Even een tipje: zag dat iemand al de link plaatste van 24kitchen.nl. Op de site van het voedingscentrum staan ook heel veel leuker, lekkere, makkelijke, goedkope, gezonde recepten www.voedingscentrum.nl En zag op het boodschappenlijstje van Guppekop pannenkoekenmix staan. Ik maak zelf altijd pannenkoeken van bloem, melk, eieren en een snufje zout. Dat is het goedkoopst, denk ik Ik hoef nooit speciaal pannenkoekenmix te halen, want deze ingredienten heb ik altijd in huis. Ik wissel af met verschillende soorten bloem (volkoren, soja, kamut etc.(dan is het wel wat duurder)) en soms met karnemelk ipv gewone melk.
bloem vergeet ik dus echt altijd te kopen, zo dom! zelfs als ik het op een lijstje zet! in welk schap kun je dat meestal vinden?
Even een tip; zag dat je 10,49 afrekende voor een pak Pampers, bij de Jumbo hebben ze de nieuwe Pampers Simply Dry (hele fijne luiers!) voor 9,39. Scheelt toch weer als je Pampers gebruikt Wat betreft waar het goedkoopst; Ik probeer zoveel mogelijk biologisch te kopen dus dat is zeker niet altijd de goedkoopste oplossing. Tot nu toe is de AH de super met het grootste bio assortiment. Verder groente en fruit (afhankelijk van het seizoen) bij de groenteboer (Turkse) of de boer. Ik heb ook een aantal dingen die ik zelf kweek (kruiden en tomaten en binnenkort ook worteltjes, courgette, paprika, aardbeien en sla). Dat gaat dan ook weer in de kosten schelen.
hey hier nog nooit gereageert maar zet hier toch maar wat tips neer wij hebben 50 euro per week voor de boodschapen wat nou nie heel bijzonder veel is . om toch goed te eten halen we veel al de boodschapen bij de lidl c1000,dirk,ah,plus,coop zijn leuke winkels maar je betaalt er gewoon heel veel voor wijnig verder haal ik ook regelmatig op de markt zeker aan het einde van de dag scheelt het heel erg in de prijs om dat ze het kwijt moeten verder woon ik in het westen van het land en als ik langs de kassen ga staat er buiten nog wel is een kraampje met versen producten voor wijnig. het vlees haal ik veel al bij de turk het klinkt gek maar je heb super kwalitijd vlees voor wijnig en hoe meer je af neemt hoe goedkoper het word zo had ik voor 11 euro 3 kilo kip hier kan ik makelijk 6 keer van eten ook de kippen poten zijn niet duur deze gebruik ik ook nog wel is om zelf kippen soep te maken . erg lekker en nog gezond ook ik moet zegen dat ik zo wie zo wel regelmatig zelf soep maak en dan vaak en heele pan en dat verdeel ik dan weer in bakjes om in te vriesen zo eet ik van 1 pan soep een paar maanden later nog o ja ik kom eens in de zoveel tijd wel bij de ah daar koop ik het voordeel brood 3 brooden voor 2 euro dit verdeel ik ook weer in kleine zakjes en heb ik voor ongeveer een maand brood verder zal ik hier zeker meer gaan mee lezen elke tip is welkom om toch wat te bezuinigen
mischien is dit een idee ik weet niet of je het kent maar als je echt aleen biologies wild eten is dit wel een optie Odin Groente en Fruit Abonnement | Gezonde biologische voeding
Dank je voor de tip, ken het inderdaad maar vind het makkelijker om zelf te kiezen wat ik eet. Plus dat ik als kraamverzorgende heel onregelmatig werk dus als ik geen tijd heb om de tas op te halen hebben we een probleem.
Hallo allemaal, Leuk en handig onderwerp! Ik probeer ook op de kleintjes te letten na een wat moeilijke tijd op financieel gebied. Ik heb niet alles teruggelezen dus misschien dat ik dingen zeg die al vaak gezegd zijn, sorry daarvoor. Wat bij ons erg hielp in het overzicht, want geld vliegt er soms uit, is dat ik een Excel bestand heb gemaakt. Alle inkomsten in het ene tabblad. Alle vaste lasten in een ander tabblad.En tot slot, elke week alles wat je uitgeeft opschrijven. Heb dat laatste tabblad verdeeld in de kopjes 'boodschappen OV benzine sigaretten divers'. Eens een kadootje of wat leuks voor in huis komt bij diversen. Mijn buskaartjes bij OV, peuken voor mijn man (ik rook niet) bij sigaretten. Alle bonnetjes bewaren en op een vaste dag in de week alles invoeren. Omdat ik met een Turk getrouwd ben eten wij veel Turkse gerechten,of Nederlands met een Turkse draai eraan. Dat betekend geeen varkensvlees (ik ben ook moslim). Ander vlees is in verhouding prijzig vergeleken met varkensvlees. Dus je moet slim zijn. Soep voor de maaltijd, mijn man is er gek op. Met wat rode linzen, ui, tomatenpuree (of Turkse salca) en water maak je voor een paar dagen lekkere soep. Kan je eventueel ook gewoon met een broodje eten. Vlees, combineren. Gehakt kan je op zondag lekker eten met ei, verwerken in soep, en eten gemengd met bijv spitskool of spinazie. Uitje bakken, gehakt erbij, zout, chilipeper en spinazie erop. Laten slikken, lekker bij rijst of gebakken aardappels. Ik koop zoveel mogelijk groot in, dat is in verhouding goedkoper. Bij de Lidl gelijk 6 flessen cola als het loon er is, energydrank per tray en niet per blikje. Diepvries volstouwen zodat je de rest van de tijd alleen nog kleine dingen nodig hebt
pampers word steeds minder nodig. Daniel krijgt uitslag van andere, maar die is bezig met zindelijk worden. Lydia kan wel tegen goedkope, heb in duitsland hele fijne gevonden. Dus dat gaat straks ook weer flink schelen, zeker als daniel er geen meer nodig heeft!
Ik heb idd opgeschreven waar alles het goedkoopst is en zodra de folders er zijn ga ik boodschappenlijst maken voor die week en kan meteen uitrekenen wat ik voor die week kwijt ben
dus je weekmenu bepaal je ook adhv de folders? Baal er wel van dat wij die niet krijgen en varen, anders is daar veel makkelijker op in te spelen
ja weet ik. Maar normaal gezien zitten we meer in duitsland dan in Nl. Nu ff niet, hebben nu reisje ijmuiden -> antwerpen, maar belgie is toch duurder dan nl?
Ik neem aan dat je dan boodschappen bedoelt? dat vind ik een beetje moeilijk te schatten eigenlijk. omdat ze vooral andere producten hebben. Maar ik denk idd. dat je bij gemiddelde producten kunt zeggen dat B. duurder is dan NL.
volgens mij moet je er dan denk ook 1 van duitsland hebben.... want daar komen jullie toch ook regelmatig? anders ga ik nog ff voor je zoeken. edit: heb gezocht... maar helaas geen duitse folders.de
ja duitsland vaker dan belgie, soms ook luxemburg/frankrijk, maar daar doen we maar zelden boodschappen, alleen melk en groente, rest probeer ik in duitsland dan nog te pakken