Ik zei het (trekt boetekleed aan ) Ik kan niet goed koken, misschien is dat het. Maar ooit leer ik het wel, door alle recepten die hier steeds staan!
ik weet dat er op internet veel recepten staan maar door de recepten zie ik het eten niet meer wat is jullie favo macaronisaus/recept? Morgen weer boodschappen doen, gaan even met zn 2e dus ben benieuwd. Heb wel een lijstje klaar liggen nu
Boter in de pan en daar wat gehakte knoflook in.Gehakt rullen en ondertussen kruiden met aromatic en maggi. Gesneden ui en paprika erbij. Als alles gebakken is een theelepel picalilly, 1 maggiblokje en ongeveer een eetlepel zoete sojasaus.Dit afblussen met wat water en dan ongeveer 3 eetlepel ketchup toevoegen,macaroni erbij in en doorlaten sudderen.
net boodschappenbonnen van deze maand opgeteld. Heb ze niet allemaal van wim, mis er nog 1 nu. Kom uit op 259.82 (incl luiers/fv), denk dat we dan totaal op zo'n 300zitten deze maand. Had 400 in gedachten benieuwd naar hoe het komende maand gaat maar dit stemt me wel positief
Tipje voor Zelfgemaakte low-budget pizza (en echt stukken lekkerder dan kant en klaar!) 1 pak broodbakmix wit (goedkoopste) evt. beetje pesto 1 of 2 pakjes ham of salami (of allebei, goedkoopste) 1 blik gepelde tomaten (goedkoopste) paar uien paar teentjes knoflook 1 soort groenten (bijv. champignons, paprika...) Wat geraspte kaas Maak een deeg van de broodbakmix. Ik doe het altijd gewoon in de broodbakmachine, ideaal! Ik vervang de boter dan door een el olijfolie, en je kunt evt ook nog een flinke theel. pesto door doen, is ook erg lekker. Knoflook en uien snijden/ snipperen. Fruit ze in een pannetje. Je gesneden groenten even meebakken. blikje tomaten erbij. Op smaak brengen met p/z, half bouillonblokje en evt wat kruiden als je dat in huis hebt (oregano, basilicum, thijm...... oid). Aan de kook brengen en dan rustig laten koken en indikken tot het meeste vocht verdampt is en je een dikke saus overhoudt. Deeg uitrollen op de bakplaat. Saus erover smeren. Beleggen met de ham/ salami. Beetje kaas raspen en erover strooien. Op 200 graden in de oven tot het gaar is (half uurtje ongeveer) Voila!
Zelfgemaakte pizza is inderdaad erg lekker. Wij gebruiken kantenklaar pakken van koopmans. Lekkere verse groente erop en wat ham. jammie. Wat ook erg lekker is. Is rendang. Is een boemboe van conimex. (vaak ook aanwezig in nepmerk) Rijst erbij en salade.
Maar net zo gemakkelijk, en goedkoop; Basisrecept pizzadeeg: 300 Gr. bloem 1 tl gist 1,5 tl zout 175 ml handwarm water 1 el olijfolie Is genoeg (volgens het recept) voor 2 pizza's van 26 cm doorsnee of 1 pizza van 40 x 25 (bakplaat?!)
Kreeg hem hier niet zo groot als een bakplaat maar was groot genoeg . Heb em in 3 delen gevult/bekleed. (tonijn, hawai en champigons/ui/spek/salami). Vriend vond hem niet zo lekker, hij heeft liever een dikkere bodem. Normaal zou ik het ook wel zelfmaken maar was lui en moest dan allemaal extra boodschappen/ingredienten gaan halen wat ik nu even niet in het budget had . Gist heb je ook gewoon in de super, zit in kleine zakjes per 3 verpakt. Staan bij de bak producten, groene zakjes.
vandaag voor 25 euro boodschapjes gedaan, wat extra voorraad in huis gehaald want vriend word binnenkort geopereerd aan zijn knie heb ook genoeg ingredienten in huis voor die befaamde mexicaanse ovenschotel van zp dus ga hem zondag maken!
Ah, super! Dankjewel! Ga ik naar op zoek, want ik wel ook graag lekkere broodjes bakken.. Lijkt me zo leuk om dat zelf te doen..! En pizza zelf maken vind ik ook heerlijk en leuk!
Ik ga idd wel vaker zelf pizza maken. Volgende week even olijfolie, gist en italiaanse kruiden halen zodat ik iig altijd een voorraadje heb. Voor brood heb je ook kant en klare zakken broodmix. Je hebt vaak bij molens ofzo ook wel grotere zakken gist.
Je kunt als bodem ook een turks rond brood gebruiken, deze doorsnijden zodat je 2 platte helften hebt voor 2 pizza's, lekker dik!
En voor een basistomatensaus voor de pizza heb je het volgende nodig: Blikje tomatenblokjes, 400 gr knoflook italiaanse kruiden (verse basilicum) Tomatenblokjes in een pannetje doen, dan beetje kruiden en knoflook/basilicum erbij en even laten pruttelen (kwartiertje ofzo), totdat het een beetje ingedikt is en de smaken vermengd zijn, en dan uitsmeren op je pizzabodem.