Hoop ook dat het snel over is maar heb het al sinds gisteravond. Waarschijnlijk van alle stress van afgelopen tijd. Gelukkig vandaag niet erg misselijk zoals meestal het geval, wel veel pijn in mijn hoofd (kan amper bewegen)en verminderde eetlust maar dat opzicht is niet zo heel erg vindt die hoofdpijn vervelender. Vanochtend al een uurtje met de kleine man wezen wandelen in de hoop dat frisse lucht zou helpen maar helaas.
Gaat het niet het snelste over als je volledige rust neemt? Of heb ik het verkeerd? Lijkt me wel moeilijk hoor, ik snap dat je je niet helemaal wil terugtrekken. Maar ik wil graag dat het snel over is voor je
Klopt inderdaad maar ben alleen thuis met de kleine man, mijn man werkt gewoon op zaterdag, vindt het zo zielig voor hem als mama niks met hem doet omdat ze zich niet lekker voelt. Hij slaapt nu dus ik lig ook op de bank, misschien moet ik ook even proberen te slapen.
Ja, dan gaat het niet... Mama's kunnen ook niet ziek zijn! Vind je een bikkel hoor, het is niet niks om voor een kindje te zorgen met migraine! Hoop dat even slapen je goed zal doen!
Vanmiddag nog even geslapen met de kleine man, ging daarna iets beter maar heb de hele dag lekker rustig aan gedaan. Heb nog wel even boodschappen gedaan, was toch wel hoognodig. Ben van plan om morgen het een en ander te creëren voor op de blog. Boodschappenlijstje plaats ik morgen, ga zo lekker slapen.
Vandaag maar weer een vast budget gepint voor de boodschappen. We hebben begin april de sleutel gekregen van ons nieuwe huis en wonen nu verdeeld over de 2 huizen. Wel lastig met de boodschappen. Je wilt niet iedere keer alles meeslepen van het ene naar het andere huis. Maar toen ik de pinbetalingen bij elkaar optelde, was het wel wat over het budget heen. Dus pinnen doe ik maar niet meer. Dacht dat dat wel eventjes kon zo. Maar toch maar met de ouderwetse cash doen. Heeft er iemand trouwens nog goede tips om tijdens het klussen toch gezond en vooral niet te duur te kunnen eten? De keuken is er al uit, dus kan niet koken. En elke dag een stoommaaltijd wordt een dure hobby. We hebben ook geen koelkast/vriezer tot onze beschikking, wel een magnetron. Ideetjes?
Hebje in je 'oude' woning geen keuken? Kan je de avond van te voren koken, en meenemen naar nieuwe huis en daar opwarmen?
Ik ben deze week bij de groenteboer, de AH en de Lidl (toevallig in de buurt dus gelijk even langs gewipt) geweest. Ik heb gehaald voor 61,32 euro; 7 stuks bananen 2 x mini ananas 3 x mango 2 x granaatappel 1 kg peren 1 Galia meloen 1 honing meloen 1 kg kiwi 1 papaya (groot!) 500 gr aardbeien 1,5 kg witte druiven 6 stuks appels 3 stuks avocado rabarber (grote zak, weet niet meer hoeveel precies) 450 gr verse spinazie 500 gr champignons 3 komkommers 2 aubergines 4 stuks zoete uien 500 gr verse knoflook 500 gr Kumato tomaten 1 kg biologische wortelen 2 paprika's 500 gr boterbonen 800 gr verse sperziebonen 1 bakje biologische tuinkers reinigingsdoekjes toilet hygienische reinigsdoekjes 1 l wokolie kruidenboter 2 x 400 ml biologische kokosmelk 3 x 200 ml vloeibare slagroom (voorraad ivm wilde bakplannen) mini pizzabroodjes taco schelpen Ons weekmenu is als volgt; Zon; Tomaten groentesoep met mini pizzabroodjes Ma; Verse spinaziesalade met gepaneerde aubergine Di; Bonensalade (boterbonen en sperziebonen) met champignons en een Aziatische sesamdressing Woe; Mexicaanse zwarte bonen taco's met zelfgemaakte quacemole Don; Groenten pasta Vrij; Mihoen met groentenreepjes uit de wok Zat; Verse sperziebonen met aardappeltjes uit de oven, zelfgemaakte groentenburger Zon; Opmaken wat er is dag Heel veel fruit deze week, heb dat echt heel erg gemist afgelopen week. Was toevallig in de buurt van de Lidl en heb daar het een en ander goedkoop mee kunnen nemen.
Elena22 je rotti was super! Hebben er hier lekker van gesmuld en er is nog veel over. Kleine aanvulling ( er hoort nog zoete ketjap in en een kopje suikerwater (of zoetemix weet ff de naam niet van de toko) en wat peterselie. Tenminste dit zei me schoonzusje dan haha. Het was echt heerlijk!
Ik zit ff goed te balen. Pakte de kip uit de koelkast om te gaan gebruiken maar het stonk! Zo erg dat ik er van ging kokhalsen.. Hetw as houdbaar tot vandaag, dus vind het niet kunnen.. Maar ja, het ligt in de container.. Een pond kip, zo weggegooit. Daar baal ik echt van!
Ik denk gooi het hier even in de groep.. Iemand nog ideeën wat ik samen met mijn zoontje kan eten? Mijn man moet donderdagavond overwerken en ik ben nu de weekboodschappenlijst aan het maken. En heb totaal geen inspiratie wat ik samen met mijn zoontje kan gaan eten donderdag. (Moet er even bij zeggen dat ik bepaalde producten niet mag eten vanwege mijn darmen: kaas (alleen echt in mindere mate mag het wel), ui en veel andere gekruiden dingen.)
net boodschappen gedaan. Lidl: ----- 2 pakken rundertartaartjes 5 (totaal 8 stuks)* 2 bananensoezen *30% blauwe druiven los snijbonen uien oranjevla schouderham ontbijtspek soepgroenten tomatensaus (spaghettiesaus) mayonaise 7 granenontbijt vermicelli erwtensoep bokkenpootjes 2x voorgebakken stokbrood/broodjes suikerwafels bio rijstwafels chips pindaknabbels Totaal: 22.88 AH: ---- risottorijst (van lassie, wegens geen naturel variant van het huismerk) 2x pannekoekmix* 2e Halve Prijs schuddebuikjes AH hagelslag AH kroepoek Totaal: 6.43 (excl. koopzegels) Deze week nog te halen: brood: 5.50 bakker Bart Dan komt het totaal op: 34.81 Menu voor deze week: Maandag: Italiaanse les (gerecht met risotto uit het beroepen kookboekje van blue band) Dinsdag: hutspot Woensdag: lasagnette Donderdag: lekkerbekjes met puree mosterdsaus en groentenmix (hebben we vorige week niet gegeten) Vrijdag: Nasi met gebakken ei Zaterdag: pannekoeken Zondag: soep met broodjes
@Channi; Fijn dat je mijn Roti zo lekker vindt Misschien dat ik dat de volgende keer eens probeer dan. @Missy; Misschien een lekkere fritata? Of groentenfrietjes met zelfgemaakte ketchup? Of zelf aardappel- of viskoekjes maken? Legt er natuurlijk ook aan wat je zoontje allemaal eet.
@Elena22, nou ik ben niet zo'n keukenprinses haha.. Dus wij eten veelal gewoon aardappelen/vlees/groente of gerechten zoals Knorr/Maggi/Honig etc..
wat maak jij toch altijd lekkere dingentjes! vegetarisch zie ik (zijn wij niet) maar als ik dit zo zie dan ga ik er sterk aan denken top!
Ook weer de boodschappen binnen. Jumbo 3x cola light 2x sinas rundervinken Mager rundergehakt 4 elstar appels 4 kiwi's 3 bananen 3 sinaasappels Aardappelschijfjes Tarwebrood Witlof Pompoenbrood Keukenrol Toiletpapier 3kg aardappelen Rode paprika 4x 2ltr halfvolle melk Gekookte worst Zuurkool Snijworst Krentbollen M&m eigenmerk Chocopasta 2x spearmint 3x wereldgerecht (5 euro) potje sperziebonen potje bietjes Maggi jus 400 gram jonge kaas Eieren Dropmix zout Achterham Allesreinigerdoekjes Rookkaas Danoontje Augurken 2x champignons Olijven Ontbijtkoek 2x afbakbrood bruin Vuilniszakken 46,40 euro Hoogvliet 2x2 hamburgers cheddar Kroepoek 3,30 euro Ma: Gekookte witlof uit de oven met champignons/hamreepjes en tomaat met gebakken aardappelen en hamburger cheddar. Di: Risotto met kip/champignons/paprika en kroepoek Woe: Stampot zuurkool met spekjes en rookworst Don: Moussaka met gehakt/aardappelschijfjes/champignons/paprika/aubergine. Vrij: Niet thuis Zat: Niet thuis Zon: Restjes vriezer
Wij hebben dit weekend eigenlijk vrij weinig boodschappen hoeven doen Heeft het uiteindelijk toch geloond om steeds wat voor de voorraad te kopen! Ik had groenten, fruit, melk, yoghurt, vleeswaren voor op brood, kaas, wat chips en toastjes voor het weekend (man en ik waren een weekend met z'n tweetjes, dochter was uit logeren ) en was in totaal 15 euro kwijt. Hiermee doen we dan ook tot het einde van de week. Ons menu: ma; zelfgemaakte kippensoep (vriezer) + stokbrood di: aardappels, wortels, rundervinken (vriezer) wo: pasta met zelfgemaakte tomatensaus (vriezer) do: shoarmareepjes (vriezer), groentenmix (vriezer), rijst, sausje + komkommertjes vrij: aardappels, groenten (die moet ik nog kopen), boerenworstjes (vriezer) Zoals jullie zien, had ik nog heel veel uit de vriezer! Aardappels, pasta en rijst zijn hier standaard op voorraad. Heerlijk zo, zo'n goedkoop weekje aan het einde van de maand! Oh, en we zijn deze maand voor 330 euro klaar! Joehoeeee