hier ook van 22ste tot de 22ste. probeer het met 50 euro in de week te doen, de ene keer lukt dat wel en de andere keer niet. dat is dan wel puur de boodschappen, daar zit geen benzine of kleding bij in. dat recept van die spekblokjes en kruidenroomkaas lijkt mij trouwens erg lekker. die dus maar eens proeven van de week
hier loopt de maand tot de 25e. Ik had vanmorgen luiers gehaald, wc papier en eten voor morgen, 23euro. Iets meer dan ik dacht, maar eigenlijk valt t mee, want t vlees wat ik voor morgen heb gehaald is een 12-pack hamburgers en dat gaat niet op in 1x wij zijn trouwens flexi-tariers, zowel uit milieu/dierenwelzijn oogpunt als budget-oogpunt in de nasi rullen we wel eens een eitje in plaats van kipfilet, echt super lekker. Dus ik eet zo 3x per week vega, maar dan geen vleesvervangers of nep-vlees, maar gewoon een menu wat makkelijk zonder vlees kan of dan een eitje in plaats van vlees. macaronisaus zonder gehakt met heel veel groente, daar merk je echt niks aan, super simpel.
Ga zo mijn boodschappenlijstje bijstellen. Vandaag het meeste al gehaald voor 33 euro. Mis nog wat kleine dingen, voornamelijk fruit en nog wat groente erbij. WC papier. Broccoli is alleen MORGEN bij de Deen maar 49 cent per 500 gram. Daar ga ik dus ook heen, speciaal voor de broccoli.
Ik baal trouwens enorm... in het weekend krijgen wij altijd stapels met reclamekrantjes... nu nog steeds niks binnen!
Op folders.nl staan alle folders in nerderland, kN je ook zo makkelijk doorbladeren voor de padhouders, er is osok een aparte app. Ons budget is 40 euro per wk voor boodschappen incl kadotjes en dan 40 euro per 4wk voor tanken, totaal 200 euro per 4 weken dus. Ml krijgt nl 4 wk loon. Zo kom ik op een totaal van 50 euro voor boodschappen tanken en kados. Alleen het geld voor de boodscahppen pin ik van de rekening en doe ik in envelopjes. Vorige week te veel uitgegeven en dit gaat dan wel gewoon van de rekening af niet uit de overige envelopjes. Ik probeer munt geld over te houden voor de markt, helaas kwam gisteren de glazenwasser (eens in de 3mnd), en toen was me extratje voor de markt ook weer op... Proberen toch weer extra te gaan besparen.. Hoop dat dat vanaf aankomende maand weer wat makkelijker gaat. Februari is hier een maand vol verjaardagen, en maart gelukkig niet. Dus hopelijk gaat dat dan weer voor ons wat lekkerder.
ik ben nav dit topic toch weer even wat bewuster aan het leven, maak weer lijstjes voor wat we gaan eten per week.
Vanmorgen bij de plus: Stuk kaas Ketjap manis Groot pak rijst 5.65 Gisteren de balans opgemaakt en had nog 115 euro voor de rest van de maand. Ik pin aan het begin van de maand 250 euro. Hier koop ik de boodschappen, luiers, verzorgingsproducten, wasmiddel etc. van. Cadeaus heb ik een vast bedrag voor per jaar. Gewoon berekend adhv het aantal verjaardagen. (Ongeveer 500 euro per jaar). Minder dan die 250 euro lukt me echt niet als ik veel groente en fruit wil eten. Gisteren van het fruit van de markt weer voor 2 weken fruithapjes gemaakt en ingevroren. Ik heb dan 15 hapjes voor 4 euro, koopje toch?
Ja echt he! Ik deed dat voor deze week echt nooit... daarom had ik ook altijd zo een hekel aan boodschappen doen. Liep doelloos rond in de supermarkt. Gooide alles wat los en vast zat in mijn kar en uiteindelijk kon ik er geen weekmenu van knutselen. Ook vaak veel lekkere snacks i.p.v. echt eten. Dus dan mocht je 80 euro afrekenen en vroeg ik me nog steeds af; wat gaan we de komende week eigenlijk eten?!
Dit zijn alle 'goudse' kazen, ook gewoon verkrijgbaar bij de Lidl. Vaak van allerlei merken maar onder het merk staat dan: goudse kaas. Op de verpakking staat wel een melkingredient vermeld maar het heeft met het rijpingsproces te maken. Dat is na 8 weken verdwenen.
Hier is het grote nadeel ml: hij lust zo weinig! Geen groenten! Enkel gebakken aardappels! Lust wel vlees en vis en nasi en bami, lust ook vort pannekoeken! Maar dit maakt het koken voor mij wel lastig! En fruit eet hij ok weinig, fruit in zijn warme maaltijd lust hij ook niet! Zo irritant! Enn mijn boodschappen komen vaak duurder uit omdat ik toch een maaltijd op tafel wil zetten! Zo even een klaag verhaaltje ertussen! Sorry dames!
Zo herkenbaar!! Manlief hier eet ook alleen maar pasta's, rijst of buitenlandse dingen zoals lasagne en roti en babi pangang enzo. Zo frustrerend. Heb gisteren de bonen in chilisaus gemaakt en dat vond hij wel lekker gelukkig. Aardappels/groente/vlees is veel goedkoper dan al die pastagerechten vind ik maar ja helaas. Moet wel zeggen dat hij wel boerenkool lust maar dat is dan ook het enigste. Fruit en groente is voor de konijnen zegt ie dan.....
het is niet alleen de lactose maar ook melkzuur, melkwei en nog andere bestanddelen maar wel leuk dat je meedenkt heb net op de markt een marktkramer gevonden die ook 2 soorten zachte kazen heeft zonder lactose leuk voor de afwisseling en niet duur heb meteen maar de 2 soorten meegenomen voor mijn mannetje heb voor 2 van die 3hoeken 6.10 betaald
mee eens en eet hij saus bij de pasta? wat ik hier doe met groenten die de kids zogezegd niet lusten is de groenten heel gaar koken en dan mixen zodat je een saus hebt wat de kids zo niet lusten hebben ze dan via de saus wel binnen en ze vinden het nog lekker ook
Mijn man luste eerst ook best wat dingen niet, maar nu eet hij eigenlijk gewoon alles. Zelfs spruitjes eet hij sinds een paar maanden (wel op alternatieve manieren klaargemaakt dat dan weer wel)
tip van een vriendin, je pastasaus pureren. heb ik ooit ook eens gedaan. zat er 1200 gr groente in de pasta terwijl het heel weinig leek. lekker de boel neppen
maar meestal is het de stuctuur die ze niet lusten, valt mij op. hier prak ik nu ook alle groenten, behalve de worteltjes, die lusten ze wel.
Boodschappen voor deze week: DEEN: Mozarella Gesneden prei voordeelzak Italiaanse wokgroenten Donker bakkersvloerbrood heel Honig macaroni vezelrijk Wasa cracker vezelrijk 2x Knorr ovenpasta kruidenzakje 2 Kogelbiefstukken Magere runderlappen Nescafe goud Chinese wokgroenten Paprika chips Bolognese chips Olijfolie Runderrookworst Margarine 2x Runderbraadworsten Scharrelkip kippenkluiven Verse sperziebonen Trostomaten Volle melk 3x 1 fles coca cola Groene ijsthee 2x Vruchtendrank -------------------- 33,17 euro ALBERT HEIJN: Boerenkool Earl grey thee Gistzakjes Iglo visschnitzel Donkerbrood heel Rundergehakt Mango 2x --------------- 8,99 euro LIDL champignons komkommer 2x volle melk 3x griekse yoghurt wasmiddel ---------------- 8,15 euro DEKAMARKT Vrije uitloopeieren 2x Pickwick rooibos Brie Broccoli 2x ------------------ 5,05 euro Dus voor deze hele week klaar voor 55,36 euro!!!!! Moet alleen wel elke dag nog vers brood halen, maar daar heb ik nog geld voor liggen