Ik snap 'm ook niet helemaal hoor. Daarnaast mag een voedselbank alleen mensen die op hetzelfde adres wonen als jij meerekenen als gezinsleden. @NoukjeTygo; Dat jij een vriend hebt hoeven zij toch in principe helemaal niet te weten? Ik snap overigens ook niet dat als je vriend wel zoveel verdient dat je niet voor de voedselbank in aanmerking komt, als ze dat echt meerekenen daar, hij jou en je kind laat zitten met 20 euro per week. Ik zou me, als er een kind in het spel is, ook zelf niet te goed voelen om iets aan te nemen van familie of vrienden. Mensen die berichten posten in dit topic hebben het echt niet allemaal ontzettend zwaar, maar willen gewoon besparen op boodschappen. Helemaal niets mis mee lijkt me. Ik moest een tijd terug ook wekelijks langs de voedselbank, ik zit gelúkkig niet meer in die situatie, maar kan er nog steeds goed van balen als het totaalbedrag bij de kassa te hoog is in mijn ogen! Als je kunt besparen is dat gewoon fijn, ook als het niet noodzakelijk is.
wat is de reden dat je dit niet mag eten tijdens de zwangerschap? Het enige wat ik kan bedenken zijn de eieren, maar die garen toch ook als je alles samen omschept in de pan? Ze zijn dan toch niet meer rauw?
Inderdaad vanwege de eieren! Dat omscheppen door de pasta gebeurt te kort om de eieren echt te laten stollen (althans, als je zo lang omschept tot ze gestold zijn, dan is de smeuïgheid er vanaf...)
@pasta carbonara: maar je gebruikt toch alleen eidooiers? Ik heb vernomen dat je die gewoon 'vloeibaar' mag eten in de zwangerschap. Ik deed het in het begin niet, maar met 13 weken of zo, las ik ergens dat dit geen probleem is en toen ben ik weer gewoon uitsmijtertjes met zachte dooiers gaan eten
Nee hoor, je kunt het hele ei gebruiken! Verder wil ik het risico gewoon niet nemen en heb ik graag iets om naar uit te kijken
ah, duidelijk hier een (luxe) besparing gedaan wat betreft rookwaar: mijn ouders die zijn uit B. op bezoek gekomen en hebben shag meegenomen (grotere verpakking, goedkopere stukprijs) en mijn SO hebben 2 sloffen sigaretten meegenomen van Gibraltar (50 euro bespaard) Vriend rookt nu shag tijdens werk en soms thuis en voor de rest gewone sig.
Iedereen de paasdagen verder goed overleefd?? Alle dure boodschappen met smaak opgegeten? Dan vandaag weer nieuwe boodschappen doen voor de rest van de week.... Ik ga vanmiddag uit mijn werk maar even, verder weinig tijd... We eten deze week: di: pasta met rode saus (uit een potje ), spekjes, doperwtjes en komkommer wo: aardappels, groente (nog uit te kiezen) en worstjes do: shoarmareepjes, roerbakmix, rijst met een sausje en komkommer vr: ... weet nog niet.... Ik ga vanmiddag dus halen: groente voor morgen fruit voor de rest van de week vlees voor in de pastasaus (ik ga morgen overdag een grote pan saus maken) geraspte kaas voor bij de pasta vanavond Hoop dan toch met 10 euro wel klaar te zijn. Morgen dus een grote pan saus maken voor de pasta. die doe ik in porties in de vriezer en dan kunnen we daar wel weer 4 keer van eten!
hier zullen we de komende 3 jaar nog moeten bezuinigen op de boodschappen, vandaag toegelaten tot de wsnp, ben zoo blij, lees altijd trouw mee, en heb veel tips al gebruikt ,dus dat blijf ik doen.
Moest nog aan jou (en anderen hier binnen dit topic) denken toen ik vanochtend hiervan een item op de radio hoorde: Schuldenaren vaker onder bestaansminimum | nu.nl/geldzaken | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
ja dat was hier ook zo hoor, er zijn maanden geweest dat we blij waren met de voedselbank, omdat er niets overbleef om te eten als alles betaald was, mede door de voedselbank en lieven mensen om ons heen, en hier op het forum hebben we die maanden geret, klinkt stom maar zo is het wel, heb soms echt huilend op de bank gezeten omdat je aan alle kanten klem zit, en je wilt wel maar je kan gewoon niet, zo frustererend, wat we nu gaan krijgen per maand weet ik nog niet, we wachten het rustig af, hoeft niet veel te zijn, ben al blij met de rust, donderdag zouden ze komen onze inboedel te verkopen, dat gaat nu mooi niet door,
Dat kan ik me dus goed voorstellen Dobbel! En ik vind het ergens schandalig dat dit in Nederland kan... Maar nu je binnen de WSNP valt kunnen ze dus niet helemaal kaal trekken?
nope, ze kunnen zich melden bij de bewindvoerder, wij hebben nu rust, eindelijk naar 2 jaar traject gkb wat veels te lang geduurd heeft. we zitten nu 3 jaar lang in de problemen, gekomen door verlies werk man, athans dat was de grootste klap. maar nu rust, huis gaat wel verkocht worden, dus nog even stress straks op het vinden van wat anders, dat zal ook niet makkelijk worden, athans ja eerlijk is eerlijk, we willen terug naar zwolle kans op werk voor mij is daar veel groter, plus dat we dan zonder auto kunnen redden. maar ja wil lang niet overal in zwolle wonen, veel wijken zullen mij een onveilig gevoel geven. dus we zullen zien hoe dat gaat straks, maar belangrijkste is nu rust, daar had ik alles voor over.
Wij wonen in D.ieze. op zich geen verkeerde buurt. wat grappig dat jullie ook naar Zwolle (willen) komen.
de boodschappen van deze week: AH *** 4x spa fruit jagerburger rundergehakt * 2x ah schnitzel * steak *35% duitse biefstuk *35% ES toiletreiniger Afbak tarwebollen 2x ES gepelde tomaten in stukjes Mora rundskrokketten en frikandellen * exclusief koopzegels: 22.58 Lidl ***** bananen 1kg prei broccoli kipnuggets pizzabaguettes groentenmix diepvries bitterkoekjesvla griekse yoghurt aardbei camembert schouderham spekreepjes kipfilet (1kg?) fruit fusion gevulde koeken bokkepootjes kletskoppen chocolate chip cookies suikerwafels pindaflips kaasflips zoutchips (vriend zei dat ik de vorige keer te gierig was met koeken en zo ) Totaal: 24.48 Bakker Bart: 3 broden: 5.50 ************ Varia (niet meegenomen in het boodschappenbudge): birckenstocks van Kruitvat (29.99) totaal tot zover: 52.56 weekmenu (weinig inspiratie, dus saai) *in veranderlijke volgorde* chicken tonight aard - broccoli kaassaus - vlees preistamppot - spekjes - gehaktballen aard - groentenmix - vlees friet - kroket/frik/kipnuggets soep - pizzabaguettes
aaah Lieve Dobbel, wat naar om te lezen.. Fijn dat het niet gebeurd, maar 't is allemaal niet zo leuk.. Knuff!
Ben er ook weer een keer met nieuwe acties: Bij trynow.nl kun je Beckers kroketten (geld terug actie) aanvragen. En wisten jullie dat het komend weekend museumweekend is? Kun je voor 1,- per persoon een musea bezoeken. Op de site staan de deelnemende musea Museumweekend > Home Ben meer een meelezer, maar dit soort acties wil ik toch wel even delen.