rundergehakt even afspoelen zodaat het goed fijn wordt, die aanbakken en ondertussen kruiden met aromatic currykruiden en maggi. Een blikje gecondenseerde melk door het gehakt gooien (als het gebakken is) en dan beetje bij beetje bloem bijgooien tot je een roux krijgt. Dit laten afkoelen en dan rollen draaien. 2bordenmetpaneermeel(extra fijn of zelf maken) en een bord met geklutst ei. Rolletje door de paneermeel dand oor het ei en dan door het tweede bordje paneermeel. Paneermeel mengen met wat aromatickruiden (groene pot van badia) en currykruiden. Filet platslaan en stukjes snijden, de stukjes door paneermeelhalen door ei en dan weer door paneer. Erruggg lekker..
Ik eet het hele jaar door soep hoor! In de winter erwtensoep en bruine bonensoep, in het voorjaar/zomer kippensoep of tomaat, of licht gebonden groentesoepen als bloemkool en broccoli....
Ja, ik lust ook wel een courgettesoepje of zo in de zomer, maar mijn man niet. Dus meestal soeploze zomers hier Maar lekker soepies invriezen dan!
Ons weekmenu; Woe; Roerbak van krieltjes en diverse groenten (oa prei, wortel, ui, courgette, paprika en tomaat) Do; Groentenlasagne met een salade van veldsla Vrij; Andijvie broodschotel met kaas en tomaat Zat; Volkoren pita's met humus en verse spinazie, geroosterde zoete aardappel en gebakken tofu Zon; Gevulde porta bella's met quinoa salade
Alleen niet als alle kassa's open zijn.(4de krijgt de boodschappen) en je moet er zelf wat van zeggen,ze komen niet naar je toe,van mevrouw u krijgt gratis boodschappen. Ik zei tegen het meisje ik wil niet vervelend zijn maar ben de 5de in de rij,ze zei heb ik niet gezien. Toen zei ik kijk de camera maar na.
Kan bij kassa niets vinden, er is nog een consumenten programma maar kan niet op de naam komen, jullie een idee?
Via Google kwam ik wel wat reviews tegen. Zit met m'n telefoon op internet, dus knippen en plakken van url's gaat niet zo makkelijk
@Ecowasbal; Had de reviews inderdaad gelezen op het internet maar ik ben er onwijs tevreden over. Prachtig schone was en ruikt lekker. Kan de laatste keer dat ik wasmiddel kocht overigens niet meer herinneren
@Jumbo actie; Hebben wij ook een keer gehad Beetje jammer dat we boodschappen voor mijn moeder deden Je moet er inderdaad zelf wat van zeggen maar daarna doen ze ook niet moeilijk.
@Annedore; Haha, geeft niet hoor dat je voor mij sprak @Puur koken; Ook wij eten zo puur mogelijk. Het liefst ook nog zoveel mogelijk biologisch. Ik maak veel gebruik van specerijen en verse kruiden. Ik kook vaak "from scratch". Ben juist helemaal niet duurder uit. Wij zijn rond de 60 euro per week kwijt. Hebben dan kilo's fruit en groenten, wel zeer weinig vlees. Wij eten bijna nooit aardappelen-groenten-vlees maar juist zeer gevarieerd. Sappen maak ik ook zelf in de juicer en/of blender dus koop ook nooit kant en klare sappen (meestal een paar keer per jaar biologische sappen vers van de boomgaard maar dat is het wel).
@Lasagne zelf maken; Hoezo is dit moeilijk? Vindt dit juist een van de allermakkelijkste gerechten om zelf te maken.
@Puur eten; Appelmoes maak ik zelf maar mayonaise en ketchup bijvoorbeeld weer niet. Die koop ik biologisch. Chilisaus maak ik ook zelf, heel makkelijk en heel lang houdbaar in de koelkast. Ook lekker als drankje; kokoswater. Rechtstreeks uit de kokosnoot of gekocht.
Wie zegt dat dit moeilijk is? Het is NOG makkelijker als je 3 pannen saus maakt in 1 keer. Dan hoef je de keren daarna alleen nog maar de saus te ontdooien en met lasagnebladen en kaas in de oven te doen
Ik ben wel benieuwd naar jullie recepten voor lasagne.. Ik ben er gek op en je kan het op zoveel manieren maken!! Hmm, heb nu ook wel zin in lasagne...!