Zo, de boodschappen zijn hier ook weer binnen. Ik ben bij de AH geweest. Was 74,55 euro kwijt, had het budget iets opgerekt omdat we afgelopen week meer als 30 euro hebben bespaard op de boodschappen. Ik heb gehaald; 2 avocado's 2.19 1 bio ananas 1.99 verse dadels 2.99 1 cantaloupe meloen 2.29 1 galia meloen 2.29 2 bio citroenen 0.99 2 limoenen 1.19 2 mango's 2.99 4 rode grapefruits 2.69 1 kg peren 1.59 2 kg perssinaasappelen 2.99 bio bananen 1.60 8 bio appelen 4.98 2 bio komkommers 2.58 bio cherry tomaten 1.99 1 kg bio wortelen 1.49 2 kroppen sla 1.30 paprika trio 1.35 1 kg tomaten 1.50 400 gr champignons 1.39 500 gr broccoli 0.65 2 rode pepers 0.99 bio pompoen 2.69 verse munt 1.39 500 gr bio witlof 2.49 600 gr verse spinazie 3.29 250 gr verse sperziebonen 1.99 4 puntpaprika's 3.98 vega schnitzel 2.49 500 gr bio kwark 1.80 2 l bio volle yoghurt 2.28 3 l bio volle melk 3.27 afbakciabatte 0.69 1 pak meergranen tortilla's 1.60 bio allesreiniger 1.39 bio afwasmiddel 1.19 Ons weekmenu; Zat; Pita's met quinoa burgers en komkommerdressing, salade Zon; Spaanse tortilla, salade, knoflook broodjes uit de oven Ma; Noodles met broccoli, vega sateschnitzel, mango-komkommersalade Di; Pompoen-zwarte bonen burrito's Woe; Kerriewitlof met verse aardappelpuree Do; Spaghetti met een tomatensaus, gevulde champignons Vrij; Aardappeltjes uit de oven, verse sperziebonen, vegaschnitzel Zat; Gevulde puntpaprika's Zon; Restjesdag
pff...weer zo'n lange topic. Heb de eerste paar pagina's wel doorgelezen, maar de rest doe ik later wel. Ik denk dat wij nog wel meer kunnen besparen dan we nu doen. We gaan bijvoorbeeld altijd naar de AH en niet naar een andere winkel. We zijn een beetje van de makkelijke. Sorry. We doen in ieder geval altijd één keer in de week boodschappen en maken een lijstje van de maaltijden die we eten. We eten wel eens van die knorr-pakketten in het weekend. Maar omdat die eigenlijk altijd voor drie personen zijn, vriezen we altijd een portie in. Altijd makkelijk als we snel moeten eten of als er één 's avonds niet thuis eet. Verder hebben we ook altijd een voorraad kipfilet en rundergehakt in de vriezer. Als het in de bonus is, kopen we weer zo'n kilopakket en vries ik het in porties van 250 gram in. En kipfilet per stuk. We hebben ook altijd standaard een paar blikjes tomatenpurree in de la liggen. Kruiden en pasta hebben we altijd in huis. Dus je kan zo wat maken. Ik kijk altijd goed wat er in de aanbieding is en koop daar dan gelijk meer van als het langer houdbaar is. Dat komt toch wel een keer op. Als we aardapppelen, groente, vlees eten. Dan koop ik altijd verse groenten. Ja, ik moet de bloemkool, sperziebonen, etc. wel zelf in stukken hakken, maar het is wel goedkoper. En zeker als je er ook nog op let dat je groentes uit 'het seizoen' eet. Komkommers zijn nu ook super goedkoop. Dus die eten we vaak als rauwkost erbij. En het loont ook om wat vaker te bukken en onderaan de schappen te kijken (maar dat is vast al eens genoemd ), daar staan de goedkopere merken. Ik ga zowiezo altijd boodschappen doen met een boodschappenlijstje en probeer (maar dat lukt niet altijd) om niets anders te kopen. Het nadeel van één keer in de week boodschappen doen is, dat als je aan het einde van de week verse groenten nodig hebt, het dan natuurlijk niet meer lekker is. Dus soms moet ik nog wel even terug. Of we zorgen gewoon dat we aan het einde van de week iets eten dat uit de vriezer komt of lang houdbaar is.
dancingprincess, koolsoorten zijn na een week nog goed te eten hoor, die liggen hier ook dikwijls 2weken in de koelkast als we lange reis gaan doen waarin we weinig tot niet aan de wal kunnen.
En je kan voor 7 dagen verse groenten kopen, en dan de groenten even blancheren en invriezen. Heb je toch vers, én de kwaliteit gaat niet achteruit. Is natuurlijk wel even werk... Ik zorg er altijd voor dat we voor het begin van de week de bederfelijke groentes eten, en eind van de week de koolsoorten en/of wortels e.d
Hier zijn de boodschappen ook weer gedaan voor de hele week. Ik moet alleen nog 2,5 brood en 2 maiskolfen hebben, maar dat haal ik maandag. Ons weekmenu ziet er als volgt uit: za: Zelfgemaakte pizza zo: Eten bij mijn ouders ma: Broodje met gebakken ei (ik eet alleen) di: Rundersteak (nog in de vriezer) met krieltjes en maiskolf wo: Pasta met spinazie boursin, gehakt en pijnboompitjes do: Bloemkool met aardappels en saucijzen vrij: Pilaf met kip Oh ja, ik ga zo nog even lekker koekjes bakken, maar daarvoor heb ik alles al in huis! Boodschappenlijstje voor deze week: - 500 ml olijfolie 1,99 (reclameprijs) - 500 ml olijfolie extra vierge 2,39 - roosvicee 50/50 1,12 - Bio sap 1,45 - blik perzikken 0,72 - blik ananasstukjes (voor de pizza) 0,89 - 2x 2 ltr melk 2,18 - sperziebonen diepvries 0,71 - spinazie boursin diepvries 1,84 - grote bak aardbeien (reclameprijs) 1,99 - 2x roomboter 2,18 - krieltjes 600 gr 1,15 - waspeen 0,95 - galia meloen 1,99 - 2,5 kg aardappels 1,39 - grote bak tomaten 1,49 - 2 saucijzen 0,99 - kipfilet 395 gr 2,93 - toiletpapier 2,39 - bananen 1,84 - aubergine 0,99 - courgette 0,89 - bloemkool 1,99 - geraspte kaas 300 gr 1,49 - Bio eieren 1,79 - potjes voor de kleine 3,13 - pijnboompitten 2,49 - mozzarella 0,39 - pastasaus 1,29 - pizzabodem mix 0,88 - boter voor brood 1,31 - penne rigate 0,79 - volk. beschuit 0,81 - douchegel dove for men 3,25 - chilisaus 1,29 - deo dove for men 3,39 - boterhamzakjes 0,69 - zilvervliesrijst 0,83 - tandpasta prodent 1,13 - tandpasta zendium 2,59 - bakpapier 0,69 In totaal was ik 64,68 kwijt en daar komt nog voor brood en maiskolfen zo'n 5 euro bij denk ik.
Zojuist weer een taartenrecept gepost op mijn blog. Morgen zal ik eens ons avondeten bloggen @Aangepast chocotaart recept; Volgt zo snel mogelijk hier in dit topic.
Elana ik ben heel benieuwd naar het recept van je mango komkommersalade. Ik zou deze week zo bij je aan willen schuiven. Wat een lekkere dingen!
@Elena: komt het recept voor de quinoa burgers op je blog? Gister boodschappen gedaan. Ik ben weer aan het Cambridgen, dus alles alleen voor man/zoon/huisdieren gehaald. We hadden 65 euro voor de week, maar moesten een nieuw slot op de schuurdeur. Kostte 15 euro, dus hadden nog 50 euro over en bij de AH moesten we 50,32 betalen (incl. koopzegels) Helaas heeft mijn man het bonnetje al weggegooid. Man en zoon eten: Gister: Man: pasta met bolognesesaus uit de vriezer, zoon: courgette uit de vriezer met pasta. Vandaag: Ze eten samen gestoomde krieltjes, bloemkool en een puur & eerlijk tartaartje (heel mini portie voor zoon waarsch, want die eet niet zo goed de laatste week) Morgen: Man: Sla, krieltjes, tartaartje, zoon: zelfde als gisteren Dinsdag: Man: Sla, krieltjes en ei, zoon: gestoomde krieltjes en broccoli Woensdag: krieltjes, kipfilet, snijbonen voor beiden Donderdag: Man: blikje soep met brood, zoon: snijbonen en krieltjes Vrijdag: Man: ei op brood, zoon: mini-omeletje met spinazie In de periode dat ik 's avonds niet mee-eet is het erg simpel eten voor man en zoon, maar dat is voor zoon niet erg, kan ie mooi even aan de simpele, pure smaken wennen voordat ik weer culinair losga En ik kan niet wachten om weer lekker de keuken in te gaan voor mezelf en mijn mannen! Maar nog even afzien
Weekmenu verschuift een beetje, schoonouders kwamen plotseling eten en ze hebben iets te eten besteld voor ons allen.
De boodschappen zijn weer binnen. Jumbo: 3kg aardappelen 4x 2ltr halfvolle melk Sinas 4x cola light Spinazie ala creme Honig nasi mix Prei Worteltjes (potje) Halvajam Witte rijst Satesaus Sperzieboontjes (potje) Maggi jus Zakje snoep Zakje drop Kroepoek 2x Kg Hutspot Olijven 400gr jonge kaas 300gr rundergehakt Maggi preischotel Rookkaas Ontbijtkoek Brunch afbakbroodjes 2x bruin afbakbrood Aardappelschijfjes 2x smartmint Gezouten pinda's 2x reep chocolade Snijworst Hagelslag Rond tarwebrood Pompoenbrood Danoontje Krentenbollen -1,75 flessen 36,63 euro Lidl: 3 Peren 4 appels Meloen 2 bananen 2 kiwi's Achterham Kipfilet (beleg) Kipfilet -0,75 flessen 6,11 euro AH: 2x ala minute speklapjes 5,20 euro Wat eten we deze week: Vandaag: Hutspot met speklapje (eet iemand mee) Dinsdag: Nasi met kipfilet, groente, kroepoek en satesaus Woensdag: Preiovenschotel Donderdad: Spinazie ala creme, gekookte aardappel en runderfiletlapje Vrijdag: Shoarma met sla en pitabroodje (alleen nog sla halen) Zaterdag: Niet thuis Zondag: Makkelijk, zijn weg met moederdag
deze week woord echt een makkelijk weekje maandag/vandaag: eten we bij vrienden dinsdag: eten we bij mijn ouders woensdag: eten we bij me schoon zusje donderdag: woord wat makelijk om dat zo wel ik als vl laat tuis zijn en eigenlijk ook weer snel weg moeten vrijdag: woord wel wat makelijks om dat vl weg moet waarschijnlijk iets van nasie en dat heb ik nog in de vriezer zitten zaterdag: weet ik nog niet mischien iets van gevulde paprieka zondag: is het moederdag dus gaan we bij me moeder en me schoonmoeder langs dus dat zien we dan wel weer
hier vandaag bonen met sate en gehakt op. Morgen macaroni, rest van de week weet ik nog niet, heb geen verse groente meer liggen nu en weet niet hoever ik in antwerpen van de winkel zit
lekker topic, ik mag ook op de centjes letten en tot nu toe gaat het goed. ik maak zo nu en dan zelf soepjes en dan kijk ik gewoon wat ik nog in de koelkast of vriezer heb wat in de soep kan. in het weekend eet ik bij mijn zus of zij bij mij, dus dat is iig 1 dag geen boodschappen doen. ik maak altijd eerst op wat ik in huis heb. met weinig kan je best veel maken en het smaakt ook nog en is gezond.
Pff boodschappen zijn weer binnen en voor het eerst sinds weken zijn we over de 50 euro heen! 61 euro in totaal. Maarja, katten moesten weer alles hebben en de kip was in de aanbieding.
Hebben jullie tips hoe witte bonen in tomatensaus te eten? Heb daar wel zin in, maar vind het ook zo saai met aardappels en vlees ofzo. Hoe eten jullie het?
zo ik heb deze topic gevonden.. En ik lees mee! Hoop hier wat ideeen op te kunnen doen.. We moeten ook echt opletten.. Allebei in de WW is geen pretje voor de centekkes..