weinig boodschappen geld wat eten per week: deel 2

Discussie in 'De lounge' gestart door Marnat, 11 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ivfje

ivfje Bekend lid

25 feb 2011
    719
    0
    0
    NULL
    NULL
    zo dat is naar zeg, wel al je pasjes etc er nog in??

2. 2xtantein1week

2xtantein1week Fanatiek lid

15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    Zat ik me suf te denken voor het weekmenu, blijk ik allang alle dagen ingevult te hebben.. Ik kan me echt niet concentreren dit keer. Later zal ik hem even posten, nu snel boodschappen doen!

3. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Hier wordt het ook erg zuinig. Als het geld gaat naar de dierenarts.
    Dus zullen we wat minder luxe eten.

4. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Jee, dat is vet kut! :(

Hier een rekening van de kraamzorg ontvangen, een kleine €200 :( waarom zijn die zo snel met rekeningen sturen :(

5. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Thanks meiden. Ja mijn pasjes heb ik allemaal terug. Zelfs de ID van mijn zoon zat er in, pas toen ik dat besefte brak ik eigenlijk. Gewoon het idee dat iemand met MIJN zoon's ID gaat lopen brrr. En babietjes lijken natuurlijk op elkaar wie weet wat ze er mee uitspoken. Het is in de school waar ik werk gebeurd. Hebben alle beveiligingsbeelden nagekeken maar niks te zien. Ik heb hem om half 3 nog gebruikt en om half 4 ben ik naar huis gegaan. Ben niet op kantoor weg geweest in de tussentijd. Heb op de derde etage voor ik naar huis ging met een collega staan praten en ben naar beneden gegaan met de lift en de school uitgelopen. Er zijn camerabeelden van mij van de lift tot aan mijn auto, maar helemaal niks. Het enige wat ik dus nog kan bedenken is dat iemand het gedaan heeft toen ik op de derde met mijn collega stond te praten. Was gvd 120 euro!!

6. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    men, dat is 2 weken boodschappen :( :x

7. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    @DeeDee; Oh wat ontzettend balen! Ik snap nooit zo goed waar anderen het lef vandaan halen om aan andermans spullen te zitten en dan ook nog iemands hard verdiende geld te stelen :x
    Gelukkig heb je in ieder geval je portemonnee weer terug!

*Duimt voor DeeDee dat de dief berouw krijgt en het geld, desnoods anoniem, retourneert*

8. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    @Annedore; Laat je Melle nog niet volledig mee eten omdat je nog zoveel in de vriezer hebt of omdat hij nog niet alles eet?

Toen Damian kleiner was en wij aten curry maakte ik voor hem hetzelfde alleen bluste ik zijn portie af met kokosmelk, vond hij om te smullen!
    Groenten zoals peultjes en sugar snaps heb ik hem eerst gestoomd apart gegeven, zodat hij de smaken apart van elkaar kon leren maar vrij snel daarna gewoon in een maaltijd.

9. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Gisteren gebeld met de belastingdienst. Sowieso wordt 1/3 van die 2200 euro kwijt gescholden omdat het een fout was. Voor het overige bedrag tekenen we bezwaar aan en leveren we bewijsstukken in zodat dat ook kwijt gescholden kan worden. Alle drie de brieven waren namelijk grove rekenfouten in gemaakt.

Niet alle tegenslagen die we hebben gehad waren van de belastingdienst he ;) Gelukkig reden we het elke maand weer en sparen we een leuk bedrag maar ben inmiddels toch echt wel klaar met alle tegenslagen.

10. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Donderdag krijgen wij eters en deze wouden graag dat ik roti ging maken. Heb nog geblancheerde kousenband in de vriezer, evenals de roti pannenkoeken. Aardappels en kruiden heb ik nog voldoende net als eitjes. Moet alleen nog kip en eventueel een prei halen. Haal dit van het kleingeld wat in mijn portemonnee zit. Ik serveer de roti met pompoenpuree (nog een flespompoen liggen).

De ovenschotel die voor donderdag gepland stond verschuift naar zaterdag. Daarmee vervalt het hele dinner van zaterdag, die verschuift naar volgende week (regenboogsalade wordt gemaakt van oa rode kool en wortels beide lang houdbaar), zondag eten we nog wel de verse coleslaw met left overs.

11. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    Ben net naar de moskee geweest voor groenten en brood das pas goedkoop.
    5 brooden voor 1,75
    1kg tomaten en 1 kg champignons samen 2.05.
    6 komkommers voor 0,75 cent en een bloemkool voor 0,65 cent.
    Daar word ik nou blij van:D

12. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik merk dat Melle soms hevige kramp heeft. Ben er nu achter dat ie sowieso kramp krijgt van appelstroop en volkoren (soepstengels). Durf hem dus niet zomaar alles te geven, wil niet dat ie buikpijn krijgt :(

Als ie uit de vriezer eet, dan is dat omdat ie bij mijn ouders eet en dat wel makkelijk is voor hen of omdat het ons handig uitkomt ;) Het ligt toch in de vriezer ;)
    Probeer hem zoveel mogelijk te laten eten wat wij eten, maar dan wat aangepast. Zoals vanavond wel de pasta met groenten en saus, maar zonder ui en knoflook. :) Ben benieuwd wat ie vanavond van mozzarella gaat vinden...

13. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    de boodschappen: (* is aanbieding)
    -----------------

*AH:
    luiers Tim
    KV Sanne
    3x dubbelfrisss*
    duo choco pasta
    ah tropical ranja
    DZH vla
    2x wake up
    boterhamworst
    ah chipolata mix (35%)
    sodavlokken
    satéprikkers
    uien
    roomboter
    nectarines
    bananen

totaal excl. koopzegels: €42.96 (ik vind dit behoorlijk veel, maar het grootste bedrag is natuurlijk die luiers en nutrilon)

*C1000:
    5x roosvicee*
    2x milk en fruit*
    verse worst
    grof zeezout
    5kg aardappels
    1.5kg suiker
    slamelange
    spekreepjes
    3x fijne vleeswaren*
    röstirondjes
    filet americain
    champignons
    2x wokkels*
    2 courgettes*
    mango*
    varkensschnitzels
    kipfilets
    rundergehakt
    gerbera's

totaal: €49.26 (reden hoog bedrag: het vlees zijn grote verpakkingen)

menu voor deze week:
    ----------------------

aardappels - gemengde groenten - vlees
    chicken tonight
    spitskool met rijst
    rösti - sla - vissticks
    soep met broodjes

14. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Amanda ik heb je mango komkommer salade gemaakt en hij was om te smullen. Bedankt voor het recept!

15. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Ah, oke dan snap ik inderdaad waarom je zo nu en dan een vriezermaaltje of een apart gekookt maaltje geeft :) Ben benieuwd wat Melle van de mozzarella gaat vinden!

Damian reageerde nooit ergens op en kon/kan alles mee eten. Zelfs rode pepers eet meneer zonder problemen! *Klopt af dat dat zo blijft*

16. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Geen dank! :D

17. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Afgelopen maandag van schoonouders weer een overvloed aan boodschappen gehad :) De schatten! (o.a 40 rollen toiletpapier, 8 rollen keukenpapier, verse druiven en aardbeien, kokoswater, wat vlees voor mijn man en zoon en nog wat dingen, kortom weer flink verwend)

Gisterochtend ook nog voor 1.75 euro 3 Turkse broden gehaald. Kwam uit de nachtdienst en had zo'n zin in Turks brood. Bij thuiskomst lekker belegd met geroosterde groenten en heerlijk gesmuld :)

18. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Dat is fijn! :) Hoop ook dat het zo blijft, maar dat zal vast wel!

Ik ben al blij dat Melle zowat alles met heel veel smaak opeet. Zo leuk om te zien hoe hij smult van het eten dat ik voor hem maak.
    Hij vond de mozzarella erg lekker! :D

En die vriezermaaltjes zijn ook erg handig voor als we iets eten dat ik voor hem niet zo geschikt vind. Zoals zaterdag eten we gebakken ei op brood. Ik vind het op deze leeftijd nog wel belangrijk dat hij iedere dag alle belangrijke voedingsstoffen binnenkrijgt via zijn eten. Als ie ouder is maakt het mij niet zo uit als ie een dagje groente mist. Dat overleeft ie wel ;)
    Maar zaterdag krijgt hij dan een lekker maaltje uit de vriezer: kipfilet, rijst, doperwtjes met abrikoos.

Moet zeggen dat je me wel op een idee hebt gebracht wat betreft de curry met wat extra kokosmelk :D Maar ga binnenkort eerst basilicum en knoflook introduceren, dan kunnen we samen pasta pesto eten, alleen dan zonder pijnboompitten voor hem. Die doe ik er dan wel los op voor mezelf ;)

19. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Vandaag vanwege het voetbal spontaan bij schoonouders blijven eten. Hierdoor verschuift het weekmenu weer.

Zon; Ovenschotel met courgette, aubergine, spinazie en leftover chili uit de vriezer
    Ma; Frietjes uit de actifry, regenboogsalade
    Di; Coleslaw met left overs (uit de vriezer)
    Woe; Turks brood met gegrilde groenten en een kwarkdressing
    Don; Doperwtencurry met zilvervliesrijst
    Vrij; Honingworteltjes met aardappeltjes uit de oven en vega schnitzel
    Zat; Salade van groenten uit de koelkast en geroosterde maple kikkererwten met couscous
    Zon; Left overs

Zal ook nog even mijn lijstje posten zo.

20. Female

Female Niet meer actief

Ik wil dat ook! :)

Deel Deze Pagina