Ik ga je blog volgen Elena! Je staat nu nog ff in mijn favorieten, je kan ook een abo nemen, maar dat lukte ff niet. Hou het in de gaten!
Ok, dit is raar... ik denk dat ik me dan ook maar gewoon aanmeld. Vriendin van me zit ook bij de voedselbank, rijdt gewoon auto, mobieltje met internet, weekendje hier.....en daar.....Ok wel erugg off topic
Profiteurs heb je overal De voedselbank bestaat van de vrijwilligers volgens mij en van de week op het nieuws dat er nu wachtlijsten zijn omdat teveel mensen het nodig hebben. Ik mag toch aannemen dat als "je" het niet meer nodig hebt, je er niet meer heengaat... Maar misschien ben ik te netjes
Leuk Elena je blog; ik ga je ook volgen Vraagje nog over de bananenmuffins: waar haal je de kokosolie?
Je kunt jezelf niet aanmelden Dit moet wel door een hulpverleningsinstantie gedaan worden en dit doen ze niet zomaar. (in mijn regio) Ik weet vanuit mijn beroep (maatschappelijk werker) dat men niet zomaar in aanmerking komt voor een voedselpakket. Aan de andere kant zie ik soms ook mensen pakketten ophalen waar ik mijn vraagtekens bij heb De ene instantie is misschien soepeler dan de andere of zo...
Als ontbijt kan ik je havermout aanbevelen. Gewoon havermout die je zelf kookt met magere melk. Kost niet heel veel tijd, weinig kcal en superveel energie dat je er van krijgt!
Dank voor je antwoord Ben benieuwd wat Melle er van vindt over een maandje Ik ga je blog ook volgen! En misschien begin ik er ook wel een. Jij bent van de vega en ik van creatief zonder koolhydraten
gisteren een pasta uitgeprobeerd en hij was niet zo lekker. had penne pasta en dan wat wokgroente uit de vriezer erdoor. spekjes uitgebakken en champignons en zo een zakje carbonara saus wat je moet aanmaken met melk. Het zag er al niet lekker uit en het smaakte ook niet. Dus niet voor herhaling vatbaar. vanavond hebben we paasdiner bij mn man zn familie morgen paasdiner bij s.moeder dinsdag, aardappels, wortels, sauceijzs woensdag, gebakken aardappels, bietjes, drumsticks donderdag, bij s.moeder vrijdag, zelfgemaakte frietjes en kroket,frikandel zaterdag, brood met soep en veel taart want dan vieren we onze dochter haar eerste verjaardag.
Dat ga ik eerst maar eens proberen! Bedankt voor de tip En anders koop ik eens een pak AH luiers. Hopen dat Melle er geen uitslag van krijgt...
Hier aaaaltijd AH! Ik gebruikte eerst alleen maar pampers, maar toen ik een keer te weinig geld had voor een pak pampers maar AH luiers gekocht, en nu wil ik niets anders meer!
wauw... Ik zie hier weekmenu's voorbij komen met dingen die ik écht niet kan betalen en dan nog lees ik klachten. Sorry, t valt mij gewoon ineens op. ik heb hier 20 euro per week te besteden, geen recht op een voedselpakket. want; ik heb wel een vriend. Ondanks het feit dat wij níet samenwonen, níet de vader van mijn kind is, níet erkend en verder níets met mijn boodschappen te maken heeft.... er wordt namelijk geacht dat hij mij ondersteunt. scheef. klopt. Heb kinderbijslag, gaat naar spullen voor mijn kind. huurtoeslag van 195 euro, zorgtoeslag en kindgebonden budget. Helaas is het dus zo dat ik op niet meer als 20 euro per week uit kom die voor mij vrij te besteden is. Boodschappen dus. Geen baan (meer), dus uitkering van 650 euro. ik heb hier dus veel eieren (omeletjes maken), geen zak aardappelen want ik ben alleen (dat verrot voordat het op is, goedkoop is dus duurkoop hier in huis) veel gehakt in de vriezer, veel soorten wok sauzen (want zo staat er bijna dagelijks hetzelfde, maar met een ander smaakje op tafel) en nooit iets te snoepen, frisdrank, chocomel of wat dan ook. álles is van euroshopper, aldi of lidl. Daarnaast heb ik overigens óók nog de aflossingen van; studieschuld, schuldeiser genaamd vodafone (geen vaste lijn mogelijk, 1 huis, vier appartementen, 1 telefoon lijn. toevallig dus wel internet, zat inclusief....) Geen auto, alleen fiets met derdehands fiets stoeltje, geen fietstassen. kan dus niet voor een volle week boodschappen doen, krijg ik niet mee op dat ding. Ik begrijp dat er mensen willen besparen, absoluut. Ik klink hier als een zeikerd, dat begrijp ik direct. Mijn situatie is niet normaal en dus bijna niet te vergelijken met lijstjes die ik hier zie. En toch... toch doet het me soms éven zeer dit soort dingen voorbij te zien komen. Overigens kan ik voor financiele hulp wel aankloppen bij familie en mijn vriend. Echter weiger ik dit. Hoe meer ik van mensen leen, hoe meer ik terug moet gaan betalen met geld dat ik niet heb. Al zeggen ze nog zo hard dat ze het niet terugwillen, ik weiger afhankelijk te zijn van een ander. Hoe dierbaar die personen ook voor mij zijn. Nogmaals sorry voor mijn niet subtiele reactie, maar ik moest het écht even kwijt!
Je moet pasta carbonara ook niet uit een zakje maken! Lekkerder, en veel goedkoper (maar mag niet tijdens zwangerschap!) is met eieren en wat kruiden en geraspte kaas (en sommigen gebruiken nog wat roomkaas). Gewoon je pasta koken zoals normaal. Ook spekjes gewoon uitbakken, wat groenten erbij en dan als je pasta gaar is dit bij het spekjes/groentenmengsel doen. Los daarvan even in een schaaltje wat eieren loskloppen (1 ei per persoon), daar de kruiden en geraspte kaas doorheen. Dit mengsel direct in de pan gooien bij de pasta met spekjes en groente, even doorscheppen nog en je hebt een heerlijke pasta carbonara. En het is ook nog eens goedkoper, want wat kosten die eieren nu eenmaal?!
Natuurlijk mag je even reageren! Maar wat ik me wel afvraag, waarom wil je geen hulp aannemen van familie en vriend(en)? Dat hoeft toch niet gelijk financiele hulp te zijn? Ik bedoel; als je vriend af en toe een boodschapje doet, dan hoef je dat toch niet terug te betalen? En verder, tsja, weet ook niet wat ik zo goed moet zeggen op je post. Heel vervelend voor je, maar schulden maak je volgens mij toch zelf en dan zul je ook de consequenties ervan moeten dragen... Succes!
NoukjeTygo@ 20 EURO ? knap als je Kan reden daar mee . maar waarom geen aardappels ? 2 en half kilo is er ook te koop . Verder snap ik je punt niet lijkt wel dat je boos bent dat wij met elkaar het kunnen doen met minder geld . Genieten van de dingen die we kunnen kopen . Het is ons weer gelukt 34 euro aan boodschappen.