weinig boodschappen geld wat eten per week: deel 2

Discussie in 'De lounge' gestart door Marnat, 11 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Met de bonen die daar in de tabel staan, bedoelen ze volgens mij bruine bonen (uit pot of blik), of kidneybeans, of witte bonen.

Geen sperziebonen, tuinbonen e.d. En wij eten bruine bonen eigenlijk ook nooit als 'hoofd'groente, maar echt alleen als we chili con carne eten of bij andere mexicaanse gerechten, zoals wraps.

Het is ook maar net wat je gewend bent denk ik ;)

2. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Haha ohh, dan is het wel logischer;) Maar het is inderdaad net wat je gewend bent. Maar verder eten we best gezond vind ik zelf;)

Bruine bonen eten we overigens ook nooit als hoofdgroente. Witte bonen dan weer wel.

3. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    hallo in deel 2!

onze boodschappenuitgave houdt ik redelijk in bedwang.
    Mijn grote kostenpost zit hem in de uitgave in de drogist....

Ik koop eigenlijk alles A-merk qua verzoringsproducten maar koop wel (bijna alleen) aanbiedingen.
    Wat zijn goede alternatieven?

4. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    net weer boodschapjes gedaan

C1000
    3x brood
    3x cola
    yoghurt drink
    2x hutspot
    2x worteltjes (1+1 meer voor tussendoor)
    peren (33% korting)
    appels
    bananen
    tomaten
    broccoli 0,76
    rookworst
    pap voor John
    toetjes
    vissticks
    gehakt
    vinkenpakket (5,00)
    880 gram rollade 3,50
    3 speklapjes 1,05
    runderlappen 1,75

In totaal 32,40 kwijt

dus veel vlees in de vriezer :) hoeven we volgende week niet te halen, nu moet ik nog wel groente halen en nog een keer brood.

5. Henkiepenkie

Henkiepenkie Niet meer actief

Mijn boodschappenlijstje voor deze week was:
    Lidl

bananen 1,4 kg
    bio wortelen
    bloemkool
    ovenfrites
    11 liter melk
    2 liter vla
    1 liter yoghurt
    croissants
    spekreepjes gerookt
    andijvie
    dieetmargarine
    bak en braad 2 stuks
    smeerkaas 200 gr
    halvarine
    siroop
    knackebrod
    chips naturel
    ribbelchips paprika
    friese kruidrepenkoek
    kauwgom
    vuilniszakken
    rundertartaar 4 stuks
    kipfilet voor 2 maaltijden

Ik moet nog halen: frisdrank, pindasaus, snacks voor patat.

ik was 29,80 kwijt. Ik verwacht nog 8 euro kwijt te zijn. (reken even 10) Dus voor iets minder dan 40 euro klaar. Ik had nog brood en beleg in huis, volgende week zal het wel weer 50 euro zijn!

6. mamsvanf

mamsvanf Actief lid

21 okt 2011
    127
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik neem ook van deel 2 even een abbo :)

Lees hier altijd mee, en ik heb echt zo veel aan jullie tips!
    Vooral de weekmenu's vind ik altijd zo leuk en handig om te lezen, dus bedankt dames!

Wij proberen ons aan 250 euro per maand te houden. Dat lukt wel aardig. Het liefst zouden we nog minder uit willen geven, maar vaak kopen we nog wat lekkers voor ons beide en dan lukt dat niet goed.
    Gemiddeld geven wij rond de 55 á 65 euro per week uit..

@Pastasaus,
    Zoals ik nog had gepost in deel 1 op het laatst, wij doen vaak tomatenblokjes uit blik en tomatenpurree (vaak ES) Dit kun je dan een beetje aanmaken met water en allerlei lekkere kruiden toevoegen uiteraard. Wel doen wij altijd nog groenten erbij omdat we toch wel zo gezond mogelijk willen eten.

@2x hetzelfde eten,
    En nog even over 2x hetzelfde eten, ja vaak is dat saai.
    Maar wel makkelijk en goedkoop!, vaak kook ik bijvoorbeeld een grote pan soep, pasta, nasi, bami e.d. en dan eten we dit meestal 2x achter elkaar.
    Invriezen hebben wij eigenlijk bijna nooit gedaan.
    Maar als jullie het invriezen, hoe doen jullie dit dan? In diepvrieszakken of bakjes?

7. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    @ 2 keer na elkaar hetzelfde eten;

Je kunt ook dan nog varieren;
    Zo eet ik bijv. nasi vaak 2 keer na elkaar. Maar dan de ene dag met een eitje en de volgende dag met stukjes pittig gekruide broccoli of met sperzieboontjes.

Ook pasta kun je de ene dag als hoofdmaal eten en de volgende dag met een salade.

Zo is het niet exact hetzelfe en ben je toch efficient bezig!

8. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    ook hier een abbo op deel 2

9. Belle1981

Belle1981 Bekend lid

5 jun 2011
    654
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees ook vaaaaaak mee maar heb weinig tips. Wij geven inmiddels minder uit aan eten maar eten bijv. veel druit, groenten, komkommers, paprika's en kwark. Dit ivm. de lijn, verder eten wij normaliter vrij saai, aardappelen of rijst, groenten en vlees of vervanger. Soms ene avondje brood, een omeletje of ene gebakken eitje met soep ;) en soms eten we heerlijk van de site: smulweb, of een kinderkooksite. Dus wel heel gevarieerd maar echte bijzondere uitschieters hebben we niet. Weekmenu's hebbenw e niet, heb ik al zo vaak geprobeerd, mislukt steeds :) ik denk dat we nu gem. 4 a 500 euro maandelijks kwijt zijn aan eten, drogisterij, luiers (nacht) etc.

10. Within

Within Niet meer actief

2x achter elkaar hetzelfde eten krijg ik er hier niet in.. Al werd manlief daarin wel creatief toen ik in het revalidatiecentrum zat.

De boodschappen voor de komende week zijn weer binnen!
    Zondag eten we knorr wereldgerechten; alleen zijn we met 5 man en daardoor heb ik nu 3 dozen :p Hoef alleen nog maar paprika en een groene appel te halen en dan ben ik daarmee klaar.

Voor de rest had ik:

- Uien
    - Champignons (ipv 2x250 gr 1x400gr)
    - Roerbakgroenten (35% korting)
    - Broccoli
    - Tomaten
    - Gehakt 2voor 4 euro
    - Leverworst
    - Kipworst
    - Kaassaus
    - Palmolive Shampoo
    - Eieren
    - Boter
    - Pindakaas
    - Dentasticks
    - Toetje
    - Cola
    - Zure room
    - Knorr wereldgerechten

Totaal; 35,40! Best goed gedaan en incl. wat extra's

11. Wallie1978

Wallie1978 Actief lid

27 okt 2009
    292
    0
    0
    Gelderland
    En ook ik kom gezellig langs in deel 2.

Ik maak ook regelmatig voor 2 keer eten. Doe dit in bakjes in de vriezer met de datum erop. Zorg er wel voor dat het binnen 2 maanden weer op is.
    Ook kleine restjes (1 persoon) bewaren we. Dan haal ik als ik een keer geen zin heb om te koken meerdere bakjes uit de vriezer en kan iedereen kiezen.

Voor de pastaliefhebbers die geen saus zelf willen maken:
    Bertolli heeft een geld terug actie. Fles met het gele label kopen en geld wordt teruggestort op de rekening.

12. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

5 jun 2011
    1.180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Zo, ik lees ook erg vaak mee in dit topic, en vind het heel errug handig en leuk om ook andere kassabonnetjes even ''af te lezen'' van andere mensen.
    Deze week moeten wij ook heeeeel zuinig aan gaan doen, dus heb vanochtend alle kasten etc open getrokken, even kijken wat we nog in huis hebben en een lijstje gemaakt met voor elke avond eten, al moest ik nog een paar dingen bij halen en een aantal dingen meestal standaard in huis zoals aardappels, rijst en macaroni, en dit is het geworden:

Maandag: Mie, kip(vriezer), groente(vriezer) en kruiden/ketjap
    Dinsdag: Macaroni, gehakt(vriezer),champignons, 3 blikjes tom.puree
    Woensdag: Rijst, rest champignons, kip ragout
    Donderdag: Soep(in huis), 4 kleine stokbroden voor in oven + kruidenboter
    Vrijdag: Hutspot uit vriezer voor mij en pasta o.i.d uit vriezer voor vriend
    Zaterdag: aardappels, klein potje groente en 3 stukjes vlees(vriezer)
    Zondag: Gehaktschotel: Sausje hebben we al(vorige keer maar de helft gebruikt ;)), gehakt(vriezer), rode paprika en rijst

Scheelt wel enorm als je al weet wat je kan eten de komende week!

13. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    ik wil ook wel eens graag mijn boodschappenlijstje plaatsen,super leuk topic dit! vanmorgen de weekboodschappen gedaan,kon niet gaan werken omdat mijn zoontje ziek is,dus mijn mammie even gebeld of ze op mijn zoontje kan letten,en ik mocht de auto even lenen van mijn moeder heerlijk! bij de aldi,
    2 bruin brood ,1 wit brood, 1 zak witte en 1 zak bruine bolletjes.
    1 zak appels,trosje bananen,netje mandarijnen,bakje peren.
    1 pak vlokken,1 pak hagelslag en 1 potje jam.
    1 smeer en 1 fles bakboter,1 doosje eitjes/blok kaas,3 hv-melk,3 chocolade melk,2 koffiemelk,1 suiker,1 pak koffie,1 doossje fruitthee,2 flessen ranja,1 fles mayo,1 fles curry 1 potje zilveruitjes en 1 potje augurken, 1 doosje satesaus,2 beschuit,2 rijstwafels,2 schoolkoekjes,1 luxe koeken,1 tablet chocolade,2 zakken chips, 2 zakjes snoepjes,1 pakje kauwgum,
    afvalzakjes,wc-doekjes,zaakdoekjes,wc-papier,keukenrol,2 wasmiddel en 2 wasverzachter,1 hondebrokken,1 kattezand,1 kattebrokjes,1 zak diepvries-patatjes,1 doos frikandellen,2 knakworstjes 1 zakje sla,2 komkommers,1 bakje tomaten,2 bakken wortelen, spekjes voor te braden, 1 rookworst, 1 ham,1 kip, 1 filet bakje,1 cervelaat,1 zak afbakbroodjes,1 pak braadworstjes,1 pak koteletjes,2 keer kip krokant, 1 pak pannekoekmix,soepgroente en boullionblokjes,1 pot boontjes,1 pot rode kool 1 pot appelmoes,1 choco-vla en 1 vanille-vla 1 zak aardappelen

mijn weekmenu
    maandag verse groentesoep met stokbrood soepvlees had ik nog
    dinsdag boerenkool met spekjes en worst
    woensdag frietjes met snack en salade
    donderdag aardappelen braadworstje rode kool en komkommer
    vrijdag aardappelen kipkrokant en boontjes
    zaterdag afbakbroodjes met een eitje of knakworstje en komkommer
    zondag bij ouders eten

bij de jumbo had ik nog snel paar harde broodjes genomen omdat mijn moeder even een broodje mee at.

14. 2xtantein1week

2xtantein1week Fanatiek lid

15 dec 2011
    2.166
    1
    0

Nou dan ga ik maar flink aan de mais en bruine bonen enzo, want ik mag best een paar kilo aankomen!

15. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

een maiskolf is ook enorm lekker! bonduel is een paar x per jaar in de aanbieding bij ah en c1000, en dan slaan wij groot in, ook de maiskolven. Ach als je het af en toe eet, zolang je het maar niet elke dag eet, toch?
    Uit een potje smaakt het vaak wat zoeter, alsof er suiker bij zit.

16. 2xtantein1week

2xtantein1week Fanatiek lid

15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    Hoe maak je maiskloven klaar dan? Lijkt me heerlijk!

17. mamsvanf

mamsvanf Actief lid

21 okt 2011
    127
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die van bonduelle (uit de diepvries, 2 stuks, 1,50) kun je in een dichte ovenschaal met een beetje water 'stomen' in de magnetron.
    Heerlijk! Beetje boter erover als ze klaar zijn :p (wel minder gezond natuurlijk ;))

18. mamsvanf

mamsvanf Actief lid

21 okt 2011
    127
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goeie tip! Dankjewel.

19. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Euroshopper van AH en Basis C1000 merk hebben kilo zakken musli voor geloog ik 1,19?
    Ik doe er dan zelf nog wel eens wat extra rozijntjes door om het wat zoeter te maken, maar mijn man eet die al jaren en vind het erg lekker

20. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.046
    2.913
    113
    't Gezellige Brabant
    Vandaag zijn we bij de Lidl geweest. Het was 48,55 incl. wat luxe dingetjes als bijv. paaschocola. Vriendlief heeft tiramisu meegenomen en een paar werkhandschoenen (voor de verbouwing in ons nieuwe huis), wat samen 10 euro was. Dit zit er ook bij, dus al met al viel het mee. Voor 4 dagen groenten, 8x melk voor de hele week en ook nog een traytje energydrank (nee, niet voor deze zwangere dame!). Verder nog wat dingetjes om de voorraad aan te vullen als bijv. azijn, gebakken uitjes, koffiemelk enz. Ons weekmenu:

Vandaag: Verse spinazie met aardappels en gekookt eitje
    Dinsdag: Zelf frietjes bakken
    Woensdag: Witlof met aardappels en varkenshaas
    Donderdag: Gekookte prei met aardappels en vissticks
    Vrijdag: Sla, komkommer, aardappels en 2 filetlapjes (heb ik nog in de vriezer)
    Zaterdag: Nog verzinnen. Er komen vrienden eten.
    Zondag: Hapje uit de vriezer. Kan pizza, stokbrood met soep of een ingevroren maaltijd worden.

Deel Deze Pagina