Zag je een tijdje geleden met dat gerookte zalm debacle toch ook. O.a. het luxe merk van de AH kwam uit dezelfde fabriek als die van ES.
ik vind zo'n menu dus echt weinig groente bevatten. mijn weekmenu: ma: stamppot andijvie di: gebakken aardappels, boontjes, kipschnitzel wo: macaroni do: een prak uit de vriezer vr: nasi za: zelfgemaakte pizza zo: bij mams, dus nog een verrassing, zal wel AGV zijn
Hier ons week menu van deze week: - Maandag: Penne pasta met gehakt( Uit vriezer nog en de resten groenten) met kaassaus. - Dinsdag: Bij paps en mams -> AGV. - Woensdag: Pizza. - Donderdag: Macaroni ( uit de vriezer) - Vrijdag: Kip tandori. - Zaterdag: Gourmet bij vrienden. - Zondag: Aardappels, Bloemkool, Boomstammetje.
@groente ik zorg dat er per gerecht tussen de 150-200 gr groente pp inzit. Soms ook wel wat meer. Zo vind ik het minder erg als ik op een andere dag wat minder groentes eet. Zoals een lekker frietjes of br kroket ofzo....zelfs pizza doe ik veggie Als ik een pakje of kruiden mix koop, doe ik altijd meer groentes dan op de verpakking, en strooi ik extra kruiden bij die ook in de mix zitten (bijv. De stoomzakken van de maggi) Ons weekmenu wijzigd best wat, doordat mijn diensten wijzigen. Morgen een vriezermaaltijd op de zaak, ml voorziet zichzelf Vrijdag idem Zaterdag uiteten, 12,5 jaar samen Zondag vriezer soep met stopbroodje Maaandag kippaprika uit de vriezer met aardappels ofzo Dinsdag wat koken (hutspot, boerenkool ook uit vriezer) Woensdag restje vanvandaag uit de vriezer Donderdag en vrijdag beiden dag ook vriezer denk ik zo... Heb nog in de vriezer, chili, pasta, prei kippaprika, soep, zuurkol allemaal kant en klaar. En te maken 3x boerenkool en hutspot, en dan diverse vlees met aardaps en groentes. Ik probeer de dagen dat ik werk een vriezer maaltijd te hebben, zeker als ik dan wat later ben, das lekker makkelijk koken.
ben het met voorganger eerlijk gezegd wel eens ik vind sla en komkommer eigenlijk niet echt een hoofdgroente zeg maar. ze bestaan eigelijk voor een groot deel uit water. zelfde als een broodje met een slaatje. dat is hier geen maaltijd. ( tenminste geen avondmaaltijd) maar goed ieder zijn ding natuurlijk. ik gebruik altijd veel en elke dag groente ( op 1 dag in de week na soms als we eens friet eten) maar verder altijd veel groente ook door bv de pasta/rijstgerechten etc. heerlijk.
weekmenu hier deze week: maandag: restje nasi van zondag met zelfgemaakte kipsate erbij dinsdag: aardappels, boontjes, gehaktbal en voor mij speklapje woensdag: andijviesstamp met gehaktbal donderdag: macaronie vrijdag: aardappels, erwtjes, wortels,witlof en vlees zaterdag"turks brood met souvlaki met tzatziki en koolsalade zondag: nog geen idee misschien frietjes maandag: rijst met kip en roerbakgroente
Ik lees dit topic iedere dag, maar plaats nooit iets. Het wordt tijd Voorheen haalde ik elke dag een aantal boodschappen, en dit kost natuurlijk veel geld. 20,- hier en 30,- daar. Sinds enkele weken doe ik 1 keer per week de boodschappen. Bevalt prima en bespaar veel. Vandaag voor 48,- boodschappen gedaan bij de AH. Aardappels 5 kilo Sla Tomaten Komkommer Rodekool Sperziebonen Wortels/doperwten Nasi mix Tomaten puree Rund hamburgers Runder gehakt Speklappen Burger vd maand Vissticks Blok kaas Pakje ham Smeerkaas Bakboter Bruinbrood Harde broodjes Koffiepads Koekjes 2x Cola 1x Taksi Dubbelfris Melk 4x Yogidrink Thee Mayo Jus Tandpasta Kattenbrokken Wasmiddel Kroepoek Vla/yoghurt Bananen Nijntje koekjes (zoontje zag ze staan, hij is gek op nijntje) Vruchtenhagel Hmm... volgens mij was dat het. We proberen het van 50,- per week te doen. Luiers ed niet mee gerekend. Die sla ik altijd voor een maand of twee in. Edit: wij doen altijd boodschappen bij de AH en pak veel euroshopper producten. Enkele dingen A merk (bijv koffie pads) of AH eigen merk.
Vandaag boodschappen gedaan voor de hele week. En ook wat dingen groot ingekocht voor de hele maand, zoals luiers en billendoekjes.. Dan ben je sowieso wat meer kwijt. Boodschappen voor deze week: 72,71 euro Toiletpapier Meergranen brood Bumblies billendoekjes 6x Croky chips Cupcakes 2x Boerenkool Knoflooksaus Kruidenmix shoarma Mandarijnen Milka chocoladereep 4x Paprika 3x Bruine bonen Earl grey thee 2x Olijfolie Pitabroodjes Pure chocoladereep Ribbel chips Runder rookworst Rode uien Rundergehakt Shoarmasaus Smeerkaas 4x Kruidenmix chili con carne Zonnebloemolie Mona pudding brownie 2x Verse spinazie 600 gram Perssinaasappelen (12 stuks) Bananen Bloemkool Broccoli Verse knoflook Volle melk 3x Thai Jasmin rijst Suiker Koffiemelk Citroensap Walnoten Tioletpapier Vrije uitloop eieren 2x Margarine (voor brood) Margarine (om te bakken) 2x Runderreepjes Grillburgers Komkommer 2x En dan nog Kruidvat waardoor ik ook nog eens 28,93 euro kwijt was, maar deze kosten heb ik de komende weken niet meer!! Kruidvat luiers 3 pakken Vitamine D (kids) 3 flesjes Fleuril wasmiddel Witte reus wasmiddel Silan wasverzachter TOTAAL 101,64 euro. Dit zal de volgende weken dus lager zijn want hoef geen luiers, billendoekjes en wc papier meer te halen. Budget per week is max 100 euro dus zit er NET wat boven. Ik moet alleen nog ijsbergsla halen, 2 stuks voor 0,78 cent bij LIDL. Was vandaag uitverkocht en ik vertikte het om 0,79 te betalen voor 1 krop bij AH Weekmenu: woensdag: zelfgemaakte hamburgers, frietjes en grote kom salade (ijsbergsla, tomaat, komkommer, rode kool, rode ui, olijfolie, citroensap en zout....dat is hoe wij altijd onze salade eten) donderdag: chili con carne, rijst, komkommersalade. vrijdag: Stoofschotel (runderlappen, aardappel, bloemkool, bospeen), rijst en Cacik (griekse yoghurt, geperste knoflook, fijngesneden komkommer, olijfolie, munt, zout) zaterdag: grillburgers, broccoli, gebakken aardappeltjes met tijm, salade zondag: vis, gewokte spinazie, salade..en weet nog niet wat ik erbij wil (rijst, pasta of aardappel)
Moet wel zeggen dat ik door de dag heen ook groenten eet.. rauwe wortel, tomaatjes, paprika. Hier is het probleem dat mn vriend amper groenten eet, dus ik maak groenten en dat wordt vervolgens alleen door mij gegeten. . Mn vriend eet zo weinig, nog geen opscheplepel vol. . Ben zelf ook gek op groenten.. In de pakjes zoals kip tandori, voeg ik ook groenten toe. . Wel eens een goed gevulde groentensoep, dan eet hij de groenten wel.. Best frustrerend hehe.. vind het dan ook zonde om veel groenten te maken, wat ik dan tich kan weggooien
Heb hem trouwens wel aan de spruitjes gekregen! At hij ook niet. . Heb ik ze laatst gewokt met paprika stukjes en hij vond het lekker! Verder echt moeilijk. . Erwten en wortel bv wel.. mn nichtje van 8 lust meer..
Vanavond eten wij, hachee met rode kool en aardappels, ik met rijst btw.. Morgen eet m'n mopje uit de vriezer, of bij zijn ouders, ik ben naar de hhb Zaterdag: hutspot met verse rookworst Zondag: zuurkoolschotel met een stukje vlees(vorige week 5 bakkes vlees voor een tientje bij de c1000) Maandag, Chili con carne Dinsdag, restjes Chili con carne Woensdag: kip Hawaï uit de vriezer Dan weer boodschappen doen en een nieuw lijstje maken
Assi, de sla was een ma- woe aanbieding bij de lidl (volgens mij). Deetje, als je zelf wel graag groente eet, dan haal je toch die 1 pers potjes, als hij wel dorp perwt met oeen lust, die heb je bij de lidl per 3, zet je hem dat iedere avodn voor wedde dat ie snel anders gaat eten. En dan voor jezelf een andere groente die jij lekker vindt. Enne ook de groentes door gerechten pureren. Zo kan je hele gezonde pasta en chilis maken zonder dat me doorheeft dat er veel groente in zitten. Suc6 Ps spruitjes is dus het eninge wat ik mezelf nog niet geleerd heb te eten, samen me witlof... Wij vinden de pasta en rijst gerechten ook gewoon veel lekkerder...
Je hebt gelijk!!! Dan maar een krop bij AH halen, daar was het 0,79 cent. Vandaar dat alle ijsbergsla op was bij lidl..
Vanmorgen op de markt geweest. Had 2 zakken appels+1 zak peren voor 5 euro. Dan nog 25 perssinaasappels en 2 bananen 8,75. Kan dochterlief weer 2 weken vooruit en wij ook even wat appels en sinaasappels betreft. Ik had even uitgerekend wat ik van ons budget kwijt was aan dingen die niet tot dagelijkse boodschappen behoren: 65 euro Zit dan wel luiers en uit eten bij in, maar toch. Dat uit eten hoort eigenlijk niet binnen het budget, maar goed volgens mij kom ik net uit. En als ik een kleine tegenvaller heb, heb ik nog budget over van vorige maanden.
Ik lees hier over pindakaas en pasta. Pindakaas hebben wij van jumbo en dan amerikaanse stijl. Weet zo even de prijs niet, wel duurder als es iig, maar wij eten dat heel weinig dus dan mag het wel. Choco pasta hebben wij van orinoko. Kost geloof ik 85 cent. Vinden wij de lekkerste.vitamine s hebben wij van kv vindt onze man lekkerder. Zijn idd 6 ipv 10 druppels die je hebben moet.
Net even op de markt geweest Prij Bananen Champigons Rode uien En 2 courgete Alles bij elkaar 5,40 Vanavond pasta eten En dan even kijken voor morgen Zaterdag eten we bij schoon moeder En zondag coermette ( komen vrienden eten schotel nog in de vriezer )
Mijn man is ook een moeilijke groente eter. Als ik nasi of macaroni oid maak, dan maak een apart bordje voor hem. Sinds de geboorte van onze zoon eet hij wel iets meer groente.