weinig boodschappen geld wat eten per week: deel 2

Discussie in 'De lounge' gestart door Marnat, 11 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Idd, vanavond allemaal aan de plaatkoek bij de thee, haha.

heb trouwens ook nog een lekker recept voor een soort kruidkoek ofzo. Zit geen boter in. Met een lekkere plakkerige bovenkant door de honing die er door moet. Ook njammie.

2. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Vertel :D

3. enjoyce

enjoyce Bekend lid

15 dec 2011
    712
    0
    16
    Vrouw
    aan de plaatkoek haha, ga deze zo maken!

Iemand nog meer recepten van dingen die eigenlijk iedereen standaard in huis heeft?

4. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Om lekkers te bakken? Of recepten voor de warme maaltijd?

5. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Ok, komt ie!!!

250gr cakemeel van koopmans. Kost ong. 60 cent en kun je 2 cakes van maken.
    250 gr donkerbruine basterdsuiker (man wat is dat duur geworden. Mss kan het ook met gewone suiker??)
    1 1/2 tl speculaaskruiden
    1 kopje water, ik gebruik ong een senseokopje vol
    2 eieren
    1 el honing

Alles behalve het cakemeel mixen. Daarna beetje bij beetje het meel erdoor mixen. Anders krijg je klontjes in het beslag.

In een ingevette cakeblik doen. 1 uur op 175 graden.

Als je bv visite krijgt dan kun je een dubbele hoeveelheid maken en dan in een springvorm bakken. Kun je mooie puntjes van snijden.

Je kunt dit trouwens ook prima invriezen.

Zitten we dan morgen allemaal aan deze cake bij de thee??

6. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

goh wat een leuk idee om te maken, ga ik zeker doen!

7. Ons Kleintje

je hebt geen gelijk

kijk eens naar deze testuitslagen ;)

Distrifood - Aldi en Lidl beste voor schone was

8. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ik heb hier al een jaar 2 blikken tonijn ,hebben jullie misshien ook tips wat ik ermee kan doen ??

9. sjors75

sjors75 Niet meer actief

Lekker tonijnsalade maken, paar stukjes gekookte aardappel prakken, tonijn erdoor, beetje mayonaise en kruiden naar behoefte. Lekker op stokbrood :)

10. Ons Kleintje

ik doe het wel eens door de macaroni ipv gehakt,
    heerlijk!

11. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Pff leek even moeilijk te zijn maar applaus voor ons , we hebben de maand weer overleeft.

Geld is binnen omdat ik drie verjaardagen heb deze keer ., hebben we eerst maar week boodschappen gedaan.
    Wat er nodig was , als we goed keken was overal nog genoeg van.

Kattengrit
    Kaas [ verjaardag+coupon bon ah paas boekje]
    Wc papier [ coupon bon ah paas boekje]
    Twee chips
    2 brood
    Twee blikjes gepelde tomaat
    twee kruiden potjes
    Bananen
    komkommer

totaal: 18, 39

Maand boodschappen zou meest groente moeten zijn .

12. wolfje89

wolfje89 Niet meer actief

Heb net lekker blikje tonijn uitje komkommer beetje fetakaas door elkaar heen husselen en opeten maar (geroosterd broodje erbij)
    Hmmm maar ja vriendlief is weg dus wou wat makkelijks haha.

13. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hier nog niet toegekomen aan plaatkoek, colin heeft een longonsteking. Bij de dokter ging hij helemaal spugen door inspanning arme man. Dus medicijnen gehaald en met hem bezig geweest . eten gekookt. zo shannon in bad en dan ga ik er misschien nog 1 maken en anders morgen.

14. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Tonijn goed prakken. Mayo erdoorheen prakken zodat je een lekker tonijnpapje hebt (hoe zeg je het anders haha) een heel fijngesneden uitje erdoor en een tl sambal. Heerlijk op een toostje in het weekend of op brood.

Oh wat sneu. Een longontsteking. Hoop dat hij gauw opknapt!! Dan maar een andere x aan het bakken.

@Deetje, idd alles is zo duur geworden. Had vorige week prei op mn lijstje staan maar ga echt geen 2,50 voor een kg betalen. Tijd dat het weer mooi weer wordt. Dan hoop ik dat de groente weer wat goedkoper wordt. Tot die tijd maar ff wat anders. Heb vorige week snijbonen gekocht in de aanbieding bij de Aldi. Zij hebben elke week een bepaalde groente en fruit in de aanbieding. Als we dat lekker vinden, koop ik dat. Net als bij de Lidl. Vorige week kg courgette voor 1 euro. Heb lekker ingeslagen. Dat kan wel even in de koelkast liggen. En dat vul ik aan met bv een zakje sperzieboontjes/rode kool uit de diepvries en een zakje zuurkool of voorgekookte bietjes. Dat is tenminste nog te betalen.

Had vorige week nog een grote pan gehakthachee gemaakt. Dat is goedkoper dan met runderlappen en is sneller klaar.

800gr gekruide rundergehakt rullen. Je kunt er van alles doorgooien. Ik had deze keer 2 witte en 3 rode uien meegebakken. Een courgette (ja die goedkope van de Lidl haha) en een half bakje champignons die ik nog over had. Een half zakje hacheemix erdoor met wat water. En lekker even laten pruttelen.
    Dit was voor ons genoeg voor 3 maaltijden (2 volwassenen en 2 kids) Dus 2 porties in de vriezer gedaan.
    Wij hebben het gegeten met gek.aardappels en snijbonen.
    Je kunt er ook paprika of prei doorheen bakken of sperzieboontjes erbij eten. Of je eet er helemaal niets bij alleen de aardappels.
    Onze kids zijn niet zo dol op aardappels maar ze hebben er nu van gegeten als een volwassene, haha.
    Als ik dan een bakje uit de diepvries haal dan doe ik die wel eens in een ovenschotel. Wat diepvries sperzieboontjes of doperwten erover heen. Dan nog wat gesneden aardappels die je over hebt van de dag ervoor eroverheen. Ik kruid de aardappeltjes altijd met kruiden en olie. Dan krijg je er een mooi bruin korstje overheen.

15. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Mijn geld is ook binnen en ben nu bezig met versie 8 ofzo wat betreft een boodschappenlijstje.
    Heb al wat dingen geschrapt. Betrap me erop dat ik teveel groente en fruit haal. Dan denk ik later: He, waarom heb ik dit gehaald? Stond niet eens in mijn weekmenu.

16. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Is vlees van de slager goedkoper dan vlees uit de supermarkt?

17. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    @Assi
    Hangt helemaal van de slager en de supermarkt af.
    Slager bij mijn ouders heeft elke dag een "stunt" en die is vaak wel iets goedkoper dan de supermarkt op dat moment.

Turkse slagers zijn ook vaak heel goedkoop.

Zelf koop ik afgeprijsd vlees en knikker dat in de vriezer (en daar kan de slager dan weer niet tegen op)

18. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    De Turkse slagers vind ik niet zo betrouwbaar wat vlees betreft. Wanneer ik vlees kocht bij hen was het vlees al binnen een dag bruin. Zo vies.
    Vaak ligt het er al een tijd.
    Bij de slagers hier wel in ieder geval.

Ga vandaag wel de prijzen bekijken bij de Nederlandse slager.

19. mamavanJenA

mamavanJenA Actief lid

9 dec 2010
    433
    0
    0
    heej
    ik haal daar mn vlees
    ik vind echt stukken goedkoper en toch wel lekkerder eigenlijk
    tis echt goedkoop als je ook nog de nieuwsbrief aanvraagt :D
    per 3 kiloos is het het goedkoopst maar kan ook per kilo gewoon
    meer vragen stel ze maar :D

20. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Miranda81, ik ga het deze week uitproberen :) heb nog paprika, champignons, ui en gehakt in huis. Ook aardappels en toevallig gehakt in de vriezer :)

Deel Deze Pagina