weinig boodschappen geld wat eten per week: deel 2

Discussie in 'De lounge' gestart door Marnat, 11 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Within

Within Niet meer actief

Ja dat lukt nog wel aardig. Nadeel daaraan is, als je iets uit de vriezer moet hebben. Dat ontdooit niet binnen een half uurtje en de ontdooistand op onze magnetron is ook net een kookstand.
    Anders hadden we vandaag pasta gegeten ipv morgen, maar het gehakt moest nog ontdooien ;)

2. 2xtantein1week

2xtantein1week Fanatiek lid

15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    Ik leg gehakt dan in warm water. Is het ook zo ontdooit. En je kan het ook gewoon in de pan ontdooien, wel regelmatig keren. Had vandaag een gehakt probleem en daar ff een topic voor geopend. Kreeg gelijk reacties en tips, dus ik geef ze maar door :D

3. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Ik lees al een tijdje mee :)
    Heb een vraagje. Wanneer ben je goedkoper uit? Met vloeibare bakboter (goedkoopste) of een pakje vaste bakboter. Ik heb het idee dat het zo snel gaat met vloeibare bakboter.

4. mimi83

mimi83 Niet meer actief

vaste bakboter doe je zeker langer mee.

5. Kylie1986

Weer iets om op te bezuinigen :) Dank je wel!

6. 2xtantein1week

15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    Is olijfolie niet nog voordeliger?

7. Kylie1986

Dat is zo, hebben we ook staan (meestal de plastic literflessen van Euroshopper). Maar sommige dingen vindt ik nu eenmaal lekkerder met boter :) Of combi van.

8. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ik ook hoor kylie, hihi.... boter voor kleur en smaak, olie voor dat de pan heter kan worden en gezonder.

9. Kylie1986

Ben sinds begin deze maand begonnen met echt dingen in de reclame te kopen en vlees invriezen en zo..Bonnetjes bewaren.

Morgen eten we aardappels, wortels en een hamburger. Alles al in huis.
    Vrijdag grote boodschappen doen (dan is het salaris weer binnen :))

10. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Oei, das ook niet best nee!
    Mijn man kreeg hem omdat ie het vuilnis buiten had laten staan per ongeluk en er zat in die zak helaas iets met zijn naam erop.
    Sukkel!
    Jammer genoeg hebben wij alles qua geld samen, maar ik zei al dat ie de komende weken maar droog brood moest eten:D

11. 2xtantein1week

15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    Ja ik ook hoor, vlees enzo, echt lekkerder met boter. Maar groenten altijd in olijfolie. En soms ook vlees voor in een overschotel of voor in de bami ofzo, in de olie met wat knoflook en uitjes, heerlijk!

12. Within

Within Niet meer actief

Ik gebruik altijd vloeibare boter. Vind ik lekkerder en prettiger :)

13. Bastet

Bastet Niet meer actief

Voor diegenen die veel zelf maken, bij de Lidl zijn vanillestokjes in de aanbieding, 2 voor €1,49.
    Als je zelf vaak bakt, vla of ijs maakt, dan kun je nu even inslaan.

14. Costly

Costly Niet meer actief

wat een fijne tips lees ik hier. Ik herken het als een sufferd door de super lopen ook heel erg. Ga vanaf nu ook weeklijstjes maken, ben benieuwd!

15. Female

Female Niet meer actief

Ik heb afgelopen week wat receptjes voor iemand uitgetypt die écht low-budget zijn. Als je die lijst wilt, stuur dan je mail adres in een PB'tje dan stuur ik het je even door (is wat veel om hier te posten ;))

16. Linana

Linana Niet meer actief

Vandaag boodschappen gedaan
    o.a. 6 pakken drinken, 2 soorten ranja, crackers, bruine bonen, mais 2x, tomatenpuree 4x, massala, aromat navulpakjes 2x, borrelnootjes 2x (bonusaanbieding), zonnebloemolie, eieren, scheermesjes, sojasaus
    Hier was ik net geen 25,- voor kwijt. Veel euroshopper producten zaten er tussen, eigenlijk bijna alleen maar. Ik had geloof ik nog wel wat meer, maar heb geen boodschappenlijstje liggen hier :p

en 2 pakken huggies voor 8,- (bonus) bij AH, maar dat geld komt uit een ander potje dus dat telt niet echt mee.

17. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Zijn die huggies luiers fijn? Ik gebruik nu altijd pampers. Heb van alles geprobeerd, maar vind pampers voor kleine baby's echt het fijnste omdat ze zo zacht zijn. Nu ga ik binnenkort over op maat 3 en wil ik wel weer eens iets anders proberen.
    Heb je ze ook wel eens van het AH eigen merk gehad? Ik zag dat daar 2e halve prijs was bij de AH.

18. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Misschien nog een tip voor een goedkope vleesvervanger:

Gevulde eieren
    Voor 2 personen 4 eieren koken, wel echt hardkoken.
    Dan door de helft snijden en het eigeel apart in een bakje toen en mengen met een theel. mosterd, wat mayonaise/fritessaus, peper zout en bieslook. Daarna weer terug doen in de eieren.

Vinden wij erg lekker en het is goedkoop!
    Voor ons bijna gratis want wij krijgen altijd eieren. Maar in de aanbieding kost een doos met 12 eieren vaak ook maar 1 euro.

19. miepmiep83

miepmiep83 Bekend lid

6 feb 2012
    509
    0
    0
    Ons weekmenu:

vrijdag: meergranenrijst met roergebakken spinazie (+feta en pijnboompitjes uit de voorraad)
    zaterdag: risotto met courgette, salami, champignons
    zondag: preitaart
    maandag: noedelsoep
    dinsdag: nasi (maak altijd op maandag al voor dinsdag iets opwarmbaars, dan eten we niet tegelijkertijd)
    woensdag: pizza (vriend eet op werk)
    donderdag: pasta met kip en courgette
    vrijdag: moussaka

Dagje extra ivm uitje morgen en wat uitgebreide gerechten, dus zullen geen goedkope boodschappen worden ben ik bang, moet ook nog wat voorraden aanvullen. Ben benieuwd hoe ik uitkom! Ik zal straks de schade melden.

20. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36

Ziet er lekker uit!
    Maar hoe maak jij die noedelsoep? En eet je daar dan ook nog iets bij qua groenten of vlees?

Deel Deze Pagina