Doen jullie ook nog wat aan sint/kerst? Wij alleen aan sint met mijn kant van familie (ouders en ongetrouwde zus) budget van 15 euro pp. Doen we dus is meer voor de gezelligheid Heb voor dochter nijntje verstoppertje gekocht. Zo benieuwd of ze het leuk vind. Van mn ouders krijgt ze fisher price die telefoon met een touwtje en wieltjes. Voor mezelf citruspers gekocht en voor man parfum en sokken. Lekker nuttige dingen haha. Man krijgt van mijn ouders een tosti ijzer. Weet ie niet maar hij eet iedere dag tostis en die oude is de scharnier van kapot dus die knijpt niet meer dicht.
ff snel kijken of er al bolkje nieuws was... nee dus. succes met de laatste dagen. sint; euhhh voor de kinders houden we gewoon sinterklaas. budget nog niet bekend. en we doen surprise savonds met s.familie. budget daarvoor 2x10 euro.
Wij vieren Sint met mijn schoonouders. We hebben 1x 25 euro en 1x 10. Dus iedereen krijgt 2 cadeautjes. Voor de 25 heb je een lijstje gemaakt.. Zo nog even naar de markt, vlees en fruit scoren!
hoi wij vieren sinterklaas met mijn familie, 25 euro pp al 20 jaar lang ongeveer. Iedereen koopt een kleinigheidje voor de kinderen, mijn zus heeft ook 2 kids. smiddags vieren we dan voor de kinderen, leggen die op bed en daarna vieren wij het voor onszelf, met lootjes. @hier, aangezien ik merkte dat we toch goed binnen ons budget zijn geblven en ik aankomende avonden werk, hebben we gisteren Chinees gehaald (17 euro gecombineerd menu voor 2 personen). Dit doen we namelijk nooit dus het was erg bijzonder. De kinderen lustten het alle3, en wij genoten er ook van. Zelfs het ophalen was leuk (wel chaotisch maar toch )die mooie grote vissen in de hal, en de mooie Chinese wachtruimte met speelgoed en kroepoek waren al een happening opzich. Toch leuk als je bepaalde dingen (afhaalchinees in dit geval) niet vaak doet, blijft het bijzonder en veel leuker dan wanneer het een wekelijks ritueel is.
gister trouwens boodschappen gedaan voor ahum 89.15 euro. wel 1 pak nutrilon voeding erbij en vis voor in de vriezer (was afgeprijsd) menu; vandaag; champignonsoep, zalmfilet met gebakken aardappeltjes en sperciebonen zondag; eten bij s.ouders maandag; hamburger met gebakken aardappels en wortels dinsdag; kipfilet met gebakken rijst met prei en paprika knoflook en roerbaksaus woensdag; rundercarre met aardappelpuree en spruitjes donderdag; eten bij s.ouders vrijdag; ik denk frietjes zelf gebakken.
Ik gisterenavond nog boodschappen gedaan maar ben zelf ook ziek geworden. Werd me toch beroerd in die winkel dat ik eigenlijk gewoon maar wat gepakt heb, afgerekend en naar huis. Geen lijstje niks als een kip zonder kop dus. Ik ging voor brood, luiers, neusspray en paracetamol en nog wat voorraaddingen. (Chocopasta, patat, melk, en tomatenspul voor pastasaus) Brood was op de rest wel meegenomen maar die voorraad beetje uitgebreid genomen. 35 euro was ik kwijt bon niet meegekregen en geen puf om erom te vragen.
Nijntje: Balen beterschap. Knapt je dochter al een klein beetje op? Onskleintje: Wat leuk en lekker dan he?! Kun je echt van genieten dan! Sinterklaas: Met mijn ouders gaan we uit eten met de volwassenen de 23e. Kleinkinderen krijgen wel een cadeautje en onze dochter krijgt een schattig poppenwiegje. Bij schoonouders geen flauw idee. Ik weet niet of ik er wel puf/zin in heb dus we zien het wel. Ze zijn altijd van het laatste moment gedoe. Ik heb al tegen mijn man gezegd dat ik dit jaar sowieso geen loodjes ga trekken. Gisteren een winkelsessie gehad (5 winkels) en ik heb zoveel harde buiken gekregen en nu zo weinig energie dat schiet niet op. Voor dochterlief heb ik al wel wat dingetjes verzameld (cd, houten trein met blokjes erop, theesetje, stapeldingen) die krijgt ze sowieso. Is altijd lekker straks op het laatst om haar een keer wat nieuws om handen te geven. Was vandaag bij mijn schoonmoeder en ik kreeg een c1000 pakket van haar mee. Super lief. Zitten allemaal lekkere dingen in: marsen, chips, drinken etc. Gaan we heerlijk van genieten.
Lekker saar22 van die extraatjes die het allemaal wat makkelijker maken weer. Met dochter gaat het met ups en downs. Gisteren is ze twee keer benauwd geweest en net ook weer. Ontzettend veel hoesten en snotteren en pieperig ademen. Na tijdje zakt het dan weer. Vanmorgen ook een bloedneus gehad. Eten doet ze bijna niet en drinken zn drie flesjes per dag tegenover 6/7 normaal. Ze heeft nu een boterham en halve banaan op.
Bah da's niet veel. Hopelijk gaat het snel weer een beetje beter. Die doos is vooral een leuk extraatje. Zit eigenlijk niets in wat ik anders zou kopen
Ik ben trouwens een verrassing voor mijn man aan het sparen. Met alle websites waar ik enquêtes invul ga ik min. 100 euro aan bol.com bonnen sparen en dan koop ik een super de gave barbecue van barbecook voor hem. Hij houdt enorm van bbq-en en aangezien we volgend jaar niet op vakantie gaan wil ik hem dat graag geven. Ik heb nu 25 euro openstaan. Wil liever iets meer hebben dan kan ik er nog mooie accessoires bij kopen. Ik vind het helemaal leuk dat ik op die manier wat leuks voor hem kan kopen.
Ik ben vanmorgen om half 11 bevallen De kraamzorg is net weg en de kleine slaapt, dus vandaar dat ik nu pas ff kon posten Sorry dat ik jullie zo in de spanning heb laten zitten Ik had voor mijn blog al een verslagje geschreven, dus die kopieer ik gewoon ff Afgelopen nacht zijn de weeën begonnen en ik heb inmiddels een geweldige thuisbevalling achter de rug. De eerste 9 centimeter ontsluiting heb ik als heel licht ervaren eigenlijk; het was heel goed weg te zuchten in elk geval. De laatste centimeter was echter wel heel erg zwaar; omdat ik elke keer als ik op het toilet ging zitten erg zware weeën kreeg, kreeg ik mijn blaas niet leeg. Hierdoor leek de ontsluiting te stagneren en zei de verloskundige: we proberen het nog een half uurtje, en anders ga ik je toch naar het ziekenhuis doorsturen. Uiteindelijk heb ik een katheter gekregen en vanaf dat moment was het even heel heftig. Opeens zette de laatste centimeter wél door en kreeg ik al heel snel persweeën. Dit gevoel herkende ik niet als persweeën; ik zat echt te wachten op dat poepgevoel. En daardoor ik dacht dus dat ik er nog niet was en durfde eigenlijk niet meer verder te gaan. Ik heb echt gegild tijdens de eerste perswee en gezegd dat ze me maar met de ambulance moesten ophalen en direct een ruggenprik mee moesten nemen zodat ze me al in de ambulance konden verdoven. Beetje een smetje op de rest van de bevalling, want ik was echt extreem kalm (staat zelfs in mijn kraamboek: de verloskundige die mij de eerste 9 cm heeft begeleid had opgeschreven wat haar het meest was bijgebleven 'de rust van je moeder en het geklets van je vader' ) Maargoed, ik mocht dus persen. Na 5 persweeën is die kleine al geboren. Ze zeggen dat dit in totaal 25 minuten heeft geduurd, maar daar geloof ik dus echt niks van... Voor mijn gevoel was het uiteindelijk in 5 minuten gepiept.... Maar ik schijn tussen de weeën nog soort van geslapen te hebben... Kortom: echt een superrelaxte thuisbevalling gehad die in totaal nog geen 8 uur heeft geduurd! Zowel Sander als ik voelen ons enorm gezegend met ons prachtige zoontje (dat voorop!) en ook met de geweldige manier waarop we hem op de wereld hebben mogen zetten.
Gefeliciteerd Bolkje! Ik had al zo'n vermoeden aan de hand van de laatste keer dat je online was geweest Geniet lekker van je kraamtijd meid, je hebt het verdiend!
Op en af Saar, lief dat je het vraagt, ik ben wel weer op de been zeg maar, dus nu maar proberen de draad een beetje op te pakken. ik denk wel dat het iets langer gaat duren dan dat ik gehoopt had.....
Het is ook niet niks. Bevallen van zo'n klein meisje. En dan het emotionele wat er allemaal bij komt. Heb veel aan je/jullie gedacht afgelopen week. Neem de tijd he?!