Weinig Boodschappengeld: Wat eten? Deel 3

Discussie in 'De lounge' gestart door Bonkie, 18 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ons weekmenu voor de komende week:

Ma: bloemkoolsoep met koriander en cashewnoten
    Di: kipfilet in gember/mosterdkorst met bloemkoolpuree en gegrilde groente
    Wo: kip- of runderburger met gesmolten kaas en een salade, brood erbij
    Do: burgerpizza, salade, gebakken aardappels en een stukje chocoladetaart (manlief jarig)
    Vrij: omelet gevuld met gemengde groenten in tomatensaus
    Za: weer een lekker soepje met eventueel wat bladerdeeghapjes
    Zo: weet ik nog niet

Mooi weer 3 dagen een vleesloze avondmaaltijd :)

Ik moet morgen weer naar de winkel, want heb niet alles in huis.
    Heb nog 40 euro te besteden voor de komende week. Heb gelukkig geen luiers nodig en heb al het vlees in de vriezer, dat scheelt.

2. minon

minon Niet meer actief

Hier dadelijk ook boodschappen doen. Heb nodig:

Kaas
    Honing
    Brood
    Wc papier
    Aardappels
    Melk
    Groente

Andijvie en boerenkool haal ik later deze week ivm houdbaarheid.

3. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ik heb voor deze week 40 euro.
    Vandaag eten we andijvie stamppot met spekjes, als we genoeg over hebben eten we dat morgen ook op brood, keer soep met broodje, spinazie met aardappelpuree en vissticks, spaghetti (nog in huis alleen gehakt nodig),wokken met groenten,wokmie en filet uit diepvries. Heb nog appels voor naar school, daar krijgen ze limonade mee en thuis drinken we thee.
    Luiers heb ik nog, moet waarschijnlijk nog wel wasmiddel halen.

4. minon

minon Niet meer actief

Heb je een makro pasje? Hebben de laatste tijd veel goede wasmiddelaanbiedingen. Of via familie ofzo. Mijn voorraad is nog steeds vooral veel dus voorlopig niet nodig. Zijn altijd van die dure dingen

5. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Nee helaas..en ook geen auto :) maar haal wel eigen merk. Dank je voor de tip!

6. minon

minon Niet meer actief

Ah dan wordt het lastig haha. Zijn altijd grootverpakkingen dus zie je al gaan op fietsje haha. Sorry denk vaak in plaatjes.

7. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Haha herkenbaar. Als het op de fietst paste had ik het gedaan hihi

8. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    @nijntje: dan is het maar goed dat je mij nooit tegen komt op de fiets, lijk af en toe wel een kameel zoveel weet ik mee te krijgen op de fiets haha. Mijn man trouwens ook. We hebben zelfs de zandbak van zoonlief op de fiets meegenomen.

@weekmenu:
    Ma: zelfgemaakte bami met kipsate, gebakken eitjes en pinda saus (alles zelfgemaakt, geen pakjes of zakjes)
    Di: aardappel-doperwten curry met zelfgebakken naan brood
    Woe: quinoa met boerenkool, zwarte bonen, rode paprika en avocado, champignon bouillon soep vooraf
    Do:volkoren speltpasta met romanesco broccoli en romige zelfgemaakte kaassaus
    Vrij: eten we bij schoonouders
    Zat: eten we bij schoonouders
    Zon: zilvervliesrijst met gewokte spruitjes en geroosterde pompoen

9. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Hier nu ook weekmenu af:
    vandaag: spaghetti (vriezer)
    Morgen: Boerenkool (vriezer) + halve worst (man slaat er 6 in bij Emte voor 9 euro).
    Woensdag: Zuurkool ovenschotel + rest worst(is dan in huis)
    Donderdag: broccoli met vlees (vriezer)
    Vrijdag: Hutspot met braadworst (hutspot 2 zakken plus)

Vanmorgen boodschappen gehaald:
    Wcpapier
    5 kilo Aardappels
    3 Kiwi's
    3 Bananen
    2 Peren
    Mandarijnen
    Melk (2 liter)
    Magere yoghurt
    11.80 incl. koopzegels.

Weer 3 pakketzegels.

Elena heb je een recept van je bami?

10. minon

minon Niet meer actief

Haha ik moet eerlijk bekennen dat ik daarin heel lui ben. Ik heb wel een fiets. Een hele mooie ook maar die staat al zolang stil dat het me niet zou verbazen als ie vastgeroest zit. Zowieso heeft ie twee lekke banden. Heb ook geen fietszitje voor mn dochter. Ik pak dus eigenlijk altijd de auto.. :)

11. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Hier doe/deed ik alles op de fiets. Straks met een fietskar erachter. Ik kom nu alleen helaas niet meer zo ver. Ik heb super grote fietstassen, dus ik kan een hoop houden. Hij moet nu wel een keer voor een beurtje weg en er moet een nieuwe achterband op ben ik bang.

12. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    @Saar: ik zal straks even het recept voor je plaatsen. Ben nu muffins aan het maken (zoete aardappel-vijf kruiden, gluten vrij en vegan) en wil klaar zijn voor zoonlief wakker wordt.

@nijntje; wij hebben al bijna twee jaar geen auto meer dus we moeten wel. Wel kunnen we (bijna) altijd de auto van schoonouders lenen maar inmiddels zijn we zo gewend aan een leven zonder auto dat we het niet eens erg meer vinden. We hebben allemaal 2 fietsen (ik - mamafiets en een stadsfiets voor me werk, man een stadsfiets met grote bak voorop en een racefiets en zoon heeft een kinderfietsje met zijwieltjes en een mini bakfiets) dus we kunnen ook goed kiezen welke het handigste is met boodschappen enzo haha. Vooral zoon is heel happy als hij de boodschappen in zijn bakfiets mag vervoeren haha.

13. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Ik hang altijd alles aan het stuur en voorop in het mandje, zoon zit achterop dus vind fiets tassen dan heel onhandig. Onze fietsen zijn heel goed onderhouden en gaan regelmatig voor een beurtje naar de winkel van mijn man (fietsenwinkel).

14. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ik ook alles op de fiets, ga elke dag dus niet zo zwaar. Zware dingen als drinken,kattebakgrit laat ik bezorgen, ik mag niet zwaar tillen.

15. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    hier voorlopig nog boodschappen te voet doen
    eind van het jaar krijgen we nog belastinggeld terug en dan schaf ik me een bakfiets aan
    ik zeg altijd dat dat mijn autootje wordt (ik heb zelf geen rijbewijs of auto, man heeft er eentje van de firma)

16. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Wij halen 1 x in de week zware boodschappen zoals drinken, kattenbakkorrels en wasmiddel met de auto. Katten- en hondenvoer wordt bezorgd, gratis.
    Rest van de week loop of fiets ik een aantal keer heen en weer met Melle. Vind ik ook wel gezellig :) Ik heb nog geen rijbewijs.

@elena: hoe doe jij dat met je werk dan?
    Nu ik werkloos ben wil ik wel starten met een opleiding tot kraamdeskundige, zoals dat hier heet. Echter een toelatingseis is een rijbewijs en volgens mij ook beschikking over een auto.
    Ik heb nog geen rijbewijs...

17. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Ik woon in de regio Amsterdam en ik werk uitsluitend in Amsterdam. Bij het kraambureau waar ik werk is een auto geen vereiste want soms is een auto alleen maar een extra last in de stad. Ik kan met de bus, tram, metro of fiets naarhet werk en naar bevallingen ga ik met de taxi (op kosten van de zaak). In de toekomst wil ik wel me rijbewijs halen en een kleine auto aanschaffen zodat ik zelf naar bevallingen kan rijden, maar voor nu nog niet dus.

18. minon

minon Niet meer actief

Ik heb mn auto ook wel nodig voor mn werk en krijg er ook een kilometer vergoeding voor. Ik rijd twee keer per week uur heen en uur terug. Als mooi weer is ga ik wel lopend met de wagen. Niet echt handig om de stad in te gaan met een 1,5 jarige dreumes zonder wagen/buggy haha. Buiten dat heb ik mn auto ook nodig voor onze eigen zaak. Met het schoonmaken een stofzuiger en emmer en schoonmaakspullen en voor zes personen linnengoed + kind en wat speelgoed om zich daar te vermaken dan krijg je toch wel van die taferelen zoals in Afrika. :D

19. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ahaaaaa :D ja in amsterdam is het een ander verhaal idd, zeker in t centrum.

20. Slinger

Slinger Actief lid

7 aug 2013
    188
    2
    18
    NULL
    NULL
    Wat gaan jullie snel zeg! Leuk, dat het lekker druk is hier :)
    Ik doe normaal op maandag boodschappen maar deze week eet ik uit de voorraad, dus alleen wat kleine dingen nodig. Dan ga ik vrijdag nog even brood en verse groenten (en misschien vlees) halen. Ik hoop dat ik aan 20 euro genoeg heb deze week. De rest zet ik apart voor mijn nieuwe voorraad. Daar ga ik in december mee beginnen, we gaan eerst nog verbouwen in huis. Op de plek waar nu mijn voorraad staat moet over een tijdje (tijdelijk) kinderspeelgoed staan. Volksverhuizing :)

Deel Deze Pagina