weinig boodschappen geld wat eten per week: deel 2

Discussie in 'De lounge' gestart door Marnat, 11 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Ohoh, heb jij jezelf mooi verraden ;)

Maar lekker, die 10% korting!! Scheelt een leuk bedrag, mooi meegenomen!

2. angel1990

angel1990 Niet meer actief

Hai dames!!

Ik ga ook weer proberen actief mee te doen!! Maar mijn energie level was de laatste echt 0,00000000... BALEN dus!!

Gebeurt hier thuis erg veel momenteel vooral financieel valt het zwaar momenteel. Mijn man werkt in de revalidatie techniek en dus op aanbestedingen basis van de gemeente. En laat nou net het bedrijf waarvoor mijn man werkt de aanbesteding zijn verloren?? Ennnn... laten nou ALLE medewerkers behalve de VROUWELIJKE hun baan kwijt zijn!! (ik vind dit zoooo ontzettend oneerlijk en ik zeg: ze heeft zich omhoog ge*****!!)
    Maar fijn... Mijn man is dus binnenkort zijn baan kwijt per 1-8 of 1-9 2012.. :(

Nu moeten we dus weer gaan besparen!!

Dussszzz ik wil gaan beginnen weer met een weekmenu..
    Zelf eten maken voor onze mini me..

Ons gezin.. man, ik, dochter 7 maand (bijna) Mylène en hond &kat

Gebruik ongeveer:

1 bus voeding 800gram per 1.5 week Mylène 8,19 per bus
    1 zak hondenbroek per maand ongeveer 25,00
    1 zak kattenbakkorrels 7,95 (kun je maand mee doen) koop ik trouwens meestal als ze in de folders staan bijv. 2 voor 10,00.
    1 zak kattenbrok 4kg ongeveer een maand 10,00

Gebruik dus nu nog potjes voeding voor Mylène dus 2 per dag 1 fruit en 1 groente dus das 2 euro per dag!!

En er zullen nu wat meer spenen bij komen (flesspenen) mevrouw begint er op te kauwen!! Dus dan moet ik ze nog vaker vervangen!!

En de kinderbijslag?? Zetten wij lekker aan de kant op de spaarrekening, ivm over een tijdje autostoel!! Wij hadden nog wat "handel" in huis.. haha ouwe spulletjes die ik op MP heb gezet en daar heb ik 150 euro voor gekregen :D Ik wou erg graag een quinny zapp xtra buggy, en die was bij de babypark nu 159,20 dus deze gekocht :D

Oh en andere tegenslagen!! DE BELASTINGDIENST!!! Ik ben de tel kwijt kwa bedrag tot nu toe.. maar tot nu toe komen wij op RUIM 3000 euro wat wij DIT jaar al afbetaald hebben!! En dan betaal ik ook nog aan 2 dingen maandelijks!!

BAH! Ohja.. en ik werk ivm enkel klachten (versleten enkel) niet!! Ben al lang zoekende maar kan nog geen zittend beroep vinden en moet wachten tot de OKAY van het UWV!

3. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    angel; he wat naar dat je man binnenkort zn baan kwijtraakt. wel goed dat je nu al gaat kijken wat je allemaal kan gaan besparen. en idd zelf eten maken voor je dochter is goedkoper.
    tis allemaal niet makkelijk tegenwoordig vind ik. toen we net samenwoonden was alles veel goedkoper ook als je de inflatie mee zou tellen.
    flessenspenen; hier ook zo een kauwer, dan verslijt je ze snel he. probeer te kijken waar ze het goedkoopst zijn want dat scheelt nogal per winkel.
    kinderbijslag gaat hier naar de gewone rekening. als onze dochter iets nodig hebt pin ik dat van de gewone rekening.

eten; ben vanaf vandaag gestopt met snoepen, dat gaat ook veel schelen hoop ik. al heb ik nu echt snaai honger!!

4. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    'nodig hebt' ahum dat is echt goed nederlands van mij haha.

5. Linana

Linana Niet meer actief

#1905 Linana, 26 jun 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 jun 2012
    Vandaag en morgen eten wij pastasalade van:
    - pasta (goh :p)
    - erwtjes
    - mais
    - stukjes augurk
    - gerookte kipfilet in blokjes
    - kleine blokjes kaas
    - dressing van een klont mayo, rode of groene pesto of gewoon wat kruiden

Stokbroodje met kruidencreme ernaast, Yum

Hiervoor hoef ik trouwens alleen maar een blikje mais en een gerookt kippetje te kopen. De rest hebben we al in huis :)

6. angel1990

senna; flessenspenen kan ik helaas bijna nergens krijgen. gebruik dr browns ;)

Oh jee er haalt mij iemand het bloed onder de nagels vandaan! Beneden huilen omdat ze op bed wil en dus dood moe is.. En zo gauw ze boven ligt is het krijsen geblazen!! Ben het zooo ontzettend BEU

7. Linana

Linana Niet meer actief

Pfff, daar had mijn zoontje gisteren last van, ZO ontzettend IRRITANT!!! Waarom vechten kleine kinderen toch tegen hun slaap, daar snap ik helemaal niks van. Ik vind het heerlijk als ik ff een dutje kan doen of in de avond eindelijk eens mn bed in kan rollen (na het ophangen vd was, afwas doen, opruimen woonkamer, opruimen wasgoed etc etc ;))

8. angel1990

Haha het is inderdaad ONBEGRIJPELIJK!!

Ik heb ook niet echt een slapen hoor op zich ze slaapt van 11 tot 12 ff meestal!! Dan van 13 tot 14.30 ongeveer. En soms nog is een keer een uurtje..

Maar ook 's avonds is slapen enorm IRRITANT! Ik denk een combi van alles leren! maar ook tandjes (ze heeft er namelijk nog steeds geen met bijna 6 maand en 4 weken!)

9. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Hier zijn de salarissen weer gestort en is de nieuwe maand dus begonnen! Vorige maand voor 390 aan boodschappen gedaan, moet minder kunnen, maar ik geef mijn verlof de schuld ;)

Heb vandaag gehaald:
    LIDL:
    courgette, 0,47
    appels, 750 gr, 1,33
    bananen, 3 st 0,73
    zak spinazie, vers, 450 gr, 1,09
    aardappels, 2,5 kg, 2,19 :$ (leuk, die nieuwe oogst!)
    perenijsjes 1,49
    magere yoghurt 0,55
    2 pakken melk 0,98
    magere vruchtenyoghurt 0,89
    verse roomkaas met kruiden 0,57
    spekreepjes 0,85
    parmezaanse kaas 1,49
    muntendrop 1,29
    totaal: 13,92

AH
    thee, 3 doosjes, 3,05
    witte druiven 1,79
    braadworstjes, 2 st, 1,19
    Ariel wasmiddel megaflacon 10,80
    2 pistoletjes 0,50
    broccoli, 0,97
    2 perziken 0,75
    totaal: 19,03

De megaflacon Ariel gaat de voorraadkast in.

De braadworstjes gebruik ik voor in de pastasaus, dus die zijn eigenlijk ook voor de voorraad.

We eten deze week:
    di: aardappels, wortels/sperzieboontjes, rundervinken
    wo: pasta met spekjes, spinazie-room(kaas)saus
    do: aardappels, broccoli, vlees (uit de vriezer)
    vrij: pasta met kipfilet, spinazie-room(kaas)saus

Verder ben ik dus aan het 'hamsteren' zodat mijn voorraad een beetje op orde is als ik straks ineens het ziekenhuis in moet en mijn man en dochter alleen thuis zijn. En als ik dan weer thuis kom uit het ziekenhuis heb ik ook geen zin om me gelijk zorgen te gaan maken over boodschappen.... ;)

10. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Ik lees trouwens steeds dames die "mot" hebben met de Belastingdienst, dan weer bij betalen, dan weer terug krijgen, maar uiteindelijk dan toch weer terug moeten betalen.... Hoe kan dit toch??

Ik geef 1 keer per jaar mijn IB op, en krijg daar dan ook 1 keer per jaar bericht van. Dit jaar was het heel positief, wij kregen flink terug, en dat staat nu lekker te staan op de spaarrekening. maar wat een tegenvaller zeg als je steeds moet terug betalen....

11. Meiden, hebben jullie nog tips om de prijzen van het eten op vakantie een beetje binnen de perken te houden? Wij gaan morgen naar Barcelona.. Zitten in een hotel dus kunnen niet zelf koken ;)

Elke avond uit eten is véél te duur, en elke avond McDonalds zie ik niet zo zitten :p Ik heb wel al bedacht dat ik in principe gewoon sla, tomaten en komkommer in de supermarkt kan halen, en dan van die plastic wegwerpmesjes erbij. Dan kan ik het op de kamer zelf gewoon snijden en door elkaar gooien, misschien een broodje erbij.. Maarja, dat is maar 1 avond, en ook geen warme maaltijd ;) Denk dus ook niet dat dat heel erg geslaagd is.. *zucht*

12. Linana

Linana Niet meer actief

Heb je ook geen magnetron op de kamer?
    Wat ik weet van spanje is dat eten vaak niet zo heel duur is. Hele lekkere broodjes bij de bakker bijvoorbeeld kost bijna geen drol.

Stokbrood met lekkere spaanse worst is heerlijk; stokbrood, kruidenboter erop, spaanse pittige worst.
    En in Barcelona zit een overdekte markt (aan die drukke straat met terrasjes in het midden), daar zou je ook kunnen kijken of je wat lekkers vindt. Wat kleine hapjes, lekker vers brood, een wijntje, heerlijk!
    Een maaltijd afhalen kan ook in Barcelona, plek zat waar dit kan ;)

13. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Ik denk dat je je 'winst' kunt pakken bij het ontbijt en de lunch! Zit je ontbijt bij je hotel in? Dan is dat alvast 1.
    Tussen de middag zou ik dan bij een supermarkt of bakkertje een broodje halen en wat te drinken en dit lekker op een bankje opeten. Daar hoef je geen dure terrassen voor te bezoeken!

Verder zou je natuurlijk wel voor een avondmaaltijd ook de supermarkt in kunnen gaan en iets kant-en-klaars kunnen halen (salade, pastasalade, weet niet wat ze hebben in Barca....) en dit meenemen naar het park of strand en daar op eten.

En volgens mij als je een tapasrestaurant opzoekt, hoeft uit eten gaan in Barcelona helemaal niet zo duur te zijn hoor!

14. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Volgens mij is dit de Ramblas! Zit inderdaad een grote overdekte Mercado, heerlijke dingen te vinden!

Neem een stevige tas mee, zo'n strandtas-achtige, die stop je vol met stokbroodjes, salade, worstjes, kaas, wijn, en dan ga je in/op een park/plein/strand gewoon zitten pick-nicken!

15. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    ik heb ook nooit gedoe met de Belastingdienst. 1x per jaar aangifte invullen voor mij en mijn man en dan geld terugkrijgen :)!

shadixxx, ik zit met hetzelfde probleem. Volgende maand een paar dagen naar Lanaken/Maastricht in een hotel. Wij ontbijten in het hotel en 's middags gaan we vaak naar bakker toe voor (belegde) broodjes maar voor 's avonds weet ik ook niet waar je goedkoop kunt eten.
    Ik weet ook niet of mijn dochter dan al een fruit/groentehapje mag hebben omdat ze dan 4 maanden oud is.
    Als iemand tips heeft? Graag!!

16. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    al krijgt je dochter dan een paar dagen geen fruit/groente is er nog niks aan de hand hoor. Tot een halfjaar hebben de meeste kindjes genoeg aan alleen melk ;)

17. Linana

Linana Niet meer actief

Jaaaa! Die bedoel ik indd!
    Picknicken is ook lekker aan die steiger bij het water :D
    Daar heb ik toen nog een behoorlijke tijd van het zonnetje zitten genieten onder het genot van een lekker drankje :p

18. angel1990

Ik werkte in een schoenenwinkel sinds nov. 2010. En heb dat dus meteen aan mijn belastingconsulent doorgegeven. Hij zou dat aan de belastingdienst doorgeven. Maar heeft dat blijkbaar niet gedaan :(.
    Ik was voor mijn werk in de schoenenwinkel werkloos en kreeg dus ipv. jaarlijks een maandelijkse teruggaaf ivm zorgverzekeraar!!!
    Deze teruggaaf heb ik dus 2011 netjes elke maand gehad :( En moet dat totale bedrag dus terug betalen! + een bepaald bedrag voor 2010.. En zo ook zorgtoeslag 2009, 2010 en 2011 ;)

Vandaar dat enorm grote bedrag!! Dus wij balen enorm!! Vooral nu mijn man zijn baan ook kwijt gaat raken!!

19. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    @Angel; okee, ik begrijp je verhaal. Maar wat ik dan niet begrijp is dat je niet eerder aan de bel hebt getrokken?! Want je weet dan toch dat je op een bepaald moment geen recht hebt op die toeslagen? En dan kun je ze stopzetten, of in elk geval zelf apart zetten totdat je bericht krijgt om terug te betalen....

hier kreeg mijn man ook een hele tijd (onterecht!) zorgtoeslag. Ik heb hem toen gelijk met de B-dienst laten bellen en ervoor gezorgd dat het stop gezet werd. Je hebt er geen recht op, dus waarom dan ontvangen...

Maar ik weet niet hoe dit in jouw situatie is hoor....

20. Bedankt meiden! We hebben ook geen magnetron op de kamer nee.. Ontbijt zit er wel bij in, heel luxe, dat is wel echt fijn! We zitten in een hotel van de keten waar m'n vriend in Nederland voor werkt, maar hij kan dus ook tegen personeelstarief in het buitenland boeken. Zitten nu voor 36 euro per nacht in een superior kamer, inclusief ontbijt.. Heerlijk!

Het zal uiteindelijk wel goedkomen, als het zou moeten zou ik het geld wel hebben om elke avond uit eten te gaan, maar ik hou toch liever een beetje over op de spaarrekening :D

Ga de tips in ieder geval onthouden!

Deel Deze Pagina