weinig boodschappen geld wat eten per week: deel 2

Discussie in 'De lounge' gestart door Marnat, 11 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Dag dames,

ik lees al een tijd mee en hebook veel aan jullie tips,

nu vraag ik me af hoe jullie het zouden indelen als je voor eenweek boodschappen moet doen met ongeveer 10 euro red je dat of niet? vriezer is dan leeg..

Helaas de beruchte waarheid hier dus(gelukkig 1 malig ) wie weet hebben jullie tips

2. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    10 euro voor een week??? dat is wel super weinig!
    alle kladjes bij elkaar zoeken en proberen daar iets van te maken. en proberen om gewoon aardappels/groente te koken, geen vlees erbij maar dan yoghurt of vanillevla na het eten.
    succes

had voor morgen macaroni in mn hoofd zitten.
    de macaroni had ik nog in voorraad en de saus had ik uit het boodschappenpakket van de emte.
    ik net naar de ah voor groenten/gehakt en beiden lagen er met een 35%kortingssticker dus dat kwam weer wat goedkoper uit. kan ik toch mooi 2dagen van doen.

3. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Poeh 10 euro is echt wel heel erg weinig. Heb je geen aardappels/rijst/pasta meer? Als ik 10 euro had zou ik 2 keer zuurkool ovenschotel eten(van 1 zakje kun je 2 keer eten). Misschien een keer pannenkoeken (bloem, eieren, melk of een pakje á 1 euro waar je niet veel aan toe hoeft te voegen). Aardappelen met broccoli oid is niet echt duur. Ik denk dat je sowieso niet aan vlees moet denken. Blik soep met afbakbroodjes.. Erg gezond zal het misschien ook allemaal niet zijn...

Hier maandag boodschappen gehaald bij de plus:
    slaatje, pringels (alleen omdat ze 50% korting hadden), beschuit en 24 rollen wcpapier.
    Totaal 9.10

Stofzuigerzakken á 6 euro

Gisteren manlief uit eten en ik kapsalon. Totaal 27 euro. Uit eten hoort officieel niet bij budget, maar we gaan het erbij proberen.

Vandaag op de markt
    2 zakken appels
    28 mandarijnen
    35 perssinaasappels
    2 bananen
    zak peren
    12.50

Totaal voor deze maand is: 108,70

Van 1 zak appels, de peren en de bananen en ik denk nu ook wat mandarijnen, maar ik hapjes voor mijn dochter voor 2 weken. Die vries ik in. De rest eten wij lekker op. De sinaasappels doen we 2 weken mee, die perst mijn man alleen voor mij uit.

Morgen gaat manlief boodschappen bij de ah doen en hij kookt ook zondag dus ben benieuwd (doet hij niet zo vaak). Bij de plus moet ik nog patat halen voor zaterdag. En het brood is in de aanbieding. Ik ben alvast aan het nadenken wat ik volgende week wil eten. Ik heb nog andijvie in de vriezer. Ik heb alles voor lasagne in huis dus dat zal maandag en dinsdag gekookt worden.

4. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    oh ik hou van bezuinigen! Dus ff abbo ;)
    Voor vandaag en morgen eten gehaald voor 8,90, ik ben alleen met mijn dochtertje de komende tijd, dus dat scheelt wel.

5. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.274
    6.186
    113
    Spikkel: Pfoe dat zou ik niet kunnen 10 euro voor een week. Ja in je studententijd at je dan een week noedels. Maar ja, nu heb je een kindje en ook 1 in de buik waar je goed voor moet zorgen.
    Kan je niet rood staan of wat geld lenen van familie? Of anders daar eten?

6. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    spikkel: wat ik doe als ik krap zit is bij mensen mee eten, dan vraag je niet direct om geld, maar scheelt t je wel boodschappengeld. zo redt ik het dus deze week en weekend met 10 euro.

7. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Wij hebben ook een wat krapper weekje, dus veel aardappels (had nog een zak liggen)met bijv dvspinazie en gekookt ei (2 EURO), aardappels stampen met melk, zout,peper en zuurkool (0,60 EURO) Patat snijden van aardappels en zelf.frituren met gekookte winterpeen (0,80) en stukje vlees uit de vriezer, Soep uit zak met zelfgebakken brood om te dopen (2,50) Lasagna zelf maken (gehakt uit de vriezer, roerbakgroente, saus en bladeren gekocht a 3,00) Stamppot rode kool (1,00). Dus ja, als je aardappels in huis heb kom je best een eind met weinig geld. Moet zeggen dat we gelukkig niet altijd zo veel aardappels met groente eten en er normaal wel altijd vlees bij eten.

8. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag

Wat heb je nog in huis.
    Pasta, potje pesto er doorheen roeren en ook lekker, en goedkoop.
    Bij de ah een blik bruine bonen es 60ct, en wat gehakt en je kan chili maken.

Ik heb deze week veels te veel uitgegven.

Onze pan was een tijdje geleden stuk dus nieuwe in. Folder van de lidl 23 euro + wat extras 30 euro kwijt, gewone lidl boodschappen 16euro, lild eerder deze week terwijl werk 6 euro, ah (meer dan op briefje) 5 eurp, kv 25 incl div kleine kadotjes, bazar div kleine kadotjes & maandverband 20 eurp.

Oke kan nu in kadotjes wel even vooruit, maar toch... Way to much...

Owja en de zeeman ook nog een kadotje...

En maandverband al 3 x bijgekochte, en een zalfje tegen mijn jeukende tepels...

9. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    heb gisteren boodschappen gedaan voor deze hele week.. zal nog wel tot maandag vers brood moeten halen en extra melk.

heb ongeveer 50 euro uitgegeven. Ben ALLEEN boodschappen wezen doen, heeeeerlijk! Zonder vriend en kids! Dan koop je echt veel minder snacks, zeg. Ik ging echt voor het noodzakelijke.

Zal zo mijn bonnetjes wel ff delen.

10. minon

minon Niet meer actief

Hier vandaag naar de ah geweest. Zelf een taart gemaakt dus wel wat duurder uit en nog niet alles in huis wat ik nodig heb.

Vanillearoma 0,95
    Jam 1,54
    Rundergehakt 3,98
    Pitmeel 4,99
    Wolkencake 2,49
    Rijstebloem 1,45
    Poedersuiker 0,85
    Schrijfstiften taart 2,29
    Marsepein 2x 3,79
    Roomboter 0,89
    Slagroom 0,69
    4x paprika 1,96
    Rijstwafels 0,69
    Wortels/doperwten 0,94
    Prei 1,49
    Tijgerwit 0,89
    Bospeen 1,99
    35% korting prei -0,52
    35% korting peen -0,70
    Fotoshoot van dochter 2,50

Totaal 38,94

Etos
    5 pampers + babyvoeding 29 nogwat

Totaal dus bija 69 euro. Nog 1 euro budget maar moet nog halen:
    Mexicaanse kruiden
    Bouilion
    Lunchworst
    Bananen
    Melk
    Sap
    Ga dus op 80 euro uitkomen ongeveer.
    Menu:
    Vandaag ovenschotel wortels doperwten
    Vrijdag uit eten (zakelijk)
    Zaterdag pannenkoeken eten met oom en tante (jaarlijkse traditie)
    Zondag soep
    Maandag soep met restje
    Dinsdag soep met patat (werken)
    Woensdag pizza (werken dus geen tijd voor koken)

@spikkel
    patatjes bakken is niet duur (2 euro voor 2,5 kilo) maar niet zo gezond. Verder pannekoeken zonder spek ofzo dan maar met suiker of plakjes appel erop.
    Brood van de ah 3 voor 2 euro.
    Blik soep met afbakbroodjes (0,89 + 0,33 cent broodjes)
    Hier kun je ook een goedkope eiersalade bij eten. Als je nog een paar eitjes in huis hebt deze koken prakken met een vork en mengen met mayonaise curry peterselie en aromat of kerrie en (chili)peper. Hetzelfde eigenlijk als gevulde eieren. En een augurkje in kleine stukjes erdoor doen.
    Als je nog aardappels en een zakje jus in huis hebt een goedkoop merk wortels/doperwten erbij doen.
    Rijst (33 cent) met goedkoopste merk satesaus en wat kroepoek. Als je kipfilet in huis hebt erdoor doen en anders is het zonder vlees ook lekker.
    Broodbeleg heb je vast nog wel wat open zoals pasta pindakaas etc. Niet gezond maar als je even geen budget hebt voor verse vleeswaren dan ist niet anders

11. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Dit is de boodschappen voor de periode: woensdag 6 februari t/m maandag 11 februari.

Lidl: 18,91 euro

Bloemkool 1,49
    Rode kool 0,85
    Champignons 0,79
    Broccoli 0,59
    Broccoli 0,59
    Avocado 0,89
    Komkommer 0,85
    Komkommer 0,85
    Komkommer 0,85
    Sperziebonen 1,75
    aardappel kruimig 5 kilo 2,39
    Creme fraiche 0,49
    Griekse yoghurt (4 kleine bakjes) 1,19
    Volle melk 0,69
    Volle melk 0,69
    Volle melk 0,69
    Glasreiniger 0,89
    Pleisters 1,49
    Vershoudfolie 0,89

AH: 31,41 euro

AH groene ijsthee 1,19
    AH groene ijsthee 1,19
    AH yoghurtdrink peer/appel 0,78
    AH yoghurtdrink aardbei 0,78
    Euroshopper baquette 0,35
    Meergranen brood heel 1,57
    Euroshopper pistolets 0,35
    Soepgroenten 1,00
    Appelstroop 0,95
    Vrije uitloop eieren 1,29
    AH verse pizza 2,99
    AH verse pizza 2,99
    Toscaanse worstjes met mozarella 2,49
    Toscaanse worstjes met mozarella 2,49
    4 grillburgers 2,99
    4 kipburgers 2,00
    Runderriblappen 4,63
    Rundergehakt 2,99

TOTAAL: 50,32 euro

12. enjoyce

enjoyce Bekend lid

15 dec 2011
    712
    0
    16
    Vrouw
    Tip niet nodig wel lekker Hema chips! 0,50 naturel paprika of bolognese. Bolognese is hier fovoriet!

Met 10euro rondkomen is te doen, maar je moet wel creatief zijn.
    Kijk wat je nog hebt en probeer hier iets van te maken.

Met aardappels kom je idd een heel eind!

Heb je nog brood? ook lekker wentelteefjes (brood ei melk kaneel) kan van oud brood.

Nog een idee is een boerenomelet, hier kun je zowat alles in gooien!

afbakbrood met schijf annanas en kaas samen in de oven! ook lekker!

Zakje soeppoeder heb je voor 30 cent, kun je een hele pan van maken lekker met afbakbrood.

Spaghetti 2 dagen met spinazie uit dv en uitgebakkespekjes, iets duurder maar je kunt hier makkelijk twee dagen van eten.

Plaats zo nog een hoop leuke tips ben wat aan het rondkijken geweest op internet!

13. enjoyce

enjoyce Bekend lid

15 dec 2011
    712
    0
    16
    Vrouw
    Zuinigaan

Hier was ik aan het kijken! staan leuke tips en recepten tussen!

14. enjoyce

enjoyce Bekend lid

15 dec 2011
    712
    0
    16
    Vrouw
  15. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    ik lees ook vaak mee. schrijf eigenlijk bijna nooit wat.

we zijn deze week voor het eerst echt bezig met een weekmenu en ons er ook echt aan gehouden.

oke 1 dag omgewisseld maar verder gaat het goed.

maandag spruitjes (had ik vorige week bij de boer gehaadl samen met 25kg aardappels voor 8 euro) spruitjes kosten 1 euro pkg. had voor 2x dus 1x de vriezer in.
    dinsdag rodekool uit vriezer
    woe bami met sate was ook weer teveel dus 2x bami en 1x sate de vriezer in
    donderdag verse patatjes (van de 25 kg aardappels)
    vrijdag worteltjes met vissticks(uit voorraad)
    zaterdag shoarma(vriezer)
    zondag soep(alles in huis)

deze week heeft dus voor het eerst weinig gekost wel leuk om zo te doen.

gisteren ook nog een rode kool bij de lidl gehaald voor 85 cent de grootste uitgezocht.
    een zak appels 2 kg voor 2,85(dacht ik)

deze gekookt en totaal voor 5x eten in de vriezer gedaan. das nog eens leuk koken.

16. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Dat weekmenu is ook nog aardig gezond. ik wil mijn dochter elke dag groente aanbieden, dus brood eten we hier s avonds niet. enbdat vind ik zlf ook niet echt veel aan.
    ik koop bijna alles bij aldi en inclusief luiers ben ik meestal nog geen 50 euro per week kwijt gemiddeld, toen we nog met zn 3en waren. en dan hebben we hier op vrijdag meestal een aantal mee eters.
    nu heb ik een paar keer bij anderen gegeten en toen was ik nog geen 10euro kwijt.

17. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Hier dus ook! Hier hechten wij aan variatie en sowieso verse groenten en verschillende groenten.
    Van sommige weekmenu's die ik hier tegenkom zouden wij niet vrolijk worden. Het is nogal veel stamppot met rode kool, spruiten, etc. Dat eten wij lang niet elke week...
    Brood, pannenkoeken e.d. is hier voor overdag, nooit als avondeten. Wel maak ik zelf mijn pizza's. Maak het deeg zelf en ook de pizzasaus met veel groenten erop en salami. Soepje erbij.

18. minon

minon Niet meer actief

Voel me wel een beetje aangesproken ;) Probleem is altijd dat mijn man 's avonds maar 30 minuten thuis is en dan weer gaat werken. Op dinsdag en woensdag werk ik en ben dan 18:30 thuis en manlief moet 18:45 gaan. Dus in de 30 minuten die die dan heeft komt hij niet verder dan soep opwarmen, pizza bakken of patatjes. Daarom maken we op zondag altijd een hele grote pan soep. Zo eentje waar je lepel rechtop in blijft staan van alle groentes. Dit eten we dan op zondag met afbakbroodjes en salades. Op maandag maak ik dan lasagne of macaroni/spaghetti. Hier eten we dan een kommetje soep bij met macaroni bijvoorbeeld. Dan kunnen we dus dinsdag en woensdag ook soep eten met nog een restje uit de vriezer of pizza/patat. Zo probeer ik toch dat we wat gezonds eten ookal is het altijd soep met... Wel varieëren we in soepjes (groente, tomaat, kip enz). Overigens eet dochter nog niet met ons mee omdat wij veel pittig en gekruid eten. Hoe doen jullie dat dan als je echt echt geen tijd heb. Dat je dus in 30 minuten eten moet maken én opeten??

19. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.815
    4.194
    113
    Ik ga jullie ook in de gaten houden.
    De boodschappen lopen hier de spuigaten uit. Ik ga 1x per week naar de lidl en 1x per week naar de AH. Verder regelmatig naar het KV.
    Ik dacht deze maand echt heel erg opgelet te hebben maar mijn budget van 600 euro is er nu gewoon al doorheen en dan heb ik pas boodschappen tot 13/2 dus komt er nog een week bij.
    Ik ga eens kijken of ik van jullie wat kan leren....

20. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    een budget van 600 euro er aldoor heen? foei das ff schrikken idd..

Dank jullie voor de tips, helaas vrij weinig nog in huis dus we gaan echt improviseren :) maar met jullie tips kan ik een hoop!

Ik ga zeker actief meelezen en schrijven hier

Deel Deze Pagina