weinig boodschappen geld wat eten per week: deel 2

Discussie in 'De lounge' gestart door Marnat, 11 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. deetje8

deetje8 Bekend lid

29 nov 2012
    781
    0
    0
    Dan geef ik je groot gelijk!
    Hier is trouwens de AH ook met A-merken goedkoper dan Plus..
    Woon denk ik wel in andere kant van NL, want van nettorama heb ik nog nooit gehoord haha.

2. minon

minon Niet meer actief

Zal vast :) zit in Zuid-Holland maar de Plus hier is wel een franchisnemer voor zover ik weet dat zal misschien wel schelen en niet te vergeten dat ze strak naast de aldi zitten. Moeten ze toch wat doen om de concurrentie aan te gaan :)

3. deetje8

deetje8 Bekend lid

29 nov 2012
    781
    0
    0
    Ja haha ik zuid limburg!
    Hier echt in de buurt is alleen de Plus, dus denk dat die daarom zo duur is.. Ga naar een andere gemeente naar de AH

4. marloes84

marloes84 Bekend lid

21 aug 2011
    500
    0
    16
    NULL
    NULL
    Erg leuk topic ik lees mee om te besparen! ;)

5. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Heb gisteren 2x 100 euro in een envelopje gedaan. 100 euro voor volgende week, 100 euro voor daaropvolgende week.
    Voor de boodschappen.

Waar ik wel van baal is dat ik deze week over de 100 euro ben gegaan omdat vers brood zo aantikt, beleg ook trouwens...en koop het goedkoop of in acties.

6. enjoyce

enjoyce Bekend lid

15 dec 2011
    712
    0
    16
    Vrouw
    hebben jullie nog recept ideeen bij de wereldgerechten? Dus wel de kruiden etz uit het pak maar met andere producten erin?
    De volgende heb ik nu in de kast staan!
    - beef shanghai
    - griekse kofta
    - mexicaanse enchiladas
    - kip madras
    - kip tajine
    - bobotie

Wij hebben momenteel alle twee geen werk en ik merk ook met de zwangerschap dat ik super veel eet en meer behoefte heb aan zoet. Ook ben ik iemand die uit verveling eet. Er gaat dus meer op dan normaal, met minder inkomen!

Wij eten nu regelmatig bij ouders in de middag en in het weekend, dit zorgt voor evenwicht!

Ik probeer alles in de aanbieding te kopen! Vandaag ook weer leuke inkopen gedaan bij ah
    hamburgers
    gehakt 2 x
    kipsate
    kipfile
    tauge
    bami en nasi groenten
    Allemaal met een 25% korting sticker!

twee zakken snoep met 50% sticker! (was niet nodig maar kon ik niet laten liggen)
    celevita aardappels, handig ;) ook in de aanbieding
    Alles samen 13euro en ik heb weer een vriezer gevuld!

Ook heb ik gebruik kunnen maken van de emte pakketzegels, en hier dus met een karretje gratis boodschappen naar buiten gegaan!

7. mol

mol Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.860
    0
    36
    Vrouw
    verpleegster(nu op ziekteverlof)
    belgie
    wat een leuk topic!
    ik woon in belgie en één van de manieren om hier te besparen is in nederland gaan winkelen :) en naar aldi en lidl gaan voor de"grote"dingen zoals wc papier,keukenrol,melk,water,fruitsap,rijst,pasta,enz...wij wonen in een dorp en halen veel bij de boer(melk,aardappelen,boter,....)kippen hebben we zelf en als het wat moeilijker is eten we dus een eitje ;)

een saus is snel gemaakt:champignons aanbraden in wat boter,er een schep kruidenkaas bijdoen en wat light room(het is het gedacht dat telt ;)en daar kan je blokjes kip of kalkoen bijdoen en dat mengsel met pasta of rijst
    -een ui laten aanbraden,tomaten erbij (en kruiden)en als dat staat te pruttelen breek je er een eitje in en zet je er een deksel op.heel lekker gepocheerd eitje heb je dan na zeven minuutjes.daar kan je brood bij eten of purree.
    enz....:)

8. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Sommige supermarkten die hier genoemd worden ken ik niet eens..
    Ik woon in het noord-westen.
    Op loopafstand ((ideaal!!) heb ik de Aldi, Lidl, Vomar, Deen, Dekamarkt, AH XL.. Dus bij elke winkel haal ik beste aanbiedingen.

Kan weer niet wachten op de nieuwe folders! :)
    Hoop dat het nu wat beter is!

9. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Zo weer een nieuwe maand, jippie. Wordt altijd weer helemaal vrolijk als ik 250 euro mag pinnen. Heb boodschappen gedaan bij de plus:
    Bieten
    courgette
    Tomaten
    Verse frites
    Geschrapte wortels
    2x melk
    2x brood
    mergpijpjes
    gangmakers
    gevulde koeken
    stroopwafels
    Pretmix (ik spring even uit de ban, hier had ik al een maand zin in)
    Hagelslag
    Vlokken
    2x burrito's knor
    2x kippensoep
    4x tomatensoep
    chips (nog een keer uit de band gesprongen haha)
    Jam van Zonnatura voor de kleine meid
    beschuit
    2x ham
    2x boterhamworst
    2x snijworst
    La vache quiri(hoe schrijf je dat)
    Totaal 40.31
    Totaal na kortingen
    31.15

Er zit alleen geen eten bij voor onszelf, behalve de patat.
    Die eten wij zondag. Maar met de wortels, tomaten, courgette en bietjes ga ik eten maken voor mijn dochter. En volgende week mag ik 4 gratis appelflappen ophalen. Ik lust ze alleen niet. Vleeswaren is voor meerdere weken.

10. deetje8

deetje8 Bekend lid

29 nov 2012
    781
    0
    0
    Vandaag bij plus 5 wereldgerechten v knor gekocht. 5 euro totaal

11. minon

minon Niet meer actief

Hier ook maar dan 10 pakken ;) Zn aanbieding daar moest ik toch even flink van profiteren. Heb lasagnette, lasagne, roti, en iets met wraps meegenomen ;)
    Verder:
    Aardappelen
    Bolletjes
    2 pakken koekjes
    Ham
    Grillworst

Gaan morgen onverwacht een dagje snowboarden in winterberg dus vandaar de extra dingen. Je kunt ook in die bus eten maar dat zal wel lekker duur zijn. Gekregen van mijn schoonouders via vakantieveilingen. 4 uur komen ze de kleine meid ophalen (gaap) en dan moeten we om 05:00 uur in driebergen zijn dan gaan we met de bus naar Winterberg en zijn we om 22:00 uur weer terug 's avonds. Heerlijk een dagje weg samen en eindelijk weer lekker actief snowboarden. Zal wel spierpijn hebben na zn lange tijd niks doen ;)

12. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    Mijn moeder woont aan de overkant van een plus en haalt 6 wereldgerechten, voor de gemakkelijke kookdagen, normaal probeer ik dit toch niet te kopen, want vind het echt te duur, maar voor die euro per pak, wil ik ze nog wel halen. Doe dan extra groentes erdoor waardoo we ook wat kunnen invriezen.

Deze week ben ik ziek en heb ml 3x naar de winkel gestuurd,
    Lidl voor multivruchtensap 12 flessen voor 10,50
    Ah voor maaltijdsalades, maar ml heeft meer meegenomen voor zichzelf onder werktijd,
    En ah voor een 6pack cola voor de buikgriep, komt ie thuis met 8 flessen cola van 16,50 incl zegels... Holymoly, das wel wat anders dan 6blikjes.... Pfff gelijk ah gebelt en we mogen het morgen terug brengen gzd!!

Gewone boodschappen moeten nog gedaan worden, maar zal niet veel zijn...

Xxx

13. deetje8

deetje8 Bekend lid

29 nov 2012
    781
    0
    0
    Ik doe er ook extra groenten in, vries dan ook altijd wat in.
    Heb 1 Mexicaanse taco's, beef teriyaki, 3x kofta
    Had thuis nog paar pakketjes kip tandoori staan

14. Renske19

Renske19 Fanatiek lid

14 jun 2011
    2.954
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben niet zo'n fanatieke mee schrijver, maar lees wel geregeld mee.. En ik had even een vraagje:p

Ik las ergens dat de aardappels 5 kg in de aanbieding waren voor €1,79? Kan iemand mij vertellen waar?

Alvast bedankt:)

15. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    hier heb ik een tijd geleden tips gevraagd en het is gelukt. het was krap maar met een beetje hulp van anderen is het toch erg goed gelukt..

Ik blijf hier mee lezen en schrijven als ik tips tegenkom :)
    Nog bedankt voor al jullie tips!

16. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag

Ik laat me moeder 1 van ieder halen die wij lekker vinden:
    Madras, tandori, lasagnette, lasagne, buritos en durum.

Zal zeker bijde lasagnes er extra groentes makkelijk bij kunnen doen. Rest zoek ik gewoon even uit welke groente er lekkr bij is. Normaal eten wij het met ze 2 tjes, zou fijn zijn als we er samen door de toevoeging toch2x vannkunnen eten ipv 1...

Tips zijn welkom:D

17. moonymuppet

moonymuppet Niet meer actief

Bij de c1000

18. Renske19

Renske19 Fanatiek lid

14 jun 2011
    2.954
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankje voor de tip! Hier worden namelijk veel aardappels gegeten:)

19. deetje8

deetje8 Bekend lid

29 nov 2012
    781
    0
    0
    Bij kip tandoori voeg ik altijd paprika's en sperziebonen toe. Vind ik erg lekker erin! Wij zijn ook met Zn 2en en kunnen er dan 2x van eten.

20. minon

minon Niet meer actief

Bij lasagne doe ik er altijd 350 gram gehakt in en dan verse prei, wortel, paprika, broccoli en courgette. Eventueel als ik het over heb nog wat roosjes bloemkool. O ja en rode ui gaat er ook in. Op her pak staat dat je (uit mn hoofd) 450ml melk en 250 water moet doen, dit draai ik altijd om. Dat scheelt ook weer een hoop vet. Door de extra groentes doe ik er ook meer water bij dan staat aangegeven. Hier gaat het hele zaakje dan in een keer op (man is een heeele grote eter) krijgen we extra eters onverwachts heb ik altijd een pakje losse lasagnebladen staan en doe ik er wat extra in. Wij kopen ze eigenlijk alleen omdat we de sausmix van knorr het lekkerste vinden.
    Bij de roti doenwe ook altijd ipv 425 gram 600 gram krieltjes en meer sperziebonen tegenover dezelfde hoeveelheid kip. Kom je wel wraps tekort maar het is ook heerlijk om gewoon op te eten. Hier blijft dan wel wat van over en op brood is het gek genoeg ook heerlijk. Nog lekkerder: broodje even roosteren. Mjummie.

Deel Deze Pagina