Hej meiden, hier weer even een berichtje. kleine man gaat gelukkig wat beter. Werd om 21 uur wakker en wilde graag drinken. Nou jongen alstublieft hier een fles melk!! Wordt natuurlijk weer een probleem het afleren van een fles snachts maar goed nu mag hij het. Koorts is weg en spuitluiers zijn ook even weg. Morgen weer een drukke dag kleine man gaat naar forum vriendinnetje. Hoop morgen foon te krijgen voor afspraak van integrale vroeghulp. Heb deze week veel geld uitgegeven aan boodschappen 50 euro, maar ja soms moet je voorraad weer aanvullen. vlees gehaald en vis groente drinken koffie e.d. moet alleen nog luiers halen van de week, maar goed daar doe ik dan weer ongeveer een maand mee. Helaas weinig bruikbaars gehad. Geen vlees geen vleeswaren wel 2x bloemkool dus dat hebben wij vrijdag gegeten en de andere is voor morgen. Wat de kinderbijslag betreft: hier zijn de 3 kids jarig. 17 april 30 april en 13 mei. Zelf 9 mei jarig dus t zijn dure maanden. helaas komt er niemand met de verjaardagen maar ja.
wat een drama's weer hier om een weekmenu samen te stellen. of de aanbiedingen lijken nergens op of mijn inspiratie is weg. mijn ouders en zusje komen logeren van vrijdagavond tot maandag middag, dus heb al even gekeken wat we kunnen eten met wat ik nog in de voorraad heb en wat ik nog moet bijkopen: vrijdag avond: bami (evt. met extra ham en een eitje) zaterdag avond: hele kip uit de oven en kipdrumsticks (heb ik allemaal nog in de diepvries) met zelfgemaakte frietjes, appelmoes en ijsbergsla zondagmiddag: paasbrunch zondag avond: chicken tonight kerry met kip, krieltjes en erwten en wortels (1 pansgerecht) 's middags eten we gewoon brood met misschien wat uitgebreider qua vleeswaren en zo. Dit is dus voor 5 volwassenen en 1 kind. Ik denk dat de prijzen per maaltijd wel goed meevallen. morgen ga ik naar aldi en dinsdag naar ah. ik post erna wel even de rekeningen.
Tanx, hb hem op mn laptop staan. Kijken of ik het nog een keer da doorlezen...! Haha, wij zaten vanavond plannen te maken voor het weekmenu en hebben opeens dagen tekort. We willen zoveel eten
Wat doen jullie allemaal met bloemkool? Ik heb er dit weekend 1 gehaald en die is werkelijk zo groot dat ik denk dat we er wel 3 keer van kunnen eten! Ik vraag me af hoe ie smaakt, want meestal als groenten zo groot zijn, dan zijn ze opgeblazen van het water Maar goed, voor vanavond dus aardappels met bloemkool en een slavinkje. En dan morgen maak ik een groentencurry met kip en rijst. En dan.... wat doe ik met de rest? Ik heb alles al wel klaar gezet zodat ik vanavond in 1 keer de hele bloemkool kan koken. Dus het is na vanavond al wel gekookt. Kan ik het dan invriezen? Is het lekker in de nasi of in de pasta?
poppedopje; je zou bloemkool kunnen bakken. Eerst even voor koken zorgen dat ze nog wel wat harder zijn, dan door 't Ei en paneermeel. Dan de frietpan in. Maar zou 't alleen doen als 't Vet al wat ouder is. of oven schotel met bloemkool.
Fijn dat de kleine man toch wat zou drinken! Balen dat de paketten niets waren Hopelijk vrijdag een betere. Zou er helemaal niemand komen? Geen familie??
Dank je! Ik heb uit zelfbescherming geen frituurpan Maar een ovenschotel is nog wel een goed idee! Hoe zou ik dan nog een soort sausje kunnen maken? Met een beetje melk en ei bijvoorbeeld?
ik maak altijd een halve bloemkool gewoon zeg maar en de andere helft maak ik bloemkoolsoep van! ook erg lekker!
dames mijn complimenten, jullie zijn allemaal zo crea bea met eten maken! kan hier nog veel leren daar ben ik al wel achter
Ik ook, maar deze bloemkool is zo groot dat ik er wel 3 keer van kan eten! Maar een soep ervan maken vind ik ook wel een erg goed idee! En bedenk ik me; dit is dus heel goedkoop! Want ik kocht de bloemkool voor 1,29 en ik kan er 3 keer van eten! Dat is dus nog geen 50 cent voor groente per dag!
potgroentes zijn dus ECHT NIET gezond hoor! wel eens gezien hoeveel zout en andere zooi daarin zit? ooit bedacht waarom die potten wel 4 jaar houdbaar zijn??? wij eten het echt heeeel sporadisch eens als het echt te laat is geworden... maar ik vind het echt niet te eten.... die doperwten en worteltjes eten we hier heel soms eens bij wat gebakken aardappels.... omdat die diepvries versie langer moet koken om gaar te worden.... maar ze zijn er niet echt dol op moet ik zeggen.... haha
Wat kan ik met bloemkool? - klassiek: gekookt met aardappelen, jus en een bal gehakt - verwerken in hartige taart - serveren met kerrie- of tomatensaus - blancheren, door beignetbeslag halen en frituren - roosjes serveren met een dipsaus als hapje - in salades - stoven met andere groente - gratineren in de oven
Ik had ook die bloemkool voor 1,29 lekker goedkoop.. Alleen hebben wij er met 3 volwassenen van gegeten, dus het is wel op.. Ik ga vandaag eens luxe doen, heb al aardappels en vlees in huis en zo'n trek in verse snijbonen!!
Hier met veel moeite een weekmenu in elkaar gepuzzeld. Even wel kijken wanneer we de paasboodschappen gaan doen, overdag is manlief werken en in de avonden aan het eind van de week zijn we weg. En om nou de zaterdag voor pasen de winkels in te duiken is nou niet echt mijn grootste hobby Misschien Donderdag overdag doen, dan is hij wel thuis bedenk ik me net. Menu: Maandag: Enchiladas (die stonden eigenlijk voor gisteren..) Dinsdag: Bloemkool ^^ Woensdag: Pasta Donderdag: Eten we niet thuis Vrijdag: Prei-Kerrie ovenschotel Zaterdag: Chili con Carne Zondag: Beenham ^^ Maandag: Gourmetten met vrienden.
Vandaag wat spullen voor paasgourmet gehaald. Zag dat bij de C1000 de rollades weer in de aanbieding waren en dat zijn behoorlijk grote voor iets van 3 euro. Kon ik niet laten liggen. Pasen gaan we gourmetten met z'n twee. Meestal gourmetten we dan de dag erna de rest op. Dus duurdere week maar ja, wil wel iets bijzonders doen. Ten slotte moet ik het lam aan het spit op traditionele manier gemaakt in Griekenland dit jaar ook al missen . Moet nog een lijstje voor de rest van de week maken en dan morgen maar even de rest halen.
Ook weer boodschappen gedaan, wat een ramp om elke week weer te bedenken wat te eten Jumbo: 5 kg kruimige aardappelen (1,- euro) Aardappel anders Doperwten 3x cola light 4x halfvolle melk Sugo 500 gr jonge kaas Halvajam Gevulde koeken Rode kool Snijworst 2x bakje champignons 350 gr rundergehakt 2st rundervinken Chocopasta Barbequesaus Aardappelschijfjes Slankie Smeerboter Rond tarwe Pompoenbrood Komkommer Danoontje Koffie 250gr Ontbijtkoek Brunchbroodjes Krentenbollen Volkoren penne Creamcrackers Keukenrol Rookkaas Biscottes 35,50 euro Lidl: 3 bananen Kogelbiefstuk 3 peren 3 grote elstar appels 3 kiwi's Cherry tomaten Paprika mix Verse kruidenkaas 2x sinas Kipfilet tuinkruiden Ribbelchips Chocolade eitjes Haribo Prei 2x afbakbrood Zoete stengels Gourmetschotel (30% korting, is nog goed tot 5 april) dus maar voor 3,50 euro. 18,30 euro Ma: gourmetten, vlees/sla/brood/saus Di: Volkoren penne met gehakt/groente en saus Woe: Aardappel anders met doperwtjes en rundervink Don: Rode kool, gekookte aardappelen, en hamlapje Vrij: Niet thuis Zat: Niet thuis Zon: Gewokte groente, kipfilet en rijst
Ik kom ook weer eens langs (lees wel altijd mee met jullie). Tip voor de bloemkool: hartige taart maken, met wat kaas erbij door (evt. ham) heerlijk. Kun je eventueel ook nog restjes van andere groenten bij door doen. Afgelopen maand zijn we net niet binnen het boodschappenbudget gebleven. Maar bedacht me net dat ik bij het kruidvat ook leggings had gekocht voor dochterlief. Dat is er dus ook allemaal van betaald, dus denk dat het dan toch wel redelijk uit komt. Hebben jullie het nieuwe Yunomi pakket al gezien? Best leuk, Dove, Neutral, Unox soep, mayo, tandpasta. Mocht je het nog niet kennen, je kunt op de yunomi site dus gratis voor dit pakket sparen, kwartaal is net begonnen, dus ruim de tijd om 500 punten te sparen!