De boodschappen ook weer gedaan. Ik vind het echt een sport om voor zo goedkoop mogelijk, gezond en gevarieerd te kopen. Toch merk ik dat het de laatste tijd wat makkelijker gaat, en we steeds iets duurder uit zijn. We houden ook wel van wat snoep en chips Jumbo 3x cola light 5x halfvolle melk Kleine pakjes wicky 2x 250gr gesneden jonge kaas Brocollischotel mix 2x sinas Zuurkool 2x runderworst 2x champignons Mais Kitkat mini Zakje zoute drop 2x kauwgom Snijworst Gelderse worst Achterham Kilo rundergehakt Magere spekreepjes Katenspek Maria biscuit Allesreiniger doekje Prei Brocolli Zoetjes 2x afbakbrood bruin Knoflooksaus Olijven Opkikker tomaat 2x tomaten Vanille yogh. Koffie eigen merk (250gr voor 1,- euro, ik ben altijd DE gewend. Proef geen verschil) Taco saus Volkoren penne Lays Funmix (kleine zakjes chips) Tacomix Boterhamzakje Pindakaas Basilicum pasta saus Worteltjes Slankie Donker vloerbrood Tortilla 48,75 euro Moet nog naar de Lidl voor: Fruit, kipfilet (beleg) paprika en sla. Denk nog 5 euro Gisteren: Japanse Teryaki met biefstuk veel groente en rijst (had ik nog) Vandaag: Volkoren penne met gehakt, veel groente, basilicumsaus en geraspte kaas. Augurk en olijven Woensdag: Stampot Zuurkool met magere spekjes en magere worst Donderdag: Brocolli schotel met kaassaus, gehakt, paprika, uien en aardappelpurree Vrijdag: Tortilla met vlees/groente en sla Zat: Niet thuis Zon: Restje Penne
Zo, weer ff naar boven schoppen. Gisteren de weekboodschappen weer binnen. Alleen weer die creme fraiche vergeten Er rust een vloek op. We hebben veel voorraad dingen aan moeten vullen dus waren wat duurder uit maar nog steeds onder de 50 euro; 46,21. Weekmenu ben ik inmiddels alweer kwijt.
Hier afgelopen maandag voor nog geen 40,00 boodschappen gedaan. Weekmenu: Maandag: restjes. Dinsdag: gebakken aardappelschijfjes, worteltjes, komkommersalade & gehaktballetjes. Woensdag: Pannekoeken met champignons, spek en een salade Donderdag: Gekookte aardappeltjes, brocolli, verse worst Vrijdag: Macaroni met gehakt, tomatensaus, paprika, champignons en restjes brocolli. Zaterdag: eet ik op het werk, vriend & Esmee bij schoonouders ivm verjaardag. Zondag: Frietjes, pizza oid. Gehaald maandag: Brood Pruimen Appels champignons brocolli slamix zak aardappels spek leverworst kippenpoten ( was 50% korting dus de vriezer in) gehakt ( 50% korting dus de vriezer in) 2x chips allesreiniger fritesaus americaanse fritesaus 2x potgroente suiker zelfrijzendbakmeel monchou melk 2 liter karnemelk 2 x 2x optimel kwark 4 bekertjes chocotoetje 2x haribo mix & uitdeelzakjes Heinz frito ( tomatensaus) *** 3 weken geleden flink vlees ingeslagen bij de slager. Alleen van de week nog brood 2x, en fruit halen. Volgende week een lekker goedkoop weekje.
Ik was voor 12,31 klaar Ik had: 6 appels 2 bananen bak witte druiven broccoli 1 kg wortels geraspte kaas 500 gr. rundergehakt 2 varkenssaucijzen En dus tot en met vrijdag te eten! Ik doe dan vanavond de helft van de broccoli én de helft van de wortels, samen met aardappels en worstjes. Vrijdag eten we dan de andere helft van de groenten, met weer aardappels en slavinken (die heb ik nog in de vriezer liggen). Qua boodschappenbudget lig ik nog helemaal op schema. Ik heb nu tot aan de 13e te eten en ik heb 170 euro uitgegeven tot nu toe deze maand.
@Meis 23; dat hebben wij ook hoor, dat we steeds wat makkelijker worden weer. En dan gooi je toch steeds weer wat makkelijker wat extra in je karretje, met het gevolg dat je dus weer meer kwijt bent. Maar ik vind dan toch dat je sowieso al wel bewuster bent geworden van je bestedingen én dat je ook best af en toe wat lekkers verdient!
Hier de boodschappen ook weer binnen: Lidl Bananen 1.37 aardappels 5 kg 1.59 (voorraad) zak roerbakgroente 750 gram 1.49 (voorraad) joghurt 0.55 andijvie 0.99 aardappelgolfjes 0.99 2x melk 0.98 olijfolie 1 liter 2.95 (voorraad) halvarine 0.59 (voorraad) bakboter 1.09 (voorraad) zoetzure saus 0.82 (voorraad) suiker 0.95 koffiemelk 0.49 zuurkool 0.39 roosvicee ( diksap vergeten bij c1000 en gene zin om terug te gaan) ontbijtkoek 0.52 Totaal 16.21 C1000 halver perzikken 1.07 (voorraad) satestokjes 1.12 (4x) 4 bakjes gesneden courgette 2,00 (voorraad) zakje roerbak groente 0.69 aubergine 1.29 courgette 0.99 beschuit 0.42 paprika mix 1.50 4 broden 3.98 peultjes 2.79 (onwijs duur maar had het kindlief beloofd) Totaal 15.82 32,- voor de hele week. Ben trots Ons menu: nasi stamppot ( maak voor 3x) Andijvie voor manlief en de kinderen en zuurkool voor mij. aardappels, peulen en vlees aardappels, bloemkool/wortels/broccoli mix en vlees Stamppot uit vriezer aardappelgratin uit de oven
Manlief heeft boodschappen gedaan. Ik dacht dat we voor 15 euro wel klaar zouden zijn, maar het kostte 21 euro. Menu deze week: Woensdag: kliekje macaroni met verse sla Donderdag: dagje uit en hapje eten daar max. 15 euro Vrijdag: kliekjes Zaterdag: pannekoeken Zondag sperciebonen, aardappels en stukje kip
Hier weer even met de broekriem aan besparen. Weer een fikse rekening binnen. Gaan dus voorlopig maar weer even uit de voorraad eten. Zo nu en dan brengen schoonouders wat boodschapjes mocht het echt nodig zijn. Ben die extra rekeningen zooooo zat, sinds december steeds enorme klappers, ben er eigenlijk heel erg klaar mee. Weg spaargeld, weg extraatjes.
Idd heel vervelend die extra rekeningen De kregen wij verspreid over mijn zwangerschap steeds binnen en ben nu nog bezig de belastingdienst af te betalen Gelukkig zijn jouw schoonouders net zo lief als mijn ouders En toch eten jullie volgens mij altijd prima wanneer je de broekriem aanhaalt
Ben vanmiddag nog even de markt over gegaan(was al 14:30,en dan ruimen ze al weer bijna op) 3 krop(jes)ijsbergsla voor een Euro,en een kilo komkommers(je moest wel goed zoeken)voor maar liefst 50 cent! Nu maar snel op peuzelen,want ik ga weer aan afvalpoging nummero 1000 beginnen...
Ik moest vanmiddag even snel door de supermarkt heen, anders hadden we geen eten vanavond 6 x cola 3 x Crystal clear (maar dan van het huismerk ) 4 x Saté-gehaktschnitzel Sla Halve kilo aardappels Hutspot Wraps 2 x kip pikant kruidenmix 2 x Rookworst 4 x toetje Zakje voor jus Kroepoek _________________________ 24 euro Hier dus ook weer totáál niet opgelet, zó slecht! Maarja, geen zin, en eigenlijk ook geen tijd om te koken, dus voorgeschilde aardappels, vlees was ook niet echt goedkoop, maar geen tijd meer om iets uit de vriezer te halen.. *zucht* Moeten er de rest an de maand maar weer even extra goed op letten!
deze week eten wij onze vriezer leeg, heb alleen 3 broden, shoarma (zin in), yoghurt, komkommer, en fruit nodig. Dobbel: Wat fijn!!!! Hoop dat je nu wat rust kunt vinden! En wat zwolle betreft, bedenk je wel dat er in de loop der tijd wel al wat verandert kan zijn he. Wijken vernieuwen steeds qua bewoners. Dus misschien valt het wel mee in de wijken waar je liever niet gaat wonen.
Zijn er hier dames die maggi smulpannetje voor hamlappen al geprobeerd hebben? Ik heb die via the insiders en ga hem vanavond proberen maar twijfel nog of ik hem met rijst of met aardappels serveer.
Nou gatverdamme.... Ik wou vandaag aardappels voorkoken, in blokjes snijden en dan opbakken met een cordon bleu en sugar snaps... Pak ik de aardappelzak: allemaal wortels!!! En echt ENORME Jammer... niks meer van te maken, gewoon een praktisch volle zak. Eigen schuld ook, want heb de laatste tijd heel veel gekookt, behalve aardappels. Dat worden dus gewoon patatjes vanavond met de cordon bleus, want ben te lui om naar de supermarkt te gaan voor een nieuwe zak