Weinig Boodschappengeld: Wat eten? Deel 3

Discussie in 'De lounge' gestart door Bonkie, 18 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minon

minon Niet meer actief

Zo ik heb de boodschappen ook weer binnen 38 euro
    2x knorr wereldgerecht
    Wc papier 24 rollen
    5kg aardappels
    Boerenkool
    Andijvie
    2x diepvries groente van die mix
    Pizza
    4x melk
    Thee
    Vaatwaszout
    Honing
    2x brood
    Afbakbroodjes
    Kilo kaas
    Macaroni
    Rijst
    Chicken tonight
    Hazelnoten
    Kipfilet
    Kilo runderstooflappen met 50% korting

Totaal 38,14 inclusief koopzegels en 3 pakketzegels + 3 extra op aanbiedingen (knorr, toiletpapier en aardappels)

2. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    iemand nog tips voor het volgende:

zondag wordt onze zoon gedoopt en dan komt er een man of 20 en een paar kinderen smiddags op het feest. (van half 3 tot 5)
    we hebben deze maand niet heel veel geld over dus ik zoek tips voor goedkope hapjes die je zelf snel kan maken.
    verder uiteraard koffie/thee en cola/sinas van ok merk a 0.39 cent per fles.

3. minon

minon Niet meer actief

- Gevulde eieren? Die zijn wel wat duurder
    - Plakje komkommer en kaas even dik snijden dan met een appelboor middelste eruit halen bij de komkommer en de kaas en dan het rondje komkommer in de kaas doen, en het rondje kaas in de komkommer. Ziet er heel grappig uit.
    - Wat toastjes met eigengemaakte eiersalade?
    - Zn grote leverworst van oke merk is ook niet duur.
    - Of zelf een taart maken? Appelflapjes maken van bladerdeeg zijn ook niet duur als je ze zelf maakt en is heel simpel.
    - zelf een goedkope reep chocolade smelten en dan wat ongezouten pindas hakken (rest kun je op tafel zetten) die door de chocolade roeren en dan op een velletje bakpapier wat hoopjes maken met een lepel. Afkoelen in de koelkast en je hebt voor nog geen euro pindarotsjes
    - Als er genoeg kinderen komen kun je voor hen spiesjes met een spekje (zak 54 cent) en wat fruit eraan doen.
    - grote pan bowl maken. Vers fruit van de markt en wat blikken tropisch fruit eventueel aanvullen met wat dubbeldrank/vruchtensap. Vult goed en valt hier altijd goed in de smaak,

4. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    koop wat toastjes (zijn er ook heel goed kope) en maak zelf wat slaatjes zoals tonijn, cip curry, kip hawaï, surimisla en eiersla
    voor de kindjes misschien wat kaas of boterhamworst
    gevulde eitjes
    gevulde tomaatjes met tonijnsla

5. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    cakejes van 4/4 beslag
    evenveel gram boter,bloem,suiker en eieren kloppen en in vormpjes doen
    je kan er een beetje cacao doen onder de helft van het beslag en heb je gemarmerd
    cakejes eventueel met chocolade en smarties versieren
    je kan ook een cake maken van hetzelfde beslag

6. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik zou gewoon kaas/worst/komkommer of toostjes doen. Gewoon simpel. Lekkere plak cake (bij de lidl kost een grote cake 1.39 en die is echt lekker). Wat chips/nootjes op tafel.

Nijntje: Je schiet lekker op met je zegeltjes. Ik heb er 11..

7. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Is dat voor een week?

8. minon

minon Niet meer actief

Yep. Fruit nog in huis (bananen, peren, appels en aardbeien) en vlees en roerbakgroente altijd voorraad in de vriezer die ik aanvul als er aanbiedingen zijn. Vleeswaren op brood sla ik ook in met aanbiedingen en in de vriezer.

Menu hierbij
    Vandaag chicken tonight
    Dinsdag man pizza ik aardappeltjes met half pak diepvriesgroentemix
    Woensdag macaroni (saus in de vriezer)
    Donderdag bloemkool (ligt nog in de koelkast)
    Vrijdag lasagne (bladen en saus op voorraad + rest van de diepvriesgroente van het lijstje)
    Zaterdag andijviestampot gehakt uit vriezer
    Zondag boerenkool of anders door naar maandag worst uit de vriezer.

Zegels: ik heb er nu 21. Heb er een aantal van mn tante gekregen.

9. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

grrr 2 keer achterelkaar een brood mislukt. Ik moet denk ik een ander programma gebruiken, maar ik baal wel.. (nou ja als dat het ergste is dan valt het ook wel mee ;) )

10. Slinger

Slinger Actief lid

7 aug 2013
    188
    2
    18
    NULL
    NULL
    Wat voor programma gebruik je?

11. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Netjes hoor!

12. Slinger

Slinger Actief lid

7 aug 2013
    188
    2
    18
    NULL
    NULL
    Heeft een van jullie misschien ervaring met een slowcooker? Ik wil graag stoofpotten maken, maar op het vuur gaat het altijd mis, taai enzo. Nu hoorde ik dat dat met een slowcooker niet zo zou zijn. Ik dacht dat ik er hier wel eens over gelezen had?

13. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    @slinger: ja, ik heb een slowcooker (en 1001 andere keukenapparaten :p). Ik ben er heel blij mee en gebruik hem met enige regelmaat. Eerlijk gezegd heb ik er nog nooit stoofpotten ingemaakt, die maak ik dan wel weer op het vuur maar ik maak er stoofperen in, toetjes, rijstepap en ik zit veel op pinterest voor inspiratie maar heb ook twee slowcooker kookboeken. Mijne was 60 euro op de website van het bolle blauwe mannetje en ik vind hem heel fijn.

14. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    thx voor de tips voor de hapjes.

slowcooker; euhh nog nooit van gehoord dus ook geen ervaring mee.

denk dat ik plakjes komkommer ga maken met daarop huttenkase (heb ik nog staan) en dan stukjes kaas snijden met mosterd erbij (kaas heb ik ook nog liggen)
    en dan idd toastjes huismerk en dan eiersalade maken. en nog wat andere salade erbij.
    kindjes komen er 4 of 5 dus koop gewoon een zak chips denk ik.

15. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    @recept van bami; het is niet hetzelfde als de bami van de Chinees maar wij vinden hem erg lekker.

Zoveel mie als nodig voor jullie gezin.
    200 Gr. Champignons, in plakjes gesneden
    1 winterwortel, in dunne reepjes gesneden
    1 rode paprika, in reepjes gesneden
    200 Gr. Verse taugé
    1 cup doperwten
    3 gesnipperde bosuitjes
    Kerrie
    Gemalen komijn sambal oelek
    Sojasaus (ik gebruik de groene kikkoman, want minder zout)
    Olie om mee te wokken

Zorg ervoor dat alles klaar staat zoals beschreven. Maak de mie klaar zoals op de verpakking beschreven staat. Verhit de olie in een wokpan, zorg dat deze echt heel erg heet is. Wok de champignons, circa 1 min. Voeg vervolgens de wortel, paprika en taugé toe en wok voor circa 4 min. Voeg vervolgens de erwten en de bosuitjes toe en wok nog even kort mee. Breng de groenten op smaak met de kerrie, komijn en sojasaus naar smaak (ik doe het op gevoel en ook afhankelijk van de smaak van het gezin, zo draait zoonlief zijn hand niet om voor rode pepers of sambal maar genoeg kinderen die het niet kunnen hebben).

Wij serveren het met gebakken ei, kroepoek, (zelfgemaakte) satesaus en kipsate (is ook weg te laten aangezien er al ei is)

16. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Senna; erg lekker en niet al te duur zijn varkentjes in dekentjes (partyknaks in croissantdeeg) , een hit bij klein en groot en je hebt al gelijk min 24 hapjes van een blik van elk.

17. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Basic (15 min kneden, 20 min rijzen, 40 minuten bakken), maar ik ga straks French proberen (15 min kneden, 25 min rijzen, 45 min bakken), verder kan ik nog kiezen uit Whole Wheat, (die heeft 25 minuten kneden, 30 minuten rijzen en 50 minuten bakken). en ik doe er minder water in dit keer, en iets minder warm water.

18. minon

minon Niet meer actief

Variant hierop is om een kipfilet in hele kleine blokjes te snijden te bakken met gesnipperde paprika en ui. En op eind paar eetlepels satésaus. Het moet geen soepje worden maar voor de smaak. Plakjes bladerdeeg doormidden doen. Dan heb je dus 20 hapjes uit een pakje, en daar schepje van de kip op dichtvouwen met een vorkje aandrukken, ei erover en 20 min afbakken.

19. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik heb de terracotta slowcooker van BK en ben erg tevreden.
    Ik maak er voornamelijk curry's in. Je weekt het terracotta gedeelte eerst in water, daarna vul je hem met je gerecht waarna je hem in de oven zet en er geen omkijken meer naar hebt :)

20. minon

minon Niet meer actief

Moet je je oven dan ook echt zes uur ofzo aanzetten??? Dan wordt je toch knettergek van de herrie?
    De recepten die ik op internet zie staat allemaal een bereidingstijd bij van 5 uur of langer.

Deel Deze Pagina