Sorry Marnatman, Ik was mijn eerste berichtje begonnen met 'hoi dames' ....dus bij dezen: hoi Marnatman! Vandaag wat ma/di aanbiedingen gehaald: C1000 1 kilo mandarijnen 1,00 9 potten groenten 3,00 1 kilo aardappelen 1,00 (extra bijgehaald, want gaat hard met stamp) Totaal 5 euro Jumbo 500 gram boerenkool 0,99 Lidl Kroketten xxl pak 16 stuks (geen idee wat er normaal in zit) 2,49 Kom nu dus totaal aan 31,49 + 8,48 = 39,97 Dan hoop ik stiekem dat ik woensdag met 20 euro klaar ben voor de hele week (woe-woe) maar dat is nog even afwachten. Heb dan voor anderhalve week boodschappen en ook aardig wat voorraad en dingen die je niet wekelijks nodig hebt ( kroketten doen we bv 4 weken mee).
Ik ben wezen hamsteren! Voor 35,82 had ik het volgende (statiegeld is inbegrepen, maar ik heb ook 7,95 ingeleverd); 4x Knorr wereldgerecht (2 voor 1) 2x Knorr wraps maaltijdpakket (2 voor 1) 2x AH maaltijdpakket (2 voor 1) 4x Lipton thee (2 voor 1) 1 krat euroshopper bier 4 pakken melk Bloemkool/broccoli roosjes (35%) Speklapjes (35%) Kipfiletblokjes (bonus 50%) 1 pakje toetenvegers Diepvrieserwtjes (2x) Diepvriesboontjes 2x pakje Iglo vissticks (2 voor 1) 1 bakje gekookte bietjes 2 witlofjes (bonus 50%) 2 potjes Danio (2 voor 1) 4 chocoladerepen (2 voor 1) 2x flesje pannenkoekenbeslag (waren nog van de feestdagen met chocola/banaan 39 cent p.s., mooie hoeveelheid voor een lunchpannenkoekje) Ik geloof dat dit het wel was. De voorraadkast was toe aan wat aanvulling. Dat is wel gelukt .
Wat vinden jullie nou echt de goedkoopste supermarkt(en?). Lees al een tijdje mee, wil het ook weer proberen, maar kijken jullie echt naar de aanbieingen? of altijd naar dezelfde supermarkt?
ik kijk wel naar alle folder, en ga voor de aanbiedingen niet alle afrijden. Veel aanbeidingen vallen tegelijk in andere supermarkten. Het dichtsebij bij ons zijn zowel lidl als de ah. c1000 is ietsie verder weg, en ga daar dan heen voor een aanbieding als die echt goed is. ik ga zo voor de 3potjes groente voor 1 euro. Hoogvliet heeft soms ook leuke aanbiedingen, alleen die is net weer verder weg, en moet je parkeerkosten betalen voor de parkeerautomaat. dan kan ik er net zo goed niet heen gaan, is dan mijn motto, want dat bespaard niet. ik haal alles bij de lidl en wat ze daar niet hebben haal ik bij de ah (en daar dan de eventuele aanbiedingen). Soms dus extra naar de c1000, en hou voor de badkamer artikelen echt de kruidvat en etos folders in de smiezen. Heb daar toch dan de betere aanbiedingen. Kruidvat en c1000 zitten bij elkaar. dus straks ook even langs de kruidvat voor de scheerschuimaanbieding van ML. Groetjes
hier veelal lidl.aldi en c1000. ze zitten hier nog geen 100 meter van elkaar dus ga idd vaker voor de aanbiendingen in de winkel daar na toen. fruit/groente haal ik toch sneller bij de lidl dan bijvoorbeeld de c1000 vind het er daar altijd beter uit zien en een stuk goedkoper. ook ga ik vaak na de c1000 voor het basis merk deze is prima en ook zeer goedkoop. voor badkamer art. ga ik na de action dat zit allemaal in een straal van 100 meter bij elkaar zo ook nog de kruidvat.
Is denk ik ook afhankelijk van je woonplaats. Hier zitten de Emte, MCD. Die vind ik persoonlijk erg duur. Verder de AH waar je parkeerkosten betaald. Ga ik dus niet heen. Plus en Aldi zitten naast elkaar waardoor de B merken en eigen merk vaak net zo goedkoop zijn als de aldi en (vinden wij) lekkerder. Nettorama is hier ook maar ook weer parkeergeld en paden zijn te smal voor de kinderwagen. Daarop knap ik echt af. Lidl is hier 20 minuten rijden vandaan dus daar kom ik nooit. Helaas... Qua aanbiedingen doe ik het alleen als het echt loont om ervoor te rijden zoals goede vleesaanbiedingen. Groentes scheelt vaak zo weinig dat je het geld weer kwijt bent aan parkeren en diesel en dan ga ik dus liever naar de markt. Verder sla ik alles groot in bij een goede aanbieding van etos/kruidvat en gebruiken we veel dingen als maandverband, tampons, vitamines van etos eigen merk. Sinds kort overgestapt op etos huismerk babyvoeding maar het is hier zo dat bambix, olvarit, nutrilon, nutriton etc. bij de supermarkt goedkoper zijn dan bij de etos/kruidvat. Net als nu zijn de pampers in de aanbieding van etos eigen merk dan sla ik gelijk zes pakken in. Conclusie: Ik winkel eigenlijk altijd bij Plus en etos.
Tja als er niks anders is moet je wat. Plus is hier wel franchise dus daar zijn veel producten anders dan in andere Plus supermarkten misschien scheelt dat? Heb het een tijdje bijgehouden met wat ik bij de Plus zou kopen en hetzelfde product bij de Aldi en daar kwam toch echt uit dat de Aldi duurder is. MCD en Emte zijn nog duurder. En als ik met de kinderwagen de winkel niet door kan tsja laat dan maar bungelen. AH is erg klein hier en valt mij op dat dingen die andere dames hier van euroshopper merk kopen worden ze daar niet eens hebben.
Ik vind Aldi de laatste tijd net zo duur geworden als een SuperCoop of een Plus ofzo.. Ik heb het geluk 'gezegend' te zijn met meerdere supermarkten in het dorp. Wij hebben op loopafstand de AH en de Lidl, in het dorp zitten Emte, Supercoop, Jan Linders en Aldi. En er is verderop een Plus buurtsuper. Ook zit ik heel dicht bij Kranenburg 10min rijden, dus meestal ga ik eerst naar Kranenburg. Sla daar alles in wat ik nodig heb, ook qua verzorgingsproducten want dat is vaak meer als de helft met Nederland. En wat ik niet in kranenburg kan vinden haal ik in Nederland bij de Lidl. Soms zijn er specifieke dingen die ik dan nodig heb voor een receptje of graag wil hebben (zoals soepvlees of een soort kruiden etc) en dan ga ik nog een keertje naar de Jan Linders. Dit laatste komt eigenlijk nooit voor. Conclusie Aldi Kranenburg, DM Kranenburg, Lidl Groesbeek, en soms Jan Linders Groesbeek
owww ik vergeet nog wat. Bij de appie haal ik naast de aanbiedingen oook de euroshopperproducten die goedkoper zijn dan bij de lidl. op 500gr filterkoffie scheeld dit 1,25. das best veel. enne groente haal ik vooral op de markt, en blancheer dit dan en dat gaat de vriezer weer in. deze week tot nu toe: C1000 9 blikjes groente 3.00 1 zakje prei (had niet meer in de vriezer) 0.90 (duur!!!!!) Lidl (gisteren na werk) 1 brood 1.00 Kruidvat: 3 scheerschuim 4.55 (korting 4.55) Totaal 9.45 Nog 30 euro voor de appie & lidl vrijdag (andrelon & 4*kaas is al een tientjes, dus de rest voor 20 moet lukken) groetjes ps net even geteld heb nu in totaal 21 blikjes groente, dus daar komen wij voorlopig wel weer mee vooruit.
NETJES!!! Ik heb gisteren rondgelopen in de lidl en de jumbo om zo een prijslijst aan te gaan leggen, hihi.Beetje extreem misschien, maar ik wil dus graag nu met heel weinig zien rond te komen omdat het straks dus echt heel krap gaat worden mocht vriend geen werk vinden. Sommige dingen zijn even duur, en verder schommelt het. Heb uiteraard alleen gekeken naar een aantal produkten die bij vaak kopen, want de hele supermarkt ben je wel even mee bezig . Ik heb zojuist trouwens voor het eerst een lijstje gemaakt aan de hand van de aanbiedingen, mijn voorraad en het weekmenu dat ik er mee wil maken. Pfff...lang mee bezig geweest zeg! En ik zal een 10tje duurder uit zijn dan ik van plan was schat ik.... dan zou ik zeg maar op 70 euro zitten van afgelopen zaterdag tot volgende week woensdag. + 60 cent voor de fietsenstalling . Wij hebben trouwens veel supermarkten hier....de Jumbo en Lidl op loopafstand, de Aldi en Dirk zou ik voor gaan fietsen, en de Appie en C1000 deden we met de auto als we daar heen gingen, maar niet vaak. Aangezien we beide een flink aantal extra kilootjes meezeulen gaan we morgen een rondje op de fiets doen voor de boodschapjes: markt-albert heijn-c1000-Dirk-Lidl_jumbo. De Aldi slaan we over, die zit niet op de route en de rest wel . Benieuwd.... EDIT: We hebben sinds eind november een Babboe - van opa gekregen - dus het wordt geen probleem om alles mee te krijgen op de fiets!
Dramaqueen, dat heb ik dus een tijd geleden gedaan tussen lidl en euroschopper van de appie. Ik koop dus voornamelijk onbekende merken. Alleen voor de wasmiddel en drogistartikelen koop ik nog a-merk. Ik heb in de vriezer een aparte lade voor vlees, waar dus alle aanbiedingen ingaan. Zo bespaar ik het meeste. Door niet iedere week alles te hoeven kopen. Ik noem het eigenlijk de broodschappen plus aanvulling voor voorraad, dmv aanbiedingen of wat op is. Echt op is het nooit meer hier. Rijst heb ik altijd 1 zak open en 1 zak in de voorraadkast. Als ik die uit de voorraad haal, dan heb ik wel weer een week of 2-4 voor ik een nieuwe nodig heb. Zo kan ik beter plannen met de boodschappen. Nu ben ik wel de vriezer aan het leegeten, zodat deze schoongemaakt kan worden, maar dat is meer de geblancheerde groentes opmaken, pizzas niet meer aanvullen als ze nu opgaan, en me zakken diepvriesgroentes niet aanvullen, hoop aankomende 3 weken wat over te houden van die 40euros zodat ik als de vriezer leger is en schoon is, deze alles in 1x kan aanvullen. Daarom spaar ik nu ook alle lege flessen op, heb al 6euro aan lege flessen. Voorlopig duurt het even voordat de vriezer leeg is, heb net geteld heb 13 maaltijden voor 2 personen in de vriezer waarvan 3 chili en nog 4 kippensoep, dus dat duurt nog iig 4-5weken, voor we door het meeste heen zijn. En dan weer aanvullen op de markt, en weer een aantal lekkere gerechten maken. Ik heb ook nog 7x een 1 persoonsmaaltijd lekker makkelijk voor naar me werk, heb max 2 avonddiensten dus komt ik ook nog 4 weekjes mee door. Ook moet ik nog wat gerechten maken om de vriezer leeg te maken en 1 gerecht eten we met ze 2tjes 3* van. Als je nog meer tips wilt geef je maar een gil. Uit hoeveel bestaat je gezin? Xx
Ik heb dat van die vriezer dus ook. Vier lades 1 voor groentes (zelf snijden en dan pakketjes van 500 gram met een mix van prei, wortel en paprika voor de soep en met rode ui erdoor voor in de lasagne, verder sperziebonen, bloemkool, boerenkool etc.) 1 la voor brood en pizza 1 la voor vlees 1 halve la onderin voor patat en snacks, koelelementen en zelfgemaakte pastasaus. Beneden onder de koelkast een la voor broodbeleg, spekjes en ijsjes, een la voor zelfgemaakte babypotjes en kliekjes van ons en de halve la voor aangebroken patat en snacks. Heb ik nog ca 1 kg gehakt bijvoorbeeld of breek ik het laatste pak macaroni of gehaktkruiden oid aan zet ik het op een lijstje voor toekomst. Per week kijk ik wat ik over heb van mn budget en schaf ik wat van dat lijstje aan om de voorraad bij te vullen. Mn koopzegels spaar ik op voor als er een goede vleesaanbieding of wasmiddelaanbieding is. Zo geef ik eigenlijk per week ongeveer 1 of 2 euro uit aan koopzegels die ik dan later inwissel voor dure boodschappen. Voel je dus vrij weinig van in je portemenee en je hebt per spaarkaart ook nog eens twee euro winst.
Ik maak ml en mijn moeder geloof ik helemaal gek, uit mijn hoofd ben ik behoorlijk op de hoogte van vele prijzen in verschillende winkels. Nu heb ik dan ook bij de AH en C100 voor nog geen 15 euro goed voorraad ingeslagen. AH: * 2 keer kaas 2=1 uit de folder * 2 keer sultana 2=1 uit de folder * 2 keer Croma 2=1 uit de folder Dit was samen 7,50 C1000 * 6 keer Wicky uit de folder 2 voor 1 euro (voorraad voor school voor zl) * 2 keer witte bonen uit pot (helaas geen folder) Samen nog geen 5 euro, dus in totaal nog geen 12,50 zelfs Eerder deze week; Emte * 8 keer schoolkoeken uit de folder voor 1 euro p/s (voorraad voor school voor zl) Ook weer 8 euro, maar komende weken ben ik hier weer vanaf, zeker 8 weken. Verder nog voor 18,50 10 kilo kippenbouten gekocht bij de Turkse winkel kunnen we ook weer voorlopig mee vooruit. En dan komt daar donderdag nog 10 euro bij voor de markt voor tomaten, komkommer, fruit enz. Ondertussen staat mijn kast in de keuken compleet volgebouwd en moet ik elke keer puzzelen om er weer wat bij te krijgen, maar ja, als ik zo'n goede aanbieding zie liggen en het is zo lang houdbaar, dan kan ik die moeilijk laten liggen
Ja, dat scheelt inderdaad, ik ben ook niet zo dat ik liefst een A-merk heb. Ik ben wel blij met je tips hoor, thanks! Al hadden ze hier bij de lidl geen pakjes melk, helaas. Over die vriezer: wij hebben maar een kleine vriezer. Daar gaan elke week 3 broden in en ik probeer ook wel zoveel mogelijk vlees in te vriezen. We hadden er nog een in de schuur, maar vriend heeft die een paar maanden terug open laten staan en daar zijn we te laat achtergekomen.... We krijgen die van mijn vader, die heeft een hele grote vriezer en is sinds bijna 2 jaar alleen. Veel te groot voor hem, maar hij is hem eerst nog aan het leegeten . Straks wil ik in ieder geval ook groenten enzo gaan invriezen, maarrrrrrrrr.... ben wel een nitwit....alles moet toch op een bepaalde manier? Prei enzo kan je er volgens mij zo in stukjes in gooien, maar andere dingen moeten kort gekookt toch? Ik durf dat niet zo goed aan, bang dat ik het verpest. Maar komt vast goed. Enne...wij zijn met z'n 3tjes.... we hebben een dochter van bijna 14,5 maanden. En een hond... Versluis: blij dat ik dat zie vd Sultana's. Zo ben je met 2 pakjes goedkoper uit dan 2x de duurdere variant. Ga ik ook eens naar kijken morgen...
Wij hebben sinds april een lekkere grote vriezer Klep 1. Diepvries groente zakjes, en vaak zakjes geb. Aardappels en spinazie Klep 2. De snackklep, patat, kroketten, fricandellen dat soort Lade 1. 4 brood max Lade2. De kant en klare gerechten lade (soms met rijst/pasta soms alleen de saus in een bakje) Lade3 de mix lade, pizza, groentes per 300gr, en de zakjes met courgette, prei en paprika, deze gaan per stuk in de vriezer, en soms ook wat vlees als de vleesla te vol is Lade 4 (eenhalve lade is dat) vlees.. Alles gaat in zakjes, ook het vlees haal,ik uit de grote verpakkingen. Kip knip ik zelf in blokjes, ipv voorgesneden, scheeld flink ik kiloprijs. Groetjes!
Prei, paprika en courgette gewoon in stukjes. Rest kort koken ja! Eerste keer vond ik ook eng, maar is me toch gelukt. Alles steeds als het water kookt 3 min, afgieten en afspoelen met koud water, latem uitlekken/ drogen en verdelen over de zakjes en klaar. Ps grotere vriezer van mams gehad! Sinds dien lukt het me steeds beter had in oude vriezer alleen brood, snacks en gerechten, ruimte. Xx
Wortel, prei, paprika, rode ui, champignons enn tauge gaan hier gewoon rauw erin. Wat je dan niet moet doen is ontdooien. Zo hup bevroren de pan in anders smaakt het echt vies. Bonen, bloemkool blancheer ik. Andijvie vind ik echt vies ingevroren en boerenkool gaat ook rauw. Ik laat de kip altijd heel en snijd het dan als het nog bevroren is. Vind ik zelf fijner werken om de vieze stukjes eruit te snijden. Net wat je fijn vind en gewend bent denk ik.