weinig boodschappen geld wat eten per week: deel 2

Discussie in 'De lounge' gestart door Marnat, 11 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Het geld zit in mijn portemonnee, voor de boodschappen, die betaal ik nu contant. En van de lopende rekening heb ik idd een bedrag overgeboekt naar de spaar! ;)

2. Henkiepenkie

Henkiepenkie Niet meer actief

Ja, wij wel. Of geen vlees natuurlijk. Als je de etiketten vergelijkt van bijv. gewoon gehakt of bio, dat scheelt minstens 2 of 3 e nummers. En dan is gehakt eigenlijk redelijk onbewerkt.

3. niva2011

niva2011 Actief lid

28 nov 2011
    100
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

heb met plezier zitten meelezen en hier misschien nog wat tips.

wij hebben sla, komkommer, tomaten, sperziebonen, aardappelen, boerenkool, bloemkool en paprika uit eigen tuin. Dat bespaart veel geld en je weet ook zeker dat er geen rotzooi is gebruikt.

Daarnaast doen wij met nog een paar familieleden 1 x per jaar een heel varken bij de slager kopen. Dan betaal je 1x wel veel maar daarna hoef je bijna nooit geen vlees meer te kopen. Binnekort gaan we misschien ook nog zoiets met een koe doen. wij hadden een half varken en dat was 50 kilo aan vlees en we waren 175 euro kwijt ( 3,50 de kilo). aangezien het goedkoopste varkensvlees al minstens 5,50 de kilo kost in de winkel was dit voor ons veel goedkoper. En het kan een jaar in de vriezer en is nog steeds goed en lekker.

je hebt dan veel verschillende dingen zoals: verse worst, speklapjes, nasi vlees, leverworst, varkenshaas, schnitzels, gehakt enz.

Het is geen officiele bio slager maar wel eentje die echt weet wat er met het varken is gebeurd.

Ik kijk verder wanneer er rundvlees in de aanbieding is en daar koop ik dan wat meer van en gaat ook in de vriezer.

Daarnaast hebben wij ook veel geluk dat mijn zwager bij de vismijn werkt dus daar krijgen we zo 1x in de 2 weken bijna een kilo vis van.

Op deze manier zijn wij 15 euro per week aan boodschappen kwijt.

misschien hebben jullie er wat aan.

4. Henkiepenkie

Henkiepenkie Niet meer actief

Wat leuk dat je dat doet met vlees. Je hebt wel een grote vriezer zeker? Heb je de groente gewoon in je 'stads'tuin staan, of heb je een heel grote tuin?

15 euro? Koop je daar brood, beleg, toiletpapier, afwasmiddel, drinken enz. voor? Knap!

5. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    @Niva; Bereken je de kosten van het vlees/vis en de zaden niet per week door? Ben wel benieuwd op wat je dan uitkomt? En koop je daar inderdaad alles voor?

Wij kweken ook het een en ander zelf; verse kruiden, tomaatjes, wortels. Binnenkort willen we wat meer kweken maar wij hebben enkel een balkon en ik werk eigenlijk veel te veel om het echt goed bij te kunnen houden.

6. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Grrrrr! Krijg net weer drie brieven binnen van de belastingdienst of we even ruim 2200 euro terug willen betalen :x Er klopt ook helemaal geen ene **** van en kan pas maandag weer bellen dus tot die tijd flink balen! Pff word er echt zo moe van, dacht dat we alle financiële tegenslagen achter de rug hadden. Wordt weer even de broekriem aanhalen hier dus.

* Is blij dat er vorige week voorraad voor een half jaar is ingeslagen*

7. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ja. :)

8. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Hoe kan dat nou toch steeds?! Krijg je soms te veel terug van een of ander? Of maak je steeds een fout?

9. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Nou wij nu ook! Over 2010 en 2011, geen idee waar ik het geld vandaan moet halen aangezien elke cent die we over hebben in het huis gaat!
    Snap er geen reet van en idd kan maandag pas bellen:x:x:x

10. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Balen meiden! Misschien valt er een betalingsregeling te treffen?!

11. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Wat k*t Elena en Anica :( En ik ken het...dat je zaterdag zulk nieuws krijgt en dan pas maandag kunt bellen :x

Trouwens; heb wel gepost voor hoeveel euro we boodschappen hebben gedaan, maar zal ook het bijbehorende weeklijstje nog even posten:

Vrij: aten we sla, bio tartaar en gebakken aard.
    (Melle een bio potje, want we waren laat)
    Za: hebben we, heel slecht, van het statiegeld :D bolletjes, frikandellen en mayo gehaald (ik voel een menstruatie aankomen!)
    (Voor Melle had ik bloemkool uit de vriezer, een aardappel erbij gekookt en een theelepeltje smeerkaas erdoor)
    Vandaag: viscurry (hoefde ik alleen nog bosui voor te halen, want is doorgeschoven van vorige week en had de bosui al ergens anders voor gebruikt)
    (Melle eet doperwtjes uit de vriezer met rijst en witvis)
    Morgen: bio tofublokjes uit de wok met paprika, peulen, knoflook, aardappel, paprikapoeder en scheutje koksroom.
    (Melle eet peulen, aardappel en een half gekookt ei)
    Dinsdag: Sla, vis, aard (Melle portie uit vriezer bij mijn ouders)
    Woensdag: volkoren penne met saus van tomatenblokjes, vega gegrilde stukjes, knoflook, mozzarella, Italiaanse roerbakmix en Italiaanse kruiden
    (Melle eet pasta met tomatenblokjes, courgette en mozzarella)
    Donderdag: Wat over is van woensdag
    Vrijdag: aardappelsalade van sperziebonen, aardappel, ui, walnoten en sla met een dressing van olie, azijn en mosterd met een vega snitzel.
    (Melle eet sperziebonen, aardappels en even kijken of hij dat vega spul al mag)

12. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Voor de DE koffiedrinkers; bij de C1000 zijn 2 pakken van 250 gram voor 4,-
    Normaal zijn ze 2,67 per pak, dus een voordeeltje van 1,34 in totaal! Je 'mag' er 8 meenemen. Dat heb ik vandaag dus gedaan ;) Maar misschien ga ik morgen nog wel een keer ;)
    Het is alleen vandaag en morgen!

13. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    Wat is het hier rustig deze week;)
    Niemand aan het besparen?
    Ga deze week weer actief mee doen want de kosten rijzen de pan uit!

14. 2xtantein1week

2xtantein1week Fanatiek lid

15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    Ja, het is al een tijdje rustig..

Ik ga morgen een nieuw weekmenu maken en ook gelijk alle boodschappen doen. Het is de enige droge dag deze week dus ik ben de hort op!
    Loop de laatste tijd echt de hele dag door verse groente te eten, dus ga maar flink in slaan.. Kan me er nu al op verheugen!

Kan ik mezelf de rest van de week weer opsluiten:(

15. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    GVD gisteren mijn portemonnee gerold. Had het boodschappengeld en nog wat extra geld erin zitten. Weg... :(
    Heb hem inmiddels wel terug, maar het geld is er wel uit natuurlijk...

16. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Oh, wat erg :(

17. Zo, dat is klote zeg! Was het heel veel? :(

18. 2xtantein1week

2xtantein1week Fanatiek lid

15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    Nee, dat meen je niet! Wat laag!

19. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    deedeebowtje, das k*t!

20. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    @ DeeDeeBowtie: Jemig, wat onwijs balen zeg!!! Kl*** streek!!

Hier ons weekmenu:

Zat: Broccoli met zalm en ketjap
    Zon: Pizza zelfgemaakt
    Ma: Spaghetti met spinazie en spekjes
    Di: Teriyaki
    Woe: Kip Peri Peri
    Do: Bobotie
    Vr: Bulgur

Deel Deze Pagina