'Heb het brood nog even geproeft maar smaak best !!!! Nu is het zo dat we heel veel bloem hebben gehad weet iemand daar nog iets voor???
yep die heb ik ook op mijn telefoon staan. handig ding, die app op de website heb ik mijn kookschrift staan, maar heb nog niet gevonden hoe ik dat kan lezen via of overzetten op de app weet jij het misschien?
Klinkt lekker! Ga dat van de week denk ik maken, of die week erna. Als de kip ergens in de aanbieding is, ben er doorheen. Heb er al zin in!
Zo, de hele avond aan de blog gewerkt. Staat inmiddels een tweede post op. Ga van de week ook aan een persoonlijke header werken, heb al een leuk idee.
Ons weekmenu deze week: Ma: aardappels, groente, vlees Di: kliekjes Wo: macaroni Do: aardappels uit de oven(gratis zakje kruiden), sperciebonen en vlees Vrij: spaghetti met spinazie Za: frietjes met iets erbij Zo: soep met brood Ma: kliekjes
Leuk! Hoor graag hoe je het vond! Je kan overigens ook verse sperziebonen gebruiken als je niet aan kousenband kan komen of om de kosten te drukken.
Jeetje, gisteren hebben wij de film Food inc. gezien (Food, Inc. News) Natuurlijk wisten we we dat er veel dingen niet gaan zoals we zouden willen voor de dieren, maar dit was wel even heel confronterend Man en ik hebben besloten om veeeel minder vlees te gaan eten. En als we dan vlees/gevogelte eten, dan nemen we bio. Ik kan het niet meer over mijn hart verkrijgen om mishandelde dieren te eten, maar ben ook zo eerlijk om te zeggen dat ik wel vlees wil blijven eten. Dus wat vaker een (vrije uitloop) eitje bij de maaltijd, of tofu, kaasburgertje, tivall, visje. Vinden we ook lekker Heeft iemand misschien een tip waar je voor een fijne prijs, goede biologische producten kunt kopen? Desnoods online? Wij hebben in de buurt wel een natuurvoedingswinkel, maar die is echt niet te betalen voor ons. Daar kan ik alleen mijn meel, pasta, noodles enz. halen, verder niet anders ga ik failliet
Ah, tanx voor de tip! We zijn gek op sperziebonen dus misschien doe ik dat wel..! Laat het weten hoor!
Heeft iemand voor mij t recept van die sperziebonen/kouseband?? Jullie zijn zo positief...! #trouwe lezer#
Ik volg dit topic eigenlijk helemaal niet, maar aangezien ik laatst even snel boodschappen voor 3x avondeten haalde en bijna 30 euro kwijt was, wil ik het wel wat zuiniger aan gaan doen. Ik denk dat wij met 2 volwassenen en 2 kleine kids gemiddeld op 350 euro zitten per maand. Vinden jullie dat veel/weinig/normaal?
Ben ook weer voor de boodschappen geweest. Aangezien de boodschappen ook fors omhoog zijn gegaan, kan ik het weekbudget wel wat opschroeven. Jumbo: 4x cola light Pond rundergehakt Bami pakket Ijsbergsla 3x afbakbrood meergranen Aardappelschijfjes Krieltjes Kroepoek Pompoenbrood Tarwebrood Sperziebonen (vers) Basis groentesoep Champignons Maggi jus Boemboe Krentenbollen Slasaus tuinkruiden Volkoren spaghetti Pickwick cranberry/groene thee Pickwick engelse thee Olijven Rookkaas Smeerboter Hollandspannetje Croma bak&braad Sultana (eigen merk) Zakje snoep Slankie Pastasaus Salami 35,78 euro Lidl: Kipfilet 400 gr jonge kaas Soepgroente Asperges Borrelnootjes Kipfilet (beleg) Aardbeien (1 euro) 8, 90 euro Fruit en groente had ik nog. Ma: Gebakken aardappeltjes, minutesteak, sla met komkommer/tomaat/ei/ dressing. Di: Bami met /saus/kipgfilet/groente/kroepoek en zoetzure rauwkost Woe: Volkoren spaghetti met gehakt/saus/groente en olijven Do: Hollandspannetje met sperziebonen/ui/kipfilet/krieltjes Vrij: Verse groentesoep met een stokbroodje Zat: Niet thuis Zon: Nog geen idee, heb nog van alles in huis
@ elena, grappig om ook eens anderen hun recepten te zien. Ik maak zelf mijn roti heel anders. Ook lekker is om de gekookte eieren even te frituren in olie tot ze een goudbruin korstje hebben! @2xtante, zag dat de ah nu kipfilet in de aanbieding heeft, 500 gr voor 2 euro volgens mij. Ik heb een lijstje gemaakt. Ga vanmiddag boodschappen doen denk ik en probeer me er aan te houden! Het word een beetje van het zotte de laatste weken en het spaarpotje bij mn vader is behoorlijk aan het slinken en omdat vriend weer eve thuiszit wordt die ook even niet aangevuld
Nee helaas geen idee Misschien via je bonuskaart? Áls je die kan invoeren via de site? Ik gebruik alleen nog maar de app, dus de site eigenlijk nooit meer. Weet wel dat je via de app je bonuskaart kunt invoeren, maar wat je daar allemaal mee kunt geen idee. Ik heb het eens gedaan, dan kun je zien wat je gekocht hebt en wat je het meeste koopt zeg maar.
Restjes opmaak week! Maandag: Aardappels, gehaktballen & rode biet met ui. Dinsdag: Taco's met gehakt, champignons, courgette & een salade met sla, komkommer, ei en augurkjes. Woensdag: Gekookte aardappels, doperwten & verse wortels, slavinkjes. Donderdag: Ik restjes macaroni ( vriezer) met sla . Vriend & Esmee, gebakken aardappels,vis & sla Vrijdag: Frietjes zelf bakken met snack & rauwkost. Zaterdag: Tomatensoep met ballen & soepgroenten & broodje knakworst of een tosti Zondag: Pizza 1 stuks, stokbroodje kruidenboter 1 stuks & restjes soep. Vandaag gehaald: Supercoop: 6 flesjes christal Clear pot rodebiet met ui 2.79 Lidl: net sinasappels pink lady's 6 stuks kilo peren 4 bananen 2 komkommer kropsla 2 karnemelk 2 melk 1 vruchtenyoghurt grillworst koffiemelk ontbijtkoek 2x geschrapte wortels 10 eieren 15,10 Van de week alleen nog verse friet halen & 2 broden en wat lekkers voor het weekend, hooguit 10,00.
500 gram voor 2,50 een kilo is 5 euro Wij eten dus ook lekker kip deze week! Maar wat.. geen idee nog, vind het elke week weer lastig iets te verzinnen.
Hier eventjes een makkelijk weekje. Haal altijd van vrijdag tm donderdag, dus ben een paar daagjes later met posten nu. Boodschappen vrijdag 13-04: Albert heijn 2 melk Rundergehakt (500gr, afgeprijsd) 2 Es pastasaus Vleesragout Suikerklontjes 2 zakken aardappelen (2e gratis) Oploskoffie Diepvrieszakjes Wc papier Chinese eiermie Sub: 14,26 - Bonus aardappelen & 35% korting op rundergehakt = 11,73 Moet nog halen: Chinese kool, brood, schoonmaakdoekjes, melk & wat biertjes. Ongeveer 15 euro verwacht ik daaraan kwijt te zijn. Nog geen 30 euro dus deze week. Menu: Vrijdag: Pizza (nog in diepvries) Zaterdag: Piepers, witte bonen in tomatensaus(voorraad) & kipschnitzel (diepvries) Zondag: Patat met hapjes (diepvries) Maandag: Macaroni Dinsdag: Sesamnoedels met spekreepjes (diepvries) Woensdag: Macaroni (diepvries van maandag) Donderdag: Brood met ragout en/of satestokjes (diepvries) Donderdag moet lief bij de tandarts een behandeling ondergaan en heeft daarna altijd last met kauwen, dus moet makkelijk te eten zijn zeg maar, geen harde dingen ofzo.