weinig boodschappen geld wat eten per week: deel 2

Discussie in 'De lounge' gestart door Marnat, 11 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Henkiepenkie

Henkiepenkie Niet meer actief

Ik zei het :D (trekt boetekleed aan ;))
    Ik kan niet goed koken, misschien is dat het. Maar ooit leer ik het wel, door alle recepten die hier steeds staan!

2. 2xtantein1week

2xtantein1week Fanatiek lid

15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    Super!!

3. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    Voor de dames die wel een pizza maken met de koopmanmix, hoe zo'n grote pizza haal je daaruit ?/

4. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    ik weet dat er op internet veel recepten staan maar door de recepten zie ik het eten niet meer:D wat is jullie favo macaronisaus/recept?

Morgen weer boodschappen doen, gaan even met zn 2e dus ben benieuwd. Heb wel een lijstje klaar liggen nu

5. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    Boter in de pan en daar wat gehakte knoflook in.Gehakt rullen en ondertussen kruiden met aromatic en maggi. Gesneden ui en paprika erbij. Als alles gebakken is een theelepel picalilly, 1 maggiblokje en ongeveer een eetlepel zoete sojasaus.Dit afblussen met wat water en dan ongeveer 3 eetlepel ketchup toevoegen,macaroni erbij in en doorlaten sudderen.

6. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    net boodschappenbonnen van deze maand opgeteld. Heb ze niet allemaal van wim, mis er nog 1 nu. Kom uit op 259.82 (incl luiers/fv), denk dat we dan totaal op zo'n 300zitten deze maand. Had 400 in gedachten:) benieuwd naar hoe het komende maand gaat maar dit stemt me wel positief

7. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    rnate, dank je :)

8. Female

Female Niet meer actief

Tipje voor Zelfgemaakte low-budget pizza (en echt stukken lekkerder dan kant en klaar!)

1 pak broodbakmix wit (goedkoopste)
    evt. beetje pesto
    1 of 2 pakjes ham of salami (of allebei, goedkoopste)
    1 blik gepelde tomaten (goedkoopste)
    paar uien
    paar teentjes knoflook
    1 soort groenten (bijv. champignons, paprika...)
    Wat geraspte kaas

Maak een deeg van de broodbakmix. Ik doe het altijd gewoon in de broodbakmachine, ideaal! Ik vervang de boter dan door een el olijfolie, en je kunt evt ook nog een flinke theel. pesto door doen, is ook erg lekker.

Knoflook en uien snijden/ snipperen. Fruit ze in een pannetje. Je gesneden groenten even meebakken. blikje tomaten erbij. Op smaak brengen met p/z, half bouillonblokje en evt wat kruiden als je dat in huis hebt (oregano, basilicum, thijm...... oid). Aan de kook brengen en dan rustig laten koken en indikken tot het meeste vocht verdampt is en je een dikke saus overhoudt.

Deeg uitrollen op de bakplaat. Saus erover smeren. Beleggen met de ham/ salami. Beetje kaas raspen en erover strooien. Op 200 graden in de oven tot het gaar is (half uurtje ongeveer)

Voila! :)

9. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Zelfgemaakte pizza is inderdaad erg lekker. Wij gebruiken kantenklaar pakken van koopmans. Lekkere verse groente erop en wat ham. jammie.

Wat ook erg lekker is. Is rendang. Is een boemboe van conimex. (vaak ook aanwezig in nepmerk) Rijst erbij en salade.

10. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Zo groot als de bakplaat lukt hier meestal wel!

11. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

hier ook. Maar ik had er laatst beestjes in (kartonbeestjes) en nu durf ik het niet meer te maken :))

12. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Maar net zo gemakkelijk, en goedkoop;

Basisrecept pizzadeeg:
    300 Gr. bloem
    1 tl gist
    1,5 tl zout
    175 ml handwarm water
    1 el olijfolie

Is genoeg (volgens het recept) voor 2 pizza's van 26 cm doorsnee of 1 pizza van 40 x 25 (bakplaat?!)

13. 2xtantein1week

15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    Waar koop je gist? Bij de bakker?

14. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    Kreeg hem hier niet zo groot als een bakplaat maar was groot genoeg :D. Heb em in 3 delen gevult/bekleed. (tonijn, hawai en champigons/ui/spek/salami).

Vriend vond hem niet zo lekker, hij heeft liever een dikkere bodem.

Normaal zou ik het ook wel zelfmaken maar was lui en moest dan allemaal extra boodschappen/ingredienten gaan halen wat ik nu even niet in het budget had ;).

Gist heb je ook gewoon in de super, zit in kleine zakjes per 3 verpakt. Staan bij de bak producten, groene zakjes.

15. thelovebug

thelovebug Actief lid

22 aug 2011
    160
    0
    0
    vandaag voor 25 euro boodschapjes gedaan, wat extra voorraad in huis gehaald want vriend word binnenkort geopereerd aan zijn knie :) heb ook genoeg ingredienten in huis voor die befaamde mexicaanse ovenschotel van zp dus ga hem zondag maken! :D

16. 2xtantein1week

15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    Ah, super! Dankjewel! Ga ik naar op zoek, want ik wel ook graag lekkere broodjes bakken.. Lijkt me zo leuk om dat zelf te doen..! En pizza zelf maken vind ik ook heerlijk en leuk!

17. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Bij de Ah heb je gist van dr Oetker, kleine zakjes, staan bij de bakproducten.

18. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    Ik ga idd wel vaker zelf pizza maken. Volgende week even olijfolie, gist en italiaanse kruiden halen zodat ik iig altijd een voorraadje heb. Voor brood heb je ook kant en klare zakken broodmix.

Je hebt vaak bij molens ofzo ook wel grotere zakken gist.

19. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Je kunt als bodem ook een turks rond brood gebruiken, deze doorsnijden zodat je 2 platte helften hebt voor 2 pizza's, lekker dik!

20. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    En voor een basistomatensaus voor de pizza heb je het volgende nodig:

Blikje tomatenblokjes, 400 gr
    knoflook
    italiaanse kruiden
    (verse basilicum)

Tomatenblokjes in een pannetje doen, dan beetje kruiden en knoflook/basilicum erbij en even laten pruttelen (kwartiertje ofzo), totdat het een beetje ingedikt is en de smaken vermengd zijn, en dan uitsmeren op je pizzabodem.

Deel Deze Pagina