weinig boodschappen geld wat eten per week: deel 2

Discussie in 'De lounge' gestart door Marnat, 11 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    @Blog; laatste anderhalf week onwijs druk geweest maar morgen plaats ik weer een recept!

2. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Ik was je pagina al steeds aan het verversen ;)

3. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Wat is dat voor instelling zeg :$ Zeer onprofessioneel dat ze dit laten gebeuren, maar bovenal heel klote voor jullie! :( Hoop dat het snel opgelost kan worden.

4. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    @Annedore; Zie dat je 14 kg bent afgevallen, super meid! :D Wil je nog meer kwijt of niet?

@Blog; Recept voor morgen is een goddelijke taart met een supergezond ingrediënt. Maak deze taart vaak voor een feestje of een etentje en is altijd een hit :) Verwacht de taart er morgen in de late middag of de vroege avond gepost te hebben.

5. 2xtantein1week

2xtantein1week Fanatiek lid

15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    O, lekker, ik hou van gezonde taarten! Ben heel benieuwd! Krijg gelijk zin om een taart te maken die ik weleens vaker op heb, ook vrij gezond en zo lekker!

Ja, de chocolade lasagne was heerlijk! Zelf mijn man zei een paar keer dat hij het zo lekker vond! Hij houdt niet echt van witte chocola, maar in combinatie met de pure chocolademouse was het echt heel lekker! En dan die aardbeien in chocola... oooo, zo lekker!

6. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Dankje :) Ik wil nog zeker ruim 20 kg kwijt. Dus ga nog even door ;)

Ben benieuwd naar je taart. Moet je nog steeds pb'en voor je blog. Vergeet t steeds :) Komt vast omdat ik momenteel niet echt met eten bezig ben, omdat ik dat dieet volg...
    Over een paar weken ga het afbouwen en langzaamaan weer normaal, gezond eten opbouwen. Zin in! :)

7. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    @Tante; Ga je choco lasagne zeker binnenkort eens maken ;)

@Annedore; Echt super meid! Als je al 14 kg bent kwijt geraakt lukt de rest vast ook wel! ;) Ik zal je straks even een pbtje sturen met de link. Staat nog niet heel veel op maar oa een suikervrije appelmoes.

@Hier; Net thuis van een drukke dag, nu even als een speer door het huis en daarna lekker aan de taart en het avondeten werken. Laat wel even weten wanneer ik heb geblogt :)
    Overigens net van mijn moeder twee tassen boodschappen gehad, een tas met fruit wat toch wel snel op moet (als of dat een probleem hier is ;)) en een tas met oa volkoren crackers, ontbijtkoek, 3 verschillende jams en een pot pindakaas. Toch fijn weer :)

8. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    o wat leuk! zou ik zelf erg leuk vinden om uit te pakken, echt als een cadeautje :)

9. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Vanavond geen blogpost geplaatst. Net toen ik de keuken in wou duiken belde een oude vriendin en we hebben letterlijk uren aan de telefoon gehangen ;) Morgen dan maar! Wil jullie dat fantastische recept niet onthouden ;)

10. 2xtantein1week

15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    He jammer, ben benieuwd morgen!

11. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    heb net mn kasboek van de maand april bijgewerkt.
    totaal aan boodschappen; 254euro.
    dat is toch netjes met 2 personen een kleine in de luiers met flesvoeding en een hond?
    en dan hebben we ook wel eens chips/snoep en bier gehaald dat zijn allemaal meerkosten.

over anderhalve maand gaan we inwonen bij mn s.ouders omdat we gaan verbouwen in ons nieuwe huis.
    we hebben gezegd dat we dan de boodschappen betalen als een soort van 'kostgeld' dus ben benieuwd op hoeveel we dan gaan uitkomen.
    ga zo dadelijk weer boodschappen doen.
    ik plaats vanmiddag wel de lijst en het weekmenu.
    morgen gaan we iig uit eten dus dat kost lekker niks, mn peetoom betaald nml.

12. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Heb de helft van de boodschappen al weer binnen, manlief doet morgen de andere helft.... Begin ernstige bekkenklachten te krijgen, dus mag niet al te veel meer tillen. Heb er nog een beetje moeite mee om het boodschappen doen uit handen te geven ;) (man gaat altijd ruim over het budget heen omdat er allerlei dingen in het karretje belanden die we niet nodig hebben...), dus ik ben vandaag toch al wat dingen gaan halen.

Zware boodschappen heb ik in de auto laten staan, die mag hij vanmiddag bij thuiskomst uit mijn auto halen :D

Onze salarissen zijn net weer gestort, dus ik kon weer even 'los' in de supermarkt :)

Heb o.a. gekocht:
    5 flessen chardonnay (die staan nog in de auto dus!)
    6 pakken koffie
    2 pakken pannenkoekenmix
    gist
    bloem
    liga's voor dochter
    kaas, extra belegen
    4 hamburgers
    3 slavinken
    broccoli
    tomatenpuree
    tomantenblokjes in blik
    zak bruine bolletjes, 10 stuks
    3 zakken chips

Totaal was ik 45 euro kwijt, waarvan dus al 15 euro aan wijn. Dat is voorraad hoor :D Dat gaat er niet allemaal dit weekend doorheen ;)
    Dit was bij de AH, ik laat m'n man dan morgen nog naar de Lidl gaan voor
    fruit
    groenten
    melk
    yoghurt
    eieren
    sinaasappelsap
    pistoletjes
    vleeswaar voor op brood

Denk dat hij nog zo'n 25 euro kwijt is.

We eten deze week:
    vr: aardappels, wortels/broccoli en rundervinken
    za: pannenkoeken
    zo: zelfgemaakte pizza met kip en groenten
    ma: aardappels, snijbonen en hamburgers
    di: pasta met zelfgemaakte rode saus

En dan ga ik woensdag wel eens verder kijken...
    Fijn weekend allemaal!

13. Wihe

Wihe Actief lid

24 nov 2011
    440
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het altijd zo knap dat jullie van tevoren al helemaal een weekmenu klaar hebben. Wij zorgen altijd voor voldoende vlees, rijst, pasta, aardappels en groente in huis. En kijken dan wel waar we zin in hebben, wat op moet of wat er nog is :p
    We improviseren ook echt heel vaak, doen er vaak door wat er voor handen ligt. Ene keer keer gewoon saaie pot sausboontjes (witte bonen in tomatensaus) en de andere keer doen we hier chorizo, uitje en wat kruiden door heen. Ene keer gewoon aardappels, andere keer ei, kool, ui, tonijn en mayo er door. Soms ook nog bonen.

Ik ga ook echt een keer proberen een weekmenu te maken. Scheelt ook wel met naar de winkel gaan natuurlijk.

14. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    ben naar de emte geweest.
    ik heb wel wat extra;s gehaald om te vieren dat onze hypotheek rond is en de verkoop van ons huis ook rond is.

2 cola
    1 spa rood
    muesli
    fritessaus
    1 fles rose
    roerbaksaus kerrie
    speculaaspasta
    appelmoes
    chocolade
    volle melk
    lasagna pakket
    2 kwark, 1 gratis
    bos wortels
    2 blikken soep
    zigeuner snitsel 25% korting
    kipfilet 1kilo
    trekdrop
    witte druiven
    2 zakken chips
    pasteitjes
    afbakstokbrood
    1 brood
    komkommer
    mineola's
    pate
    boterhamworst
    spinazie
    kruidenkaas
    brie
    bananen

totaal 43.40

vanavond; soep met schnitzel, spinazie/eitje en aardappels
    morgen; uit eten
    zondag; soep met stokbrood en daarna kwark
    maandag; lasagna met spinazie erdoor
    dinsdag; kipfilet, gebakken aardappels en wortels
    woensdag; vis uit de vriezer, aardappelpuree, komkommer en kwark
    donderdag; bij s.ouders
    vrijdag; kip kerrie.

heb nu aardig wat voorraad nog in mn vriezer, dat ga ik wat opmaken omdat we binnenkort gaan verhuizen dus dan moet die vriezer leeg zijn.

15. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Zo was vandaag 32,- euro kwijt en daar kunnen we van eten tot volgende week zondag! Moet alleen 2 keer brood halen!

Alles bij elkaar was ik deze maand 300,- euro kwijt, inclusief het brood wat ik nog moet halen:D

Normaal ga ik de eerste week van de nieuwe maand naar de Aldi maar ik heb zo veel gehaald de laatste keer dat ik zeker nog 2a3 weken vooruit kan!

Heb wel een paar keer groente moet weg gooien dus dat is wel jammer, we hebben hier geen Lidl in de buurt ook heel jammer!!

Hebben jullie trouwens gehoord dat C1000 verkocht word aan Jumbo! dag euro aanbiedingen grrrr nu nog even flink inslaan.

Voor de dames met kids bij de C1000 zijn nu de Goodies Organix koekjes in de aanbieding voor 1 euro per pak!!! Ik heb voor flink in geslagen, scheeld op sommige pakken toch 1,86 !

16. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Wat ik heb begrepen van de plaatselijke C1000 eigenaar is dat C1000 inderdaad is overgenomen maar dat ze niet alle filialen gaan verbouwen naar Jumbo filialen. Zoals wij hebben hier een hele kleine C1000 en dat zou niet lonen voor Jumbo om die te gaan verbouwen, dus die blijft een C1000. In hoeverre dit nog klopt weet ik niet want dit was al een aantal weken geleden. Ach ik merk het wel. Kom niet vaak bij de Jumbo maar vindt het opzicht wel een fijne winkel.

17. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Taart staat in de oven dus recept volgt straks :D

18. 2xtantein1week

15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    Vandaag was op het nieuws dat ondanks eerdere andere berichten nu toch alle c1000 winkels Jumbo's worden.. Maar ja, eerst maar eens zien natuurlijk...

19. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Tot die tijd hier mooi nog een c1000 wij hebben hier ook een kleintje, doe daar altijd mijn snelle boodschappen de rest bij de AH

Ik vind jumbo trouwens verschrikkelijk! VroegEr niet maar inmiddels kom ik er echt niet meer!

20. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.259
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik ben nu al benieuwd! :D

Deel Deze Pagina