weinig boodschappen geld wat eten per week: deel 2

Discussie in 'De lounge' gestart door Marnat, 11 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    @Lionne, bij de AH of Lidl heb je dat ook, maar dan stukken goedkoper!

Wij eten ook regelmatig diepvriesgroente! Kwaliteit is prima en smaakt gewoon goed! 1 bloemkool kopen kan voor ons gewoon niet uit! Dus ook diepvrieszakken, in verhouding stukken goedkoper voor ons!

Qua budget hebben wij niet echt een grens waar we ons aan moeten houden, maar ik vind het zo leuk om zo goedkoop mogelijk toch goed en lekker te eten!!!! Sommige weken ben ik 60 à 70 euro per week kwijt, en ander weken maar 20 à 25! Ligt eraan wat ik op voorraad heb!! Weekboodschappen doe ik gewoon lopend met de kleine! Als we grote dingen zoals drinken moeten hebben, doen we dat wel met de auto!
    Wij kopen altijd 1x in de zoveel tijd drinken... Is het op, dan is het pech! ;) Dan maar aan de water of thee! ;) Ook dat scheelt veel, merken wij zelf! Als we maar onbeperkt drinken blijven kopen, drink je ook meer fris of sap! Nu neem ikr regelmatig thee of een kopje koffie!
    Ook heb ik m'n vriend zijn coca-cola-tic afgeleerd! Bij zijn ouders thuis is alles merk, en zo ook het frisdrank! Maar ik vind de prijzen voor coca-cola gewoon belachelijk duur! Dus ik heb tegen hem gezegt; Prima als je cola wil, maar dan nemen we wel een goedkopere! Nou, nu drinkt ie geen cola meer, ook geen behoefte aan trouwens! ;) Nu drinkt ie wat vaker sinas enz! (39 cent ES!) Dat is toch een stukje leuker als je het mij vraagt! ;)

2. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Goedemorgen! Ik ben er ook weer bij hoor :D

Voor wat betreft pastasaus; als je lekker en 'goedkoop' wilt kun je ook met die grote flessen Sugo aan de slag (dus niet kant en klare pastasaus, met allerlei smaakjes). Die sugo dat is gepureerde tomaat waar je zelf nog je kruiden aan toe kunt voegen. Van de Grand Italia zijn ze redelijk prijzig, maar je hebt ze zeker goedkoper! Als je de sugo een uurtje laat pruttelen met kruiden erbij heb je heerlijke pastasaus! En je kunt er met 2 personen zeker 2 keer van eten (het is makkelijk in te vriezen ook!)

3. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

heb je wel eens beschuit verkruimeld en in de yoghurt gedaan, met wat suiker of jam erbij of gewelde rozijntjes. Lekker!

4. Zeepbel83

Zeepbel83 Bekend lid

21 jun 2007
    808
    1
    18
    Goede tip van de grote diepvries groentezakken! Ik proef echt het verschil niet met verse.
    En bovendien is dit volgens mij net zo gezond!

Leuk ook de ovenschotel tips te lezen, ik heb ook nog wel een hele simpele preischotel die je voor weinig geld en tijd klaar maakt.
    Gehakt rullen in wok/diepe hapjespan met kerriepoeder erdoor strooien, wij bakken dit dan ook nog aan met beetje wokolie Conimex maar dit kun je weglaten, gesneden prei erbij doorgooien en even tijdje bakken (prei hoeft dus niet eerst te koken)
    Dit mengsel in ovenschaal, aardappelpuree erboven op met evt geraspte kaas. +- 20 min op 180 c
    Geen (zoute,prijzige) ovendagschotelmixen nodig hoor! Wij vinden de kerriesmaak erg lekker

*nu even topic verder lezen, inspiratie v boodschappenlijstje opdoen

5. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Hoi meiden!

Ik heb in het vorige topic ook meegelezen, maar zal nu eens wat posten:p

Ook ik probeer met 50 euro per week uit te komen, en dat lukt me prima. Meestal probeer ik nog onder de 40 euro uit te komen:p Ik heb al veel gehad aan de tips die hier gegeven worden!

Mijn pastasaus recept: Uitje fruiten, gesneden of geperste knoflook erbij. Gehakt erbij en rul bakken (300 gram). Daarna een pakje gezeefde tomaten (kost bij de Jumbo maar 30 cent ofzo), italiaanse kruiden erbij (of andere kruiden die je zelf lekker vind) en kwartiertje laten pruttelen. Als je van meer groente houdt, zou je er nog soepgroente/groentemix bij kunnen gooien. Mjammie:D

Mijn boodschappenlijstje voor deze week:
    Maandag: spaghetti voor vriend, penne voor mij, met bovenstaande saus:)
    Dinsdag: gekookte aardappelen, maïs en boomstammetjes
    Woensdag: Pizza
    Donderdag: gekookte aardappelen, prei voor vriend en spinazie voor mij, snitzel
    Vrijdag: Roerbakmie
    Zaterdag: Frietjes (halen we nu nog bij de frietzaak, moet de frietpan nog schoonmaken)

Boodschappen heb ik afgelopen zaterdag gehaald (ook eten voor gisteren erbij) en was geloof ik 46 euro kwijt bij de Jumbo. Daar zit dan ook brood, beleg, drinken en fruit bij. Heb mn boodschappenlijstje al weggegooid, maar zal volgende week mn lijstje ook even posten:)

Verder vind ik de tips voor lekkere, voordelige recepten echt ideaal! Ben vaak inspiratieloos met eten, zeker omdat vriend nogal een moeilijke eter is:p

6. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    Voor de meiden die rond de 40/50 eur zitten aan weekboodschappen. Wat koop/eet je dan zoal?? Probleem hier is dat ik geen pasta lust en vriend geen schnitsels e.d. Aardappelen worden hier zelden gegeten. Ik vind het dus ook heel moeilijk voor ee week te bepalen wat te eten omdat het anders zo "hetzelfde" wordt..

7. Within

Within Niet meer actief

Voor het eerst een weekmenu gemaakt hier! We maken even op wat we in de kast hebben staan dus nog veel pakjes enz :p

Maandag: Bloemkool met aardappels en een stukje vlees (van het C1000 pakket)
    Dinsdag: Boerenkool met rookworst en spekjes
    Woensdag: Fusilli con Funghi
    Donderdag: Shoarmaschotel met champignons (C1000 pakket ook)
    Vrijdag: Broccoli met groentedip (van de huishoudbeurs :p), aardappels en een stukje vlees (ook weer van de C1000)
    Zaterdag: Javaanse balletjes met rijst
    Zondag: Turkse durum (wereldgerecht knorr)

Ik hoef maar een paar dingetjes te halen ^^

8. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    @Yara89; mais als 'hoofdgroente' bij het avondeten? Doe je er dan nog iets mee of gewoon maiskorrels?

Mijn man vindt mais dierenvoer, dus ik gooi het vaak alleen ergens doorheen als we Mexicaans eten, vandaar dat ik me afvraag hoe jij het dan eet.

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.799
    113
    Wij gaan de koelkast, vriezer en voorraadkast leegeten..

Na een winter hamsteren nu eens weer leeg.

Ben benieuwd hoe lang dat kan

Fruit, groente en brood moet ik natuurlijk gewoon halen.

10. 2xtantein1week

2xtantein1week Fanatiek lid

15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    @yara89: Hoe eet jij je mails? Gewoon een blikje mais als groente? Of mailskolven?

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.799
    113
    Je kunt mais heel lekker met het vlees meebakken en daarna lekker met zout en peper ( beetje roomboter erbij) opmaken

12. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    ES mais is lekker zoet! Wij eten dat ook gewoon voor erbij, even in steelpannetje opwarmen soms wat aromatic erdoor. Heerlijk!

13. 2xtantein1week

2xtantein1week Fanatiek lid

15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    Whaaha, mijn man haalt ook zijn neus ervoor op... Ergens doorheen kan nog net... Ik vind het heerlijk!!

14. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.799
    113
    Mais kun je ook als salade eten.

Met komkommer en sla dressing. Heerlijk.

15. Within

Within Niet meer actief

Hier ook hoor :p Alleen door het eten heen, maar niet zo.

Maarja, ik heb ook altijd stoofperen met aardappels en draadjesvlees gegeten en hij vind stoofperen een toetjes.

16. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
  17. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Even ter verduidelijking; ik vind dus dat goedkoper boodschappen doen niet per se hoeft te betekenen dat je ongezonder gaat eten...

18. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Ik lees ook weer mee.....zat nog in de oude en vond het daar al zo stil hihi.

19. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Poppedopje & 2xtantein1week, wij vinden maïs echt heerlijk:p Dus gewoon maïs uit een potje opwarmen! Vind het ook lekker om het bij het vlees te gooien, maar deze week eten we het dus als 'hoofdgroente'. Dus net als erwtjes uit een potje:)

We eten het ook niet heel vaak, vind het ook meer iets voor door de salade, maar af en toe is het zo wel lekker:p

20. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Heb even gekeken Poppedopje, ben het volledig met je eens! maar het scheelt bijv. maar 4 kcal met bonen. En die eet je toch ook gewoon als groente erbij lijkt me?

Vriend lust niet heel veel verschillende groenten, dus probeer zo toch een beetje afwisseling te krijgen. Anders eten we elke week alleen maar broccoli en erwten en bonen;)

Deel Deze Pagina