weinig boodschappen geld wat eten per week: deel 2

Discussie in 'De lounge' gestart door Marnat, 11 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Wilde het met 300 euro redden deze maand. Heb nog 50 euro over voor 10 dagen. Gaat me wel lukken. Weekendje weg betaald mams altijd het eten (hoevaak je ook probeert iets zelf te betalen, krijg je daarna het geld in je koffer als je even niet oplet :p) en volgende week zoveel mogelijk de vriezer en kasten leeg eten.

Ik zou het liefst nog lager dan 300 gaan, maar dat lukt me echt niet.
    En zoveel onnodigs kopen we niet naar mijn idee. Hmm volgende maand nog eens beter kijken.

2. Linana

Linana Niet meer actief

Sommige zijn ook redelijk zacht, nog wel stevig, maar wel wat zachter dan normaal. Kan je die ook gewoon eten?
    Bedankt trouwens :D

3. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik rook vd week een vies luchtje in mn keuken..

Jawel mn aardappels waren gaan rotten:)

Ben er wel mee terug gegaan naar de winkel had ze net 3 dagen:$

Ik ga straks weer boodschappen doen en ga nu ook eens goed opletten ben benieuwd wat ik kwijt ben:)

4. Linana

Linana Niet meer actief

BAH! Rottende aardappelen...
    na 3 dagen ook echt al :$

5. 2xtantein1week

2xtantein1week Fanatiek lid

15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    Wat doen jullie normaal met aardappels dan als ze op moeten? Voorkoken en in de vriezer? En patat van snijden, voorbakken en in de vriezer?

5 kilo is best veel voor met zn 2en, maar wel weer goedkoper dan kleinere zakken..

6. Within

Within Niet meer actief

Die kan je nog gewoon eten hoor :)

Ik koop altijd wel gewoon 3 kilo aardappels, daarmee redden we het net voor ze echt gaan rotten.
    5 Kilo is goedkoper, zeker soms met die aanbiedingen. Maar dan kunnen we ze weggooien en dan ben je alsnog duurder uit.

Hier kan vanaf volgende maand de broekriem aangehaald worden, is het nu nog gewoon een sport 50 euro per week te halen.. UWV gaat een flink bedrag aan teveel gekregen uitkering terugvorderen dus er komt weer een schuld bij :( Hadden ze dat niet ff eerder kunnen bedenken.

7. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Hier eten we die gewoon , nog nooit last van gehad. kan me ook niet voorstellen dat het een probleem is.

8. Linana

Linana Niet meer actief

Heb de wortels eraf gesneden, gewoon geschild, in de pan gegooid en half gaar gekookt. Zag nog niks bijzonders :p

Zometeen ff in blokjes snijden, uitje en champignon erdoor (had nog een paar over) en ff opbakken de boel.
    Wortel en sugar snaps erbij, cordon bleu uit de vriezer :D
    Kosten: 1 euro voor de sugar snaps bij c1000, de rest had ik al in huis

9. Within

Within Niet meer actief

Ik ben blont :p

Wilde vanavond die hamlapjes van smulpannetje gaan eten.. maar ik heb geen braadpan! Al gekeken voor een alternatief maar geen enkele pan is groot genoeg voor het recept >.< En van mijn schoonmoeder kan ik hem niet lenen

Lekker slim! *duikt opnieuw de kast in*

10. sjors75

sjors75 Niet meer actief

@within, kunt natuurlijk ook vlees eerst aanbraden in een gewone koekepan, en dan met de saus en dergelijke in een wok of gewone kookpan opzetten, alleen goed oppassen dat het dan niet aanbakt :)

11. Within

Within Niet meer actief

Ik heb alleen een halve wok/hapjes pan.. zou dat ook werken? Daar passen alleen de stukken vlees niet in.

12. sjors75

sjors75 Niet meer actief

ja dat kan wel, maar het makkelijkste is dan om gewoon de hamlapjes in kleine stukjes te snijden. zoals sate. Is ook makkelijker mengen met de rijst

13. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Zo wilden wij vorige week een keer appeltaart gaan maken, maar dat ging 'em niet worden, aangezien we geen springvorm in huis hadden....:D

Maar Within; die hamlapjes zou ik gewoon in stukken snijden, en dan in de wok. Gaat prima hoor! Alleen zorgen dat je het vuur niet te hoog hebt staan, of de pan niet helemaal op het vuur, want zo'n braadpan heeft natuurlijk wel een dikkere bodem!

14. Within

Within Niet meer actief

Dan gaan we dat proberen! Laat wel weten of het gelukt is :p

15. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Een uur geleden gestopt met roken. Ben trots op mezelf, vooral omdat ik vanmorgen slecht nieuws heb gekregen over mijn vader. Hij heeft een agressieve vorm van blaaskanker. Over 4 tot 6 weken word hij weer geopereerd en hopen we dat hij zijn blaas kan behouden. Een van de oorzaken die aangedragen werden voor deze vorm van kanker, was dat hij als kind zijnde bloot was gesteld aan sigarettenrook. Ja, destijds rookte iedereen, overal. Ook al waren er kinderen bij. En dat wil ik mijn kindje niet aandoen.

Natuurlijk ga ik geld overhouden, denk dat ik het in een potje ga stoppen.

16. Jeetje.. Sterkte! :(

17. Within

Within Niet meer actief

Pff dat is geen leuk nieuws :( Heel veel succes met het stoppen met roken! Knap hoor!

18. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ja hoor das geen probleem. als een aardappel rot is ruik je het idd echt;)

19. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Je kunt ook de appeltaart in een muffintray doen, dan worden het mini appeltaartjes. Kijk maar in mijn album :)

20. Within

Within Niet meer actief

Smulpannetje is gelukt en was op zich best lekker. Alleen volgens manlief "niet voor herhaling vatbaar" :p

Deel Deze Pagina