Vandaag staan de karbo's met schoonmamma's recept Tzatziki op het menu. Met salade. Mijn schoonmoeder probeert rondom de bevalling hier te zijn. OMG, echt Grieks eten gemaakt door een griekse mamma. Kan ik nu al naar uitkijken . Weet iemand trouwens waar ik dille dressing kan vinden? Wil dat door mijn sla met zalm, maar kan alleen maar mostert met dille vinden en dat vind ik niet lekker.
hebben jullie nog tips voor goedkope dingen die je maanden kan bewaren? geval van nood eten zeg maar als ik te weinig vers heb ingekocht
jaloersss! een griekse vriendin van mijn moeder had dit weekend griekse cake voor me gebakken, echt heerlijk! ze kan trouwens ook echt goeie souvlaki maken.. nou geniet er maar van, je boft met zo'n schoonmama!
Pasta en pastasaus, hebben wij hier altijd staan. Sommige zijn zo goed gevuld dat je hem alleen maar op hoeft te warmen.
Pasta Pastasaus bamisoepjes Soep in blik diepvriespizza Wij hebben ook vaak knakworsten in huis, mais in blik, bruine bonen in blik, tomatenpuree in blikjes of gepelde tomaten in blik. icm met de kruiden en soja sausjes en/of ketjapsauzen kunnen wij vaak heel makkelijk iets in elkaar flansen. knakworsten icm ovenstokbroodjes (euroshopper) wil ook prima voor een keer.
Hier ook standaard pasta + pastasaus in huis. Altijd handig, en ik heb altijd wel iets van vlees en groente op voorraad wat we erdoor heen kunnen doen. Verder zijn hier standaard op voorraad: pannenkoekenmix soep in blik rijst + woksaus (en dus groente en vlees toevoegen)
Vandaag ook weer boodschapjes gedaan. Was voor 48 euro klaar, bedacht me alleen bij thuiskomst dat ik een zak aardappels vergeten ben. Nou ja, dan morgen maar.... Ik had: AH 5 flessen Pinot Grigio: 18,69 Belegen kaas: 2,67 Jong belegen kaas: 2,58 Margarine: 0,57 Smeerkaas: 0,53 Kidney beans: 0,65 Taco saus: 1,19 Chips, 2x: 1,86 Grazia (tijdschrift, voor zo in de tuin): 1,00 Totaal: 29,75 Lidl: 2 bananen: 0,61 8 appels: 2,79 Komkommer: 0,69 IJsbergsla, zakje 400 gr: 1,29 Halfvolle melk, 4 liter: 2,20 Vruchtenyoghurt: 1,15 3 x kipfilet (op brood): 2,37 Gebraden gehakt (op brood): 0,55 Pakjes sinaasappelsap: 1,29 Milky way achtig: 1,39 dropjes: 1,29 Afbak pistoletjes; 1,39 Tortilla's : 1,19 tasje (stom!!): 0,15 Totaal: 18,35 Ons menu: vrijdag: shoarmareepjes, roerbakgroenten, rijst en salade za: tortilla's met gehakt, roerbakgroenten, kidneybeans en sla' zo: pannenkoeken ma; pasta met rode saus di: hutspot, met rookworst (de laatste uit voorraad ) Dan woensdag weer boodschappen doen! En begin volgende week komen ook onze salarissen dus dat komt mooi uit. Deze maand hebben we voor 350 euro de boodschappen gedaan, ik ben er trots op! Zo, en nu ga ik de tuin in!
zag weer lekkere weekmenus voorbij komen. hier is de verkoop van ons huis rond en de aankoop van ons nieuwe huis ook zo goed als dus over 3 maandjes kunnen we erin en wordt het echt bezuinigen want we gaan flink omhoog in de maandlasten. weekmenu; vandaag; kip met broccoli (vanavond verjaardag dus we eten niet te veel) zaterdag; lasagna zondag; bij s.ouders eten maandag; gebakken aardappels gehaktballen en bloemkool dinsdag; rijst met wokgroente en diepvries zalm woensdag; aardappelpuree, rode kool en worst donderdag; gebakken aardappels worteltjes en biefstuk uit de vriezer. heb mn hele vriezer nog vol liggen met vlees, allemaal 35% of 50% kortingsstickers. hier bij de plus hebben ze sinds 2 weken een aparte bak waar al het afgeprijsde vlees ligt en dat gaat tot 50% korting, scheelt nogal he. is toch mooi meegenomen. deze week hebben we het zonder frisdrank gedaan, ik heb het niet eens gemist. en vanavond op de verjaardag zal er wel genoeg staan.
Ja duurt nog wel 7 maanden voor ze dan komt hoor . Maar het zou heerlijk zijn. Grieken worden volgens mij kokend geboren. Zalig gewoon dat eten. Ik ben echt al blij dat ik haar Tzatziki kan maken. De rest durf ik me niet eens aan te wagen .
Dat scheelt zeker! En dan is het tot op de dag houdbaar ofzo? Want de 35% stickers zijn vaak tot de dag erna houdbaar. Moet zeggen dat ik de afgelopen weken regelmatig in de vleesschappen kijk naar die stickers. Als het vlees er gewoon nog prima uitziet (en het iets is wat we lusten!), dan neem ik het tegenwoordig gelijk mee, hup thuis in de vriezer en mooi meegenomen!
Ik neem een beetje kipfilet, in reepjes, en chinese roerbakgroente (of restjes groente die er ook goed in passen zoals groene paprika, prei, wortel, champignons) en die gooi ik in de groentebouillon met een scheut ketjap, lepeltje sambal en soms nog een beetje gember (djahe). Soms bak ik de kip eerst even, maar het kan dus ook gewoon in de kokende bouillon. Dan als de groente en kip bijna klaar zijn gooi ik er noedels bij, die hoeven maar een paar minuutjes en dan heb je een heerlijk pittig gevuld soepje waar ook nog eens genoeg groente in zit.
Zo, vandaag ook even grote boodschappen gedaan Albert Heijn 2 x Bak en Braad 0,90 Baby-olie en bodylotion (bonus) 2,25 2 x krieltjes (bonus) 1,39 slasaus 1,07 Roze koeken 0,79 Toiletpapier 1,60 2 x chips (bonus) 1,59 geraspte kaas 1,25 katenspek 1,15 volkoren brood 0.99 15,37 C1000 Kattenbrokken 2,79 Halfvolle Melk 1,35 4 diepvriesbakjes (actie) 4,00 eieren 1,79 2 x Taksi (aktie) 1,- 2x ijsbergsla (aktie) 1,50 komkommer 0,75 2x smeerkaas 0,90 2x Kalkoenfilet (actie) 3,00 Hamburgers (actie) 2,12 2 tomaten (actie) 0,30 perzik confiture 2,17 21,66 Boni 3 x Robijn (actie) 10,00 4x Frisdrank (actie) 3,00 (incl. statiegeld) Mueslibollen 1,19 Bolletje Saks Leverworst 0,22 2x siroop Karvan 2,00 Champignon Roerbakgroente 1,49 Rundergehakt 1,88 2x Koffiemelk 1,30 Koffie 3,65 24,70 Dit is grotendeels voorraad voor de maand Vrijdag: Roerbakgroente, gehakt, woksaus en woknoodles (saus en noodles al in huis) Zaterdag: Brood met ei Zondag: Hamburger, krieltjes en sla (tomaat, komkommer, eitje, slasaus en kaas).
Zoo, ik heb ook weer grote boodschappen gedaan. Zusje is nog steeds hier, dus moest wat extra halen. Jumbo flessenbon -2.00 5x icetea 6,25 + 1,25 statiegeld 1x cola 0,39 + 0,25 statiegeld 2x helder citroendrank 1,58 + 0,50 statiegeld hamburger 6 st. 5,00 stroopkoeken 0,98 achterham 0,97 2x snijworst 1,12 slavinken 3 st. 2,20 varkenspoulet 2,99 creme fraiche 0,49 geraspte kaas 1,09 2x multifruit 3,58 witte bonen in tomatensaus 0,89 bleekmiddel 0,85 vanille vla 0,89 melk 0,49 sinasappelsap 0,86 chcoladevla 0,89 yoghi 0,48 bobotie 2,09 ananassap 0,89 tomatenketchup 0,49 2x kaas 2,72 groentesaus 0,89 duo chocopasta 1,19 mueslirepen 0,85 vlokken 0,83 rijst 1,35 fruitbiscuits 0,72 bananen 1,74 2x bruin brood 1,78 bloemkool 1,39 2x pizza 4,30 appels 1,11 1x granny appel 0,41 sperziebonen 1,60 3x witbrood 3,60 minikrieltjes 1,09 chips naturel 0,93 hamka's 0,92 kroepoek 0,88 Totaal 63,76 Ons weekmenu: Za: friet, uit vriezer Zo: Babi Pangang Ma: Gekookte aardappels (uit voorraad), bloemkool, slavinken Di: Bobotie Wo: Pizza Do: Krieltjes, witte bonen in tomatensaus, hamburger De rest gaat in de vriezer
klinkt lekkerrrrr. volgende week maar eens maken. zijn nu op vakantie, dus duurder weekje qua booodschappen. Volgende week maar weer opletten. que had je nog een leuk pakket gekregen vandaag?
Ik haak ook aan, want het valt me de laatste tijd vies tegen hoe duur dingen zijn! Voorheen letten we eigenlijk niet heel erg op... Maar ik krijg er echt een vervelend gevoel van... zeker omdat we veel dingen niet op krijgen en weg moeten gooien... Handig om van tevoren te weten wat je wil hebben en er aan uit wil geven!
Zag weer mooie lijstjes langskomen. Deze week zelf niet gepost, heb overal maar wat rommelig boodschappen gedaan. Zal proberen deze week weer netjes te doen, merkt het namelijk wel gelijk met veel dingen, gelukkig had ik vorige week goed ingeslagen. Twijfel erover om aan het werk te gaan, maar heb het gevoel dat het dan toch niet loont.