de planning voor het eten was vandaag al gewijzigd. We zouden sperciebonen (uit pot) eten, maar aangezien de broccoli in de aanbieding was, hebben we die maar gegeten Ik heb ook boodschappen gedaan. bij Dirk: draagtas (zonde, was tas vergeten) 0,19 Broccoli 0,59 Philadelphia light 2,09 Philadelphia light bieslook 2,09 Speculaas 0,78 2x chili con carne mix 0,98 Stuk kaas van 1 kilo 4,34 2x macaronimix 0,44 witte bonen in tom. saus 0,75 totaal 12,25 Lidl 2x 500 gr. gehakt 3,50 aardappels 0,89 bietjes 0,69 handsinaasappels 1,29 komkommer 0,65 spinazie 0,59 boterhammenworst 0,89 ontbijtspek 0,69 vanillevla 0,59 magere yoghurt 0,55 azijn 0,47 eieren 0,85 2x bruine bonen 1,38 3x gepelde tomaten 1,35 augurken 0,57 doperwten+wortel 0,95 cola light 1,96 2x sap 1,58 biscuitjes 1,09 slavink 2,29 -statiegeld -2,75 totaal: 20,05 totaal boodschappen: 32,30
Ik neem aan dat jullie dan rijst op het menu hebben? Wij ook, 6 keer per week We eten voornamelijk uit de aziatische keuken, dus rijst gecombineerd met soto, omelet, curry, rendang, gekruide kip, tjap tjoy.. iets wat in de wok kan zeg maar. Soms maak ik ook rijst met brocolli/boontjes en een visje of bv kip met champignonsaus of biefstuk (als het in de aanbieding is). We hebben trouwens ook een lijst gemaakt van alle gerechten die we lekker vinden. Als ik inspiratieloos ben, pak ik die erbij en dan is er altijd wel een "oja" voor iets lekkers voor vanavond
Ook ik lees even mee. We hoeven in principe er niet op te letten, maar doordat ik een paar jaar terug een tijd een uitkering had, zit het er wel ingebakken om de zo laagst mogelijke prijs te behalen per week. Nadeel is nu dat vriendlief vaak avond & nacht diensten heeft en ik het 10 keer niks vind hem maar elke keer of macaroni of kip met zoetzure saus of een kant&klaar of kip siam gerecht mee te geven. En aangezien de inspiratie nu eventjes op begint te raken, lees ik maar even mee.
Kun je verse spinazie eigenlijk ook invriezen? Je hebt bij de AH namelijk verse spinazie in zakken van 300 gr, maar die kosten 1,99 (uit m'n hoofd). Bij de Lidl hebben ze ook verse spinazie, maar volgens mij veel grotere zakken, 500 gram ofzo. Wel goedkoper, maar 500 gr. is echt te veel voor ons (ik gebruik het vaak voor pastasaus met room). Kun je dan bijv. de helft van die spinazie in een diepvrieszak in de vriezer doen??
Ik vries verse spinazie wel in. Gebruik het wel voor smoothies s'ochtends maar je kan het toch een keer proberen?
had vanmiddag heel verhaal getypt en toen viel de verbinding weg:x Deze week hoeven we niet veel boodschappen te doen, althans, niet voor vrijdag dan gaan we weer heel veel voorraad inslaan voor 2 of 3 weken zodat we daarna weer flink aan het varen kunnen. Dat word van de week nog vriezer en kasten opruimen zodat ik weet wat ik heb en nog moet hebben. Maar deze week lukt dus nog zonder boodschappen te gaan doen (woensdag voor laatst gedaan) Wat we van de week eten: boerenkool (2x denk, van mn pa gehad) en prei ligt nog in de koelkast. Vandaag wraps op. En dan zal het nog wel x macaroni ofzo worden. Moet ook weer luiers hebben, kon vandaag niet naar de winkels, dus helaas geen duitse deze keer.
Ja rijst idd haha, mijn vriend is antilliaan en wil wel graag "echt"vlees. Indonesche/aziatische keuken vind hij niks. Hij is echt moeilijk! Heb hem nu wel zover om morgen een aardappel/prei ovenschotel te proberen. Na 6 jaar heb ik het wel gehad met "altijd" hetzelfde en toe aan iets nieuws. Het is hier vaak rijst/nasi(verschillende) met saus en vlees. Chili con carde, macaroni(voor hem). wraps (voor D. en mij),verschillende soorten gestoofd vlees, gebakken kip enz. Ik ben toe aan wat nieuws! @Shean, ja die zitten aan de coopfolder vast die je in de bus hebt gekregen. Bij de winkelfolders hebben ze ze eraf gehaalt.
Net paar boodschapjes gehaalt bij de Coop. Mandarijnen Druiven Vers brood(gaat langer mee) 3 blikjes energy (voor werk) Fles bonomel komkommer ijsbergsla doperwtjes aardappelpartjes voor de oven. Was 10 eur kwijt. Vandaag hele kip uit de oven (had ik nog van gister maar hadden verjaardag dus niet aan toe gekomen) met sla en aardappeltjes uit de oven. Morgen dus aardappel/prei schotel (lidl heeft gehakt in de aanbieding). De rest even kijken ga morgen week boodschappen doen. Iemand enig idee of de speklappen bij de lidl toevallig wel al in de aanbieding zijn? In de folder staat Zaterdagaanbieding,maar je weet het nooit..
hmmm, heb even geGoogled op spinazie invriezen en er staat over het algemeen wel dat je het eerst even moet blancheren.... Dat vind ik toch teveel moeite Ik wil het dan gewoon zo de vriezer in kunnen mikken Ons weekmenu trouwens: ma; pasta met ui, doperwtjes, gehakt en rode saus di: hutspot met rookworst wo: aardappels, broccoli, rundervinken do: kip, groentenmix, rijst, boemboe vr; zuurkoolschotel met aardappels, appeltje, rozijntjes en braadworst za: pannenkoeken met fruit, spek en stroop/poedersuiker Hoef niet veel te halen deze week. De broccoli moet nog gekocht worden, en verder nog wat vers fruit en melk. Kom denk met een euro of 8 een heel eind. Maar wil toch ook nog wel de gehakt bij AH halen (heb toch liever rundergehakt dan hoh), en mijn lief drinkt graag een flesje wijn in het weekend dus dat moet ik aan het einde van de week nog wel halen...
@sophy en Rnate, jullie eten volgens mij erg lekker! Verschillende soorten nasi, curry, gekruide kip! Hebben jullie nog een leuk (niet te duur) recept? Ben erg benieuwd!
Boodschapjes bij AH gehaald: De zuivelhoeve aardbei yoghurt 2x rundergehakt * 2x 500gr voor 4 ES pastasaus ah pindakaas hazelnoot pasta duo jonagold appels bananen roerbakgroenten * 2e gratis ES kidney bonen AH chili bonen Grand italia Farfalle (gekozen door tim ) ah krabsalade ah vleessalade kokosbrood italiaanse kruiden totaal: 20.37 ------ 26 aan sigaretten ------ Menu: ma: chili con carne di: chili con carne woe: ik en tim eten bij SO, vriend heeft cursus en krijgt daar eten do: farfalle pasta met it. roerbakgroenten vrij: gehaktballen - aardappels - groenten (weet nog niet welke) za: lasagne zo: frietjes ------ nog te halen bij Lidl en ah: handsinasappels 2kg 1.29 Lidl diepvriesbloemkool ah oregano ah bavaria rosé 0.0% ah (nog steeds aan het twijfelen of ik het ga kopen of niet, vond het wel erg lekker) lasagnesaus en nog naar bakker bart voor 3 broden à 5.50.
Ik heb ze niet in de aanbieding zien liggen. Er lag wel gehakt, half om half 2 verpakkingen a 500 gram voor ik meen 3,50 of 3 euro. Niet duur!
brr goedkoop gehakt. Ik krijg er altijd de kriebels van. Wat moet er allemaal wel niet in zitten (weet enigzins wel hoe het gemaakt wordt). Het is restafval.
dames ik Haak vanaf hier weer in. heb nog steeds de lihl bonnen voor iemand? En evt de kortings bonnen voor de coop? Deze week niet zo veel boodschappen nodig. Zal straks mn lijstje plaatsen. Esmée Zit Nou mee te rammen op mn toetsen bord.. ga even terug lezen.