!

20. Within

Within Niet meer actief

Gisteren weer boodschappen gedaan, waren 25 euro kwijt voor 3 dagen. Erg veel, maar de voorraad van sap e.d is weer aangevuld.

Manlief had zin in burritos dus de zure room is ook weer opgelost :p Wel even snel een nieuwe pan moeten halen want de wok heb ik vandeweek weggegooid met het aangebrande eten er nog in, en gisteravond tijdens de afwas brak het handsvat van de koekenpan af. Wat we deze maand bespaard hadden is dus ook al weer weg :p

Verder hadden we bijna terug gekund naar de AH, gister gingen we de hond uitlaten en stond de straat blank, geknapte waterleiding. Van gisteravond half 8 tot een half uur geleden hebben we bruin water gehad, vies! (het smaakte totaal niet, werd er misselijk van)

Deel Deze Pagina