Dat klinkt wel krap! Moeilijk hoor, voor je! Misschien een tip, maar je doet misschien zelf ook al. Sinds 2 weken kook ik een grote pan pasta, of bami of wat dan ook. is bijna net zo duur als een kleine pan. We eten daar dan 2 avonden van met zn 2en. Hierdoor ben ik al 2 weken maar 25,- kwijt in de week. Mocht je weekbudget iets hoger zijn, dan kan je van het geld dat je over hebt High Tea of naar Groningen rijden. Vergeet niet af en toe tegen jezelf te zeggen dat je het heel goed doet! Het is een hele verantwoording om eenverdiener te zijn. Een schouderklopje heb je af en toe nodig!
Wij zitten in dezelfde situatie, alleen nu omgekeerd. Manlief verdiend 1200 in de maand, ik krijg 400 euro per maand aan ZW. Kom uit de WW. Er staan hier genoeg tips in het topic en de vriezer/koelkast is hier onze beste vriend!
We kunnen voor 40 euro boodschappen doen, dus het wordt veel macaroni en nasi deze week Het ergste vind ik dat ik in verwachting ben ik de baby het allerbeste wil geven, maar dat gaat gewoon niet. Mijn man wil gaan werken in de zorg. Hij gaat dan 1000 per maand verdienen, zonder reiskosten. Dus dan wordt het nog minder. Maar goed, dan krijgen we weer wat toeslagen, hoop ik.
Ik heb weer zo'n off-week :S. Overigens niet teveel uitgegeven hoor. Maar meer zo'n lekker chaotische week waarbij ik schapjes voor 1 dag gedaan heb en de rest dus verplicht van mezelf moet opmaken uit de vriezer enzo . Gelukkig nog shitloads aan vitaminen in de koelkast rondslingeren dus het komt ook wel weer goed uit. Kan ik daar wat lekkers van kokkerellen .
@lionne; de baby merkt echt niet of jij luxe producten binnen krijgt of simpele, maar voedzame! maaltijden. Zorg voor voldoende variatie en vitaminen, dat kan ook zonder al te veel geld. En gebruik anders een multivitamine voor zwangere vrouwen, dan weet je zeker dat je alle bouwstoffen voor je kindje binnen krijgt! Sterkte, klinkt pittig jullie situatie...
Heb je je niet aangemeld voor toeslagen dan ?? Want je hebt denk ik wel recht op zorg en huurtoeslag hoor.
Laatste dagen niet erg actief sorry, ik lees wel mee maar heb de puf gewoon even niet. Zit er doorheen geloof ik. Vandaag, zelfgemaakte aardappelsalade met of vissticks en stokbrood met kruidenkaas of sate met stokbrood. Ben er nog niet helemaal over uit (heb helemaal nergens zin in.)
Voor huurtoeslag verdienen we te veel :s. Net gekeken en we krijgen over 2011 waarschijnlijk 47 euro per maand zorgtoeslag. Mijn man zoekt morgen zijn jaaropgaaf op en dan gaan we dat aanvragen.
Volgens mij klopt dat niet hoor. Onze huur bedraagt 440 (ongeveer)ons inkomen zit rond de 1500 per maand en krijgen 192,- huurtoeslag. Ik weet natuurlijk niet hoeveel je vriend "verdient" maar aangezien het WW is zal het vast niet de volle pond zijn? Zou het even goed uitzoeken en zorgtoeslag?
Net een check gedaan en dat ding zegt dat we te veel verdienen. Mijn man krijgt iets van 1000 per maand.
Oke ja dan verdien je idd wel teveel. Jammer! Het is nu dan even aantrekken tot zijn ww er is maar 2300 in de maand moet te doen zijn toch?
Ja, als hij weer elke maand krijgt gaat het wel weer. Deze maand krijgt ie alleen niks dus dat is even bikkelen.
Dit recept heb ik gisteren gemaakt en hij is erg lekker. Ik vond alleen wel dat een half kopje azijn voor de saus veel te zuur was. Ik denk dat 1 of 2 eetlepels wel genoeg is. Life as a Lofthouse (Food Blog): Baked Sweet and Sour Chicken with Fried Rice
hier net boodschappen gedaan bij de ah. heb wel iets meer ingeslagen door de bonus aanbiedingen. 2 melk 2 cola voordeelpak billendoekjes appelmoes 2 halen 1 betalen vaatwaspoeder dubbelvla 4 flesjes bier hondenbrokken pindas dessertrijst ontbijtpapje 8potjes babyvoeding voor bij de oppas komkommer 2potten rode bieten sinaasappels appels 2potten doperwten liga mineola's koeken roompate boterhamworst slagroom peperkoek smeerkaas margarine 2chips sperciebonen druiven totaal 61 euro, had 15 euro bonuskorting vlees heb ik nog veel in de vriezer liggen dus dat had ik niet nodig menu morgen; aardappels met tartaartjes en doperwten/wortels zondag; bij s.ouders eten. maandag; aardappelpuree met kip en rode bieten en dubbelvla dinsdag; sperciebonen aardappels en gehaktballen woensdag; doperwten gebakken aardappels vleesvervanger donderdag; bij s.ouders eten vrijdag; rode bieten aardappels hamburger en dessertrijst
@ Lionne Als jullie zo weinig over houden per week met zn 2en, komen jullie dan ook niet in aanmerking voor de voedselbank? Ik was dan in mn eentje en per maand mocht ik niet meer dan 150/160 euro overhouden. Voor jullie samen zou dat in ieder geval wat meer zijn, ik dacht tussen de 200 en 250 als ik me niet vergis. Het is misschien niet alles en je zal misschien niet alles krijgen wat je nodig hebt, maar de dingen die je wel krijgt, daar bespaar je toch ook weer mee. Daarbij kunnen jullie met een kleine op komst toch wel alle hulp gebruiken die je krijgen kan.
Voor het eerst ook maar een weekmenu gemaakt, is stukken makkelijker als je kerel wisselende diensten heeft. Menu: Vandaag: Sesamnoedels met varkensreepjes & taugé Morgen: Kipfiletreepjes in zoetzure saus met rijst Zondag: Zakje eten uit de diepvries (lief krijgt van gisteren mee naar het werk) Maandag: Sla met yoghurtsaus, aardappelschijfjes & kipschnitzel Dinsdag: Aardappelen, rode kool, ribkarbonade Woensdag: Andijviestamppot & schouderkarbonade Donderdag: Aardappelen, bloemkool & slavinken Boodschappen vandaag bij ah: 2 melk Ribkarbonade Schouderkarbonade Filetlapjes a la minute 2 bakken slavink (bonus) Kipschnitzel (bonus) Taugé Zak aardappelen 3 kg Kroepoek Rode kool Vloeibare bakboter Diepvriesschijfjes Kabelspekken Sladressing(bonus) Chinese kool (bonus) Diepvrieszakjes Totaal: 25,64 Min de bonus: 23,81 Moet nu alleen nog andijvie, sla & bloemkool vers halen. Dat is zo'n 6 euro ruim. Kom ik op 30,- ongeveer. Had de kipfilet en saus en rijst nog in huis. Ook de eiermie nog in huis en de meeste ingredienten voor het eten van vandaag. Morgen alleen nog even wat melk extra (ben er verslaafd aan) en wat biertjes voor mn lief. Al met al toch een goed bedragje.
@lione Volgens mij moet je per jaar minder dan 29 duizend nog wat verdienen om in aanmerking te kunnen komen voor huurtoeslag. Wat de voedselbank betreft denk ik dat ze ook vinden dat je te veel verdient. Wij hebben ook zo'n belachelijk hoge huur en verdienen op papier te veel. maar goed wij zitten dan ook in een andere situatie. @rest sorry dat ik niet meer zo actief ben. T gaat hier allemaal nog steeds niet zo goed. Kleine man zit ook nog eens voor de 2de keer deze maand aan de antibiotica. Heeft sinds afgelopen maandag vandaag voor het eerst weer iets gegeten maar vertikt het om normaal te drinken. Als hij dat morgen nog niet doet gaan we naar het hap. Hij drinkt max 150 ml per dag... En das veel te weinig. Gelukkig is het dan niet meer zo warm maar toch gezond is het niet. Dokter weet niet wat hij heeft. Maar voor de zekerheid toch maar ab voor geschreven.... Als het goed is gaat het verhaal van de stadsbank volgende maand lopen en krijgen we hopelijk wat rust want dit brengt nog steeds veel stress met zich mee. Liefs Que
Ik miste je al! Veel sterkte met je kleine man! Ik hoop dat hij snel weer beter is! en verder met alles sterkte!