Die ga ik ook eens onthouden! Klinkt lekker. Hier staat vanavond gewoon simpel groentesoep op het menu. Wel even weer wennen om het te maken, laatste keer dat ik groentesoep heb staan maken was ik nog niet getrouwd..
Vandaag heb ik alvast de boodschappen gedaan. Vriend ging mee, dus was wat meer kwijt. Andijvie Rozemarijn aardappeltjes Rundergehakt Suikerpinda's Chips 3x appels Mandarijnen Keukenpapier Kroepoek Pompoenbrood Tarwebrood Pizza Mars icecream Mienestjes Vruchtenhagel Gevulde koeken Potje roomprei Snijworst Kipfilet (beleg) Olijven Maggi jus Crackers Beschuit Volkoren spaghetti 2x potje champignons 3 kiwi's 3x aardappelen Zakje snoep 2x sinas 3x cola light 2x toetje danoontje Afbakbrood bruin Sandwichspread Milanese wokgroente Rauwkostsalade Boemboe ajam bali Heinz spaghettisaus trad. 500gr gesneden jonge kaas Krentenbollen flessen 1,25 euro 50,02 euro Ma: Rozemarijn aardappeltjes, milanese wokgroente en runderlapje Di: Spaghetti met salade Woe: Vriend pizza, zoontje aardappels/worteltjes en vlees, ik uiteten Do: Stampot rauwe andijvie met speklapje Vrij: Mienestjes met kipfilet, wokgroente, boemboe en kroepoek Zat: Niet thuis Zon: Iets uit de vriezer
ik heb besloten om eens een tijdje per warme maaltijd bij te houden wat het kost, misschien dat ik dan voor mn eigen een beter inzicht krijg
zo ik heb ook maar eens een weekmenu opgesteld... eens kijken of ik me daaraan kan gaan houden... ma: aardappelen met groenteburger en worteltjes di: macaroni woe: pannekoeken do: spruitenstampot met kabeljouwfilet vr: aardappelen met sla en worstje zat: goulashsoep met stokbrood zon: kip uit de wok met ananas/ peultjes en noedels sommige dingen heb ik nog wel in huis, maar ga vandaag nog wat ingrediënten halen zodat ik niet zo vaak naar de supermarkt hoef. omdat manlief morgenavond werkt ga ik vandaag de macaroni al vast klaar maken en in porties wegzetten...
Ons menu voor de komende week staat ook weer klaar; Ma: Spinazie met vis, kaas en gerookte ham. Di: Broccoli met een stukje vlees, aardappels Wo: Voorjaarsstampot Do: Poffertjes Vr: Niet thuis, dus eten bij moeder/snackbar Za: Pasta Zo: Knorr wereldgerecht (nog te kiezen welke) Ma: Uit eten! (2 jaar getrouwd) Vanavond boodschappen doen.
Wij gaan de komende tijd ook even heeeeel zuinig doen! Wij gaan als het goed is verhuizen, en dat brengt een heleboel kosten met zich mee (particuliere verhuur, zucht), dus we hebben het geld hard nodig! Ma; Lasagne Di; Komkommersalade, aardappels, paprika-kaas-burger Wo; Gevuld stokbrood Do; Niet thuis Vr; Spinazie met vis Za; Niet thuis Zo; Niet thuis Het helpt natuurlijk goed dat we deze week 3 keer niet thuis eten! Ik heb net gehaald; Komkommer Tomaten Geraspte kaas 4 afbakstokbroden Uien Bruin brood 500 gr. Half om half gehakt 2 liter melk ______________________________ 10,49 -4,50 flessenbon = 5,99 euro We hadden het overige wat ik nodig heb voor m'n weekmenu nog in de vriezer liggen, en ik hoefde geen drinken te halen want we gaan voornamelijk aan het water deze week, maar ik vond het toch een lekker begin
Het valt me op dat bijna alles dames meer geld kwijt zijn als de vriend/man mee is met boodschappen doen Deze week zitten we echt krap bij kas; ik geloof dat er nog zo'n 8,- te besteden is deze week. Gelukkig hebben we nog redelijk wat in de vriezer/kasten liggen om op te eten. Dit wordt deze week het menu: Maandag: aardappelpuree, peultjes, slavink Dinsdag: Unox erwtensoep Woensdag: Mexicaanse ovenschotel Donderdag: restant mexicaanse ovenschotel Vrijdag: Rijst, boomstammetjes en snijbonen Voor de zaterdag en zondag weet ik het nog niet. Alleen voor de mexicaanse ovenschotel moet ik wat dingen halen, daar ben ik rond de 4,- voor kwijt, maar dan eten we er wel 2 dagen van. Misschien dat ik voor het weekend macaroni maak, ik heb nog soepgroente in de vriezer en een blik ham die dan in stukjes erdoorheen kan. Saus heb ik ook nog wel in huis. Moeilijk, moeilijk
Nou als mijn man de boodschappen gaat doen dan moet hij zich aan het briefje houden hihi. Dat doet hij ook wel netjes moet ik zeggen. Ik was vandaag bij Jumbo 40,85 euro kwijt. Normaal haal ik groente en fruit op de markt maar deze keer bij Jumbo dus dat zit er al bij in. Afgelopen week ook nog 6 broden bij bakker bart gehaald. Had nog tweede voor 1 euro bonnen en drie broden normaal 5,50 dus was voor 8,50 euro klaar en daar eten we twee weken van. Dus ben tevreden.
Mijn man houdt zich tegenwoordig wel aan het lijstje en kan zich er ook van weerhouden allerlei extra dingen (met name lekkers) in de kar te gooien. Maar had het er toevallig net nog over met hem; hij heeft dit weekend de boodschappen gedaan en koopt dus rustig vla ipv yoghurt... Dus dan heb je ineens een pak vla in huis, lekker hoor bij je ontbijt... Moet hem nog iets beter africhten dus
Hihi, ik heb vandaag tomatenpuree nog goedkoper dan ES gekocht. Deze was 0,06 Ga hem ff testen, en anders weer terug op euroshopper. Dat zijn de enige blikjes die ik fatsoenlijk open krijg tot nu toe..
@Hier; Vandaag hebben we gezondigd We hebben bij de snackbar een familiezak friet gehaald en voor manlief en zoonlief een kroketje en voor mij een kaassouffle. Gaat overigens niet van het boodschappengeld af want we hebben het betaald uit het kleingeld potje. Zal later nog even mijn lijstje plaatsen.
Lekker hoor, een frietje! Hier word het vrijdag waarschijnlijk ook Mcdonalds, standaard concertmaaltijd voor ons. Boodschappen zijn weer binnen, 38 euro deze week incl. wat aanvullingen voor de voorraad.
Ja moet kunnen voor een keertje, al ben ik er niet zo'n fan van Moet wel eerlijk bekennen dat ik echt zooooooo ontzettend moe ben. Heb op het moment zoveel gaande (examens voor school, opdrachten inleveren zodat ik mijn proeve mag gaan doen, werken, huishouden, boodschappen, de blog (al kom ik daar bijna niet aan toe), onze zoon, elk weekend verjaardagen, etc etc). Daarom deze week een beetje een makkelijke week. Ik ben zo moe dat ik zelfs brood heb gekocht (uiteraard wel biologisch) want heb gewoon niet de energie om te bakken.
Ook hier de boodschappen weer binnen. Ben bij de AH en de C1000 geweest. Ik was totaal 62,96 kwijt. Vrijwel alles was deze week weer biologisch en veel voorraad (ontbijtproducten ed) 1 bio witte kool 1.29 1 bakje bio tuinkers 0.99 2 mango's 2.99 1 galiameloen 2.29 1.5 kg peren 1.69 1 bio ananas 1.99 8 bio appels 4.98 2 bio avocado's 2.49 2 bio citroenen 0.99 tros bio bananen 1.60 1 bio bleekselderij 1.99 1 kg bio wortelen 1.49 2 bio komkommer 2.58 1 kg broccoli 1.38 1 bakje bio champignons 1.79 500 gr groene asperges 3.99 500 gr bio magere kwark 1.80 2 l bio volle yoghurt 2.28 3 l bio volle melk 3.27 10 stuks bio vrije uitloop eieren 2.15 1 blik bio ananasschijven op sap 1.49 200 ml bio volle koffiemelk 0.89 3 potten bio kikkererwten 2.55 500 gr bio rozijnen 1.19 1 pak bio zilvervliesrijst 0.99 1 zak bio volkoren penne 1.09 1 pot bio rinse appelstroop 1.69 1 pak bio volkoren beschuit 0.99 1 pot bio pindakaas 2.19 1 zak biologische muesli1.89 1 bakje ongezouten pinda's 1.49 2 meergranen bollen extra groot 1.00 1 halfje bio bruinbrood 1.49 Ons weekmenu; Ma; Frietjes en snacks (betaald uit het kleingeld potje) Di; Zoonlief, broertjelief en ik eten broodjes, manlief is niet thuis Woe; Asperge-champignon quiche Don; Pompoen- zwarte bonen burrito's (doorgeschoven van afgelopen week) Vrij; Veganistische Mac and Cheese met broccoli Zat; Teriyaki kikkererwten wokschotel met zilvervliesrijst Zon;Koolsalade met restjes Zoals jullie zien, deze week geen culinair hoogstandjes menu maar lekker simpel recht toe recht aan.
@Elena: Ik heb je taart gemaakt. De taart die je voor je schoonmoeder had gemaakt! Hij is heerlijk! EN om je vingers bij op te eten!! Haha, je had gelijk, zeker machtig. We zijn met zn tweeen en eten er al van sinds zaterdag.. We zijn nog niet op de helft Ik heb nog een vraagje over de caramel, die is trouwens gelukt en heerlijk!! (en ik heb spierballen in mijn ene arm) Maar kan je hem ook maken zodat hij minder stevog wordt? dat het wat vloeibaarder blijft als jet afkoelt. Weet jij wat je dan weg moet laen of toe moet voegen?
@Elena: Ik hoop dat je snel een beetje bij kan komen en dat de drukke tijden wat rustiger worden.. Vergeet niet goed op jezelf te passen, als je jezelf voorbij loopt ben je verder van huis he! Ik vind je een toppertje!!