weinig boodschappen geld wat eten per week: deel 2

Discussie in 'De lounge' gestart door Marnat, 11 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Dames, de Italiaanse bonenschotel was smakelijk! Vooralsnog geen blijvertje op het menu, maar best prima voor een keertje! En misschien over een week of wat nog een keer. Het was in elk geval makkelijk te maken!

2. Costly

Costly Niet meer actief

Wat ik me afvraag bij die hele goedkope weekboodschappen.. eten jullie dagelijks minimaal 2x fruit ( hier 3 personen) en minstens 200gr groente per persoon?

3. mamsvanf

mamsvanf Actief lid

21 okt 2011
    127
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat noem jij hele goedkope weekboodschappen?
    En ja, als wij hier voor 55 euro de weekboodschappen doen eten wij 2 stuks fruit en minimaal 200gr groente per dag. (soms zelfs nog meer groentes, omdat wij dat erg belangrijk vinden)

4. mamsvanf

mamsvanf Actief lid

21 okt 2011
    127
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat ik ook altijd makkelijk vindt, de app van AH- Appie.
    Hier kun je ook de recepten vinden die op dat moment in de allerhande staan, en uiteraard ook de 'oudere' recepten.
    Erg handig, want je kune ze ook aan je favorieten toevoegen enzo :)
    Misschien vertel ik nu iets wat je al weet, maar het is maar een tip!
    En het is ook makkelijk om nu al te zien wat er volgende week in de bonus is! :D

5. Costly

Costly Niet meer actief

Dan denk ik aan de menu's van 50 of minder. Geen aanval hoor maar ik zou dat ook graag willen :)

6. Que

Que Niet meer actief

hej meiden

ik wil hier ook even gedag zeggen.

Maandag is het voor Que einde verhaal.
    Bedankt voor jullie tips!

7. 2xtantein1week

2xtantein1week Fanatiek lid

15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    Wat is er aan de hand? Waarom ga je weg?

Jammer hoor, keek altijd uit naar je post, heb veel bewondering voor hoe je het allemaal doet!
    Veel sterkte met alles en ik hoop dat er heel snel betere tijden voor je aanbreken!

8. 2xtantein1week

15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    Ik heb je topic gevonden, ga het even lezen...

Sterkte!!

9. Within

Within Niet meer actief

Huh??? Jammer dat je weggaat Que!!!

@fruit: Nee, we eten geen 2 stuks fruit per dag. We zijn geen fruiteters.

10. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    @fruit; wij eten zeker wel een hoop fruit! Allerlei soorten; appels, sinaasappels, bananen, druiven, kiwi's enz. Wel komt bijna alles bij de Lidl vandaan en eten we meestal seizoensfruit. We zitten overigens wel boven de 50 euro per week hoor! Maar dan nog zou het gewoon te doen moeten zijn.

11. 2xtantein1week

15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    Ik zit onder de 50 euri per week(gaat heel goed!!) en eet geen fruit. Kan er niet tegen, krijg altijd buikpijn dus laat het graag! We eten wel veel groenten, doe overal veel doorheen. Let altijd op de prijzen bij groenten en we eten de goedkoopste groenten, maar wel genoeg. En ik kook gervarieerd en geniet er flink van!

12. Within

Within Niet meer actief

Wat ik wel ontzettend graag eet zijn mandarijnen! Die kistjes dan. Maar die zijn er helaas niet het hele jaar :(

13. Que

Que Niet meer actief

Ik heb net een brood gebakken met olliebollen mix. had geen cake vorm dus dan maar in een appeltaart vorm haha
    Geen idee hoe die smaakt!

14. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Haha makkelijk que

Jammer dat je weg ga
    Wens je Heel veel sterkte en kracht toe
    En dat je hopelijk snel goed nieuws krijg
    En het snel beter ga financieel

15. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    #995 SuLa, 15 apr 2012
    Laatst bewerkt: 15 apr 2012
    Ik ontdek dit topic nu pas ;)

Wij zijn sinds kort ook over gegaan op 1x in de week boodschappen doen, want ook wij merken dat dit aanzienlijk scheelt in dingen die je anders meeneemt zonder dat je ze echt nodig hebt. Ik ga meelezen!!
    Vind het wel nog lastig om te bedenken wat we de hele week gaan eten.

Wij doen het ene gedeelte van de boodschappen bij de Jumbo en het andere gedeelte bij de Aldi.
    Luiers halen we bij de AH, die bevallen ons goed en dan betalen we voor 66 luiers 13 euro.

We komen op dit moment uit op gemiddeld 75 euro per week en dat is inclusief luiers en drogisterij-artikelen.

We zijn sinds twee maanden ook een boekje bij gaan houden waarin we alles opschrijven wat we uitgeven. Ook pinnen we steeds bijvoorbeeld 200 euro en doen dat in een 'speciale' portemonnee. Op die manier heb je een veel beter overzicht van wat je uitgeeft dan wanneer je steeds maar alles pint.

16. 2xtantein1week

15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    Ah, ben benieuwd! Ben nog steeds op zoek naar broodrecepten.. Lijkt me zo leuk om je eigen brood te maken. Ik bedoel niet een gewoon brood, maar lekkere broden als knoflookbrood, of kaasbrood oid..

17. Within

Within Niet meer actief

Ik heb nog niet zo lang geleden in een ander topic een "recept" voor suikerbrood geplaatst, zoals ik hem altijd maak.

Ik heb een broodbakmachine en dan maak ik gewoon de mix voor witbrood aan, maar met suiker en een snuf kaneel er doorheen. Als ie piept voor extra ingrediënten dan gooi ik er kandijsuiker (wit) bij en laat ik hem verder bakken.
    Na 2 dagen is ie op :p

18. Que

Que Niet meer actief

hhhhmmmmm jammie jammie jammie

Maar dat knoflook brood klinkt ook jammer. Jammer dat ik de recepten straks niet meer kan lezen maare 2xtantein1week wil je mij lekkere recepten die je hier ziet staan per mail sturen :p

19. 2xtantein1week

15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    Ja hoor, geen probleem!:)

20. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    @Que; zonder account kun je wel gewoon de berichten lezen hoor!

Deel Deze Pagina