hier verliep de week ook niet echt lekker, gisteren verjaardag geviert hier en daardoor de hele week toch wel druk geweest met boodschappen/extra peotsen enz dus werd het menu wat ik gemaakt had een beetje vergeten. Vanmorgen de wasmachine ook nog kapot gegaan dus vanmidaag een nieuwe moeten halen dat was weer een hap uit ons budget maar ja moet toch wassen.. hier wel een boodschappen lijstje alleen nog geen menu. c1000 2x melk 1,18 afwas middel 1,00 2x glrorix 2,00 yoghurtdruk 1,00 2x halvarine 1,08 jus 0,45 2x gezeefde tomaten 0,56 schitzels 4stuks 2,05 kaas jong 3,81 2x bak en braad 0,90 4x milka 2,00 3x roerbak groente 3,00 spekreepjes 0,89 2x spread 2,00 drop 1,00 rijstewafels 1,00 appels 0,77 spitskool 1,00 cheesburgers 1,00 bloemkool 1,29 bananen 0,60 2 x aardappels totaal 5 kg 2,00 totaal 31,58 veel dingen voor de voorraad dus verwacht volgende week nog minder uit te geven.
Het is even geleden dat ik hier ben geweest, maar ik zie dat je die baan bij de LIDL hebt! Super, gefeliciteerd!!!! Ik hoop dat je het naar je zin hebt!
Hier ook een pechdag in kleinere zin. Ga ik naar de appie voor het gehakt uit de aanbieding: wil ik een euro in het automaat doen gaat het klepje ineens dicht euro vast en geen parkeerkaartje. Eindelijk eruit gewrikt en kaartje getrokken: is net gehakt tijdelijk niet leverbaar, excuses voor het ongemak en dat de actie met een week verlengd is. Weg euro dus. Maandag dus maar weer ff gaan ook voor de kipfiletblokjes. Iemand ervaring daarmee? Zit daar nog veel vet aan? Toen op naar de plus en daar 35,82 kwijt: Grillham aanbieding 350 gram 3,79 Vastkokemde aardappels 5kg 1,99 699 gram appels 1,35 5 bananen 1,66 2x boerenkool 2,98 Tijgerbrood wit 1,15 Patat 0,75 1kg (voordeelzakken waren op) Pizza wagner 2,19 Spaghetti 0,35 Lasagnebladen 0,90 2x lasagne bolognese knorr 4,14 Ketjap manis 1,54 Paprika chips 0,49 Knappers italiaanse kruiden 1,89 Dry roasted pindas 0,79 Nutriton 4,99 Rijstebloem vanille 1,26 Vruchtenmix 1,69 Sinaasappelsap 1,06 Taxi 0,72 Keukenpapier vier rollen 1,01 Jong belegen kaas 1,49 Koopzegels 0,70 Actie boerenkool -1,49 Actie knorr -2,07 Totaal 35,82
Alijda, ik knip de kip liever zelf, blokjes zijn vaak dikke hompen vlees, met nog wel wat viezig er aan. Als ik het zelf knip lekker kleinere blokjes en altijd wel wat weggrooi van vet en bloedstukjes. Groetjes
Hier even een laatste ronde aanbiedingen gedaan dit exclusief de gewone boodschappen. Action 4 boxers ml 7,98 Marsepein 4* 5,96 (voor kadotjes) Pepsi 0,53 Restpoortjes 0,72 Totaal 15,20 Xenos Clipbox 4,99 (om de voorraad in te doen voor de kadotjes) Deegroller 7,99 4* marsepein 7,96 Bieslook 2,99 (grote pot) Totaal 23,93 En dan nu de leuke aanbiedingen Kruidvat; Wella spray 4* 8,12 (2+2 gratis) Deo axe 8* 12,21 (2+2 gratis) Tandeborstels 2* 2,98 Handzeep 2*liter 4,41 (2e halve prijs) Totaal 27,72 (totaal bespaart 21,80) Etos; Andrelon man 4* 12,96 Rexona deo 4* 10,52 Korting andrelon -6,48 Korting rexona -5,28 Totaal 11,72 Ah xl; Stokbrood 0,99 Gillet fusion mesjes 57,96 Bonus gillet -28,98 Zegels 2,90 Gratis parkeerkaart Totaal 32,87 In totaal weer veel uitgegeven, alleen kunnen we wel echt weer even vooruit. Andrelon hairspray & schuimgel voor mij was op, en zag die ook weer in het Ah foldertje staan, dus neem die volgende week wel weer 2 van ieder mee. Alle oude voorraad was nog niet eens op, alleen wilde niet nu een aanbieding laten liggen en straks de volle mep betalen. Groetjes!
Dankje! Ben erg blij weer bezig te zijn en wat onderhanden te hebben. Het is nog best gezellig ook, kan me alleen soms wel heel erg irriteren aan het gebrek aan profesionalieteit en inzicht van sommigen. Er wordt regelmatig waar klanten bij zijn gevloekt en gescholden tegen elkaar. Ook moeten we fifo toepassen en sommigen zijn gewoon te lui om een schap leeg te halen, en het dan weer terug te zetten, dus veel 30% korting em dan ook ineens op een hele doos. Groetjes!
vandaag boodschapjes gedaan voor komende week moet enkel nog broodbloem halen vrijdag op de markt carrefour (discount is het goedkoopste merk van deze winkel): 1l discount grenadine (met melk bij is dit zoals fristi): 1.29 2x 1.5l discount appelsap: 1.98 1.5 kg gehakt: 11.63- 10% korting: 10.47 10kg aardappelen: 4.5 discount gerookte zalm: 2.65 ontpitte olijven: 2.55 500g champignons: 1.79 discount bananen: 0.95 1kg discount aardbeien yoghurt: 1.38 2x discount bladerdeeg: 1.38 6l discount halfvolle melk: 3.30 1kg discount diepvriespreiringen: 1.69 500g discount pasta: 0.37 landleben backerbsen (krokante bolletjes voor in de soep): 1.73 jogging voor jongste dochter van 12 nu voor 8.40 totaal 44.43
Hoi Dames, lees al een poosje zo nu en dan mee, maar wil ook af en toe meeschrijven nu. Vriend is werkloos, en vindt hij geen baan dan is het halverwege dit jaar alleen mijn loon voor ons. Na de vaste lasten hebben we dan (geschat, want ik heb nog een paar maanden 8 uur ouderschapsverlof en weet niet precies hoeveel ik dan verdien) nog geen 300 euro over voor boodschappen, benzine, kleding, etc. Slik!!! Beter nu maar vast budgetteren... Wij hebben vandaag in ieder geval besloten om de weekboodschappen op woensdag te gaan doen (en met een weekmenu van woensdag tot woensdag te gaan werken). En dus met een lijstje te werken, wat we eerder nooit deden. Gisteren voor het eerst (dus woensdag hoeven we niet veel te halen): LIDL golden delicious 1,98 snijbonen 1,39 4 x halfvolle melk 2,36 magere yoghurt 0,55 andijvie 0,99 fruit king "danoontjes" 1,49 schouderham 0,89 kipfilet 1,19 boerenmetworst 0,89 jonge kaas gesneden 2,19 6-pack mineraalwater 0,79 800 gram hamlappen 4,29 totaal: 14,50 (19 euro - 4,50 flessen ingeleverd) Naderhand nog even terug geweest en vriend heeft het bonnetje niet meegenomen (grrrrr). ruim naar boven afgerond nog 3 euro uitgegeven AH AH kleine pakjes melk 1,53 4 x Lipton ice tea zero (1+1) 3,38 + 1 euro statiegeld rundergehakt 500 gram (1+1) 3,09 zonnatura jam 1,65 4 x zuurkool (1+1) 1,18 totaal: 9,58 (11,83 - 2,25 flessen ingeleverd) C1000 2 x 2,5 kg aardappelen 2,00 schnitzels 2,46 totaal 4,46 uitgegeven: 31,49 Sorry, moet nog even een fijne opmaak vinden Woensdag gaan we nog wel wat dingetjes bijhalen, maar heb nog een aardige voorraad dus valt mee. Wil vriend maandag nog bij de C1000 mandarijnen en een flink aantal potten groenten gaan laten halen. Komt nog wel een aardig bedrag bij, maar zit ook aardig wat voorraad bij, dus valt mee. En ik vind het tot nu toe een aardige start. Heb trouwens wel heel decadent 3 dvd's gekocht bij de Free record: ice age 4, madagascar 3 en paranorman (jaja, wij houden van animatiefilms...). Moest maar liefst 2,50 afrekenen..... hadden nog heel wat bonnen en die van de C1000 (gekregen dus pure korting) moesten bijna op... EDIT: kent iemand fijne diepvrieszakken die goed betaalbaar zijn? Heb nu die vd Ikea, vind ik fijn maar best prijzig... En weekmenu van gisteren tot woensdag: vrijdag: andijviestamp met spekjes zaterdag: soepje - pasteitje - knakworstjes (hadden nog honger, oeps) zondag: aardappelen met snijbonen en schnitzel maandag: zuurkoolstamp met spekjes dinsdag: spruiten, aardappelen, hamlappen
Diepvries zakken met sluitstip van de ah zijn erg fijn. Welke kip had jij bij de lidl bij de onze betaal je 1,15 voor 150gr (blauwe etiket) Lidl heeft ook kleine pakjes melk, weet alleen niet wat deze kosten. Verder heel erg goed gedaan! Ik ga dinsdag ook nog ff naar de c1000 voor de blikjes groente aanbieding. Die zijn zolang houdbaar.
Ik zie dag je ook kaas haalt, volgende week bij de ah 2voor 3,19 dat scheeld op 2 verpakkingen 1,19! Ik haal ook iets van 4 verpakkingen voor de voorraad.
wauw! waarom ben ik jullie niet eerder tegen gekomen?? tnx voor alle tips. Helaas alleen geen Lidl hier in de buurt!
De kipfilet van Sonja Bakker, haha. Is dat dezelfde? Heb hem pas voor het eerst meegenomen, maar is idd 150 gram. Bedankt voor het compliment trouwens . Vriend vindt het lastig dat ik er zo mee bezig ben....wil het liefst het karretje volgooien zonder op te letten, en vindt het zijn schuld dat dat niet kan.... is niet anders denk ik dan. En bedankt voor de tips, ga zeker op zoek naar de pakjes melk en bij de ah en de action naar de diepvrieszakken ( jij ook bedankt moonymuppet!). En de kaas ook denk ik. En ben dan straks weer meer kwijt dan ik wil, maar dan een andere week weer minder, dus vooruit.
De kipfilet van de sonja (linesse) is wat duurder dan de andere. Maar ik zie dat dat op 150gr niet veel scheeld. Ik laat ml buiten de boodschappen en het koken. Dat scheeld ons een heleboel geld. Die haalt het liefst allemaal lekkers voor bij de koffie en nog een chippies voor savonds, en van alles. Wij (proberen) voor 40euro (2personen) max per week boodschappen te doen. Lege flessen spaar ik op zodat ik ergens een keer een flinke vleesaanbieding kan kopen. Bij de vorige hamsterweken was de kip toen voor 50% heb toen 3kg ingeslagen, heb er nog wel wat van, maar kan ook wel weer bij. Knip van 1 kg 3 zakjes voor gerechten en die zijn bijna op, en moet weer ea maken. Ieder gerecht is voor 4-6 personen dus van 1 gerecht eten we die 2 weken daarna de restjes op. Heel handig! Wij hebben inmiddels wel een echte flinke voorraad. Heb nog best wat van die potjes groente van de aanbieding c1000, maar haal er wel 9potjes bij. Is toch lang houdbaar en voor die tijd wel op. Ik hoop vanaf deze, maar zal pas volgende week worden door de andrelon aanbieding en de gilletaanbieding bij de kv, iedere week wat van die 40 opzij te leggen. We willen nu eerst de vriezer leegeten, en hebben dan alleen de "brood"schappen nodig. Als ik deze week de kaas meeneem hebben we daar ook weer voor 3-4 wk voldoende aan. En dan daarna de vriezer ontdooien en weer vullen met het geld wat we apart hebben gehouden. En naar de haaghse markt voor de groente lade weer bij te vullen 2kg bonen voor 1 euro, 2 bloemkolen voor 1 euro, en zo nog meer. Dat alles gaat dan geblancheerd de vriezer in. Grote vriezer is dus ook een winwinsituatie. Xx
Owja manlief mag alleen mee met boodschappen als ik net zoals gisteren naar de kv en etos moet. Dan mag hij namelijk alles tillen haha!
Ik ga komende week ook weer beginnen met boodschappenlijstjes. Het is er even bij ingeschoten met de zwangerschap en de bevalling. Meneer is nu 3 weken oud en het lijkt erop dat we een soort van ritme hebben, dus wat meer rust in huis. de oudste gaat morgen weer naar school, dus dat geeft ook weer rust in de tent. Vanavond maar weer op yenom.nl kijken voor de nieuwe folderaanbiedingen. Ik ben net nog naar C1000 geweest voor de aanbieding van Wicky, handig voor school voor de oudste. Maar die was helemaal op, dus morgen nog een poging wagen en dan maar een tegoedbon vragen, ik geloof dat dat nog altijd kan bij C1000. @llkh1984: Jammer dat sommigen zich zo gedragen op de werkvloer, niet leuk voor andere collega's en ook niet voor de klanten. Hier zie ik het gelukkig niet bij de LIDL, ook die 30% kortingsstickers niet, dus of ze doen het heel goed of ik moet eens op de data letten daar
Ik en m'n vriend leggen max 60 euro per week opzij voor boodschappen. Echter gebruiken we dit niet allemaal, we gaan naar de Aldi weekboodschappen doen en komen vaak rond de 30 euro uit. Groenten halen we bij een andere winkel (hier ziet het er nooit echt zo lekker uit van de Aldi) en vriend-lief rookt.. wat we over houden van de 60 euro doen we in een potje en dat sparen we.
Leuk om te lezen allemaal, mijn boodschappenlijst deze week, vandaag gehaald Zo; Opgebakken aardappels (eerst koken), rode kool en spekkies Ma; Lasagne (gehakt+groente) (kilo gehakt voor 4) Di; Geb aard, wortels, vlees uit vriezer Wo; Gek aard, spinazie, gehaktbal Do; Burritos (gehakt+groente) Vr; Gek aard, broccoli, vlees uit vriezer Toetje; choc/vanille vla Drinken; 2x Pepsi, 2x Taksi, 2x Jus, 2x Yoki, 2x Melk, 1x Koffie Koek/snoep; 1x chips, 2x nootjes, 1x gev. koeken, 1x Verkade kids Brood, 2 broden (had nog een heel in de vriezer), 1 vers stokbrood en 4x afbakbrood, ontbijtkoek Overige; kaas / brie / kruidencreme / boter / bak&braad / tandpasta/ kids shampoo en wasgel / brise toilet / toiletborstel (aanbieding 3) Was incl. statiegeld 55,- kwijt bij Bas vd Heijden. Heb nog wat voorraad staan qua drinken, koek en snoep. Best netjes toch voor een gezin van 4?
Ik zal ons lijstje van vandaag ook maar eens hier neerzetten: 4 pakken kipfiletblokjes 2 pakken goudse kaas totaal 800gram 2 potten hak rode bieten 2 potten hak rode kool 2 potten hak doperwten 10 eieren Totale kosten 17,65 Alles in de aanbieding bij de AH behalve de eieren.
Zo wat gaat het ineens weer snel zeg. Morgenochtend weer boodschappen doen. Maar blijf een stukje onder de 50euro. Blijblij. Dat spaar ik dan idd ook weer op om een evt. aanbieding in te slaan. Ons weekmenu: maandag zuurkool ovenschotel met kerrie kruiden dinsdag geb. aardappeltjes met stoofpeertjes en stukje vlees woensdag keuze uit kliekje ovenschotel/pannenkoeken donderdag stamppot boerenkool met chorizoworst en kruidenkaas vrijdag rijst met zoet/zure saus, kip en wokgroenten zaterdag keuze uit kliekje boerenkool en zoet zure rijst /pannenkoeken zondag zelfgemaakte tomatensoep met stokbrood en salade Oh, hou helemaal niet van vloekende mensen maar als personeel dat onderling in de winkel doet? Waar zijn de normen/waarden gebleven?